leeg vruchtzakje, maat is wel gegroeid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Yinxy, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    #1 Yinxy, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    Hoi,

Ik km net uit t ziekenhuis. Bij een echoscopiste geweest. Volgens mij had ze er geen zin in, want na een paar sec kijken (inwendig), zei ze: tis leeg. Helaas.

Ik zou nu 7.5 moeten zijn, maar vorige week dinsdag, vertelde de gyn dat ik waarschijnlijk een week terug moest, naar 5 ipv 6. Vruchtzakje was 8mm. Leeg. Dat was 10 dgn geleden.
    Vandaag een erg snelle echo, maar zakje was wel 16mm nu. Na de echoscopiste bij de gyn geweest en zij heeft niet weer gekeken, maar wist me te vertellen dat het 16mm was.
    Nu zei ze ook dat t waarschijnlijk mis is. Nu mijn vraag, hoe kan t mis zijn, als t vruchtzakje wel nog groeit? Kan t ook zijn dat ik nu idd 6,5 weken zou zijn en dat t gewoon weg nog te klein is om te zien? Ik snap niet dat t vruchtzakje wel groeit namelijk.
    Over 5dgn moet ik weer terug naar de gyn.

Alvast bedankt!!
    Yinxy

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Door de hormonen kan dit nog wel groeien. Of als de zwangerschap niet in de baarmoeder zit maar ergens anders.....ik neem aan dat ze hier ook naar hebben gekeken.
    Bij een vruchtzak van die grootte hoor je echt een vruchtje met hartactie te zien, vandaar dat er gezegd is dat het niet goed zit. Met je nog terug komen?

Groeten Evelien

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hoi,

Ja komende woensdag over 5 dgn moet ik terug komen. Vorige week hebben ze al gekeken of het wel in de baarmoeder zat ipv een eileider. Dat zat allemaal goed. Nu is echt alleen in de bm gekeken en echt heel erg kort. D'r is niet gekeken bv naar de t eierdooier zakje (gele lichaam zoals de gyn t vorige week noemde).
    Dank je wel voor je antwoord. Dan snap ik ook waarom t zakje toch groeit (groeide).

Groetjes,
    Yinxy

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Sterkte ermee. Groetjes

5. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012