Zou 7,5 week zwanger zijn, maar al vanaf het begin liep het anders dan de andere 2 zwangerschappen, in het begin al bloedverlies gehad. Maar toch oplopende testen die ons positief stemde. Toch verloor ik zaterdag avond weer wat helder bloed, maar geen stolsels. Dus dacht, begin van een miskraam. Maar het zette niet door, en had amper een inlegkruisje nodig. Zondag toch gemaild naar de verloskundige, zo lief ze belde me meteen en mocht om 15u langskomen zodat ik vd onzekerheid af zou zijn. Echo gemaakt, niks te zien, alleen een baarmoeder net heel verdikt slijmvlies, wat nog steeds wachtende was op een eitje om te nestelen. Verder gekeken omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verwachtte, en zag wel wat, maar kon niet met zekerheid zeggen dat het dat was. Dus acuut doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar bloed geprikt, naar een kamer gebracht, daar wederom een echo gemaakt, en zagen hetzelfde als de verloskundige, maar wilde de hcg waarde uit het bloed afwachten om met zekerheid te zeggen of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Dit bleek helaas het geval, en ben meteen geopereerd en is mijn rechter eileider verwijderd. Ik ben heel blij dat we er op tijd bij waren, begon al bloed in de buikholte te lopen. Maar jee, vind het wel heftig allemaal. Gaat zo snel ineens. Linker eileider zag er prima uit, dus mochten we deze wens over een poosje nog hebben is dat geen probleem. Maar valt even in een gat binnen 24u....
Hoi, wat erg voor je! Dat lijkt mij ook erg eng en verdrietig en naar om mee te maken. Je hebt nog nauwelijks tijd gehad om aan het idee te wennen denk ik. Wat een schrik! Heel veel sterkte! Mag ik vragen hoe ze konden zien aan je hcg of je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had? Als je dat weet hoor. Is het dan juist heel hoog of laag? Of geen van beide, wilden ze gewoon zeker weten dat je zwanger was dmv het hcg te meten? Sterkte en neem even rustig de tijd om dit te beseffen allemaal. Kan me voorstellen dat het zo plots gebeurd is allemaal. En dan een eileider verwijderd, niet niks. Gelukkig is de andere goed en ik hoop voor je op een gezonde, nieuwe zwangerschap als je daar weer aan toe bent!
Hey bedankt voor het lieve bericht. Ze willen aan de waarde vd hcg kijken of het niet toch een miskraam is. Maar het hcg was veel te hoog voor een miskraam, en paste meer bij de 7,5 week zwangerschap. Op de echo was het moeilijk waar te nemen. Maar het hele verhaal klopte met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en schijnt het hcg dan wel doorslaggevend te zijn. Doe het rustig aan, en in 2016 zien we wel weer verder.
Pppfff..heftig meid..Helaas 2 x mee moeten maken..Nu geen eileiders meer maar zwanger na 1x ivf.. Houdt de moed erin.. Veel sterkte om dit een plekje te gevene
Jemig, Jullie beide gewoon 2x meegemaakt. Wat heftig zeg!! Wel fijn dat jullie snel zwanger zijn geworden dmv ivf. We houden er zeker de moed in, eerst eens even de menstruatie afwachten, en even kijken hoe dan verder. Merk dat dat accuut opereren zonder enige tijd om erover na te denken het hardste aankomt. En lichamelijk weinig kunnen vind ik ook lastig. Hoe lang waren jullie uit de running?? Wil eigenlijk wel weer zsm mijn gewone leventje qua werk oppikken. En merk dat ik me elke dag wel beter begin te voelen.
Jeetje devil81, wat heftig! Ik heb nog gereageerd op je positieve testen.. Heel naar dat je dit hebt moeten meemaken. Ik heb het vorig jaar ook gehad; geen bloedingen, helemaal niks raars... Wat een enorme schok! Heb echt 2 weken nodig gehad om lichamelijk te herstellen. Mentaal nog veel meer tijd nodig gehad en mijn zwangerschap (direct na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap) was daardoor ook niet meteen een blije gebeurtenis. Veel sterkte met je herstel! Neem je tijd hoor...
Wat ontzettend verdrietig. Ruim een maand geleden een miskraam gehad, maar omdat ik pijn aan een kant van mijn buik had, was ik bang dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Ben ook in het ziekenhuis beland in het weekend, maar het bleek een 'gewone' miskraam te zijn. Rustig aan en hopelijk heb je in 2016 een gezonde zwangerschap.
Ai wat rot dat je dit mee moest maken. Ik heb t in 2009 gehad. Dacht ook dat ik een miskraam kreeg tot ik ineens enorm veel buikpijn kreeg. Naar de huisartsenpost en doorverwezen. gynaecoloog dacht meteen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dezelfde avond geopereerd. Zat al een liter bloed in m'n buik. Vandaar de heftige buikpijn... ik ben denk ik 2 welen thuis geweest. Daarna weer vrij snel zwanger en daaruit een gezonde dochter geboren. Sterkte en hopelijk de volgende keer een mooie gezonde baby voor jullie!
Bedankt voor de reacties. Waren jullie snel weer ongesteld ook? Had gisteren een zw. test gedaan en was bijna negatief. En het voelt ook alsof ik een dezer dagen ongesteld ga worden. Kan dat al zo snel, plusminus 10-12dgn na operatie?
Ik had ongeveer 3 weken na de ingreep een eisprong. Ben niet meer ongesteld geweest, omdat ik toen al zwanger was. Misschien ovulatietestjes doen om te kijken wat je cyclus doet?
Ok dus geen menstruatie meer gehad?? Ik verlies nog steeds wat bruin, nu steeds wat meer. Vandaar dat ik dacht ongesteld te worden.., Maar mijn baarmoeder had veel slijmvlies, dus dat moet er ook eerst uit natuurlijk? Zal het eens in de gaten houden, voel de eisprong altijd goed. En ju weet ik iig aan welke kant die komt, haha (elk voordeel heeft zijn nadeel) Weet niet of ik meteen zwanger wil worden eigenlijk. Eerst even rustig aan denk ik.
Heel heftig allemaal! Ik ben 10 nov geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, mijn baarmoederslijmvlies was al dun dus geen bloed meer verloren na de operatie. En ik had vanwege mijn cyclus verwacht nu pas ergens een eisprong te hebben maar ben alweer bijna 6 weken zwanger Neem zelf rustig de tijd, ik ben drie weken thuis geweest en ben na 4 weken weer volledig aan het werk gegaan. Bleef wel lang erg moe. Sterkte!
Ik weet ook niet of het dan nu echt een menstruatie zou zijn? Verlies nu echt helderrood met slierten (sorry) Ook wat lage rugpijn, dus lijkt erop. Fijn dat het lichaam iig reageert en niet helemaal vd leg is, en ook het hcg snel uit mijn lichaam is! Hoop dat het weer snel op de rit is allemaal. Wat fijn dat je zo snel weer zwanger was Suuzzuus. Gefeliciteerd!! Ik had vanochtend even ochtendje mee gewerkt. Drukke tijd voor de kerst.., dus denk dat ik onmisbaar ben..., Donderdag ga ik ook werken, maar neem de rust indien nodig. Ben op zich best redelijk fit.
Sterkte! Precies hetzelfde is mij in mei 2014 overkomen. Precies 4 maanden later had ik weer een positieve test in handen. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en deze kinderwens alsnog vervuld mag worden!