miskraam en cytomegalovirus

Discussie in 'Miskraam' gestart door bloem3005, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Beste mensen,

Ik heb dit jaar twee miskramen(15/03/08 MK+ curretage en 13/11/08) achter de rug, oorzaak onbekend. Weten jullie wanneer je doorverwezen wordt naar een gynaecoloog?
    Daarnaast heb ik in het verleden het CMV-virus doorgemaakt. Iemand maakte mij erop attent dat dit invloed kan hebben op een zwangerschap. Weet iemand daar meer over?

Groetjes

2. Trees

Trees Niet meer actief

na twee miskramen kun je voor nader onderzoek een doorverwijzing naar een gynaecoloog krijgen. Deze zal dan een chromosomenonderzoek bij jou en je partner laten doen, d.m.v. bloed afname. Eventueel nog verder (bloed)onderzoek, maar ik weet niet zeker of ze dat na twee mk al doen.

Ik heb nog nooit gehoord dat een eerder doorgemaakte cmv-infectie een miskraam kan veroorzaken, maar ik ben dan ook geen arts ;). Het enige wat ik weet is dat een actieve cmv-infectie schade aan de ongeboren vrucht kan toebrengen, zoals aangeboren hersenletsel, doofheid etc.

3. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Hoi Roelier,

Ik heb 2 miskramen gekregen (7 september en 26 oktober) en heb via de huisarts een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog, waar ik maandag terecht kan.
    Sterkte!

Groetjes.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien overbodig, maar verwacht helemaal niks van de onderzoeken. Maar in heel klein percentage komt er daadwerkelijk wat uit en in een nog kleiner percentage valt er ook nog daadwerkelijk wat aan te doen. 9 van de 10 keer is de conclusie dikke pech en kunnen ze niks doen helaas :(

Deel Deze Pagina