Placenta Praevia

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door TKL, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TKL

TKL Niet meer actief

Hallo,

Vanochtend had ik opeens bloedverlies met sliertjes slijm in mijn onderbroek. Ben vandaag precies 19 weken... Ik heb de VK gebeld en mocht gelijk komen.. Na wat onderzoek bleek de baby het goed te doen maar vertrouwde het toch niet dus door naar het ZH... Daar door een arts onderzocht en mijn placenta ligt tegen mijn baarmoeder aan... Daar komt het bloedverlies vandaan.. Naar huis gestuurd met het advies 'rust' en maandag terugkomen.. Nu lees ik op internet echter allemaal verhalen over totale bedrust... Ik versta onder rust: niet werken en geen zware dingen doen... Maar nu begin ik me toch druk te maken omdat het bloeden ook niet stopt.. Moet ik echt blijven liggen??? Voel me dan zoon aansteller maar ben zo bang voor een vroeggeboorte... Wat zouden jullie me aanraden???

groetjes

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is belangrijk om rust te nemen, inderdaad niet werken en niet tillen. Maar als je merkt dat daar het bloedverlies niet mee stopt zou ik adviseren om echt bedrust te gaan nemen.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina