Hi allemaal, Mijn vriend en ik proberen al een jaar een kindje te krijgen. Helaas ben ik zo onregelmatig door pcos (cyclus varieert tussen de 40 en 70 dagen) dat het tot nu toe niet wilde lukken. We zouden een behandelplan gaan maken bij de fertiliteitsarts, en 2 dagen voor die afspraak had ik een positieve test! Zo dankbaar en zo trots waren we. Helaas is het maandag mis gegaan. Kreeg vreselijke krampen en toen kwam alles eruit. Weg droom. Wat een verdriet.. het lijkt wel alsof het ons gewoon niet gegund is. ik ben savonds naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze nog wat weefsel weggehaald (niet gecurreteerd). Heb nu alleen vreselijk veel bloedverlies. En elke keer als ik het zie moet ik weer huilen. Is dit normaal dat het zo veel is? Het wordt ook nog niet minder.. Zijn er mensen die na een miskraam met clomid zijn begonnen? En hoelang moest je wachten? Eind dit jaar ging het echt niet goed met me, werd er echt een beetje depressief van. Ook omdat iedereen om me heen wel zwanger raakt. Ben zo bang dat ik nu weer een jaar moet wachten. Het kan al maanden duren voordat er bij mij überhaupt weer een menstruatie is.. zo moeilijk dit allemaal. Kan het ook zo slecht los laten.. iemand tips of ervaring met clomid na een miskraam? Liefs, MM
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je toch even een dikke knuffel geven. En veel succes met de komende periode, hopelijk kan het je snel helpen!
Allereerst, wat verdrietig dat je dit mee moest maken. Ik heb vrij veel bloed verloren destijds omdat het vruchtje niet los liet, uiteindelijk ben ik gecurreteerd. Ik heb clomid gekregen na mijn 1e mk, maar dat ging niet vanzelf en heb er echt om moeten zeuren. Na mijn mk was mijn cyclus nog onregelmatiger dan eerder. Ik heb overigens geen PCOS. Na ongeveer een half heb ik clomid gekregen door vooral te benadrukken dat het psychisch vreselijk zwaar werd en wij inmiddels ruim 1,5 jaar bezig waren. Hoewel ik toen clomid kreeg bleek dit voor mij niet de oplossing. Je moet echt een verhaal instuderen en je niet laten wegsturen!!! Maar als je zo kwetsbaar bent door de mk is dat heel lastig.
Bedankt voor jullie reacties! Hoop dat er voor jou een andere oplossing is gevonden, Noortje. Ik snap dat het zwaar is. Het lijkt opeens ook of de hele wereld zwanger is, behalve jij zelf.. Ben vandaag bij de gyn geweest. Blijkt er een eitje van 14 mm te wachten. Is echt bijzonder want heb nog nooit zo'n cyclus gehad. Zit nu op dag 15 vanaf de miskraam. Gyn gaf aan dat je soms na een miskraam vruchtbaarder bent en dat lijkt nu ook bij mij zo te zijn. Mag eind van de week weer terug om te kijken of ie gesprongen is. Hoe erg ik er ook doorheen zit, dit geeft dan wel weer hoop! Hoop zooo dat het weer lukt! En dat het dan goed mag gaan. Komende twee maanden houden ze de groei van eitjes in de gaten en zodra de cyclus weer langer wordt krijg ik clomid. Hoefde er ook niet om te zeuren gelukkig. Dus we gaan er weer met frisse moed tegenaan. Duimen maar weer..
Wat ontzettend fijn!!! Dat geeft je vast nieuwe energie en weer een beetje hoop. Ik duim!!! Heel veel succes