Natas, fijn dat de operatie in ieder geval technisch gezien geslaagd is. Nu maar hopen dat het zicht voor het grootste deel weer terug gaat komen en dat hij dichter in de buurt van de 80 gaat zitten van in de buurt van de 10. Veel plezier bij de VK vanmiddag! Tatty Teddy, veel plezier op de bruiloft van je vriendin. Ben benieuwd hoe de canvas doek is geworden. Anna, dat is wel even van de koude kermis thuiskomen meid, dat je naar de verkeerde afdeling bent doorgestuurd. Ik heb inderdaad wel meer gehoord dat de onderzoeken pas gestart worden na 8 weken. Daarom heeft het mij ook zo verbaasd, dat ik ze binnen 2 weken na de laatste MK al heb gehad. Heb je nu wel een afspraak staan voor over een een paar weken? Zelf heb ik de meeste nare data ook wel aardig uit m'n hoofd gebannen. En dat niet alleen van de MK's en uitgerekende data. M'n familie weet exact te vertellen wanneer m'n opa's, oma's, ooms en tantes zijn overleden. Schaam schaam, ik moet zelfs diep nadenken over de sterfdag van m'n moeder. Alleen de sterfdag van m'n tante zal ik nooit vergeten, omdat dat op m'n verjaardag was. Wij hebben vanochtend weer even heerlijk mogen loeren naar de kleine. Hij was weer goed gegroeid, mooie hartactiviteit. Hij loopt mooi gelijk op met de duur van de zwangerschap. Dus dat wordt lekker nagenieten vandaag. Een foto van de echo komt nog in m'n album.
Inez wat fijn dat je weer even hebt kunnen loeren en dat alles het gewoon doet Tatty veel plezier vandaag en hopelijk is je canvas mooi geworden. Anna wat vervelend dat je zo met je neus op je leeftijd gedrukt wordt. Natas, veel plezier bij de verloskundige vanmiddag. En hopelijk krijgt Chris gewoon die 80 % zicht terug. En dan nu de uitslagen van de cb jury meneertje is nu 87,5 cm en weegt 12.935 gram. Groetjes Anita
Jeetje Pluk, dan is jouw knulletje al groter dan ons meisje. Zelfs met schoenen aan komt ze nog niet aan de 87 cm. En zij wordt 21 februari 2 jaar. Nou moet ik er wel bij zeggen, dat ze altijd al onder aan de curve heeft gezeten.
Kylian heeft altijd al boven de curve gezeten maar ze zeggen ook steeds dat hij qua lengte altijd ongeveer een half jaar verder is Groetjes anita
Inez, wat fijn dat je weer zo'n mooie echo hebt gehad. Lekker nagenieten he! Is dat nu de 4e? De volgende is zeker met de VP? En dan nog met 20 weken en dan lang wachten? Of komt er daarna ook nog wel eens een echo? Anita, Ook fijn dat jouw ventje lekker doorgroeit.
Anna, het was de 5e alweer. De volgende is met de VP en ik gok nog 1 een paar dagen later bij m'n eigen gyn om te checken of alles nog goed is met de kleine. En dan zal de eerstvolgende wel zijn met de 20-weken echo. Ik verwacht eerlijk gezegd wel meer echo's. Ben onder controle in het ziekenhuis en daar zijn ze er wat makkelijker mee. Krijg je ze gewoon op medische indicatie. Bovendien zal met name de laatste 6 tot 8 weken de groei van het kindje nauwlettend in de gaten worden gehouden, aangezien Alyssa als dismatuurtje (te licht en te klein voor de duur van de zwangerschap) ter wereld is gekomen met een zeer matig tot slechte agparscore. Ook het feit dat bij haar in de placenta een lichte chronische ontsteking is aangetroffen en ik bloeddrukverlagende medicatie krijg maakt, dat ik nauwlettend in de gaten word gehouden. Als het weer een dismatuurtje zou worden zou ik niet zo erg vinden, maar het zou wel prettig zijn wanneer de agparscore deze keer gewoon goed is. Pluk, het was inderdaad weer genieten om deze kleine weer te mogen bewonderen. Zijn jullie zelf ook lang? Ik ben zelf met m'n 1.61 m bepaald niet lang te noemen. En manlief behoort met z'n 1.84 m ook niet tot de langsten. Ik maak me er dan ook zeker niet druk om, dat Alyssa onder aan de curve zit. Zolang lengte en gewicht maar in overeenstemming zijn met elkaar vind ik het prima.
De agparscore houdt in, dat de baby na de geboorte een paar kleine testjes krijgt om te kijken hoe hij/zij het doet. 1x direct na de geboorte en 1x na 5 minuten. De maximale score is 10. Bij de eerste test scoorde Alyssa 4 en bij de tweede test 7. Meer informatie vind je op De apgar score - mamaplein
Hoi, Heb ook een miskraam bij mij is het een leeg vruchtzakje dus het is bij de bevruchting al mis gegaan. Alleen laat het niet vanzelf los dus ik word vandaag gecuretteerd loop er al vanaf de 7e week mee en zou nu dus 12 weken moeten zijn. Beetje te lang en wil weer snel nieuwe ronden nieuwe kansen.
Wij zien onzelf niet als lang ik ben 1.74 en Jan 2 meter. Priscilla, veel sterkte met je verlies want in gedachten was het toch een kindje. Inez bij Kylian was de agparscore meteen 10/10/10 dus die stress hebben wij gelukkig niet gehad. Maar ja hij heeft ook 3 weken langer gezeten als "normaal", was groter dan "normaal" en is via een keizersnee (uiteindelijk) geboren. Dat is toch heel wat anders dan dismatuur Tatty hoe was het gisteren, waren jullie mooi? En ben je de dag goed doorgekomen (het zal toch wel een beetje dubbel zijn geweest). Vandaag is het de dag dat ik anders uitgeteld zou zijn geweest. Eigenlijk heel vreemd want dan zou mijn kindje nu 2 jaar zijn geworden, maar als het niet mis gegaan was dan had ik ook Kylian nooit leren kennen. Groetjes Anita
Haha Pluk, ik zou jullie en dan met name je mannetje ook zeker niet als kort willen beschouwen. En geweldig, die score van 10/10/10. Daar tekenen we voor deze keer! Wat dubbel vandaag voor je inderdaad. De uitgerekende datum van je MK en dat tevens het besef hebben dat wanneer die zwangerschap wel goed zou zijn gegaan, je Kylian niet zou hebben leren kennen. De uitgerekende datum van m'n eerste MK is 24 juni. Het kindje zou dit jaar 1 zijn geworden. Tatty leuke dag gehad gisteren? Natas, hoe was het gisteren bij de VK?
Priscilla, wat een verschrikkelijk nieuws voor jullie. Heel veel sterkte ermee meid. Ook met de curretage. Neem de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven.
Hallo allemaal, ben een tijdje niet meer hier geweest, maar wilde jullie wel even laten weten dat ik vandaag 2 positieve testen had! Een kruidvat en een digitale clear blue. We kunnen het nog niet echt bevatten en hopen nu maar dat alles deze keer goed mag blijven gaan! Hoop dat de nog-niet zwangeren onder jullie snel weer zwanger mogen raken en ik wil de vrouwen die net een miskraam hebben gehad heel veel sterkte wensen. Blijf erin geloven, het komt echt goed.
@ Inez, Wat geweldig meis dat de echo weer helemaal goed was! Lekker er van genieten! Ben benieuwd hoor naar je echo! Het was gisteren echt heel mooi! Ze zagen er allebei beeldschoon uit ! Alleen was het jammer van de harde wind die er gisteren was, na de foto's en elke keer dat ze buiten liepen, moest haar haar weer opnieuw gedaan worden! Maar dat mocht de pret gelukkig niet drukken! Me canvas doek is ook mooi geworden! Toen we naar de bruiloft gingen was hij nog niet gebracht dus ik baalde stiekem een beetje! Maar toen we thuis kwamen stonden we nog even met een buurjongen te kletsen en even later kwam onze buurjongen en die zei ik heb een pakketje voor je bij mij thuis liggen! Dat kwam dus mooi uit! Me vriend vond het helemaal geweldig mijn verassing en hij is er erg blij mee! Missie geslaagd ! @ Pluk, wauw wat is kylian goed gegroeid zeg ! Echt een binkie hoor ! Gisteren was het echt heel mooi en idd ook heel erg dubbel allemaal! Je denkt dan toch weer terug aan verleden jaar dat het mis ging! Maar gek genoeg had ik er alleen s' ochtends erg in, natuurlijk heel de dag wel! Maar ik had een hele mooie afleiding, waardoor je er minder aan denkt! Voor jou is het vandaag ook een moeilijke dag, maar ook een hele dubbele als je dan bedenkt als het goed was blijven gaan, je nu kylian niet had gehad! Ik hoop dat je de dag een beetje door komt! @ Priscilla, heel veel sterkte meid! Het valt niet mee! Neem de tijd die je nodig heb! Je kan hier ook altijd van je af praten, als je daar behoefte aan heb! @ Natas, Hoe was het gisteren bij de VK? Lekker naar het hartje geluisterd ! Is net een locomotiefje he als je dat hoort! Echt helemaal geweldig! Hoe gaat het met chris? Komt hij de dagen een beetje door? @ Anna, hoe gaat het met jou meis?
YEAH mariaatje wat een ontzettend leuk nieuws meis! GEFELICITEERD meis!! Wat vind ik dit leuk voor je en gelukkig zo snel al na je eerste ongie! Mag ook al wel want je heb 4 maanden op je ongie moeten wachten! Geniet er lekker van meis !
Mariaatje, ik heb je ook al een PBtje gestuurd, maar nogmaals: WHOEHAAAAA, van harte gefeliciteerd!!! Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal nog niet te bevatten is, maar deze keer moet het gewoon goed blijven gaan!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Mariaatje, o wat fijn nu te horen zeg. Het is je gegund hoor en dat zo kort na je lange menstruatie o heerlijk. Gefeliciteerd meis
Mariaatje gefeliciteerd en wel proberen te genieten he Gisteren zijn we de dag goed doorgekomen al hadden we allebei geen zin in koken dus hebben we een pizza warm gemaakt. 8) Kylian besloot gisteren ook 2 nieuwe woorden in zijn woordenboek bij te voegen, hij zegt nu hallo (klinkt als awooooo) en poep (klinkt als pooe) Groetjes anita