Hahaha. Pluk wel gelijk het beste woord hoor. Zo weet je misschien ook wanneer hij wat gedaan heeft . Gisteren lag ik uur of 10 al op bed. Ik was zo moe. Echt verschrikkelijk nu nog hoor. Ik ben mijn lichaam even zat. Mijn ventje zei gisteren tegen mij dat ik me niet zo groot moet houden. Ach we gaan door. Zover ik weet zal het vandaag wel over gaan. Als het goed is, is het vandaag mijn laatste dag. Ik ga ervan uit dat het dan ook helmaal weg is. Het moet wel van mij. DAn op naar de volgende ronde . Ik ben er misschien vanavond weer. Iedereen fijn weekend ik heb zo een reanimatiecursus op mijn werk. Ga ik gelijk maar vragen of ik dat voor de kleintjes krijg of ook echt voor de volwassene. Ik moet er niet aan denken hoor maar ik wil wel weten of ik dat dan krijg, omdat ik met de kleintjes werk en niet met de volwassene (nog niet dan)
Hallo, Heb gisteren de curretage gehad heb geen buikpijn niks ben daar wel blij mee. Alleen erge spierpijn van de narcose maar voel me verder goed. Nu even een paar maandjes alles rustig op gang laten komen en dan er weer tegen aan.
Leuk he Pluk, wanneer ze leren praten. Alyssa heeft ook al een behoorlijke woordenschat, al zijn sommige woorden voor de toehoorder nog niet echt duidelijk. Dan moet mama even vertalen.
@ Mimi, Hoe was je reanimatie curces gegaan? Ben benieuwd of jullie ook met zo kastje les kregen! Dan hoor je zeg maar een soort van piep tonen en dan weet je dat je weer moet reanimeren! En zie je gelijk of je het goed doet! Vervelend he dat je continu die buikpijn heb, ik hoop dat ze woensdag de oorzaak kunnen vinden bij je en dat ze er wat aan kunnen doen! Want dit is echt niet leuk meer! Hoe gaat het met het stoppen met roken meis? Wordt het al wat makkelijker voor je? Vind het nog steeds erg knap van je hoor ! @ Pluk, haha wat leuk dat kylian nu meer woordjes gaat zeggen! Hij zegt gelijk ook een goed word zeg, dan weet je gelijk of hij moet plassen of poepen ! Je hebt groot gelijk dat je gisteren lekker een pizza heb gegeten, lekker makkelijk en het is ook nog erg lekker hihi! @ Priscilla, doe je rustig aan meis? Het valt niet mee een curretage! Veel sterkte meis! Ik heb gisteren me nieuwe bedrijfskleding gepast samen met een collega die ook bij de thuiszorg weg gaat! Wat hebben we een lol gehad zeg met passen! Ik heb ook gelijk crocs gekocht dat loopt lekker, als je continu over de afdeling moet rennen! Ik heb een vlinder en een poohbeer gekocht om erop te doen! Me vriend lag helemaal in een deuk toen hij me schoenen zag, want ik heb de kleur paars gekozen haha ! Hij vroeg zich af waarom ik geen zwart ofzo gekozen had haha! Fijne avond allemaal!
Nee joh veel te leuk om de boel zo op te fleuren, daarbij kunnen de mensen je gewoon beter herkennen. Ik had altijd zo'n pen met van die veertjes eraan, puur en alleen omdat niemand hem zo leende en vergat terug te geven. De bewoners melden dan bij een collega dat ze mijn pen had vergeten terug te geven. Zeer effectief Groetjes anita
Priscilla, fijn dat je de curretage nu achter de rug heb. Nu maar hopen dat je cyclus zich snel zal herstellen. Doe je het wel een paar daagjes rustig aan? Ook al viel de ingreep zelf je mee, het blijft toch een operatie. Haha, tatty met paarse Crocs. Ik zie het helmaal voor me. Maar je hebt groot gelijk hoor, laat ze maar lekker opvallen.
En nu wil ik graag een foto van Tatty in bedrijfskleding en op haar Crocs! Vraagje voor Chris : werkt dat druppelapparaatje ook als iemand zo'n sterkte reflex heeft om zijn oog stevig dicht te knijpen dat hij dat niet tegen kan houden? Priscilla, heel veel sterkte. Mimi, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Mariaatje, hier ook nog een keer van harte gefeliciteerd! Chris is nog steeds behoorlijk zielig. Hij blijft braaf op z'n zij liggen maar het begint hem aardig de strot uit te hangen. Verder heeft hij veel last van een hechtinkje, irritatie in zijn oog, pijn en veel tranen. We zijn donderdag extra naar het AMC geweest hiervoor maar ze kunnen er niets aan doen. Wel een verzachtende gel mee gekregen die wat helpt. Hij zou dinsdag weer voorzichtig mogen beginnen met werken maar ik zie dat nu nog helemaal niet gebeuren. Misschien gaat het herstel op een gegeven moment sneller, maar in dit tempo kan hij dinsdag echt nog niet autorijden. Door het hele slechte en troebele zicht in dat oog heeft hij moeite met diepte, nog hoofdpijn, z'n oog traant nu wat minder maar nog steeds behoorlijk tranen, dik en gezwollen, zelf druppelen lukt absoluut niet, etc. Tot overmaat van ramp is mijn verkoudheid uitgegroeid tot griep. Donderdag in het AMC werd ik vreselijk beroerd. En alles begon me zeer te doen, alsof een trein over me heen was gereden. Niets tegen Chris gezegd, naar huis gereden en koorts gemeten..... jawel hoor, 38.9 graden alstublieft dankuwel. Niet nu! Ik heb 2 dagen veel op bed gelegen, bijna elk uur eruit om Chris te druppelen of eten/drinken te geven. Zelf druppelen is nog geen optie en als Chris zijn eigen koppie thee moet zetten heeft hij in dat uur geen tijd meer om het op te drinken, om over (avond)eten nog maar niet te spreken. Ik hou met wat paracetamol de koorts wel iets lager, dat scheelt en nu is het 38 dus wat beter te dragen. Gelukkig heb ik nog wel wat makkelijke dingen in de vriezer liggen voor de komende dagen en kon de hondenuitlaat extra komen voor Raisa. Gisteren werd de 'drukte', icm de koorts, me even te veel. Had ik eindelijk een afpsraak met 1 KDV gemaakt voor a.s. donderdagmiddag, belt mijn moeder met een afpsraak bij de notaris voor testament van mijn tante voor diezelfde middag...... het lukt gewoon niet om es naar een KDV toe te gaan! Misschien kan ik een andere afspraak die ochtend die veel tijd in beslag neemt afzeggen, maar anders schuift weer alles een week op. Vrij vragen durf ik nu echt niet meer, heb in heel januari nog maar 2 dagen normaal kunnen werken. Maar om dit bericht positief te eindigen : donderdagochtend heb ik weer een mooi hartje gehoord bij de VK!
@Priscilla, Doe rustig aan meis. Ook al viel het mee en heb je geen pijn het blijft toch een operatie. Sterkte @Natas, Meis wat een drukte weer allemaal zeg. Ik hoop dat het een beetje beter gaat met mannetje van de week hoor. Is het met de kdv geen optie om na je werk (ik weet niet hoe laat je klaar bent) te gaan. De meeste kdv zijn open tot 18.30 en sommige zelfs tot 19.00 uur. En meis helemaal geweldig hoor dat je weer lekker naar je kleine hummeltje heb kunnen luisteren. @Tatty Teddy, Hahaha paarse crocks. Vlindertje en pooh. Ik had ook niet anders verwacht hoor. En meiden ik ben geslaagd. Hoeraaaaaa ik mag reanimeren zonder een proces aan mijn broek te krijgen. Ik heb mijn diploma. Nou ja ik heb hem nog niet binnen maar krijg hem wel . Nee Tatty het was niet met zo'n kastje. Dat krijg je met plakkers geloof ik en dat hebben wij niet. Ik heb nu alleen de stabiele zijligging en reanimeren gehad. Het is tegenwoordig alleen wel makkelijker dan ik me kan herinneneren. Onze lerares zij ook al dat er een hoop was veranderd en makkerlijker was geworden. Van mijn rond de 40 collega's waren er met mij meegerekend 8 op komen dagen, we kregen van mijn werkgeefster en manager ook heel veel complimenten en waardering dat we er waren. Ik krijg zelfs doorbetaald en dat wist ik eerst niet en we hebben nog lol gehad ook.
Mimi van die 40 hoeveel hebben daar al een diploma van, kijk als je al een diploma hebt dan vind ik het niet zo raar dat ze niet komen. De rest is gewoon rete dom Natas, gewoon rustig adem halen en met de stroom mee drijven. Er tegen vechten helpt toch niet er komt vanzelf weer een rustiger stuk hoor meid. Ogen druppelen van Chris, ik zou niet weten hoe je het dan aan kunt pakken. Ik heb altijd geleerd, bovenste ooglid en onderste ooglid een vinger en dan open houden en dan druppelen, en in geval van creme de creme achter het onderste ooglid aanbrengen zodat de patient zelf gaat knipperen en de creme zich goed over het oog verdeelt. Priscilla, rustig aan doen hoor meid. Tatty zoals natas al zei we willen foto's Groetjes Anita
Haha, ja Tatty, foto! Natas, wat balen dat jullie allebei zo in de lappenmand zitten. Hopelijk knappen jullie beiden snel weer op. Wel fijn dat je nog weer even een hartje hebt kunnen horen. Mimi, inderdaad maar een lage opkomst. Maar is het niet verplicht om herhalingslessen te volgen? Anders verloopt je diploma toch? Zo was het in ieder geval wel met het EHBO-diploma.
@pluk zover ik weet is deze cusrus 2 jaar geleden ook gedaan. Aangezien je na 2 jaar weer een nieuwe cursus moet doen wil hij nog geldig zijn. Van de 8 hadden er 5 een diploma waarvan 1 nog geldig was. De rest had het 2 jaar geleden gehad. Ik weet het ook niet hoor. . Het ging er meer om dat er ook niet afgebeld was wat er gevraagd was. @Inez, ja herhalingcusrus is verplicht wil je na 2 jaar nog een geldig diploma hebben. Gisteren had ik het even moeilijk. Ik wil mijn ventje er ook niet steeds mee lastig vallen omdat hij er ook niets aan kan doen. Zijn oudste broer mijn zwager dus. Heeft mij na 6 jaar nog steeds niet geaccepteerd. Het vervelende vind ik dat hij mij nooit voor vol zal aanzien. Opzich heb ik zoiets jammer dan maar val me verder er niet mee lastig. Alleen sommige opmerkingen die sommige voor grap zeggen meent hij dus echt. Hij ziet mij liever gaan dan komen. Voor de andere doet hij gewoon maar ik weet het ondertussen wel beter. Jammer genoeg weet mijn ventje dit ook en dat maakt hem best verdrietig. Nu is het geval dat we pas geleden wat probleempjes met zijn jongste broer gehad hebben. Het was geloof ik al uitgepraat maar daar kwam ook al iets boven dat me best wel pijn deed, vooral dat de jongste dus ook wat dingentjes overgenomen heb. Dus zo makkelijk beinvloedbaar. vind het jammer dat hij dat geloofd en alles. Ik kon heel goed met de jongste vinden, nog steeds dacht ik. Alleen merk ik wel dat hij afstandelijker doet. Ik heb het al die tijd voor me gehouden mijn ventje ook hoor. Alleen het word steeds moeilijker om bij de oudste normaal te doen nu ik zeker weet op welke voet ik sta. Ik heb zover ik weet nooit iets gedaan. Sorrie voor dit lulverhaal hoor. Moest het even kwijt. De oudste is ook 1 van de weinige die het niet eens is met onze kinderwens. Begin hem echt zat te worden.
Oh wat naar Mimi..... eigenlijk zou je dat soort mensen helemaal links moeten kunnen laten liggen, maar ja het is zijn familie Maar gefeliciteerd met je diploma! Na 18.00 naar de KDV gaan zou wel een optie zijn, ze zijn tot 18.30 open. Maar ik zie het liever in vol bedrijf, met veel kindjes erin en alle groepen en leidsters aanwezig. Anita, ik hou Chris z'n oogleden ook al open...... tenminste, voor zover me dat lukt want hij knijpt ze echt heel stevig dicht en zegt daar niets tegen te kunnen doen.
@ Natas, Vervelend zeg dat chris zo groot knijp reflex heeft! Dan is het druppelen idd erg moeilijk om voor elkaar te krijgen! Als het goed is, heeft het druppelapparaatje een soort kapje wat goed om/ op het oog aangesloten is waardoor het oog open blijft! Mijn opa had dat apparaatje ook en hij is met veel dingen een meut , maar dit ging goed! Ik weet dus niet zeker of het ook helpt als mensen een groot knijp reflex hebben! Anders kan je het evt navragen in het ZH, ik denk dat hun dat wel weten of het dan ook werkt! Ook vervelend dat jezelf de griep erbij heb gekregen! Het zit jullie de laatste tijd erg tegen met alles! Maar wel heerlijk dat je het hartje weer gehoord hebt , daar wordt je weer helemaal vrolijk van tussen alle ellende in! @ Mimi, Gefeliciteerd meis met je diploma! Lekker he dat je hem gehaald hebt! Mag je nu kinderen en volwassenen reanimeren? Het is idd veel makkelijker doen vroeger, ik heb nog geleerd dat je het hoofd niet meer naar achteren mag trekken, is dat nu ook nog zo? Want het veranderd elke keer weer! Vervelend zeg van zijn oudste broer en dat zijn jongste nu ook gaat beginnen! Helaas ontkom je niet aan ze, want je komt ze toch elke keer weer tegen omdat het familie is! Probeer er toch boven te staan, hoe moeilijk dat ook is! Gelukkig staat je mannetje aan jou kant! Is het geen jaloezie van zijn oudste broer? Dat kan ook he, dat hij jou/ jullie daarom niks gunt! Belachelijk dat hij tegen jullie kinderwens is! Dat slaat echt nergens op, lijkt me middelste zus wel! Probeer je er niks van aan te trekken meis, jullie weten beter! Dikke knuf meis! @ Inez, ja mooi he hihi! Gisteren hadden we het bruilofstfeest van me vriendin, donderdag was het alleen lekker eten met elkaar! En toen kwam me vriend met me paarse crocs aan lopen, hij zei, die vind je toch lekker lopen haha ! Zie je het voor je, nette kleding aan en dan die paarse schoenen eronder haha! Hoe gaat het met jou meis? @ Hartewens, Hoe gaat het met je? Ik heb je al een tijdje niet gezien! Gaat het allemaal goed met je? Voor alle meiden, Ik zal morgen als ik uit me werk kom aan me vriend vragen of hij een foto wil maken van me! Dan zal ik hem in me album zetten haha! Het is hele mooie bedrijfskleding, gelukkig geen wit pak! Maar een leuke grijze broek, met daar bovenop een rode polo en een rode bodywarmer! Hele vrolijke kleuren en dan me mooie paarse schoenen eronder haha dan heb je een vrolijk iets bij elkaar! Dat past wel bij me karakter! Even wat anders ik moest vrijdag om me nichtje van 2,5 jaar lachen! We deden het spelletje wat heeft mama in haar buik en dan zegt ze een baby! En als ik dan vraag wat heb ik in me buik zei ze altijd koekjes ! En vrijdag vroeg ik weer, wat heb ik in me een buik! toen dacht ze even na en toen zei ze: een baby haha! Dus ik vroeg wat voor baby is het en toen zei ze een jongen ! Ben benieuwd of ze gelijk gaat krijgen, maar ik vond het erg grappig klinken haha!
Nou Tatty, ik hoop dat jouw nichtje een goede voorspellende gave heeft! Ik zal morgen bij de apotheek langs gaan en vragen of ze zo'n druppelapparaatje hebben. Zou fijn zijn als dat helpt! Ik verheug me alvast op je foto Grijs met rood klinkt mooi, leuke combinatie!
Zo dames, veel geschreven zeg. Heb her en der een beetje bijgelezen en met iedereen gaat het best OK, op koorts en moeilijk te geven druppels na dan. En Natas een weekje eerder of later opgeen bij het KDV zal toch echt niet zoveel verschil maken denk ik. Neem nou eerst maar de tijd voor dat wat er nu allemaal op jullie bordje ligt. Pricilla, jammer dat we je hier welkom moeten heten. Wel fijn dat alles voor je achter de rug is. Nu hopen dat alles snel en goed weer op gang komt. Je hebt inderdaad wel erg lang moeten wachten. En dat je daarna maar weer snel zwanger mag raken. Zoals onze Mariaatje: GEFELICIZWANGER! Ik vind het zo leuk voor je dat dit wel weer snel gebeurd is na al jouw lange wachten op je herstel van de cyclus. Ik zou na 4 weken al ongeduldig worden. Gelukkig lijkt mijn cyclus ook al weer op gang te zijn gekomen. Ik heb gisteren vruchtbaar slijm gehad en ook mijn baarmoedermond was eerst hoog en nu weer laag. (dat was wel heel weird om te voelen. Het leek in 1 dag ongeveer 4 cm weer naar beneden te zijn gezakt) Dat mijn lichaam zulke dingen doet, het blijft een wonder allemaal!
Dank jullie voor jullie lieve reacties. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik wacht ook even het onderzoek af van het lege vruchtzakje die krijgen we over twee weken. en dan weer zenuwslopend wachten op de volgende zwangerschap. En of dat tie wel helemaal goed verloopt. En vind het erg fijn om er hier over te kunnen praten. Groetjes
Ben er nog wel hoor. Paar drukke dagen gehad en weekend bij vrienden. Mariaatje gefeliciteerd! Verder veel bijgeschreven zeg. Hier gaat alles zijn gangetje. Heb mijn ei goed benut, dus hopelijk over 1,5 week een positieve test, hahaha. Duurt nog lang. Borsten deden pijn vandaag, maar ja dat doen ze wel vaker. Kan het niet laten om dan een "zou het" gevoel te krijgen, ook al is dat veel en veel te vroeg, haha. Ach, ik kan er wel om lachen. Druk weekje komende week, dus wel prettig.
Hartewens, fijn dat je nu een drukke week voor de boeg hebt. Altijd fijn voor de afleiding meid. Want wachten duurt nou eenmaal altijd lang. Zeker op de wachtbank. Priscilla, ook voor jou is het spannend de komende weken. Afwachten of je cyclus zich snel weer herstelt, resultaten afwachten van het onderzoek van het vruchtzakje. Heel veel sterkte met alles meid en nogmaals, neem de tijd om te herstellen van deze curretage. Anna, fijn dat jouw cyclus zich weer lijkt te herstellen. En ja, het is eigenlijk allemaal een wonder. Tatty, het is vandaag je eerste werkdag. Veel werkplezier vandaag meid. En we zijn erg benieuwd naar je foto van jou in je nieuwe bedrijfskleding met paarse crocs. Wat een grappige reactie van je nichtje trouwens. En nu maar duimen dat ze gelijk heeft meid. Wat zou dag mooi zijn. Nieuwe baan en zwanger, wat wil een mens nog meer. Mimi, wat vervelend dat je oudste zwager zich zo opstelt en dat hij de jongste mee lijkt te trekken hierin. Jammer dat sommige volwassen mensen menen zich zo kinderachtig op te moeten stellen. Natas, het zit jullie wel tegen nu. Gelukkig gaat met de kleine alles prima. Daar kunnen jullie je in ieder geval even aan vasthouden. Voor de liefhebbers, ik heb de echo van vorige week in m'n album gezet.
Tatty, heel veel plezier vandaag en ik kan niet wachten om een foto van je te zien! Inez, wat een mooie echo meis! Wat fijn he! Hier gaat alles nog goed, voel me goed en rustig. Gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat nu!
Mariaatje, we zijn ook erg blij met deze geweldige echo. Ik duim voor net zo'n mooie echo voor jou voor over een paar weken! Fijn dat je je goed voelt. Houden zo meid en inderdaad ervan uitgaan, dat het deze keer goed zit. Immers, verreweg het grootste percentage zwangerschappen gaat gewoon goed. Dat moet bij jou nu ook gewoon zo zijn!