Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ MysticSun, Wat erg dat jullie dit moeten mee maken! Ik kan me voorstellen dat jullie er kapot van zijn als gezin! Neem de tijd die je nodig hebt om het een plekje te geven! Het is niet niks wat je allemaal mee maakt nu! Heel veel sterkte meid!

@ Mimi, Wat leuk zeg dat je dat allemaal gemaakt en bedacht hebt voor het feestje! Het wordt vast erg leuk, je bent lekker creatief bezig geweest! De taart zal ongetwijfeld lekker smaken, ook al zit er geen marsepijn in :D , die van verleden jaar met de barbie was ook erg mooi :) , ben benieuwd naar je heksentaart!
    Als ik zaterdag kom, dan wil ik het boekje wel zien wat je gemaakt heb en natuurlijk ook al het andere! Je hebt het allemaal leuk verzonnen meis!
    Veel succes en sterkte dadelijk! Ik hoor het wel meis, doe maar rustig aan!

@ Inez, Dat is idd waar wat je zegt! De uitslag staat al vast! Het is idd verstandig om er niet al te veel over na te denken, anders wordt je dadelijk helemaal gek! Probeer leuke afleiding te zoeken, als je evt. nare gedachtes zou krijgen! Wanneer heb je precies de uitslag?

@ Gnessy, Kan me voorstellen dat het je een beetje teveel word nu! Het is ook niet erg om lekker te huilen, is alleen maar goed dan komt alles er uit! En het lucht lekker even op! Wel fijn dat jullie er nu samen over praten! En wat lief dat hij dat gezegd heeft tegen je!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    MysticSun, heel veel sterkte.

Gnessy fijn dat je toch met je man erover kunt hebben.

Niet alleen kinderen maar hier een volwassene die absoluut niet van marsepijn houdt :)

Mimi wat dacht je van snoep happen maar dan in een pot met groen water (misschien van die gelantine pudding ofzo) :)

Inez, de uitslag staat inderdaad al vast het enige verschil is dat je het dan weet.

Groetjes Anita

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    2 tot 3 weken na de punctie krijg je de uitslag.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tatty, met Chris gaat het redelijk.
    Hij is heel blij dat hij niet meer hoeft te blijven liggen. Hij ziet nog erg slecht en troebel door dat oog, dat is heel erg vermoeiend en raar. Hij moet rustig aan blijven doen, dus voorlopig halve daagjes thuis aan administratie werken en niet hurry-uppen naar klanten en kantoor.

Gnessy, de trieste gevoelens moeten eruit.
    Neem daar je tijd voor, het is nog zo vers voor je.

Ah Mystic...... wat vind ik dit naar voor je :cry:
    Ik ken je uit het augustus-forum, en al kan ik dat drukke topic niet helemaal bijhouden ik heb jouw verhaal wel gevolgd. Ben er vandaag nog niet geweest, nu lees ik hier dat het fout zat.
    Heel veel sterkte meis, wij weten hier allemaal wat je door moet maken. Dikke knuf!

5. Niet meer actief

ik ben vanmiddag bezig geweest met 3d kaarten te maken... ff me gedachten verzetten. Nu moet ik eerlijk zeggen, t beviel goed..... Heb er weer een lading bij..... Nog een paar van zulke middagen en me bak met zelf gemaakte kaarten zit weer goed vol....
    Nu vragen jullie het je misschien af, wat ik er mee ga doen. Nou sommige stuur ik op, of ik help t koor waar me mams bij zingt..... Die betaald mij dan de kosten van de vellen e.d. terug en zij verkopen dan de kaarten ten goede van hun koor.. 3 jaar terug heb ik hier op kerstmarkt gestaan in t dorp.... Dus van allerlei dingen..
    Heb ff tijd genomen voor me eigen..... en dat was ff lekker. heb me ff heel asociaal miss ff afgesloten voor iedereen hier in huis...

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mystic Sun,
    Helaas welkom hier. Wel een warm welgemeend welkom, maar we hadden je liever ergens anders gesproken! Heel veel sterkte en je kunt hier in elk geval praten met ervaringsdeskundigen, ook al voel jij je eigen pijn en verdriet.

Molly gefeliciteerd met je ei hoor! Dat mocht ook wel zeg, je bent vast stukken armer. Of had je ook goedkope testen via internet?
    Je gedachte over curettage en spontane MK weet je natuurlijk nooit. Troost je maar met de gedachte dat na mijn curettage mijn eerste menstruatie eerder kwam, dan hij nu gaat komen na de spontane miskraam.

Gnessy, vooral wel huilen hoor! Voor je kinderen is het ook goed dat ze zien dat verdriet er ook bij hoort, ook bij papa en mama. Beter een tijdje huilerig, dan daarna depresief met niet verwerkt verdriet!

Mimi, wat ben jij lekker bezig met er een leuk feessie van te maken. Je dochter boft maar!

Tatty, is het nog steeds leuk op je werk?

Met mij gaat ie OK hoor! Ik kan alleen niet van de chocola afblijven. Dat mocht vanmezelf met de MK, maar nu mag het nog steeds van mezelf. Daardoor gaan mijn broeken niet beter passen!

7. Niet meer actief

hmmm chocola... lekker hoor..... En ja lekkere dingen zijn nooit goed voor je lijn.... hihi....

mystic sorry om dit voor je te horen..... maar welkom hier.....

wat ik me af zit te vragen is zou ik t beter hebben kunnen begrijpen en/of verwerken als ik wist dat ik zwanger was? En dus niet zoals nu in een minuut van je was zwanger, je hebt nu een miskraam..... Verder vind ik de wereld om mij heen zo gemeen... Overal waar ik kijk zie ik zwangere buiken... Maar ik heb binnen in mij zoveel verdriet....
    En ja situatie dat me vent niet meer kids wil en ik wel maakt t er niet makkelijker op, ondanks dat hij zei van mocht t wel goed zitten was deze ook wel groot geworden.......
    brrrr...... zo ff lekker douchen en dan spelletje catannen met me ventje.... miss dat me gedachten dan niet hele tijd naar me kleine ster / vlinder gaan... Weet nog niet goed hoe ik t wil noemen... Heb wel een armband met namen van kids erin {die je zelf kan maken. met van die bedels....} en daar heb ik wel een sterretje bij gedaan.... Dus eigenlijk heb ik mijn keuze om hoe te noemen ook al wel gemaakt....

8. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Jeetje dat duurt ook nog lang dan he! Dan zit je denk ik helemaal in de zenuwen! Wanneer gaan ze de punctie doen? Spannende tijden nu voor jullie, maar alles komt goed!

@ Natas, Fijn dat chris niet meer hoeft te liggen! Het lijkt mij ook heel vervelend als je zo troebel ziet! Lukt het hem wel om halve dagen thuis te werken? Kan me voorstellen dat hij van al dat inspannen met zijn ogen, hoofdpijn krijgt op een gegeven moment! Trekt dat troebele nog weg of is het afwachten wanneer en of het weg trekt?

@ Anna, Ben blij om te horen dat het goed met je gaat! Lekker hoor chocola, als je er eentje neemt dan blijf je eten! Als ze bij jou op zijn, dan heb ik hier nog een hele tupware doos vol met MERCI voor je :) haha!
    Ik heb het nog prima naar me zin met me nieuwe baan, ik merk dat elke dag weer wat makkelijker gaat! Ik ben alleen wel erg moe van alle indrukken die je krijgt! Had jij dat ook toen je net met je nieuwe baan begon?

@ Gnessy, leuk zeg dat je 3D kaarten maakt! Ook er leuk dat je zo je moeder helpt met het koor! Het geef niks dat je nu even tijd voor jezelf heb genomen en niet voor je gezin! Zo heb je toch afleiding gehad!
    Je kan het zelf invullen wat jezelf prettig vindt! Ik noem het me 2 lieve vlinders! Maakt helemaal niet uit, waar jij je prettig bij voelt!

Ik ga gezellie naar me zus toe! Me nichtje heeft nu een grote bed gekregen! En tante Tatty moet hem natuurlijk komen bewonderen :) haha! En als het kamertje helemaal af is, kan me schilderij in haar kamer gehangen worden! Fijne avond allemaal!

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hallo dames,

Ben vandaag naar de de Gyn. geweest. Gelukkig was mijn vriendin mee omdat ik halvewege niks meer wist. De helft vergat ik. Op het moment toen ze vroeg wat ik verwachte en zelf aan dacht wat het kon zijn klapte ik helemaal dicht. Er was een stemmetje in mijn hoofd van o die vraag had ik niet verwacht. Zo'n gevoel kreeg ik erbij. Ik heb geen echo gehad die krijg ik over 8 weken na het stollingsonderzoek resultaten. Ik heb wel bloed moeten prikken en morgenochtend ga ik terug voor de rest omdat ik daar nuchter voor moet zijn. Ik kon alles morgenochtend doen maar omdat ik geen zin had om 12 buisjes op mijn nuchtere maag te geven terwijl ik nog moet fietsen deed ik vandaag de 11.

Ze kijkt nu voor het stollings vanwege de mk's. Ik mocht ook de chromosoom onderzoek doen maar die wilde ik niet. Niet zozeer omdat ik niet durf maar als ik dat doie wil ik het samen met mijn ventje doen en niet alleen. Ik zou anders in mijn achterhoofd houden dat als er niets is dat het misschien aan hem ligt en dat wil ik niet.

De volgende keer krijg ik een echo en als ze het niet vertrouwd waarschijnlijk een kijk operatie. Mijn ventje riep al dat er niet in mij gesneden word zolang ze niet weten waarom. Hmmz we zien wel. Nu maar eerst de uitslag afwachten en alles.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    tatty teddy HOU HEM DROOG! Ik zet alvast een stoel klaar voor je. :)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mimi, fijn voor je dat je vriendin is meegeweest zo kun je na die tijd toch nog even feedback krijgen omdat je inderdaad veel vergeet op zo'n moment.
    Wat het snijden betreft, ik denk dat het bij twee kleine sneetjes blijft hoor, ze zullen je heus niet helemaal open snijden alleen om te kijken, dat doen ze wel met camera's ;) . En ik denk ook dat als het puntje bij het paaltje komt je vriend weinig te vertellen heeft omdat jij degene bent die met de pijn loopt.
    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar de gyn aan dacht?

Gnessy, ik ben na mijn miskraam ook flink aan het scrappen geslagen hoor, op die manier kon ik het even van mij af zetten. Heb toen vast een heel fotoalbum gemaakt voor mijn vriendin die op dat moment zwanger was van haar dochtertje.

Anna lekker chocolade, hmmm heb hier nog chocoladerozijnen liggen :rolleyes:

Groetjes Anita

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @pluk, je mag wel zo brutaal zijn hoor. De Gyn dacht eigenlijk nog nergens aan ze vroeg waar ik aan dacht. Ik sloeg dan wel dicht maar heb daarna wel een paar punten gegeven zoals bijv een kyste of wat dan ook. Ze vroeg of er in de familie wel eens klachten waren geweest met de menstruatie. Ik vertelde dat mijn tante endometriose heeft en dat daarom haar baarmoeder verwijdert is. jaren terug. Omdat nog weleens in de familie kan zitten zat ze daar ook aan te denken maar wilde niet op de zaken vooruit gaan.

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mimi,
    Goed dat nu de eerste stappen genomen zijn. Hoewel ik wel denk, waarom hebben ze nou niet even een echo gedaan? Maar ja, ik ben ook geen gyn. Ik wil alleen zelf graag alles met eigen ogen zien om iets te begrijpen.

14. Niet meer actief

scrappen? Dat ken ik niet... heb wel genoeg knutsel spul liggen ervoor, maar snap dat nog niet.... vind kaarten maken momenteel erg leuk en als ik goeie dag heb maak ik zo een stuk of 10 a 15 kaarten inelkaar... afhankelijk van de moeilijkheid / grootte van t kaartje.

Maar laatste keer dat ik bezig was geweest waren de geboortekaartjes van me dochter. En dat was nov 2006 {we wisten wat t ging worden}.... Dus ruim een jaar geleden dat ik kaarten had gemaakt......

mimi hopelijk heb je snel duidelijkheid....

15. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hallo iedereen..

Allereerst wil ik iedereen die een miskraam heeft gehad sterkte wensen met het verlies.
    Graag deel ik mijn achtergrond met jullie en misschien kunnen jullie mij misschien helpen met wat vragen die ik heb.

Mijn man en ik waren ruim een jaar bezig met onze kinderwens, maar omdat het zo moeizaam ging, zijn we naar het ziekenhuis doorgestuurd. Na onderzoeken werd bij mij PCO vastgesteld (verkleving van de eierstokken). De kans dat ik 'spontaan' zwanger zou raken, was dus ook minimaal. Opties waren IVF of via 'een pil' ?
    Omdat we in oktober gingen trouwen, lieten we het even rusten.

21 januari deed ik een test. Deze was vrij licht, maar positief! (laatste menstruatie rond 25/30 november. Ik ben altijd heel onregelmatig, soms zelfs 4 maanden niet!)
    Omdat ik het maar niet durfde te geloven, heb ik die dag nog 4 testen gehaald en een bij de huisarts gedaan. Omdat hij daar ook 'licht' uit de bus kwam, wilden ze dat ik een bloedtest ging doen. Zo gezegd, zo gedaan.. en ja ik was in verwachting. Rare gewaarwording. Had al een tijd zo'n 'onderbuikgevoel'.. alsof ik naar de toilet moest of ongest moest worden.

29 januari een termijnecho gehad. Bleek dat ik veel minder ver was dan verwacht! Ben na de laatste menstr bevrucht geraakt zei de echoscopiste!
    Was zo rond de 5 weken. Mijn slijmvlies was mooi dik (2.5 cm) en de week erna mocht ik weer terugkomen.

2 februari ben ik begin van de avond ongesteld geworden. Ik verloor veel proppen (maar heb dat altijd tijdens mijn menstr). Had ongesteldheidspijnen (die ik ook altijd heb). Belde naar de vk, maar die zei tegen me dat ik me nog niet zo druk moest maken, omdat veel vrouwen tijdens hun zwangerschap ongesteld blijven (of een aantal maanden). Ik mocht dinsdagavond weer naar de vk.

5 februari had ik om 18:15 een afspraak en daar werd vastgesteld dat ik een miskraam had gehad en mijn baarmoeder alweer helemaal schoon was. Mijn slijmvlies was zo'n 3 mm dun. Op dat moment viel mijn droom echt in duigen..
    Ze zei dat als ik zwanger wilde worden, het nu de tijd is. Ben nu heel erg vruchtbaar. En mijn piek zou over zo'n 2 weken zijn.

Wat ik me nu afvraag is het volgende..
    Als er nu nog HCG in mijn lichaam zit, wanneer kan ik dan echt aan een test zien dat ik zwanger ben, zonder een 'misleidend' resultaat?
    En wanneer weet ik of ik een test kan halen? Ik ben namelijk altijd erg onregelmatig ongesteld en ben dus ook net klaar met vloeien.
    En een laatste vraag nog.. Ik heb nog last van gevoelige borsten.. hoelang zal dat aanhouden?

Liefs,

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aiden, allereerst heel veel sterkte met jullie verlies. Ik kan me voorstellen dat het je bijzonder rauw op je dak valt, na zolang proberen uiteindelijk toch zwanger en dan met deze afloop.

De kwaaltjes kunnen best nog wel even aanhouden na een miskraam. Bij de een zijn ze al voor de miskraam zich aandient al weg en bij de ander pas naderhand.

Om te testen of de HCG al uit je lijf weg is, zou je een keer een testje tussendoor kunnen doen om te zien of hij al negatief is en als dat nog niet het geval is, later nog eens herhalen.

De meningen zijn er zwaar over verdeeld of je extra vruchtbaar bent direct na een miskraam. Als je de experts mag geloven, is dat niet waar. En ook de meningen over al dan niet direct weer zwanger raken na een mk zijn zeer wisselend. In 1 ziekenhuis heb ik hier zelf 2 verschillende adviezen over gehad. Volgens de een (VK) was het geen probleem om direct weer zwanger te raken, de ander (gyn. en fertiliteitsarts) adviseerde om een cyclus over te slaan, aangezien je direct na een MK een verhoogd risico zou hebben op een nieuwe MK.

Zelf denk ik dat je hierin je eigen gevoel moet volgen. Wanneer je er zelf aan toebent om het meteen weer opnieuw te proberen moet je dat gewoon doen. Sla je liever een cyclus over, ook gewoon doen.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Aidan heel veel sterkte met dit verlies, het is bijzonder hard als je na lang wachten eindelijk zwanger bent en het kindje daarna alweer moet afstaan.

Voor de rest sluit ik me bij Inez aan met de toevoeging van mijn ouwe trouwe oma. Je lichaam heeft net zo lang nodig om te ontzwangeren dan als je zwanger bent geweest. In mijn geval klopte dit aardig.

Gnessy ik zal wat scrapwerk in mijn album gooien dan heb je een idee, ik vind zelf dat het zelf kaartjes maken en scrappen niet echt ver van elkaar liggen hoor, ze verschillen alleen in formaat ;)

Groetjes Anita

18. Niet meer actief

oke ik zal er naar kijken....

ik ga eerst ff een ui snipperen end an heel ongezond broodje frikandel speciaal eten....

heb barstende koppijn, en niet ongi meer.... Alleen een gevoel waar ik boos, verdrietig, beroerd over voel.... Alles is nu echt weg op paar klachten na en wil t zo graag weer voelen..... **zucht**

19. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hoi Inez,

Dank je wel voor je bemoedigende woorden en je adviezen.
    Het is inderdaad even moeilijk te beslissen wat goed voelt. Ik denk dat ik er toch voor ga. Het is alleen wel moeilijk om de gedachte los te laten dat je het toch wat meer doet om weer zwanger te raken.
    Vooral omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong zou moeten zijn, moet ik het maar op 'gevoel' doen.
    Maar als ik nu een test doe en deze is nog positief omdat het HCG nog niet uit mijn lichaam is en stel dat ik over een paar weken weer een test doe.. en deze is weer positief.. is het dan zo dat dat nog steeds hierdoor kan komen? of zou ik dan gewoon zwanger kunnen zijn?

20. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hoi Anita,

dank je wel :) Ik hoop inderdaad dat ik binnen niet al te lange tijd weer goed nieuws kan brengen. We laten de moed in iedergeval niet zakken en kunnen weer druk aan de slag ;)

liefs

Deel Deze Pagina