Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    waar kun je dat kopen? Alleen bij de reform?

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    oh, dat ga ik dan ook halen straks, toen ik vanmorgen wakker werd liep ik krom van de pijn in mijn buik... :cry:

Wat hebben vrouwen het eigenlijk zwaar he?! ;)

3. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Lola, het is vadaag een moeilijke dag voor je!
    Veel sterkte! Het blijft moeilijk, maar vooral omdat de uitgerekende datum steeds dichter bij komt!
    Ik had eigenlijk 10 okt uitgerekend geweest, als ik de eerste mk niet had gehad! Maar ik probeer er niet meer aan te denken. Ik probeer vooruit te kijken, maar dat is idd moeilijk!

@ Luna, hoe gaat het met je? Heb je nog veel pijn of valt het mee? Hoop het laatse natuurlijk!
    Mijn oog is trouwens weer normaal ik kan weer normaal kijken hihi! Leek wel of ik een klap gehad had, zo dik was tie!

Nou wij vrouwen hebben het idd zwaar!
    Met alles eigenlijk wel, de mannen komen er het
    beste vanaf! Als je globaal kijkt dan hihi!

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Ik heb een boel gemist...ik wens iedereen heel veel sterkte met de dipjes en verwerkingsproces.

Hier zitten we weer op de wachtbank...afgelopen zondag en maandag een positieve ovu test gehad...sinds zaterdag tot op heden elke dag geklust. Vanmorgen nog ff een ovu test gedaan (om te zien hoe lang mijn LH in mijn urine blijft) vandaag was de test vaag dus dat betekend dat mijn ei geweest is.Als het nu niet raak is weet ik het ook niet meer hoor!
    Maar als het wel raak is wordt het alsnog een onzekere periode...
    1) omdat ik vorig jaar in oktober een MK gehad heb
    2) omdat de kans op een MK errug groot is
    3) omdat (als alles goed gaat de 1ste 3 mnd) we niet weten of het kindje gezond is (kans is 5%).

Liefs Silla

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Het gaat met mij eigenlijk helemaal niet lekker. Er zijn veel nieuwe zwangeren bij gekomen. Gisteren was er eentje met de klapper. "Vriendin zei je krijgt een buikje. Ik dacht goh, wanneer was mijn laatste ongi, goh al een tijdje terug. Laat ik eens testen. Goh zwanger...."
    Oh ik was zooo ontzettend jaloers! En natuurlijk werd er gisteren ook nog een baby geboren en dacht iemand anders dat het leuk was als ik een blote buiken van 38w zou zien.
    Heel leuk voor hun allemaal maar ik wacht en wacht maar.

Zondagavond dacht ik dat mijn ongi kwam. helemaal hoopvol kwam ik maandag uit bed. Ik zat op dag 29 dus dat zou echt perfect zijn. Ik voelde me echt ongi alleen.... geen bloed! Nu nog steeds geen bloed. Dus helaas.
    Na mijn miskraam dacht ik op dag 12 mijn ei gehad te hebben maar zeker weten doe ik dat niet. Daarna heb ik geen ei gehad. Dus die zal nu w.s. nog wel moeten komen en dan zul je zien dat het nu dus zo'n mega lange cyclus wordt, ik het ei misloop en ik dus weer maanden verder ben voor we er weer voor kunnen gaan.

het voelt nu allemaal zo doelloos. Ik leef niet naar een eisprong toe, niet naar een testdatum, maar slechts alleen naar een ongi.
    Nee dat wachten valt me nu erg zwaar! De miskraam is nu 4 weken geleden. De komende 2 weken verwacht ik dus geen ongi.
    Ik kan de tijd wel vooruit kijken!

6. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    die vrouwenmantel koop je idd bij de reform.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bah, luna, wat klote idd dat iedereen maar "zo" zwanger is of onnadenkende dingen doen, waar ze jou mee raken!

Ik heb zelf heel veel zwangere in mijn omgeving...

Een goede vriendin van mij is zwanger van de tweede, zij onloopt mij nu juist, waar ik dan ook wel weer van baal... ;) (hetis ook nooit goed)

Vandaag heb ik echt een shit dag.. Weer ongi geworden... Ik word er niet goed van...

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Sterkte allemaal meiden en een dip hebben we allemaal, maar probeer positief te blijven, die :evil: :evil: komen er echt wel aan Luna. Maar ik snap heel goed dat dat wachten en die onzekerheid vreselijk zijn. En het is ook helemaal niet raar dat je jaloers bent op die vriendin die zo gemakkelijk zwanger is geworden. Ik zou er ook stevigvan balen. Wat zit de wereld toch oneerlijk in elkaar he...

En Lola, dat is ook niet leuk van die zwangere vriendin die jou nu juist ontloopt, vind ik een beetje vreemd eigenlijk, want dat doet ook weer verdriet. De confrontatie met zwangere vrouwen is rot, maar dat ontlopen hoeft ook weer niet lijkt mij...

Veel sterkte allemaal!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mariaatje, ja idd dat ontlopen is ook weer nergens voor nodig!Vind het nogal raar, maar ja...
    Wie ben ik he?! ;)

10. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik ben ht met je eens hoor. Maar heb je het al tegen haar gezegd? misschien denkt ze juist goed te doen om jou te "ontlasten" zeg maar. en als jij dan aangeeft dat het moeilijk is, maar niet nodig, dan doet ze het misschien ook niet meer?

11. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Jeetje luna dat is echt kut zeg! Zeker die vriendin met die klapper, dat is nu echt niet leuk om te horen voor je! Kan me voorstellen dat je dan jaloers bent, zou ik op zo moment ook zijn!
    En dan die buik van die andere vriendin er nog eens bij! Dat is eigenlijk teveel van het goeie!
    Begrijp heel goed, dat je je daar niet lekker bij voelt! Weten je vriendinnen dat je pas een mk heb gehad? Anders kunnen ze er toch wel een beetje rekening mee houden!?

Balen zeg dat je nog steeds niet ongi bent!
    Ik hoop echt dat het gauw bij je komt!
    Zodat je weer verder kan gaan! Dat wachten lijkt mij ook heel erg zwaar!
    Wil je ff een dikke knuffel geven!

@ Lola, dat is van jou vriendin ook niet leuk zeg!
    Dat ze je nu ontloopt! Ze kan toch naar je toe komen en met je erover praten!? Jij kan dan zelf aangeven tot hier en niet verder! Maar dit doet eigenlijk veel meer pijn! Ook voor jou een dikke knuffel! En voor alle andere meiden die hem nodig hebben!

12. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    He meiden,

Bedenk dat het voor anderen ook moeilijk is om te weten hoe ze het beste kunnen omgaan met iemand die (net) een MK heeft gehad. Als je het zelf niet hebt meegemaakt weet je sowieso niet hoe het voelt. Ik neem het anderen niet kwalijk hoe ze reageren, ze weten niet beter denk ik maar.

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Sommige mensen stappen er zó overheen, raar is dat. Dan zeggen ze: positief blijven denken meid! Ja, duhuh! Dat dóe ik ook, maar daarom is het er niet ineens leuker op ofzo.

Hebben ze vanmorgen bij mijn man op 't werk nog een weddenschap lopen houden wanneer wij onze eerste baby krijgen. De winnaar krijgt een krat bier. Terwijl wij net onze 'eerste' hebben verloren.
    Ik heb veel zin die lui met de koppen tegen elkaar te slaan met hun onnadenkend gepraat over zoiets kleins en moois en kwetsbaars wat van óns is en van niemand anders! :'(

Is het overigens normaal dat je nog een poosje hoofdpijn en koud (koude voeten) hebt na een miskraam?

14. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    nou, ik vind het wel heel moeilijk om begripvol tegen dat soort mensen te zijn hoor. Idd, ze weten niet hoe het voelt, voor hun is het "maar een vruchtje wat nog zo klein is' maar voor ons was het gewoon ons kindje wat door onze handen is geglipt. aan al die botte opmerkingen, wat dat vind ik het gewoon, heb je helemaal niks. En nu, ik praat nu even voor mezelf, nu ben ik afgelopen donderdag gecuretteerd en voor hun is het over. Boek dicht en weer verder gaan. Maar zo is het toch niet meiden?
    Tuurlijk, ik probeer ook tegen mezelf te zeggen, we gaan weer verder en we proberen het straks weer. de ene keer gaat het ook beter dan de andere keer. Maar het boek is na een curettage of spontane miskraam gewoon niet gelijk dicht. Ons lichaam moet zich herstellen en geestelijk hebben we toch een verlies te verwerken... :cry: En de mensen die het NIET hebben meegemaakt begrijpen gewoon niet hoe wij ons voelen.

Als mensen nu aan mij vragen hoe het gaat, durf ik haast niet te zeggen: het gaat wel. Want ze snappen het niet. Maar het gaat gewoon niet "goed" zonder de bekende up's en down's. Als ik met mijn hond in het bos loop, dan is het lekker rustig en hoor ik de wind door de bomen en dan kan ik lekker nadenken. nou, ik heb dan toch wel af en toe spontaan een huilbui hoor, maar dat is toch logisch?

nou, jullie horen het wel, ik kan me er nu heel kwaad om maken... :(

Gelukkig hebben we dit forum en elkaar, die het WEL begrijpen en DAAR put ik mijn steun uit. (en natuurlijk uit mijn man! ;) )

15. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    mariaatje, ik snap hoe je je voelt als mensen zulke opmerkingen maken. probeer dan uit te leggen dat het zo simpel niet is, dat het -naast dat je lichamelijk nog moet herstellen- ook echt voelt dat je je kindje bent verloren. en dat je pas weet hoe het voelt als je het zelf hebt mee gemaakt, dat vertel ik ook aan anderen, in de hoop dat ze daarvan leren.
    Als mensen mij vragen hoe het gaat, zeg ik 'lichamelijk gaat het wel oke'.

freewilly, weten ze bij je man op het werk van jullie miskraam? zoja, dan vind ik het echt te belachelijk voor woorden. zo nee, ze moesten eens weten.....

16. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zit namelijk nogal te stressen.
    Ik heb vermoedelijk een vroege miskraam gehad afgelopen augustus. (test was bij week overtijd positief maar niet een heel erg fel streepje) Hiervan heb ik een bloeding gehad en echt superveel stolsels verloren. Ook ging m'n temperatuur omlaag naar 36.5. Rond dag 20 ging m'n temperatuur omhoog naar 37.1 en deze is sindsdien hoog (eisprong?). Nu heb ik net een test gedaan en totaal onverwacht is deze positief! Nu ben ik alleen bang dat er toch wat is achter gebleven. (toen ik vorige ronde testte was de test niet zo duidelijk als nu). Kan iemand bij helpen? Ben ik nu weer zwanger, of is de miskraam niet volledig geweest?

Liefs Fleur

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoi Fleur
    Beide senario's zijn bij jou mogelijk. Niet elke bloeding is meteen een miskraam maar aangezien je zegt dat er ook stolsels bij zaten, zou het aannemelijk zijn om te denken dat het een miskraam was.
    Echter je kan na een miskraam nog lang + testen. Ik verwacht alleen niet dat iemand die een vroege miskraam heeft gehad, na 4 weken nogsteeds + test. Dus als ik de balans zo opmaak denk ik dat dit een nieuwe zwangerschap is. Ik zou wel met het hele verhaal de vlk bellen. W.s. willen ze je dan iets eerder zien om idd te zien of het idd om een nieuwe zwangerschap gaat.

Wat ook nog mogelijk is, is bijv een vanishing twin. Dat heb ik bij mijn jongste zoon gehad. Dan is het een tweeling zwangerschap waarbij 1 vruchtje een miskraam wordt en de andere het wel redt.
    Sterkte er mee. Kom je ons nog wel even laten weten hoe het verder gaat?

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @wens3, nee, ik denk niet dat mijn man verteld heeft van de miskraam. Maar ik heb geSMS't dat ik er heel boos om ben en dat ik ze het persoonlijk ook wel even wil komen vertellen dat ze zich niet met onze zaken te bemoeien hebben, en zeker niet omdat we dus een miskraam hebben gehad...

@1986Fleur, je zegt dat je bloed hebt verloren. Ben je ook 'gewoon' ongesteld geweest na je miskraam?
    Het lijkt mij niet dat je test positief is omdat er wat achter is gebleven. Het is namelijk niet logisch dat het streepje nu duidelijker is. Dus ik denk dat je zwanger bent. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar dan kan je beter even langs de HA gaan.

19. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

@luna73
    Bedankt voor je antwoord!
    En uiteraard laat ik weten hoe het is afgelopen!

@FreeWilly8
    Ik ben nog niet "gewoon" ongesteld geweest.
    Morgenochtend kan ik langs bij de huisarts.

Liefs Fleur

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Luna : super frustrerend hè, dat zinloze wachten op een ongi na de curettage :(

@ Lola : hè verdarrie, wat jammer dat je ongi bent geworden! :cry:

Over positief blijven : ja, ik doe m'n best. En sommige dagen lukt dat ook nog aardig, al blijft het verdriet als een zwarte wolk boven me hangen en een bio-klok in m'n nek hijgen.
    Maar vandaag lukt het voor geen meter. Heb een rotnacht gehad, veel huilend wakker worden en angstaanvallen. Vandaag ziek gemeld op kantoor, pffff wat een shitdag.

Deel Deze Pagina