Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Het is hier inderdaad weer rustig.

Vandaag weer een huis bekeken maar ook deze voldeed toch niet helemaal. Weer een huis met een ontzettend kleine douche.
    Op zich is dat geen probleem maar de kans dat ik minder valide wordt is hier heel reeël aanwezig. En dan zouden we dus weer moeten verhuizen omdat ik dan de douche niet meer in zou kunnen en er geen ruimte is om deze te verbouwen.

Voorlopig blijven we dus even zitten waar we zitten, eigenlijk zou het mooiste zijn als we ons huurhuisje zouden kunnen kopen. Dan kunnen we de zolder verbouwen tot extra kamer en er een stuk bij aan bouwen zodat we een grotere woonkamer hebben.

Ach ja we blijven dromen :)

Groetjes Anita

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jammer dat ook dit huis niet helemaal voldeed aan de verwachtingen. Dat wordt dus weer verder zoeken.

De laatste tijd worden wel meer huurhuizen de verkoop ingedaan. Wie weet die van jullie ook nog wel.

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @pluk, jammer meis dat het toch niks geworden is. Ik weet zeker dat jullie droomhuis binnenkort voorbij komt hoor.

Mijn dochter kwam thuis en vertelde wat ze op school gedaan heeft. Haar juf is zwanger (11 weken nu) Dat wist ik vorige week al. Nu hadden ze er in de klas een filmpje en alles over gekeken en haar echo gezien. Mijn meisje veetelde alles over de navelstreng en alles. Heel leuk hoor. Toen gaf ik haar een knuffel en toen vroeg ze. Mama heb jij ook een baby in je buik.
    Ik vond het heel moeilijk toen ze dat vroeg. Ik zei dat ik dat niet had.

Technische gezien heb ik dat nog wel want het zit er nog steeds. Zo werd ik dus weer even letterlijk op de feiten gedrukt met mijn neus. Ach ja. Heb weer bijna een week overleeft. Morgen is het een week. Dan nog maar 4 dagen tot de gyn.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mimi wat vervelend dat je er op zo'n onverwacht moment weer mee geconfronteerd wordt.
    Ik denk dat het verstandig is dat je je meisje niet hebt ingelicht, denk dat dat voor een 7/8 jarige nog niet te begrijpen is. Meestal snappen ze nog niet eens hoe een baby in de buik komt en hoe die eruit moet laat staan dat baby's in de buik ook nog eens kunnen overlijden.

Groetjes Anita

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, dat zal best wel even een pittig moment voor je zijn geweest toen je meisje dat aan je vroeg. Maar probeer niet koste wat het kost je verdriet voor je meisje te verbergen. Je hoeft het niet allemaal uitgebreid uit te leggen, maar ze zal toch best wat aan je merken en ze mag best weten dat je verdrietig bent.

6. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Natas, Jeetje meid dat is ook schrikken dat je 2 keer ben flauwgevallen! Heb je je eigen niet bezeerd tijdens het vallen?
    Ook stom dat chris zijn werkgever hem lager in functie wil zetten!
    Het is al vervelend genoeg dat hij zo last heeft van zijn oog! Ik hoop dat de olie er snel uit mag en dat hij dan beter kan gaan zien!
    Fijn om te horen dat alles goed gaat met jou en je meisje!
    Met mij gaat ook alles goed, vandaag eindelijk 12 weken!
    Ik mag gelukkig niet klagen, heb weinig last! Alleen erg moe, maar dat ik haast nog niks voel, maakt me soms weer angstig hoor!

@ Mimi, Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is dat je meisje daar mee thuis kwam en het aan je vroeg! Het is erg confronterend! Ik vind het aan de ene kant heel raar dat de juf het al zo vroeg verteld aan de kinderen! Ik denk dag en nacht aan je meis! Heb je nog nagedacht over wat je gaat doen dinsdag? Ik hoop dat je dit gauw een plekje kan geven, want het valt allemaal niet meis! Dikke knuf dinnetje!

@ Pluk, Balen zeg dat alle huizen zo tegen vallen! Kan je er met de gemeente er niet over praten dat je jullie huurhuis wil kopen? Want dan zou je droom werkelijkheid kunnen worden :) ! Het is verstandig dat je nu al na denkt hoe het straks met je zal zijn! Ook al is dat heel moeilijk voor je!

Meiden allemaal een fijne avond!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    En dat is berichtje nr. 2000.

Tatty, gefeliciteerd met je 12 weken meid, weer een mijlpaal bereikt. Heb je nou eerdaags ook nog een nekplooimeting of deed je die niet.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Super Tatty, 12 weken alweer!
    Nee hoor, ik heb me niet bezeerd bij het flauw vallen. Gisteren door de vk bevestigd dat dit en de idiote vermoeidheid komt door te lage bloeddruk. Erg lastig, maar gelukkig niet ernstig.
    Hoop dat jij je snel minder moe voelt, maar die vermoeidheid is ook een kwaaltje die je zwangerschap bevestigd. ;)

Ah Mimi, dat is zwaar voor je..... dikke knuf!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Natas, ik had tijdens de zwangerschap van Kylian ook te maken met een lage bloeddruk, helaas voor mij is die de hele zwangerschap gebleven.
    Het was zelf zo erg dat ze voor de zekerheid een ecg van mijn hart hebben gemaakt om eventuele hartklachten uit te sluiten. :(
    Gewoon jezelf goed in de gaten houden, op een gegeven moment herken je de voortekenen en kun je al gaan zitten en cup a soep of een dropje eten. Zoethout is van nature bloeddrukverhogend, misschien dat je daar iets mee kunt. ;)

Tatty Gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal :)

Gisteren besloten om het zoeken van een huis even op een laag pitje te zetten, las trouwens op de site van de woningbouw dat als we verbeteringen in het huis aanbrengen (zoals een zolderkamer maken) dit in overleg moet met de woningbouw (hadden we ook wel verwacht) maar dat je dan meteen afspraken kunt maken voor een vergoeding.
    Dan wordt het op papier gezet en als je dan gaat verhuizen dan krijg je de afgesproken vergoeding voor de verbetering. De woningbouw mag geen extra huur aan jou vragen voor deze verbetering maar wel aan een eventuele nieuwe bewoner.

Groetjes Anita

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kijk, dat is ook inderdaad een optie. Ik wilde al wel zeggen, mag je wel uitkijken dat je dan niet meer huur hoeft te betalen, want dat gebeurt in zulke gevallen nog wel eens, maar je schreef al, dat die verhoging dan pas voor de eventuele volgende bewoner is.

Maar je zou inderdaad kunnen overwegen om zelf aanpassingen te doen aan je huis. Dat kost ook wel wat, maar verhuizen is ook niet goedkoop.

11. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi allemaal

Ik heb even een vraagje.
    Wij zijn bezig met IUI, en nu had ik 2 weken geleden een vaag positieve test maar 2 dagen later was hij weer negatief, heb toen de gyn. gebeld en kreeg een bloedtest waaruit bleek, dat ik wel zwanger was geweest maar heel erg kort.
    Nu zijn wij 2 weken later en ben ik nog steeds niet ongie, ik heb helemaal geen bloedverlies gehad.
    Weten jullie hoelang het kan duren voor dat je weer ongie wordt
    Alvast bedankt

groetjes sjolie

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sjolie, ik denk dat je je vraag het beste aan je gyn kan stellen want die kan je ook onderzoeken.

Ik hoop dat het bij mij niet de hele zwangerschap blijft, ik ben allleen al zó vré-se-lijk moe!
    De VK heeft me aangeraden 5 koppen zoethoutthee per dag te drinken (zout schijnt niet voldoende te helpen). Ik heb gister en vandaag braaf de 5 bekers achterover gekieperd (ieks, ik vind het vies!), maar dat werkt natuurlijk niet direct. Ik had vanmiddag op kantoor de keus : of janken, of even op het toilet m'n ogen dicht doen. Heb dan maar gekozen voor het laatste en heb een hazeslaapje gedaan.

Is verbouwen voor jullie ook een optie, een oplossing voor het ruimtegebrek?

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ja verbouwen is een optie, in ieder geval de zolder zodat we een extra kamer maken (dan krijgen we 3 slaapkamers ipv de 2 die we nu hebben.)

We dromen gewoon verder want als we een stuk bij de kamer aan kunnen bouwen dan kan de eettafel uit de (kleine) keuken en dan zouden we de keuken (kastjes e.d) ook wat uit kunnen breiden en dan hebben wij ons droomhuisje :) :)

Maar goed aankomend weekend gaat Kylian uit logeren en dan gaan we eerst de tuin puinvrij maken en de vijver bedekken met wat beton gaas, zodat de kleine man daar lekker kan gaan spelen als het mooi weer wordt.

En daarna moeten we de zolder maar eens op gaan ruimen, jeetje wat kan een mens in 11 jaar verzamelen :rolleyes: :evil: :oops:

Sjolie, ik lees eigenlijk nergens in je verhaal of je al bloedverlies van een miskraam hebt gehad of nog niet. Denk dat het verstandig is gewoon even contact op te nemen met je gyneacoloog of zelf er nog even een testje tegen aan te gooien .

Groetjes Anita

14. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Dank je wel! Wij doen geen nekplooimeting! Ik mag pas weer voor een echo met 20 weken :( ! Maar as maandag ga ik weer naar de vk en dan vraag ik of ik als nog mag voor een echo!

@ Natas, Vervelend zeg dat je zo last heb van een lage bloedruk!
    Ben blij dat je je niet bezeerd heb tijdens het vallen! Ik hoop dat je bloeddruk snel weer omhoog gaat! En idd wat je zegt, die moeheid bij mij is ook een mooie kwaal haha!

@ Pluk, Beter zeg dat jullie toch evt kunnen gaan verbouwen zonder extra verhoging van je huurprijs!
    Veel succes dit weekend met je tuin en de zolder! Er he wat je allemaal eigenlijk wel niet bewaard!

@ Sjollie, Ik durf het niet te zeggen meid! Je kan idd beter je gyn om raad vragen, die zal het wel weten!

Meiden,

Ik heb vandaag het vrijgezellefeest van me zus :) !
    Ik heb er helemaal zin in en ben erg benieuwd of ze het leuk vind!
    Fijn weekend allemaal!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sjollie, ik ben bang dat ik je daar ook geen antwoord op kan geven. Als ik je verhaal goed lees heb je sinds je positieve test nog geen bloeding gehad. Het is per persoon verschillend wanneer de bloeding op gang komt, hoe lang het gaat duren en hoe lang daarna je eerste ongi weer komt.

Ik denk ook dat je inderdaad het beste even contact kunt opnemen met je gyn en hem/haar om advies vragen. In ieder geval sterkte met alles en hopelijk hoef je niet al te lang op je eerste ongi te wachten.

Tatty, dan duurt het inderdaad wel lang als je op je 20 weken echo moet wachten. Hopelijk mag je tussendoor nog een keertje voor een echo komen.

Natas, succes met de zoethoutthee. Voor jou een aanradertje, voor mij een afblijvertje.

Pluk, succes met het opruimen van zolder en tuin. En inderdaad een goed idee om de vijver af te dekken met betongaas. Wij hebben dusdanig grote vijvers in onze (grote) tuin, dat betongaas geen optie is, dus hebben we er vorig jaar maar hekken omheengezet, zodat Alyssa ook veilig in de tuin kan spelen.

16. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi allemaal

Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb inderdaad geen bloedverlies gehad, ik heb het gevoel dat ik een ongie oversla.
    Ik denk dat ik jullie advies maar op ga volgen en maandag even naar het ziekenhuis bel.
    In ieder geval bedankt voor jullie lieve reacties.

groetjes sjolie

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Vreemd sjolie want in mijn belevingswereld zit je dan toch niet te wachten op je volgende ongi maar op de miskraam. Of heb ik het nu helemaal verkeerd.

Jan heeft vanmorgen boodschappen gedaan (broodjes halen op de markt en het cadeautje voor zijn zus ophalen die vandaag haar verjaardag viert)
    Heeft hij toch een nintendo ds voor mij gehaald met brainage erbij (of hoe het ding ook heet).
    Dit omdat het onthouden enzo voor mij steeds moeilijker gaat en ik ook een beetje aan het zeuren was dat ik niets had om te trainen en omdat ik niet meer kan werken in er ook niet meer in uitgedaagd wordt.
    Nu kan ik dus druk in de weer met allerlei breinkrakers :) :)

Vanavond had hij zin in snoepjes die hij dan ook even ging halen en komt hij ook nog eens thuis met een bosje rozen en 2 orgideën voor in mijn grote glazen pot op tafel :) :)

Groetjes Anita

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sjollie, die indruk had ik eigenlijk ook. Maar inderdaad lijkt het me een goed idee om even contact op te nemen met je gyn en het met hem te bespreken. Wanneer het vruchtje te lang blijft zitten zouden ze je anders kunnen curreteren, of evt de miskraam op gang brengen met tabletten.

Ach Pluk, wat lief van je mannetje dat hij je vandaag zo heeft verrast. En nu maar lekker aan het braintrainen gaan. Nuttig en leuk.

19. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @sjollie, ik sluit me aan bij de andere meiden dat het misschien verstandig is om even je gyn te bellen. Sterkte meis.

@Pluk, Wat lief van je mannetje zeg dat hij bloemen voor je meenam. :)

@Tatty, vind ik ook lang hoor tot de 20 weken wachten met weer een echo. Maar Meissie sorrie hoor maar nog van harte met je 12 weken. :oops:

@All, dankjullie wel voor de lieve woorden en alles en sorrie dat ik niet veel kwam kijken. Zit even een beetje met mezelf in de knoei denk ik. Vandaag pijn in mijn buik gehad. Niet constant er zat telkens ongeveer 15 minuten tussen. Ik ben gaan klokken omdat ik het raar vond. Ik denk dat ik weeen heb. Is dat niet raar?
    Net op de toillet geweest en eindelijk vond ik wat in mijn maandverband. Het is nog niet veel maar het vloeien begint. Had het vanmiddag al verwacht door de buikpijn alleen is het dus s'avonds geworden. Ik hoop dat het aanhoud en niet weer stopt met 1 keer afvegen. Alleen dit keer zat het ook wat in mijn maandverband en vorige week niet. Mijn beetje hoop wat ik had door mijn hormonen is nu weg. Ik voel wel opluchting alleen hoop ik wel dat het snel voorbij is zodat ik weer verder kan.

Fijne avond ik ga even lekker bankhangen. Mijn schoonzus en zwager komen zo ook even langs. Ze weten het en vanmiddag toen ik erge kramp had was mijn zwager er ook. Hij was zo lief. Wilde gelijk naar huis gaan zodat hij geen last was voor mij. Hoefde niet. Ik vind het wel fijn als er iemand is dat leid weer wat af.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Nee klinkt absoluut niet raar, achteraf heb ik dit ook gehad maar heb dit nooit herkent totdat ik weeën kreeg bij Kylian.
    Dacht toen dat ik gewoon last had van mijn darmen. :rolleyes:

In ieder geval heel veel sterkte en ik kan me heel goed voorstellen dat je aan de ene kant ook wel opgelucht zult zijn als het achter de rug is.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina