Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Mimi, dat klinkt zeker niet raar hoor. Je kan ook al weëen krijgen bij een jonge zwangerschap op het moment dat de miskraam voortzet.
    Hele dikke knuf voor je!

Hahaha Anita, ik zou de rozen toch een heel wat leuker cadeau vinden dat de braintrainer :)

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, het is zeker niet onmogelijk hoor, dat je weeën hebt. De een heeft amer ergens last van bij de miskraam en de ander heeft net als jij weeënactiviteit.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    hihihihi stiekem is dat ook zo, maar vind het wel lief dat hij er op zo'n manier toch met mijn gebreken bezig is.

Mimi hoe is het vandaag met je?

Groetjes Anita

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik begrijp er niks meer van. Zaterdag heeft het niet doorgezet. Gisteren was er wel iets maar alleen bruinbloed. Heel weinig. Wel in mijn maandverband ook maar zelfs minder dan mijn laatste dag ongi. Vind het wel vreemd. Mijn buikpijn die komt en gaat. Nu is het als ik ik krampen heb dat ik dan wel een lichte bloeding erbij krijg. Misschien dat het vandaag komt. Morgen naar de gyn dus nog even een dag wachten. pfffff

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, he meid, wat vervelend dat het niet wil doorzetten. Hopelijk wil het vandaag wel doorkomen en anders kun je gelukkig morgen naar de gyn.

Pluk, ik vind het inderdaad ook geweldig van je mannetje dat hij zo met je meedenkt om je op die manier met je gebreken te helpen. Die van mij zou dat ook doen.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat vervelend Mimi!
    Hoop dat het nu of doorzet of dat de gyn je morgen kan helpen.

Ja hoor Anita, tis heel lief van je mannetje dat hij meedenkt in je gebreken!
    De mijne kan dat ook...... ik kreeg een keer voor Valentijn een anti-rimpel crême, ik heb helemaal dubbel gelegen :)

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Tja, op 'onze leeftijd' ben je nog net zo mooi als vroeger, het duurt alleen wat langer. Haha. Maar wel lief bedoeld van hem.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    whahahaha anti rimpelcreme voor valentijn, ik ben helemaal jaloers want ik krijg nooit wat voor valentijn.
    Ja alleen het commentaar, Ja ik ben toch zeker niet gek over 5 dagen ben je alweer jarig ik blijf niet kopen. :) 8)

Mimi wat vervelend dat het allemaal maar niet doorzet.

Groetjes Anita

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @pluk, Na jaaaaaa haha. Hier is het met valentijn standaart bloemen terwijl ik ook de 19e jarig ben. Dit jaar kreeg ik niks hoor :cry: Mijn ventje kwam ziek met koorts thuis en verontschuldigde zich en ging naar bed die schat :oops:

@All, Vandaag is het erger geworden. Net voor het eten naar de toillet gegaan en er zaten kleine klontjes is. Het begint te komen. Moet je ook net zien he. Zit de hele week te wachten op de afspraak gyn helemaal in de zenuwen of mijn lichaam wel zelf kan ja of de nee. Pfffffffffff Tuurlijk laatste dag he. Nu hopen dat de pijn in mijn buik een teken is dat het opschiet.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, enerzijds prettig dat je lijf het nu zelf lijkt op te lossen, anderzijds is het o zo confronterend. Heel veel sterkte meid.

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    mimi veel sterkte. Laat je emoties deze week de vrije loop. Het zijn de tranen voor je kleine ukkie die je moet laten gaan. Dit zijn jullie laatste dagen saampjes.
    Dag lief vlindertje!

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Weet iemand hoe het met Anna is?

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Als ik het me goed herinner, zou haar moeder deze week worden geopereerd.

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oh wat spannend zeg!

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hallo meiden. Vandaag naar de gyn geweest en hij heeft een echo gemaakt omdat ik dat wilde. Mijn kleintje was al gekrompen dus waarschijnlijk aan het verdrogen (rotwoord maar zo noemde hij het). Omdat het nog steeds goed hoog ingenesteld zit en hij wel de bleoding zag. Ging hij er van uit dat het niet snel zal weggaan. Ik heb nu een curretage staan voor donderdag om half 10 s'morgens.
    Zou het onverhoopt toch zelf loskomen dan krijg ik een echo om te kijken of alles weg is en zo niet dan gaat de curretage gewoon door. Persoonlijk vind ik dat mijn baarmoeder een keer helemaal schoon is niet zo erg.

Heb mijn werk weer gebeld om te zeggen dat ik donderdag een curretage heb en dat als ik me goed voelde ik graag maandag weer kwam werken. Pfff ik word geloof ik uitgekots. Ik begrijp er niks van. Ze zei ja maar je zei twee weken. Ik had echt zoiets van oke. Bedoelde ze vorige maand of vorige week. Ik weet dat ik vorige week zei dat ik op mijn mk moest wachten en dat ik een week later terug moest komen en dat ik van de gyn rustig aan moest blijven doen net als de afgelopen weken. Dus dat ik Dus waarschijnlijk als er geen mk zou komen zeker nog 2 weken thuis zou blijven. Alleen deze week is de tweede week ingegaan. Vorige maand heb ik gezegt dat ik niet mocht werken en dat ik moest wachten op mijn echo toen over twee weken en dat ik dan zou horen of ik weer kon gaan werken en zo. alleen dat mocht niet omdat mijn echo een te klein hummeltje was voor dat termijn. Nu weet ik dus niet meer wat ze bedoel.

Ik krijg zoiezo een gesprek over hoe wat in de toekomst. (dit heb ik niet gezegt hoor maar dat denk ik nu wel) Sorrie hoor maar als ik niet werk krijg ik ook geen geld. Ik kan hier toch niks aan doen. Het is jammer genoeg vorig jaar voorgekomen dat ik ook rustig aan moest doen. Toen wilde ik na een week weer werken maar dat mocht niet van hun omdat ze al iemand voor die week hadden. En de eerste mk heeft niemand meegekregen omdat ik gewoon na het weekend weer bent gaan werken. Ik ga er van uit dat de volgende zwangerschap gewoon goed gaat. Jammer genoeg krijg ik niet echt het begrip waar ik op gehoopt had. Had ik vorige week maar die baan aangenomen waar ik over gebeld ben. Maar omdat ik dat niet kon maken vond ik om dan ontslag te nemen om als ik weer mocht werken niet netjes.

Mijn vriend zegt als ze moeilijk doen kan jij beter onslag nemen dan dat zij jou ontslaan. Misschien zit ik volgende week wel zonder baan. Dan bel ik alsnog het zorgcentrum voor de huishouding bij bejaarden en hopenlijk zoeken ze dan nog steeds mensen.

Sorrie moest even razen. Mijn buik doet nu dus meer pijn ook en het vloeien is ook heftiger. Ik maak me weer veel te druk, heb wel wat anders aan mijn hoofd nu.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh meid, dit soort gedonder kun je er helemaal niet bij hebben.
    Je bent ziek, klaar uit en dat lijkt me duidelijk ook. Is je werkgever het daar niet mee eens, dan mag een arbo-arts daar een uitspraak over doen. Ik zou zeker niet zelf ontslag nemen, dan heb je nergens recht meer op.

Dikke knuf meis!

17. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Damens hoe rot het ook klinkt maar ik heb net op de toilet een mk gehad. Ik heb het opgevangen en nadat ik het ziekenhuis had gebeld en wij er naar gekeken hebben heb ik het weer weggespoeld door de wc. Ik heb er vrede mee. Ik heb niet gehuild maar ben enorm opgelucht. Jammer genoeg is het niet net als de vorige keer dat mijn buikpijn ook gelijk over is. Als het erger word en vloeien ook dan moet ik langs het ziekenhuis om gelijk gecuriteerd te worden alsnog. Morgen moet ik de poli bellen voor afspraak echo om te kijken of alles weg is zo niet dan gaat donderdag gewoon door.

Ik ga nu lekker op de bank zitten met mijn annetje en hopen dat de pijn weg gaat.

kus Mimi

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Meid maak je je daar maar niet druk over, ook ik heb mijn miskraam op het toilet gehad en nadat we het hadden bekeken (de vk ook) hebben we het ook gewoon doorgespoeld, het was gewoon goed zo.

Wat betreft je buikpijn, ik hoop dat die al wat minder is, ik heb de eerste uren na de miskraam ook erge buikpijn gehad en daarna was het over.

Dan nog even je baas, geen ontslag nemen hoor want dan heb je ook nergens meer recht op.
    Daarbij kan je baas jou niet ontslaan zolang jij in de ziektewet zit, het geld krijgt ze gewoon terug als ik het goed heb want het is werkverzuim ten gevolge van een zwangerschap (ook al is deze niet zo gelopen zoals je gehoopt had).
    Eigenlijk kan je baas hoog en laag springen als jij besluit dat je weer aan werken toe bent dan ga je heen werken, dat zij al een vervanger voor je hebben geregeld is hun probleem niet de jouwe.
    En begrip, heel vreemd maar juist als je in de zorg werkt is deze vaak ver te zoeken.
    Mijn leidinggevende zei toen dat als ik boodschappen in huis kon krijgen (die overigens door mijn man waren gehaald) ik ook wel kon komen werken. (ondanks dat ik midden in de mk zat).
    Daarna hadden we een afspraak gemaakt, die mijn schoonmoeder voor me afbelde omdat toen de daadwerkelijke mk zich voltrok. Maar ze had een betonnen plaat voor de kop en is gewoon naar mijn huis gekomen met als gevolg dat zij nog eerder bij mijn bed zat als Jan kon (die moest nog van zijn werk komen) Kan hier nog steeds boos om worden.

Kortom mijn advies, heb lekker sch**t aan anderen en doe wat jij wilt :)

Groetjes Anita

19. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik ga me er niet om druk maken hoor. Wat betreft nergens meer recht op hebben dan is hier ver te zoeken hoor. Ik heb al geen CAO als ik nniet werk dan heb ik ook geen geld. Omdat ik een contract heb van minimaal 6 uur in de week per kwartaal (werk overgens 9 per week) heb ik geen recht op uitkering vandaar dat ik daar niet mee zit. Ik heb een rotcontract waar ik ook geen recht op vrije dagen heb. Ben ik toen gewoon mee ingegaan omdat ik graag wilde werken. Nog steeds trouwens omdat ik het wel naar mijn zin heb zolang ze niet in de buurt is.

Ik zie het volgende week wel. ik bel alsnog vrijdag ochtend pas. Meer omdat ik vandaag de echo heb om te kijken of alles weg is zoniet dat gaat de curretage gewoon door. Ik heb af en toe nog wel wat krampjes dus ik weet het niet of alles weg is. Gisteravond kwam er nog een heel groot stolsel eruit en toen was het meeste pijn ook wel weg. Mijn ventje zegt ook dat als ik zou merken dat ze me eruit wil werken dat het handiger is om zelf te zeggen omdat het niet echt fijn op je cv staat namenlijk. Plus het feit dat ik met mijn uren geen recht op uitkering heb. ALs het zo is dan hou ik lekker de eer aan mezelf. Vrijdag bel ik als alles goed gaat dat ik maandag weer kom. Omdat ik ook niet betaald krijg als ik er niet ben zijn hun heel makkelijk met wel of niet komen. Ach ik moet me niet zo druk maken

20. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hoi allemaal

Wil jullie nog even bedanken voor jullie reacties.
    Ik ben gelukkig vanmorgen weer ongie geworden en we kunnen dus weer door met de 4de IUI-behandeling.
    Jullie heel veel sterkte toegewenst, bij ons was het heel vroeg dat de zwangerschap werd beeindigd maar ik vond dit heel zwaar.
    Ik kan mij niet voorstellen hoe zwaar het voor sommigen hier is geweest, om een miskraam te krijgen bij een langere zwangerschap.
    Ik wil jullie veel succes wensen verder en voor de zwangeren heel erg gefeliciteerd,

groetjes sjolie

Deel Deze Pagina