Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sjolie, wat fijn dat je cyclus zich heeft hersteld. Nu kun je inderdaad afsluiten en weer verdergaan. Hoop voor je, dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben en dat je dan een maand of 8 later een mooi kindje in je armen mag sluiten.

Het feit dat je je kindje al in een vroeg stadium van je zwangerschap verloren bent, wil niet zeggen dat je er geen verdriet van mag hebben. Je hebt toch een positieve test in handen gehad, hebt je zwanger gevoeld en misschien al wel plannen voor de toekomst met dit kindje gemaakt. Onderschat de gevolgen van een vroege miskraam niet.

Succes met je volgende IUI meid!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, de miskraam heeft dan toch echt doorgezet. Hoop voor je dat je baarmoeder nu schoon is en dat je geen curretage hoeft te ondergaan.

Voor wat betreft je werk, tja, ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik in jouw geval zou doen. In ieder geval zou je het wel kunnen verklaren naar je CV toe. Je bent gewoon gestopt met werken om je helemaal te kunnen storten op je opleiding, zodat die zo snel mogelijk kunt afronden. Lijkt me een plausibele verklaring.

Wel ontzettend rottig voor je dat ze zo weinig begrip tonen voor je situatie. Zulke werkgevers/collega's kun je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn.

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @sjollie, Heel veel succes meis in de volgende ronde en gelukkig is je cyclus weer helemaal op gang gekomen. En net als Inez sluit ik me helemaal op aan hoor. Dat het is een korte zwangerschap was heeft niks te maken met je verdriet ervan.

dikke kus Mimi

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Vandaag mijn echo gehad en nog niet alles is weg. Hetw as minder dan een cm dus ze gaan ervan uit dat het zelf nog komt.
    Om nu nog te cureteren zijn de risico's groter dan dat het zelf loskomt.
    Ze heeft gelijk mijn baarmoedermond gevoeld maar die is al aan het sluiten. Ze zei dat ze me na mijn menstruatie wilde terug zien.

Dus heeft ze over 2 weken een afspraak gepland. Waarom weet ik niet want ik geloof dat een normale cyclus toch 4 weken is maar oke. Als het er nog zit zullen ze alsnog een curetage uitvoeren. Misschien wilt ze dan ook wel kijken of ik wel of niet een eisprong heb of krijg of gehad heb?

Ben opzich wel opgelucht maar aan de andere kant had ik wel zoiets van dan was mijn baarmoeder tenminste leeg. Heb nog wel last van mijn buik maar nu ik weet dat er nog wat zit dan begrijp ik ook wel waarom.

Ik zit nu te twijfelen of ik morgen mijn werk bel voor vrijdag. Of gewoon even de raad van de gyn aanneemt en gewoon deze week thuis blijf en maandag (zolang ik me goed voel) weer gaat werken. Dus pas vrijdag belt zodat ik dus niks meer uitleg van hoe en wat aan hun en gewoon doe of mijn neus bloed en gewoon de afspraak laat staan op bellen vrijdag ochtend. Ik heb nu zoiets van dan heb ik geen zin meer om mezelf op te offeren door dadenlijk te vroeg te beginnen terwijl ik dat er best voor over gehad zou hebben.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, gewoon lekker het advies van je gyn opvolgen meid!

Toch best wel fijn dat je over 2 weken nog weer even terug mag komen. Kunnen ze inderdaad kijken of je baarmoeder nu schoon is en wie weet ... zie je dan ook al wel weer je ei klaar staan. Heb ik ook gezien na de laatste MK. En natuurlijk zie ik liever een kindje in m'n buik, maar om zo'n ei klaar te zien staan is ook best wel bijzonder. En het geeft ook meteen bevestiging dat je lijf het nog gewoon doet.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb ook een echo gehad na mijn miskraam en hoe vervelend het ook is dat er geen kindje meer in zit je kon wel heel goed zien dat mijn cyclus zich goed herstelde.
    In mijn geval heb ik geen ei gezien en is er ook niet na gekeken maar er was een hele witte streep te zien in mijn baarmoeder.
    Ik schrok daar natuurlijk van maar dat bleek dus de opbouw te zijn voor het nieuwe 'behangetje'

Groetjes Anita

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    mimi wat zit jij weer in een achtbaan aan emoties zeg! Heel veel sterkte!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mimi hoe was het bij de Gyn ?

Groetjes Anita

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Mimi, hele hele hele dikke knuf!

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Die van gisteren is niet meer doorgegaan omdat mijn mk zelf gekomen is de dinsdag. De laatste keer gyn was te zien dat niet alles weg is en dat ik over twee weken terug moet komen. Zou onverhoopt het nog niet weg zijn dan geloof ik als nog curiteren. Omdat de risico's van een curitage groter zijn dan het zelf loskomen wachten ze liever. Ik begrijp ze wel hoor. Nu alleen door dat ik het idee heb dat de buikpijn niet weggaat vind ik het wel vervelend. Ik blijf alleen goede hoop houden dat het deze week minder word.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, meid ik hoop het met je mee.

Zondag is mijn mannetje jarig en ben daarom gisterenochtend met Alyssa op pad geweest om een cadeautje voor papa te kopen. Dat vond ze wel machtig interessant. Ze dacht ook dat we het cadeautje meteen naar papa zouden gaan brengen. Haha. Op de heenweg riep ze de hele tijd: papa dootje kopen, papa dootje kopen. En op de terugweg was het (tot ze in slaap viel) papa dootje geven. Zooo lief.
    En natuurlijk toen papa thuis kwam: Papa dootje geven. We hebben haar verteld dat ze nog een paar daagjes moest wachten tot ze papa een dootje mocht geven en vandaag is ze het alweer vergeten.

We hebben ook heerlijk saampjes bij Ikea genoten van het kindermenu. Ze zag het restaurant en zei meteen: 'eten'. Goh, net of we dat vaker gedaan hebben daar. Al is de laatste keer dat we daar waren ook al weer een paar maanden geleden. En dan zeggen ze nog wel, dat kindjes van een jaar of 2 al weer snel dingen vergeten zijn. Nou, gezien sommige van haar uitspraken betwijfel ik dat.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Goh Mimi laat ik nou denken dat je gisteren ook naar de gyn moest,pffffff maar goed dat ik je agenda niet beheer want dan had je er waarschijnlijk dagelijks gezeten ;)

Inez, ik denk niet dat een kind van 2 zo snel de dingen vergeet die ze leuk vind hoor ;) , of je bent er stiekem toch vaker geweest :)

Groetjes anita

13. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Wat is het risico dan van een curitage?? En hoe lang duurd het voor jullie weer gemeenschap hadden met jullie vriend. Ik durf het voorlopig even niet ben veel te bang wat te beschadigen en weer te gaan bloeden.

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben voor onzelf besloten zoiezo 6 weken rust te nemen en daarna weer zonder condoom te vrijen. Nu weet ik ook niet wat er over twee weken gezegt gaat worden en ik wil niet het risico lopen dat ik zwanger raak terwijl er nog wat zit.
    De risico dat je heb is dat je eventueel verklevingen of wat dan ook kan krijgen. Elke operatie heeft risico's en de gyn wilde eerst kijken of het beetje minder dan een cm zelf eruit kwam. Als het groter was geweest had ze het wel laten doen.

Heb je niet gevraagt hoelang je geen sex mocht hebben meis. Anders wachten tot na je volgende menstruatie. Bij jou begrijp ik het ook hoor. Jezelf gewoon de tijd gunnen voordat je het wel aandurf geen haast hebben hoor.

@Inez, ach gos gisteren je dochter gek maken met dootje kopen en mag ze het nog niet geven :) . Hihi Mijn dochter was 2,5 toen we naar Italie geweest zijn voor 2 weken met vrienden. Nu nog verteld ze erover alsof het de dag van gisteren was.

@Pluk. Gelukkig beheer jij mijn agenda niet nee hahahaha. Zou wat zijn dan zit ik er elke dag. Hmmz

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Essit, ervaring met een curretage heb ik niet, maar wel weet ik dat of je nu spontaan een MK krijgt of gecurreteerd wordt, dat je in beide gevallen met gemeenschap moet wachten tot je bent uitgevloeid. Daarna kan het geen kwaad meer en hoef je niet bang te zijn of je iets beschadigd.

Mimi, volgens mij is het zo dat zolang er nog een restje van het vruchtje achterblijft, je nog geen nieuwe eisprong en dus ook nog geen menstruatie zult hebben, dus je hoeft niet bang te zijn dat je zwanger raakt terwijl er nog restanten van een vorige zwangerschap zitten.

Pluk, we hebben inderdaad al wel een paar keer bij Ikea het kindermenu gegeten, maar de laatste keer was ergens vorig jaar ofzo, dus al weer een tijdje geleden. Maar het was wel mooi om te zien hoe ze daar zat te genieten van de zweedse balletjes, het ijsje en een cupje appelmoes. De frietjes heeft ze niet aangeraakt. Die mocht mama opeten. Zij heeft overigens mijn zweedse balletjes gehad, dus het is eerlijk verdeeld.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Zo te horen net zo'n vleesmonstertje als Kylian, die eet altijd eerst zijn vlees op en ach dan is de rest een keertje aan de beurt maar dan meer omdat hij geen vlees meer heeft dan wat anders :rolleyes:

Leuk is dat he als die kleintjes zo genieten, dan zijn ze ook in een keer zo groot ;)

Groetjes anita

17. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Inez sat dacht ik dus ook. Omdat ze eerst zei dat ze een menstruatie wilde afwachten omdat het dan ook er nog uit kon komen begreep ik het al niet meer. Meer omdat ik ook dacht dat dan de hormonen in mijn lichaam nog zaten.
    Nu ik over twee weken moet terug komen begrijp ik het wel. Ik ga geen test doen om te kijken of er nog hormonen in mijn lichaam zitten omdat ik toch over twee weken weet hoe en wat.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het ligt er wel aan wat voor soort vlees ze krijgt. Kip en de Zweedse balletjes zijn OK, karbonade kan ook nog wel en vis is ook prima, maar voor de rest ....

En ja, als ze zo zitten te genieten lijken ze ineens zo ontzettend groot, zeker wanneer je ze in een gewone stoel zet ipv in de kinderstoel of gewoon in de wandelwagen.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Kylian eet alle soorten vlees :rolleyes: karbonades, schnitzels, rundvlees, hamlappen, frikandellen, hamburgers, gehaktballen, kippepoten (zonder het bot ;) ) en ik verwacht dat die deze zomer ook nog wel een pier ofzo gaat uitproberen :) ;)

Mimi ik zou ook niet testen hoor als je over 2 weken toch weer een afspraak hebt.

Groetjes Anita

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Groot gelijk Mimi, ik zou inderdaad ook over 2 weken nog niet testen. Eerst over een week of 2 maar eens zien hoe het er uitziet op de echo.

Hihi Pluk, ik zie het helemaal voor me: Kylian die een pier gaat zitten oppeuzelen.

Deel Deze Pagina