Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Helemaal niet stom! Ik ben er idd heel blij mee! Dank je wel.

2. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik had even een vraagje:

Toen jullie je miskraam kregen, zijn jullie toen thuis gebleven van je werk of zijn jullie gewoon doorgegaan met werken?

Liefs Hummel.

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Toen wij hoorden dat het hartje nietmeer klopte zijn wij allebei een dag thuis gebleven, mijn man is de dag erna weer aan het werk gegaan (hij werkte nog niet eens een week bij dit bedrijf... :oops: maar ze waren heeel begripvol) en ik ben 3 dagen later weer gaan werken.

Na de curettage ben ik ook gelijk gaan werken, maar daar heb ik wel strafpunten voor gekregen, na het weekend (3 dagen werk) kreeg ik ontzettend last van mijn buik.

Mijn advies is dan ook: als je thuis kan blijven, doe het dan ff lekker.
    Maar als je liever wilt werken zodat je afleiding hebt en je voelt je lichamelijk goed, dan moet je gewoon gaan werken.

Het is maar net wat je lichaam je aangeeft!
    (zeg ik ahum... :oops: die zelf moeilijk thuisblijft.... ;) )

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Luna : fijn voor je! :)

@ Wens : ik heb het advies gekregen, en lees het ook op verschillende sites, dat je direct na een MA of MK het weer mag proberen. Alleen voor de berekening van de zwangerschapsduur kan het vervelend zijn..... nah, daar komen ze bij een echo dan wel achter. ;)

@ Hummel : wij gingen de dag na de echo en curettage op vakantie......
    Tsja, dat was nou eenmaal al geboekt. We hebben er voor gekozen om toch te gaan, we hadden allebei 2 weken vrij en thuis op de bank zitten met de regen tegen de ramen wordt je ook niet beter van. Het was geen fijne vakantie, absoluut niet, maar gaf wel wat afleiding.
    Als ik niet al vrij had gehad zou ik denk ik een week zijn thuis gebleven.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh, ik vergeet m'n eigen update ;)

Ik zit nog steeds in m'n terugval.
    Vannacht weer huilbuien en angstig, vandaag nog zo labiel als de pest. Ik heb geen idee waarom ik me de laatste 2 dagen zo veel slechter voel.

6. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Misschien zit je ongi eraan te komen? Of was dat nou juis net niet de bedoeling....

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb gewoon gewerkt, maar bij mijn vorige miskraam niet. Die kwam niet meteen goed los en aangezien ik op de groep sta (verstandelijk gehandicapten) kan ik het me niet veroorloven dat ik tijdens mijn dienst opeens naar huis ga.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hummel, als jij je er momenteel lekkerder bij voelt om thuis te zijn, dan is dat PRIMA! Ik raad het je zelfs aan!

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    na mijn vorige miskraam hebben wij juist bewust iets geboekt. Ik wilde echt even weg. Even tijd voor elkaar om dit samen te verwerken.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Luna : nou, op dinsdagochtend horen dat het fout zit, meteen door naar Dagopname, de curettage, einde v.d. middag thuiskomen, nog wat in een koffer erbij gooien en woensdagochtend het vliegtuig in...... ik heb daar 4 dagen in shock gezeten :confused:
    De dagen daarna was het idd goed dat we wel zijn gegaan. Even uit de normale omgeving, afleiding en inderdaad tijd voor elkaar.

@ Wens : ja, schrijvende met iemand anders kom ik ook op het idee van pms-klachten.
    Zou kunnen, ik heb m'n volgende NOD op 23 september gezet. De eerste na de MA, mijn lijf gaf geen tekenen van ovulatie maar een ovutest wel. Ik heb alleen hiervoor nooit zo'n last van pms gehad, is voor mij nieuw....... jottem (NOT).

11. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

Hoi Meiden,

Om jullie op de hoogte te houden:

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Zij zegt dat ik geen positieve test meer kan hebben van de vmk vorige maand.
    Ik ben volgens haar dus of nog zwanger ondanks het bloedverlies (héle kleine kans) maar meer waarschijnlijk is het dat ik opnieuw zwanger ben.
    Vandaag bloed laten prikken en dan maandag nog een keer om te kijken of het HCG goed stijgt. Ik durf ook nog niet blij te zijn ivm vorige maand. En eerst maar afwachten hoe HCG gehalte in het bloed is.
    Ik vind het ontzettend stressvolle dagen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Fleur

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik ben een weekje voor de curretage toen ik het te horen had gekregen dat het hartje was stilgevallen en de week na de curretage thuisgebleven van m'n werk. 14 dagen in totaal dus

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    woooh die film ging wel iets te snel ja. Kan me voorstellen dat je dan echt even op adem moet komen. Nee gelukkig ging er bij ons iets meer tijd overheen.

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oh wat spannend Fleur! Dat worden lange wachtdagen. Ik hoop echt voor je dat alles goed zit! Hoeveel bloedverlies en bij hoeveel weken heb je dat gehad?

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Luna : ja, er hadden beter een paar dagen tussen kunnen zitten.
    Maar ja, we hadden bijzonder weinig voor het uitkiezen ;)

@ Fleur : wat spannend, ik duim!

16. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    @hummel: ik was bij de 1ste MK op vakantie in Australie. Het heeft onze vakantie dus echt wel een flinke stempel meegegeven. We hebben wel genoten, maar natuurlijk niet zo als we dan nog zwanger waren geweest. En de vorige Mk van een maand terug, ben ik een week van mn werk thuisgebleven. Achteraf misschien zelfs nog te kort, omdat ik het nog niet goed verwerkt had, Liep op werk echt als zombie rond. Nu net pas sinds een paar dagen gaat het weer een beetje.
    Maar je moet doen wat je gevoel zegt wat je moet doen. Niet naar anderen luistern, maar naar je gevoel.

p.s heb gister de duivels op bezoek gekrgen.... :evil: :confused:
    op dag 24. Dus ik kan wel zeggen dat mijn lijf aardig van de rel is na die |MK...shit zeg. Ik dacht echt pas volgende week de duivels te krijgen.
    Nou ja, des te eerder hebben we weer kans op een mooi wondertje. Moet het ook maar weer positief bekijken.
    ciao

17. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

@Luna73
    Ik heb echt 7 dagen veel bloed en grote stolsels verloren. Dat was met 5 weken. dus echt nog vroeg.
    Ik denk dus zelf dat het een nieuwe zwangerschap moet zijn.
    Maar ik ben toch bang dat het weer misgaat. Terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.

@natas1
    Thnx

LIefs Fleur

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja dat klinkt dan nu echt als een nieuwe zwangerschap. Spannend hoor.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    vandaag innesteling denk,

Goedemorgend dames, net wakker om te gaan werken :) :)

20. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Spannend Zico! We duimen mee hoor!

Deel Deze Pagina