Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    dames ik lees wel mee maar typen gaat op dit moment niet zo fijn (zie lounge AUW).

Voor alle nieuwe dames veel sterkte.

groetjes anita

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dat is het vervelende he die hormonen. Ik ben ze half en half kwijt gelukkig nu. Vorige week had ik het ook helemaal gehad. Je op en top zwanger voelen terwijl je weet dat het niet leeft. Ik hoop dat ze een oplossing voor je hebben en dat die hormonen snel je lichaam uit zijn. Zo is het juist de harde werkelijkheid en echt verwerken doe je ook niet omdat je het niet begrijp. Sterkte meis en ik ben benieuwd wat voor opties ze orgen geven.

dikke knuffel van Mimi

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Wat zie ik veel herkenbare verhalen. Veel van de stukjes hier, had ik zelf kunnen typen!

Helaas hebben wij ook een miskraam mee moeten maken. Het was onze eerste zwangerschap, na een jaar 'oefenen'....

Lichamelijk gaat het nu weer goed, tussen mn oren af en toe nog een dipje, vooral na de bekende moeilijke momenten, zoals tussen de zwangere vrouwen zitten bij de voetbal, een collega die vol enthousiasme (en waarom zou ze ook niet?!)vertelt dat ze 8 weken zwanger is....Dan is het nog even heel erg moeilijk. Gelukkig heb ik verder veel afleiding van mn werk.

Ook ik herken de 'goedbedoelde' opkikkertjes, zoals: 'je bent toch nog jong', 'tijd zat' en 'ga je nou eerst maar eens richten op je bruiloft'....Zal allemaal best, maar ik had liever nog zwanger geweest.

Nog zo één, 'de volgende keer gaat het goed!' Wie zegt dat? En wanneer is die vlgende keer dan? Duurt dat weer een jaar? Als ik daaraan denk, zakt me de moed tijdelijk even in de schoenen....

Sorry voor dit klaagberichtje, maar het is wel af en toe fijn om even te spuien!

Groetjes Annelies.

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    He Annelies,

Je mag hier komen klagen hoor. Jammer genoeg zie ik bekende namen hier terecht komen. Had het graag anders gezien.

Ik hoor het ook hoor de volgende keer gaat alles zeker weten goed. Ja pfff. Het is moeilijk juist omdat je graag wilt en juist omdat jullie ook al een jaar bezig zijn.

Ik probeer andere om ons heen niet te horen als het weer goedbedoelde advies en alles is. Hier hebben we ook genoeg zwangere om ons heen. Eigenlijk allemaal verder zwanger dan ik zou zijn nu. Dat maakt het even raar gezegt toch iets minder erg omdat ik het al wist voor ik het van mezelf wist.
    Ik wil je nog steeds heel veel sterkte wensen en meis kom maar lekker veel spuien en klagen als je zelf wilt. Misschien dat het wat oplucht.

dikke knuffel van Mimi

5. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt helemaal geen moeite heb met andere zwangere. Ik heb zoiets dat is niet van mij. Ik heb twee vriendinnen die zwanger zijn. En ga dalijk lekker met hun baby's knuffelen. Mijn tijd komt wel.

Ik durf ook niet gelijk verder te proberen. heb echt zoiets van ga eerst een half jaartje veilig vrijen en dan zie ik wel weer.

Dikke knuffel voor iedereen.

6. suuz1982

suuz1982 Nieuw lid

15 apr 2008
    4
    0
    0
    friesland
    hallo iedereen,

ik heb een week geleden ook een miskraam gehad en voel me op dit moment erg leeg .

heb de zaterdag 5april bloedverlies gehad en zondags kwam de miskraam en de maandags opgenomen in het ziekenhuis wegens teveel bloedverlies dag gelegen en volgende dag gecurreteerd lig je dan op de kraamafdeling zonder dat je iets naar huis neemt heel hard is de werkelijkheid dan.

ben nu redelijk opgeknapt ga woensdag weer aan het werk maar goed die leegte die blijft en het voelt knap ellendig wilde dit kindje zo graag zou dolgraag weer zwanger zijn maar durf het niet meer bang het weer mee te maken.

:cry: gr suzan

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Annelies en Suzan, welkom hier en heel veel sterkte! Neem de tijd om het te verwerken en een plekje te geven.

Annelies, ik kan me voorstellen dat het verdriet nog heel hoog zit, maar probeer vertrouwen te blijven houden meid. Wanneer de volgende keer gaat komen voor jou is natuurlijk niet te voorspellen, maar de kans dat het dan goed gaat is gelukkig nog steeds heel veel groter dan dat het weer fout gaat.

Suzan, dat lijkt me ook heel moeilijk, om na een curretage op de kraamafdeling terecht te komen. Daar hadden ze best wel even wat beter bij na kunnen denken. Ik kan me voorstellen dat je enerzijds graag weer zwanger wilt zijn, maar anderzijds ook wel erg bang bent voor herhaling. Al zeggen statistieken natuurlijk niet altijd wat, gaat het toch nog steeds vaker wel dan niet goed.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Pluk, da's inderdaad auw auw. Beterschap!

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @suzan. Allereerst heel veel sterkte met dit grote verlies meis. Ik begrijp heel goed dat het een enorm rotgevoel is als je op de kraamafdeling lig terwijl je niks mee naar huis neemt. Jammer genoeg hebben ziekenhuizen niet genoeg plek om je ergens anders te laten liggen.

@Pluk, Auw ik heb het gelezen meis en gereageerd.

10. suuz1982

suuz1982 Nieuw lid

15 apr 2008
    4
    0
    0
    friesland
    @pluk dat doet idd erg auw kan er over mee praten.

voor de rest bedankt voor de reacties ja kunt het hier toch wat van ja afpraten ipv met je familie dit is even een andere uitlaatklep!

iedereeen veel sterkte en een goede toekomst toegewenst! met veel bolle buikjes straks in de toekomst.

liefs suzan

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    iedereen heeft een andere manier van verwerken, Jan kan er b.v veel beter mee omgaan als hij het als een celdeling ziet die verkeerd is gegaan dan wanneer hij het als een kind ziet.

Ik moet er niet aan denken om mijn miskraam te reduceren tot een celdeling, voor mij is het gewoon een kind. Gelijker tijd besef ik ook dat je elkaar vrij moet laten in de manier waarop je dingen verwerkt.

Met mijn vinger gaat het wel, zodra de paracetamol is uigewerkt verneem ik het natuurlijk allemaal wel beter. Het typen gaat ronduit k, ben gewend om met 10 vingers te typen en nu er maar negen zijn is dat erg wennen. Blijf ook steeds de e en r en de d en f met elkaar verwisselen :rolleyes:

Kylian vind al dat witte om mijn vinger maar niets en probeert het er steeds af te trekken AUW :evil:
    En als dat niet lukt en ik dus AUW roep krijg ik er wel een kusje op om er vervolgens nog even hard in te knijpen (rotjong :rolleyes: ;) )

Groetjes Anita

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Gelukkig maar dat iedereen een andere manier van verwerken heeft. Zelf moet ik er ook inderdaad niet aan denken om mijn miskramen te reduceren tot een celdeling of een klompje cellen. Voor mij waren het ook gewoon kindjes.

13. suuz1982

suuz1982 Nieuw lid

15 apr 2008
    4
    0
    0
    friesland
    precies dat vind ik ook en dat ze zeggen dat het maar goed is dat het vruchtje afgestoten is anders had je een ongelukkig kindje kunnen krijgen is zo rotopmerking die ik de laatste tijd veel krijg wat intreseerd mij dat nu op dit moment ik voel me gewoon k*t omdat ik nu niet meer een wondertje in mijn buik heb.

en dan zeggen van je bent nu helemaal schoon en goede kans op dat je nu sneller weer zwanger bent wat heb ik daar op dit moment aan ik was het kan het niet als een luchtig iets gelijk aan de kant schuiven!

nou iedereen heel veel sterkte!

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    oke de mogelijkheden zijn pillen die het opwekken maar maar 50% kans dat het goed gaat. Ik heb gekozen voor de curretage (helaas) ik zie er als een berg tegenop. Wel fijn is dat we nog een echo hebben gehad. Ik heb mijn kleine ukkie nog een keertje kunnen zien al moet ik zeggen dat husband en ik stiekem hoopten op een wonder.

Ik hou jullie op de hoogte.

Alle helaas nieuwe meiden met een groot verdriet. |Welkom maar ik reageer later een keer. |Ben nu druk en verdrietig dus ben even met mezelf bezig.

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @pluk, Ik kan het ook niet zien als celdeling hoor. Ik zie het als onze kindjes.

@Kylian, Mama niet zoveel pijn doen hoor dat doet echt heel veel auw :cry:

@Suzan, Iedereen heeft zulke tactische opmerkingen jammer genoeg niet het fijnste.

@Mijn moeder was van mij zwanger toen 6 weken (tegenwoorden ben je al 8 weken dan). Zij heeft toen tot de drie maanden tabletjes moeten slikken omdat ze vloeide. Ze weet niet wat het was. Met 3 maanden terwijl mijn moeder echt dacht dat het weer voor de derde keer op een mik zou eindigen kreeg ze op de echo een mooi hartje te zien. Ik dus. Dus als mensen zeggen tegen mij het was dan waarschijnlijk niet goed geweest denk ik aan dit verhaal van mijn geboorte en alles en dan geloof ik het niet echt.

Vandaag gesprek met mijn wergeefster gehad. Pfffffffffffff. Ik had het gevoel dat ik mij heel te tijd moest verdedigen in alles. Ze was boos dat ze twee dagen van de 6 geen opvang kon geven omdat ze geen vervanging voor 3 dagen had maar alleen van 2. Sorrie dat is niet mijn probleem daar kan ik ook niets aan doen dat ze onderbezet is en maar 1 persoon heeft om te vragen als iemand ziek is. Sommige colega's hadden mij wel zien fietsen en ze wilde weten waarom. Uhm misschien omdat mijn dochter wel naar school moet en alles. Toen zag ze me ergens fietsen richting de stad. Pffffff ik zeg o wanneer dan want de enige keerwas dat ik naar de gyn moest vorige week en dan moet ik fietsen. Of ik de volgende keer haar eerder kan inlichten zodat ze er rekening mee kan houden. Ik zeg hoe bedoel je want ik heb gelijk nadat ik bij de gyn ben gebeld altijd. Hoe kan ik het eerder doorgeven door dan maar te bellen en zeggen nou ik denk dat ik over twee weken een positieve test heb en dan misschien weer naar de gyn moet? Ik was toen echt even boos.Maar dat moest ik volgende keer ook aan haar doorgeven en niet aan de telefoniste op dat moment. Ik zeg ja dat wilde ik ook maar je was er niet altijd en dan geef ik het door en en vraag wel als je nog wat wil weten kan je even mij bellen. Het blijkt dus dat de comunicatie daar heel slecht was en zij alles 2 a 3 dagen later pas te horen kreeg. Ik weer sorrie maar dat is niet mijn schuld. ik kan er ook niks aan doen dan. Maar dat zag zij anders. Pffff. Halvewege vraagt ze zo er tussendoor. ( kreeg weer last van mijn buik) Weet je ook waardoor het komt dat het elke keer fout gaat. Ik zeg nee want zo ja dan was het misschien nu goed geweest en toen storte ik finaal in. Alles kwam er uit en dan nog even zeggen "maar ik ben niet boos hoor". Voel me echt kut nu. Ik ben niet ontslagen maar ik had dat het liefst wel gehad denk ik nu. Ze vroeg of ik aan de dokter een bewijs wilde meenemen dat ik zwanger ben was. (kreng) Ik vroeg waarom waar hebje dat voor nodig dan. O uh voor de administratie. Nu vraag ik me af Mag ze dat vragen omdat iedereen om me heen zegt van niet? Plus het feit dat ik het raar vind omdat ze dat vorig jaar ook niet wilde hebben en geld heeft ze niet aan mij besteed omdat ik geen ziekegeld heb en alles.

Sorrie voor mij relaas maar weet het gewoon niet meer. Mijn ventje hoorde dit en zei waarom heb je niet gelijk ontslag genoemn zal ik even met haar gaan praten. Nee mop dat hoef niet want mijn werk vind ik leuk alleen haar niet.

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @bramtim, sorrie meis ik zag je berichtje later. Ik hoopte vorige week ook op een wonder. Dat komt door die verdomde hormonen. Heel veel sterkte meis.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    even kijken of ik het goed begrijp mimi

Je bazin wil dus dat je de volgende keer haar op de hoogte brengt wanneer je een positieve test in je handen hebt (eigenlijk liever daarvoor nog).

Volgens mij compleet onredelijk, als ik het me goed herinner hoef je het officieel niet eerder te vertellen dan 3 maanden voordat je verlof in zou gaan.

Je bazin wil dus ook dat je het feit dat je zwanger bent geweest bewijst door een verklaring van je arts.

hmmm zeker vreemd omdat ze dat de vorige keer dus niet verlangde.

Vervolgens is ze boos op jou omdat zij met een personeelstekort kampt .

Kortom ze is ontzettend aan het morren, dwars zijn en aan het kwetsen terwijl zij er financieel niet eens op achteruit gaat want ze hoeft jou niet door te betalen.

Als ik jou was ging ik lekker op zoek naar een andere werkgever en zodra je daar een contract hebt ondertekend ging ik naar haar toe en nam op staande voet ontslag, kijken hoe ze dat vind. (neem aan dat je geen opzeg termijn in je papieren hebt staan)

Groetjes Anita

18. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Jammer genoeg heb ik een opzegtermijn van een maand voorafgaand van de eerste. Als ik nu ontslag zou nemen dan moet ik tot 1 juni werken. Ze zei al dat ze met spoed een andere zou zoeken mocht het weer voorkomen.

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Mimi ik vind je bericht wederom heel lief. Schaamde me een beetje dat we hoopten op een wonder.

Jeetjemineetje wat een K#@$!$ verhaal van je werkgeefster. Hou er rekening mee dat zij niet blij met je is. Gewoon je eigen plan trekken en haar zeker geen bewijs geven dat je zwanger was. Wat een onzin! Is ze jaloers of zo? Gelooft ze je niet op je woord? Moet je ook een bewijs inleveren als je om wat voor reden dan ook kotsend boven de plee hang of diarree hebt. (ik zou het in een zakje op haar tafel dumpen na een buikrace aanval van de bedorven barbeque) Ongelooflijk dit getuigt echt van non fatsoen.

Oh en dan zijn er nog veeeeel meer boosheden die ik niet op kan schrijven want die kunnen echt niet door de beugel. Vind bijvoorbeeld je collega's ook niet echt collegiaal omdat ze je hebben fietsen.

Gewoon je eigen plan trekken en laat maar hangen. |ik heb ook een totaal gevoelloze teamleider en probeer me daar maar echt overheen te zetten want hij is het niet waard!

Dikke knuffel

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, ik denk dat je baas een bewijs van zwangerschap nodig heeft om jouw ziektekosten te verhalen bij het UWV. Wanneer een medewerkster zwangerschapsgerelateerd moet verzuimen, dan krijgen de werkgever haar uren van het UWV vergoed.
    Maar ze had het wel wat anders kunnen brengen en haar frustratie vanwege het niet kunnen invullen van de uren niet op jou mogen afreageren.

Bramtim, kan me best voorstellen dat je toch hoopte op een wonder. Wie zou dat nou niet doen in jouw geval. Iedereen toch? Niks menselijks is ons vreemd meid! Alvast heel veel sterkte met de curretage.

Deel Deze Pagina