Pluk, spannend allemaal hoor, verbouwen en daarna klussen voor een tweede. Ik kan me best voorstellen dat je hoopt dat het al eerder raak is.
he meiden, lukt het allemaal nog? Ik zit jullie zo zwanger te kijken maar volgens mij lukt het niet echt. Mimi wat heb jij een turbulent jaar gehad zeg. Wanneer komen de betere tijden er aan? Teddy alweer 18 weken, wauw meis! Kun je de kleine al voelen? Buik je al wat uit? Hartewens was jij niet met een poging begonnen (Sorry als ik het mis heb). Mijn duimen draaien in elk geval. Annna.... miss you 'daar aan de andere kant'!
@Luna, Het komt allemaal goed hoor ik weet het zeker . Daar gaan we gewoon van uit. Is het niet deze maand dan wel volgende maand en ga zo maar door. Het zal alleen ietsjes langer duren maar dan hebben we ook wel wat he. Dat is de moeite van het wachten waard vind ik.
Het is hier inderdaad rustig de laatste tijd. Ik kan alleen maar zeggen, dat ik jullie samen met Luna en vast ook met de andere zwangeren wel zwanger kan kijken. Hoop zo voor jullie dat het allemaal niet lang duurt voor het gaat lukken. Vanochtend nog weer een bloeddrukcontrole gehad en gelukkig is het nu weer mooi stabiel. Blijf wel aan de hogere dosis medicijnen, maar hoef niet meer 2x per week langs te komen. Fijn weekeinde allemaal!
Hee Luna, Ik kwam zojuist weer even kijken. Ik wil proberen niet meer te veel bij miskramen stil te staan. Maar uitgaan van het positieve. Gelukkig lukt dat op dit moment ook heel goed. ehm... maar ik ben nog niet weer zwanger he! Dan zal ik vast wel weer heel veel spanning hebben. Jij schiet lekker op he! Lekker hoor! Mimi en Hartewens, Ik hoop dat het jullie ook snel gaat lukken hoor! Inez, tot bij de 35+ ers En groetjes allemaal!
Ook even een update van mij. Ben met de eerste IUI bezig. Vanaf zaterdag aan het spuiten met menopur. Morgen naar ziekenhuis om te kijken of de eitjes groeien. Ben benieuwd. Voel me niet heel prettig bij die hormonen. Veel hoofdpijn en moe, maar het is voor een goed doel. Weet niet hoeveel behandelingen we gaan doen. We zitten nl ook in de adoptieprocedure en zodra we de gesprekken met de kinderbescherming hebben mogen we geen behandelingen ondergaan. We zijn er wel over uit dat als we een biologisch kindje mogen krijgen we de adoptie gewoon doorzetten. Dus zowiezo zetten we die procedure door. Kan zijn dat we dan tijdelijk het zwanger worden op een laag pitje zetten. Maar is even afhankelijk hoe het allemaal gaat lopen. De adoptieprocedure zal zeker nog wel 4 jaar in beslag nemen, dus het is wel een beetje wikken en wegen. In ieder geval zijn we nu dus met IUI bezig. 10% kans op een zwangerschap daarmee, is niet zo heel veel. Maar het is in ieder geval 10% en dat met het feit dat we het zelf ook kunnen, zie ik onze kansen dan maar wat hoger, hahaha. We zien wel, ik probeer niet te veel te hopen, dan valt de teleurstelling misschien mee.
@Annna, Groot gelijk hoor meis. Ik begrijp heel goed dat je daarom deze topic een beetje links laat liggen. Ik heb dat ook weleens. Voor jou ook heel snel een zwangerschap he meis. @hartewens, Heel veel succes morgen he, ik hoop dat de echo hele mooi eitjes laten zien. Vind het ook heel mooi om te lezen dat jullie, hoe het ook zal lopen de adoptieprocedure toch door willen laten gaan. Meis de 10% het klinkt heel laag zo daar heb je gelijk in maar probeer de hoop erin te houden he dat jullie bij de 10% horen. Knuf Mimi
Hartewens ik weet van dichtbij (nicht) dat het, hoe klein je kansen ook zijn, toch kan. bijna 7 jaar geleden is ze bevallen van een dochter via eiceldonatie. vreemd genoeg bleek ze na de bevalling zelf weer eicellen aan te maken. Daarna hebben ze ook een iui gehad, daaruit bleek dat haar eicel en zijn zaadcel elkaar niet zo heel leuk vonden en dus geen bevruchting. Toen hadden ze nog 1 kans en zijn ze voor icsi gegaan en in maart is ze bevallen van een zoon. Dus laat de moed niet hangen meid, het kan dus allemaal wel. Groetjes Anita
Thanks dames voor de reacties. Heb ook wel een beetje hoop hoor, maar soms is het wel lastig om positief te blijven. We zijn al zo lang bezig en dan is het ook nog 2 keer mis gegaan. Het zwanger worden gaat niet makkelijk, maar dan moet je het ook nog blijven he. Vanmorgen weer geweest. Eitjes zijn in ontwikkeling, nog klein dus eigenlijk weinig nieuws. Maandag weer een echo.
Hartewens, wat fijn om weer even van je te horen en wat klink je positief. Jullie hebben de afgelopen maanden denk ik flink wat gepraat. Meid, ik hoop echt van harte dat jullie in beide trajecten alle geluk van de wereld zullen hebben, al kan ik me goed voorstellen dat het soms toch ook best moeilijk is om erin te blijven geloven. Succes maandag met de echo, hopelijk zijn de eitjes flink gegroeid. Anna en Mimi, ik kan me de reden goed voorstellen dat jullie soms liever dit topic links laten liggen. Enerzijds heb ik dat gevoel ook wel een beetje, maar anderzijds, ik heb toen zoveel steun hier ondervonden dat ik het toch ook wel weer moeilijk vind om dit topic te vermijden. Daarom blijf ik hier toch steeds weer terugkomen. En ik hoop hier toch ook iedere keer weer mooi nieuws van jullie te horen. Maar dat gaat vast nog komen. Daar duim ik keihard voor!
@ Luna, Hoe gaat het met jou? Wat gaat de tijd toch hard he! Je bent al bijna 32 weken op een paar dagen na haha! Waarneer ga je met verlof? Sorry voor me late reactie maar heb steeds problemen met me pc! Met mij gaat het goed! Me buik begint lekker te groeien en nu kunnen de mensen er niet meer omheen, wat ik niet erg vind hoor ! Ik heb nu me twijfels of ik de kleine voel, soms denk ik dat hij het is, maar ik weet niet precies wat ik moet voelen! Ik hoop dat ik hem snel dagelijks ga voelen! @ Inez, Hebben jullie inmiddels al de 3d echo gehad? Wat erg nou dat jullie weer terug moesten komen ! Ik hoop dat de kleine nu wel z'n gezichtje laat zien! Ik duim ook zo hard voor alle andere meiden hier! Dat hun gauw gelukkig mogen zijn! Lukt het je nu nog in de winkel (bedrijf) kan me voorstellen dat het steeds zwaarder word nu! @ Pluk, Jullie hebben groot gelijk dat jullie lekker daar blijven wonen! Het is wel heel zwaar om alles op te knappen, maar ook wel weer leuk! Kylian vind het zeker helemaal geweldig om zijn papa mee te helpen haha ! Wat leuk dat jullie voor een 2e pluk gaan, spannend meid! Ik hoop ook voor je dat nr 2 zich veel eerder aanmeld! Heel veel klus plezier meid ! @ Hartewens, Ik hoop echt met heel me hart dat het met de IUI behandelingen gaat lukken meis! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de hoop op geeft, jullie zijn al zo lang bezig! Het is dan moeilijk om positief te blijven denken! Mijn duimen zijn nooit gestopt voor je! @ Anna, Ik kan het me goed voorstellen dat je hier niet zoveel meer komt! Ik kom hier ook niet zoveel meer, ook omdat me pc raar doet! Ik duim nog altijd door door voor je meis! @ Mimi, Ik wil je vanaf hier een dikke knuf geven meis! Ik mis je echt heel erg! We moeten echt gauw weer een gaatje prikken meis!
Hartewens, hoe was de echo maandag? Tatty, fijn weer even van je te hebben gehoord. Het is natuurlijk fijn dat er al weer zoveel van ons weer zwanger zijn, maar ik vind het wel een beetje jammer dat we elkaar hier een beetje uit het oog aan het verliezen zijn. Wat fijn dat het zo goed met je gaat en je buik begint ook al lekker te groeien. Het zou maar zo kunnen zijn dat je de kleine nu voelt meid. Wat een heerlijke bevestiging is dat dan he? De een ervaart het als plopjes, de ander als gekriebel met een veertje en weer een ander ervaart als een soort van mini electrisch schokje. Je zult nu waarschijnlijk snel weten of het inderdaad de kleine is. We zijn nu inderdaad op herhaling geweest voor de 3D. En o o o, wat was dat vervelend ... hihi. We hebben zulke geweldige beelden gehad. Even leek het erop of de kleine weer niet mee zou werken, maar ineens waren daar de zo gehoopte beelden. Een prachtig, inmiddels al wat voller geworden snoetje. De kleine zat te gapen, lachen en vruchtwater te happen, zat met z'n ene handje te spelen met de navelstreng. Zoooo lief. Heb inmiddels de DVD al een paar keer teruggekeken. Ik zal deze week nog even een keer de foto's scannen en een paar leuke plaatjes in m'n album plaatsen. Wel leuk dat we nu inmiddels al zo vaak een 3D echo hebben gehad (2 met Alyssa en met deze kleine 3) dat we nu ook op de 3D echo goed weten waar we op moeten letten en waar we wat kunnen zien.
Hey meiden, ik heb vorgige week een MK gehad. en wat vallen de reacties van m'n omgeving me onwijs tegen zeg.... Maar zo weinig mensen die zich begripvol opstellen. Reacties als, je wilt toch ook geen mongooltje enzo zijn zo belachelijk en kwetsend. Mijn vriend en ik kunnen er samen goed over praten maar we voelen ons zo onbegrepen door de omgeving...
Ik lees hier zeer regelmatig wel mee om te kijken hoe het met iedereen gaat. Maar ik schrijf hier niet meer omdat ik me er een beetje lullig bij voel te schrijven over rugpijntjes en mooie echo's terwijl het hier een miskramentopic is. Maar ik denk aan jullie, dikke knuf!
Welkom Maria, inderdaad je omgeving kan soms hard reageren terwijl ze dit waarschijnlijk niet zo bedoelen hoor. Ik probeerde altijd in mijn gedachten te houden dat dit hun manier van opbeuren was. Ze zoeken gewoon naar iets wat nog erger is (in hun ogen dan ) en houden je dat voor om je zo op te beuren. Daarmee verjagen ze ook hun eigen gevoel van onmacht en voelen ze zich ook beter. Het enige wat je kunt doen is het ene oor in het andere weer uit. Zwangere dames, ik mis jullie gekwebbel hier wel een beetje hoor dus van mij mag je gerust even komen klagen over groeiende buiken e.d. . Voor mij houdt dit toch ook in dat het allemaal niet hoeft te eindigen bij een miskraam want velen van ons (waaronder ikzelf) blijken vaak toch nog in staat te zijn een zwangerschap te kunnen voldragen. Groetjes Anita
Pluk, Inez, Tatty en Natas, Ik het van allen begrijpen. Het topic staat nu eenmaal bij de miskramen. Maar er staat ook ... en dan? En dan gaat het in jullie geval in elk geval goed. Dat is iets waar ik een paar maanden na de laatste miskraam ook weer hoop uit put. Want als het bij jullie nu goed gaat, waarom bij mij (en al die anderen) dan niet. Ik ben blij voor jullie en hoop dat jullie snel weer blij voor mij (en de rest) kunnen zijn. Natuurlijk is het als je recent een MK hebt gehad wel heel anders. Dan overheerst het verdriet en is het goed dit te uiten. Dus... Maria, Helaas dat je hier mee komt praten. Je verdriet is bij iedereen hier herkenbaar. De frustraties die jij verteld in je omgeving ken ik gelukkig niet. Het lijkt me heel kwetsend en frustrerend. Ik hoop dat er ergens in je kennissenkring toch ook mensen zijn die naar je willen luisteren. Sterkte! Mimi, Hoe gaat het nu met jou?
Maria, welkom hier en heel veel sterkte meid. Anna, juist vanwege dat en dan ... kan ik hier niet wegblijven. Het kan confronterend zijn voor mensen die net een MK hebben gehad dat er hoog zwangeren meeschrijven, maar zelf heb ik uit een ander MK topic zoveel hoop geput uit het feit dat het toch ook nog weer goed kon gaan na (1 of) meerdere MK's. Vanuit dat topic zijn er inmiddels al 3 bevallen. En die hoop zou ik zo graag overgeven aan jou, Mimi en alle anderen die helaas een MK hebben moeten doormaken.