Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Maria, welkom en heel veel sterkte!
    Leuk om van iedereen even wat te lezen. Hier ineens een sneltreinvaart. Vanmiddag al de iui. Gister ei van 15 mm en nu werd hij al kleiner (door vocht wat uit de eiblaas loopt) Heb dus geen pregnyl gespoten, hoop dat het goed gaat met zo'n klein ei.

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hartewens heel veel succes vanmiddag en voor de komende hele spannende tijd. Hier gaan de duimen in ieder geval even wat overuren voor je draaien.

Groetjes anita

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    @Maria, Heel veel sterkte met dit grote verlies meis. Het is waar dat sommige mensen nogal bot kunnen reageren. Meestal zijn toch wel de personen die niet weten hoe te reageren. Voor ons is het toch een soort van overlijden en dan zeggen ze toch ook niet zulke dingen.
    Als je wilt afpraten kan je hier komen hoor meis. Je zal waarschijnlijk hier ook zwangeren tegen komen soms. Dat komt omdat hun vorig jaar ook allemaal hier op dit topic zaten. 4 ervan zijn gelukkig nu zwanger en gaat allemaal goed.

een hele dikke knuffel mimi

4. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Wat heerlijk dat jullie die kleine weer hebben gezien! Ook erg fijn dat jullie nu meerdere echo's hebben gehad! Ik ben er helemaal over uit, ik voel idd plopjes! Vannacht erg vaak! Heerlijk die bevestiging!
    Ik vind het ook jammer dat we elkaar uit het oog verliezen! Vorig jaar en nu nog vind ik hadden/ hebben we veel steun gehad aan elkaar!

@ Hartewens, Ik hoop dat het met een kleiner ei ook lukt! Wat spannend allemaal meis! Ik blijf heel hard duimen voor je!

@ Anna, Je zegt het heel mooi! Ik had ook na me 2 mk zoiets van het komt nooit meer goed! Maar toen ik zag dat het bij, luna, inez en natas goed ging kreeg ik weer veel hoop! En nu kan en mag ik ook zeggen na een mk kan je een goede zwangerschap hebben!

@ Maria, Heel veel sterkte meis! Het is idd heel moeilijk wat je mee maakt nu! En ik herken wat je zegt van de buitenwereld! Dat is heel frustrerend! Mensen weten vaak niet wat ze moeten zeggen tegen je op zo moment!

5. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hartewens, ook hier draaien de duimen overuren voor je meid, ik hoop zo ontzettend voor jullie dat het gaat lukken!

Tatty, al weer 20 weken, je zit ook al weer op de helft. Goed man! En wat heerlijk dat je de kleine nu echt voelt. Je zult nu met de week merken dat de kleine sterker wordt en dat je steeds hardere trapjes zult voelen. Leuk leuk!

En ik voel het ook zo hoor, dat we niet alleen vorig jaar maar ook nu nog steeds steun aan elkaar hebben. We hebben toch allemaal het nodige meegemaakt, toen en nu.

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    @Tatty wat leuk nieuws zeg om te lezen dat je je kleine voelt. Een hele mooi ervaring he meis.

@Maria, Hoe gaat het nu met je?

7. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    He meiden, fijn dat jullie zoveel kracht halen uit het feit dat wij zwanger zijn.!

Trouwens, de "en dan" had ik ooit in een hele andere context bedacht haha. Ik liep toen zo met mijn ziel onder mijn arm. Hoorde niet meer bij de april mama's, nog niet bezig met weer zwanger worden. Dus dan heb je een miskraam gehad en daar zit je dan, letterlijk koud en alleen. Dus daar kwam de 'en dan' vandaan. Hoe ga je weer verder na die miskraam, zonder je meteen zo op zwanger worden te focussen. Maar fijn dat jullie er weer een nieuwe lading aan kunnen geven hoor! Dat is het mooie ook van zo'n forum, dat iedereen er voor zichzelf iets uit kan halen.

Hoe is het nou met hartewens gegaan? Of heb ik eroverheen gelezen.

Mimi, anna en andere: dikke knuffels! Ik blijf die miskramen zo moeilijk vinden, ondanks dat ik ze zelf ook gehad heb. Van de week ook weer een schreinend geval bij mijn vriendin gehoord. (Anna je zal het herkennen want ze heeft zo'n hijgende biologische klok in d'r nek zitten die elke dag iets harder hijgt en tikt).

8. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Ik weet nog toen ik net weer zwanger was en dat ik behoorlijk de angst had dat het weer fout ging! Jullie stelden mij toen gerust en op me gemak! Tuurlijk heb ik soms nog me angsten, maar dat zal wel blijven denk ik! Gisteren leek het net of ik een voetje voelde en toen voelde ik nog een keer en was het weer weg haha! Ik zit hem een beetje te plagen nu :D ! Ik vind het nu heel snel gaan allemaal! Nog even en dan zijn jullie al uitgerekend, spannend!

@ Mimi, Ik vind het een super ervaring! Ik hoop dat me mannetje het snel ook kan voelen! Ik reageer dadelijk op je mail meis!

Voor de liefhebbers, ik heb een foto van me buik en van het kamertje in me album gezet!

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Mooi buikje en hele leuke kamer hoor.

Bleeeeh ik zit hier in die hitte ongi te wezen, bleeeeh als ik ergens een hekel aan heb.
    Ik zit Jan trouwens genadeloos te plagen de hele tijd.
    Zeg steeds tegen hem dat we op Kylian's 2de verjaardag nr 2 gaan maken (vreemd genoeg krijg ik hier geen bezwaren tegen ;) )
    En ik plaag hem al een hele tijd door te zeggen ja de volgende wordt een tweeling :) 8) .
    Zie ik ergens een dubbele wagen dan wijs ik het aan en zeg tegen hem dat hij dat straks ook nodig heeft. :)

Gisteren zei hij dat hij ....... en ....... wel 2 hele leuke namen vond voor een meisje waarop ik dus meteen reageerde dat dit hele leuke namen zijn voor een tweeling :) :) :)

Whahahahah gelukkig kan hij er goed tegen al zegt hij wel dat als het zo zou mogen zijn hij wel even heel hard moet slikken.

Groetjes anita

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    @Tatty Teddy, Mooi buikje zeg. :) Dan loop jij toch wel net zoals mijn schoonzusje. Volg ik je toch wel hihi. De kamer vind ik prachtig meis. Ik wist het wel van horen zeggen van jou maar nu met beeld is het toch zelfs leuker dan in mijn hoofd. ;)

@Pluk. Hahaha hij begint eraan te wennen he. Maar een tweeling hihi misschien kmrijg je wel gelijk.

Ik weet even niet meer wanneer ik mijn NOD moet krijgen. Het ene moment heb ik toch ongi pijn en het andere keer zoals nu heb ik de hele dag nergens last van.
    Als ik terug kijk naar vorige maand. Ook al was ik niet helemaal schoon nog, ben ik 27 dagen na mijn mk ongi geworden. Ik zit vandaag op mijn 28e dag. Ook al zei ik tegen mezelf ondanks dat ik geen klachten heb. Dat als ik deze week niet mijn NOD zou krijgen ik volgende week maar toch een test zou gaan doen. Alleen kon ik het weer niet laten he. Zo NEGATIEF als wat hahaha. Ik denk dat ik nog niet helemaal regelmatig ben. Zal vandaag of morgen wel komen hoop ik.

Voel me wel vreemd nu. Meer omdat ik zo'n raar gevoel in mijn keel heb. Een beetje misselijk licht grieperig gevoel. Zal wel door de verkoudheid komen die sinds een paar dagen weer lekker bezig is. Nou meiden ik ga denk ik maar weer even kijken of het buiten koeler is dan binnen. Zal wel niet. :cry:

11. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    lachen, wij hadden een sterk voor gevoel. Dus wij maakten ook allerlei grapjes. Stomverbaasd waren we dus dát het er twee waren. Maar eentje werd uiteindelijk een miskraam en de andere is nu ruim 3jaar.

12. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    mimi even afwachten dus wat je cyclus gaat doen.

teddy mooi buikje joh! heb je het kamertje al besteld? Leuk is dat he.
    Ik ben net op ons kamertje aan het prutsen geweest. Heerlijk is dat. Ondertussen ook onwerkelijk dat er straks weer een humnmel op die kamer ligt te slapen.

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik dacht laatst zomaar aan een drieling. Als je ouder bent kunnen er meer eitjes tegelijk rijpen weet ik. Lijkt me niet ideaal, maar je hebt wel ineens een groot gezin.

Ook wij hadden het eerder al gehad over een tweeling toen ik zwanger bleek van een tweeling. Deze waren trouwens eeneiig. Geen tweelingen bekend in onze familie, dus het kwam uit de lucht vallen.
    Nu zou ik het nog steeds helemaal niet erg vinden.

Heb me trouwens al een paar keer misselijk gevoeld vandaag en mijn borsten zijn ook erg gevoelig...
    Maar vorige maand was dat laatste ook en was ik 4 dagen te laat toch ongi geworden, na een heel lichte positest eerder. Ik wil dus eigenlijk liefst mijn NOD afwachten, maar tegelijkertijd wil ik ook zo graag die bevestiging.

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Wij hebben ook wel eens grapjes over een tweeling. Het zou je maar gebeuren dat grapjes werkelijkheid worden he.

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Tatty, mooi buikje al hoor en wat een lief kamertje.

Mimi en Anna, wat spannend meiden! Ik duim voor jullie.

Pluk, al druk bezig om je mannetje te bewerken. Fijn dat hij er zo positief op reageert.

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Nou als het ooit zover is dat we weer zwanger zijn en je ziet mij met een big smile en Jan gillend voorbij komen dan weten jullie dat het er niet bij 1 is gebleven :) :)

Ik zou het stiekem wel leuk vinden omdat ik 3 een mooi aantal vind ;) , Jan vind 2 wel genoeg en daar ben ik ook tevreden mee hoor :)

Mimi, denk dat je cyclus even weer op gang moet komen.
    Ik hou ook al meer dan een jaar mijn cyclus bij, mede omdat mijn moeder met 34 al in de overgang ging. Dacht altijd dat ik vrij onregelmatig was maar als je het opschrijft blijkt dit helemaal niet zo te zijn. Het zit altijd netjes tussen de 29 en 31 dagen, dus ik mag niet klagen.
    Ik ben ook een beetje klachten op gaan schrijven omdat ik mij wel eens duizelig en misselijk voelde, nu blijkt dit dus meteen na een vermoedelijke eisprong te zijn. Dus de volgende keer dat ik duizelig en misselijk ben sleep ik jan mee naar bed :) 8)

Groetjes Anita

17. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Wat leuk dat er weer actief geschreven wordt!
    Tatty mooi buikje hoor!
    Anna, spannend, kan van alles weer zijn he.
    Mimi, ook spannend voor jou. Hoop stiekem dat je gewoon zwanger bent, maar dat hopen we allemaal natuurlijk.
    Pluk, hoop dat je mannetje gauw om is.
    Over tweelingen. Ben zelf 1 van een tweeling. Heb een tweelingbroer. Dus vind tweelingen altijd wel leuk. Bij vruchtbaarheidsbehandelingen zien ze een tweeling als complicatie, nou ja zeg! Mijn moeder wist niet eens dat ze een tweeling kreeg. Ja bij de geboorte, hihi. Zelf had ze wel steeds het vermoeden, maar de vroedvrouw hoorde echt maar 1 hartje. MIjn mams had dus gelijk met haar vermoedens en dus kon de babykamer terug naar de winkel voor het dubbele.
    Iui is donderdag goed gegaan. Wel klein ei van 15 mm, dus vraag me af of het zin heeft gehad. Maar ja. Heb wel enorm zere borsten. Zelfs in mijn slaap als ik me omdraai word ik er wakker van. Maar dat komt ws van de hormonen. Heb dan wel geen Pregnyl gespoten omdat mijn esprong zelf al bezig was, maar toch wel die andere hormonen gespoten, menopur.
    Borsten doen ook steeds zeerder, auau. Volgende week donderdag mag ik testen. Duur lang nog.

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hartewens, dat eeuwige wachten is ook zo kl*te.

Eerst moet je wachten tot je behandeling kan beginnen, dan moet je wachten op je ei, nu moet je wachten tot je kunt testen en hopelijk zegt die dat je zwanger bent.
    Dan kun je gaan wachten op je echo's en na 40 weken kun je ook nog eens gaan wachten tot je kleine komt :rolleyes: ;)

Vind het wel vreemd dat ze dan zeggen dat ze een tweeling als een complicatie zien, oke het zal meer risico tijdens de zwangerschap met zich meebrengen maar het zien als een complicatie :confused:

Groetjes anita

19. daaniejj

daaniejj Actief lid

Feb 19, 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Hoi Allemaal.
    Voor mij alweer bijna 3 maandjes geleden dat ik hier was en jullie steun kreeg bij mijn eerste miskraam bij 7 weken en 3 dagen. En nu vandaag.. de tweede miskraam, 5 weken en 4 dagen.
    Toen ik vrijdag de twee testen er tegen aan gooide en zag dat ik zwanger was kon ik ook niet echt blij zijn, ik was toch bang dat het weer zou gebeuren, dat ik weer een miskraam zou krijgen en niks bleek dus minder waar. Ik kan wel janken schreeuwen noem het maar op..
    Ik moet het straks ook nog mijn vriend gaan vertellen als hij thuis is.
    pfff klein hoopje dat het ooit wel lukt :'(

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hartewens, meid wat is het weer ongelooflijk spannend voor je. Ik hoop en duim voor je!

Daaniejj, wat vreselijk dat je nu weer een miskraam moet doormaken. Ik kan me goed voorstellen dat het deze zwangerschap moeilijk was om blij te zijn en dat je erg bang was voor herhaling. En nu is je bangste vermoeden nog uitgekomen ook.
    Ik wens je heel veel sterkte om ook dit verlies te verwerken en een plekje te geven.

Share This Page