Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    He Anna, verdorie, ik had het zo graag anders voor je gezien. Voor deze ronde is het duimen misschien afgelopen, maar ik denk dat je wel weet dat we het je allemaal van harte gunnen dat ook jij snel een positieve test in handen mag hebben en dat je dan na 8 maanden ook een prachtig kindje in jullie leven mag begroeten.

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Meiden bedankt voor het duimen en het medeleven. (Luna, wat fijn dat je nog zo support na al die tijd. Hopelijk mogen we nog een paar weken samen zwanger zijn)

Inmiddels al weer dag 4 en het zonnetje schijnt hier weer. (in het Westen van het land aan zee was het afgelopen dagen helemaal niet zo mooi, maar voortdurend mistig)

Bramtim, het is naar he dat lange wachten en die onzekerheid. Het kan er bij horen, maar ik was beide keren ook heel blij dat het niet zo lang duurde voordat mijn ongi weer kwam. Sterkte ermee en succes.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ik hoop met je mee dat je toch nog een paar weken samen met ons zwanger mag zijn.

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hier ook geen goed nieuws... 1e iui is mislukt. Zondag weer met spuiten beginnen.
    Anna, hoop dat je gauw zwanger bent hoor.
    Nieuwelingen welkom en sterkte met alles.
    Ben niet zo spraakzaam momenteel, probeer me niet te veel te laten leiden door het hele gebeuren. Dus op naar ronde ?(ben de tel kwijt geraakt na 6 jaar) Maar laten we er maar ronde 2 van maken :D

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hartewens, meid, wat ontzettend jammer. Hopelijk heb je de volgende IUI ronde meer succes. Ben je nu nog wel bezig met de adoptieprocedure of hebben jullie dat nu stop moeten zetten?

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @hartewens, he meis wat rot nu. Heel veel sterkte mop en ja maak er maar de 2e ronde van en dat dat de goede ronde is he.

dikke kus Mimi

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hartewens,
    Ik was al erg benieuwd. Vervelend joh! Ik hoop dat het toch een hele vruchtbare zomer gaat worden. Zowel voor mijzelf als voor jou en mimi en alle anderen die weer zwanger willen worden na een MK.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hartewens, wat jammer dat het deze keer niet gelukt is, hopelijk brengt de volgende ronde meer succes met zich mee.

Groetjes Anita

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hartewens, wat balen..... dikke knuf voor je!

11. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb deze site al vele malen bezocht om gewoon wat info te vinden enzo en heb besloten me nu toch aan te melden. Mijn man en ik zijn al dik drie jaar bezig (ik heb PCO) en nu na 5,5 weken zwangerschap heb ik helaas een miskraam gekregen. Gister nog naar de gyn geweest, omdat ik me zo'n zorgen maakte (iets voelde gewoon niet goed... (wat gevoel/intuitie je zegt he!), daar en echo gekregen... zaten er twee! Alles leek in orde, gyn zei dat ze goed ingenesteld waren en dat het bruinverlies wat ik had, daar van zou komen. Wij blij naar huis, maar helaas is het gisteravond/vannacht goed mis gegaan. Daar zit je dan, na drie jaar.... wil me dus effe aansluiten bij jullie topic... en nu verder!
    Zou het ooit goed komen:(:

groetjes, Daan

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Beste Daan,
    Wat ontzettend vervelend dat je dit hebt moeten meemaken na zo'n lange wachttijd en alle onzekerheid die jullie al gehad hebben. Het is erg oneerlijk. Je eigen gevoel was dus terrecht er was kennelijk iets mis.

Omdat je verteld dat er 2 kindjes zaten zou het verstandig zijn nog een echo te vragen van de verloskundige.. (ook om te laten kijken of alles al weg is) Bij een tweeeiige tweeling bestaat de kans dat er 1 kindje is blijven zitten. (ik wil je absoluut geen hoop geven die niet terrecht is, ik zit hier op de bank te schrijven en weet er niets van, behalve dat ik weet dat het mogelijk is) Het komt voor is mij destijds verteld door de gyn en ook hier hebben vrouwen die ervaring.

In elk geval heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies. En ik hoop dat jullie de moed en het vertrouwen hervinden.

13. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Lieve Danielle,

Ben net wezen kijken naar je andere berichten van je man. Ik las daar dat je de echo al gehad heb. Heel veel sterkte meis met dit grote verlies. Ik weet dat het nu voelt alsof je wereld instort. Praat erover en huil zoveel als je nodig hebt om dit te verwerken. Hier kan je altijd terrecht.

Dikke knuffel van Mimi

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Daan, wat vreselijk dat jullie dit moeten doormaken. Heel veel sterkte meid! Neem de tijd om het te verwerken en een plekje te geven.

15. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Lieve meiden,

heel erg bedankt voor jullie steun. Het valt idd niet mee... wordt heen en weer geslingerd tussen intens verdriet omdat ik onze twee sterretjes niet bij me mocht houden, maar toch ook weer positiviteit over het feit dat ik nu wel echt zwanger was (hoe raar dat ook klinkt!). Na zo'n lange tijd ga je aan van alles twijfelen en juist nu ik een maandje dacht 'ze komen er wel uit, ik doe mijn ding' was het ineens raak. Het doet me in ieder geval goed er met jullie over te kunnen praten..
    Oja, Anna, heb vandaag een spoedecho gehad, daar waren de twee vruchtzakjes al niet meer op te zien... gyn was 99% zeker dat ze weg waren. Dinsdag weer een echo, deze afspraak had ik al staan, dan maar weer verder zien wanneer ik weer aan de puregon moet/mag beginnen?
    Nogmaals bedankt voor jullie steun.

Liefs, Daan

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Daan, het klinkt echt niet raar hoor, dat je ook de positieve kanten kunt zien van je zwangerschap, ondanks het verdriet dat het is misgelopen. Het is zelfs zeer herkenbaar. Het geeft toch een zekere houvast.

Hopelijk mogen jullie snel weer verder met de behandeling met Puregon. Maar onderschat de gevolgen van een MK niet meid, lichamelijk herstel treedt meestal vrij snel weer op, alleen het emotionele herstel wil nog wel eens op zich laten wachten.

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Update van mij: vrijdag op controle bij gyn wegens uitblijven van ongi na miskraam en curetage 18/4

Word ik dit jaar nog ongi? snif snif

18. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Bramtim, Meestal is het je hcg die niet wilt dalen. Weten ze waar het door komt dan? Ik hoop dat je Ongi snel komt meis. DIt is zo ook niet leuk nee.

Sinds een paar dagen heb ik een dipdowngevoel. Heel vervelend. Ik heb vroeger toen ik een jaar of 12 was, nadat mijn opa was overleden. Bepaalde zenuwtrekken gehad. Na bepaalde gebeurtenissen erachter aan waren ze best erg. Bijv. Ik trok altijd mijn neus omhoog als een bunny zeg maar. Nog een paar irritante trekken. Nadat ik bij een maatschappelijk hulp gelopen heb is het merendeels veel minder geworden, ik hield er vingerknakken en bewegen aan over. Sinds een paar maanden is het weer terug alleen veel heviger dan toen. Ik voel het ook en dat vind ik vervelend. Ik kan het niet tegenhouden. Als ik mijn handen niet kan bewegen moet ik iets anders bewegen anders voelt het heel vervelend. Ik heb last van mijn nek omdat mijn mond nu ook meedoet. Pffffff sorrie ik moet het even kwijt. Ik wist dat het terug was maar dacht dat het niet echt opviel. Tot vandaag mijn vriendin zei dat haar dochter had gevraagd waarom ik zo raar doet met mijn mond en gezicht. Haar groepje van school wilden dat weten. Oke. Ik ben overblijfmoeder. Dit voelde niet leuk.
    Ik weet waar het aan ligt en dat is juist het ergste. Ik weet dat het allemaal psychische is bij mij. Als er iets ergs gebeurt of ik heb veel stress dan kan het erger worden. Net zoals vroeger toen ik 12 was. Er is te veel gebeurd vanaf die leeftijd. Het is erger geworden sinds mijn laatste miskraam. Vorig jaar werd het ook wel een beetje erger maar niet zoals nu. Nu zit ik met een dilemma. Ik weet dat ik eigenlijk hulp zou moeten zoeken zodat er rust komt. Alleen ik weet dat ze altijd dieper zullen gaan graven dan nu het heden en daar zit ik niet op te wachten. Dat hoofdstuk is gesloten maar elke keer als ik hulp zoek zullen verder vragen. Pfff. Sorrie ik zit maar te kletsen ik denk meerdat ik het even kwijt wilde.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    bramtim, wat balen zeg, dat je ongi uitblijft. Hopelijk kan de gyn uitsluitsel geven over het hoe en waarom en je evt iets geven om je cyclus weer helpen op gang te komen.

Mimi, je weet het he? Je kunt hier alles kwijt. Maar meid, ik zou toch willen zeggen, zoek hulp, het lijkt me toch voor jezelf vervelend wanneer je met zenuwtrekjes zit. Heel veel sterkte!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mimi wat ontzettend vervelend, zoals je zelf al zegt weet je dat je eigenlijk hulp erbij kunt gebruiken. Is er niemand in je buurt waarmee je praten kunt zonder dat er meteen diep gegraven wordt.
    Ik weet hoe het voelt hoor, als je klachten van de ms erger worden en je moet weer revalideren dan denkt de maatschappelijkwerker ook vaak dat er gesproken moet worden over dingen die 5 of 6 jaar geleden aan de order waren. Terwijl ik daar al lang niet meer ben :rolleyes: .
    Vaak blijft het bij mij bij 1 sessie omdat ik dus gewoon weiger dieper te gaan dan het hier en nu :)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina