@ Luna, het scheelt maar 3 dagen tussen ons! We gaan idd weer gelijk op! Hoe gaat het met je rug? Ik vindt je banner erg leuk trouwens! Waar heb je die vandaan? Die is veel leuker @ Zico, Spannend zeg! Ik ga hard voor je duimen! @ Fleur, wat een spannende dagen voor je zeg! Ik hoop dat het allemaal goed zit! Ik denk ook dat het een nieuwe zwangerschap is! @ Mariaatje, hoe gaat het met je?
Ik moet jullie even een lang verhaal over me middelste zus vertellen! Ik zit heel de tijd te denken zal ik het wel of niet vertellen aan jullie, maar ik moet het echt even kwijt, moet echt even van me hart! Ik ben de jongste thuis en me oudste zus is getrouwd en heeft een dochter van 2.5 jaar! Even ter info, anders begrijpen jullie het niet! In oktober 2006 zijn me vriend en ik gestopt met de pil. Ik heb om dit FEIT ruzie gehad met me middelste zus! Want zij vind dat zij als tweede een kindje moet krijgen omdat ze de middelste is! Dat slaat natuurlijk nergens op! In Januari 2006 kwamen we haar thuis vertellen dat ze tante werd! Ze moest gelijk huilen, maar meer voor haar zelf omdat ze zelf eerder wil zijn dan mij! Toen ik haar later vertelde dat het fout was gegaan, leek het wel of ze blij was! Een paar maanden daarna zei ze tegen me: Je moet me maar bellen als je weer zwanger bent, want ik kan het niet aan en heb dan tijd voor mezelf nodig! Nou komt het, me moeder was jarig en we hadden die ochtend een positieve test in handen! S' avonds gingen we uit eten met zn allen en toen hebben me vriend en ik het verteld! Het was een mooie gelegenheid en een mooi kado voor me ma! Toen wij het verteld hadden liep zij naar buiten toe! Even later kwam ze terug en ze at haar hoofdgerecht op en toen pakte ze haar spullen en toen ging ze naar huis toe! Dit deed ze terwijl ze wist dat het al een keer fout was gegaan! Dan verwacht je, dat ze dan juist blij is voor ons! Dit heeft/ heb me veel verdriet gedaan! De volgende ochtend heeft ze hatelijke smsjes naar me moeder gestuurd! Dat me moeder alleen aandacht voor mij had enz! Vind het heel erg voor me ma, want we hebben alleen onze moeder nog en dan doet ze dit! Uiteindelijk heeft ze het goed gemaakt met onze moeder! Maar tegen mij en me vriend heeft ze geen excuses gemaakt! Toen we de mk kregen, kreeg ik alleen een smsje van haar, dat ik altijd bij haar terecht kan enz! Ze doet me veel verdriet eigenlijk al vanaf oktober 2006! Ik zit nu echt te denken, als we weer zwanger worden, dan vertel ik het haar pas als bij weze van spreke de weeen beginnen! Ik weet niet wat ik hier nou mee moet! Ze blijft zou rot doen, alleen maar omdat we een kinderwens hebben! Maar ze vergeet dat me vriend en ik in december al 9 jaar een relatie hebben met elkaar! En zij heeft helemaal nog geen kinderwens met haar vriend! Wat zouden jullie in mij geval doen, als je weer zwanger zou zijn? Meiden bedankt voor het lezen! Ik moest het echt ff kwijt en het lucht me eigenlijk best wel een beetje op nu! Veel liefs
Begin september kreeg ik mijn eerste echo in de twaalfde week. Totaal onverwachts voor ons bleek dat er twee kindjes waren waarvan bij beiden het hartje niet meer klopte. (dubbele schok) Twee weken geleden ben ik na anderhalve week wachten alsnog gecuretteeerd. Hierna twee lange weken bloedverlies gehad. Dat is nu eindelijk over. Nu speelt de grote twijfel, beschermd of onbeschermd vrijen. Wil mede gezien mijn leeftijd(39) geen kans onbenut laten, maar ben ook bang voor extra risico op een nieuwe om nu meteen weer zwanger te raken. Ik had zo'n mooie korte cyclus, maar ben bang dat het nog lang wachten wordt op mijn menstruatie. In principe ga ik er vanuit dat wanneer je (geestelijk en lichamelijk) niet klaar bent voor een nieuwe zwangerschap, dit ook niet gzal gebeuren, we houden er ook rekening mee dat er waarscijnlijk niet meteen een nieuwe zwangerschap zal zijn. Maar het voelt zo vreemd om beschermd te vrijen terwijl je grootste wens is weer zwanger te raken...
Natas 1, kan het niet zijn dat je weer zwanger bent? Ik had dat ook na de MK van 18-8 en ik bleek weer (even) zwanger. Helaas vandaag weer een MK. Tatty Teddy, tje, wat een verhaal zeg, over je zus. Misschien een rare vraag, maar zou het van je zus ook niet kunnen zijn, dat ze zwanger probeert te raken maar dat het bij haar ook niet lukt? Het zou kunnen verklaren waarom ze zo regeert. Misschien weet ze zich gewoon geen houding te geven? Annna, allereerst heel veel sterkte. Ik kan me je wens om zo snel mogelijk weer zwanger te raken heel goed voorstellen. Ik ben zelf 38 en zit met hetzelfde dilemma. Maar de wens om nog een keer mama te worden is nog steeds groter dan de angst voor een MK. Dus zou ik zeggen, wanneer je er aan toe bent, GA ervoor!
@ Inez, jeetje zeg wat erg voor jullie! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Een dikke knuffel vanaf hier! Me zus gaat 15 mei 2008 trouwen en dan wil ze stoppen met de pil, ze wil eerst getrouwd zijn! Daarom snap ik het ook niet waarom ze zo doet! @ Anna, Jeetje wat erg! Heel veel sterkte!
@Tatty Teddy: Nee, dan kan ik ook niet snappen, dat ze zo reageert. Iedereen moet toch voor zichzelf weten wanneer ze aan kinderen beginnen? Daar hoef je niet perse voor getrouwd te zijn. (Al moet ik wel eerlijk bekennen, dat ik er stiekem best wel een beetje moeite mee had, dat mijn vader eerder opa was van de kinderen van mijn stiefbroertje dan van mijn eigen kind. Alleen heb ik dat nooit laten blijken. En ach, ik gunde ze het ook wel. Ik was zelf door diverse omstandigheden nou eenmaal niet eerder er aan toe om kinderen te krijgen. Maar om dat dan meteen een ander te misgunnen?)
gewoon op mijn banner klikken dan kom je vanzelf op die pagina waar je hem aan kan maken. Weet je trouwens nog dat ik teglijk met mijn vriendin die miskraam kreeg. Zij is gisteren ook ongi geworden, dus we gaan echt met z'n allen gelijk op!
Oh wat zwaar Anna! ik kan me je gevoel goed voorstellen. Wij hebben hetzelfde geredeneerd. Ik kon het niet opbrengen om beschremd te vrijen. uiteindelijk had ik nog zoveel pijn van de miskraam in mijn buik (letterlijk) dat we de eisprong niet benut hebben. Veel sterkte om dit een plek te geven!
tatty teddy op je zus-perikelen reageer ik nog een keer. Ik moet nu weer rennen naar school (oja en nog een poepbroek verschonen hier). Trouwens, ik ben de jongste thuis, als eerste getrouwd en als eerste kinderen. Oudste broer is niet getrouwd en heeft geen kids. Middelste broer is gescheiden en heeft een zoontje die tussen mijn jongens qua leeftijd in zit.
Ik vind het ook dat het idd niet uitmaakt of je getrouwd bent of niet als je een kinderwens heb! Als ze nou bijv. geen kinderen kan krijgen, dan zou ik haar volkomen begrijpen als ze dan zo zou doen! Maar gelukkig is dat niet aan de orde zo ver we weten dan he! Omdat ze pas volgend jaar wil stoppen met de pil! In jou geval snap ik best, dat je stiekem had gehoopt dat je vader voor de eerste keer opa werd van jou kinderen! En die gevoelens mag je ook best hebben om zo moment! Maar je gunde het ze wel! En het is idd net wat je zegt, of je er zelf al aan toe bent of niet om met je kinderwens te beginnen! Maar op deze manier vind ik het echt niet leuk meer om me zus te zien, wat ik best erg vind van mezelf! Gelukkig is me oudste zus er wel voor me en zij snapt het ook niet! De middelste is ook jaloers dat me oudste zus nu voor een tweede bezig is! En wij hopen natuurlijk dat we samen zwanger mogen zijn! Dan krijg ze helemaal een klap als dat zo is dan! Probeer het rustig aan te doen! Het valt niet mee, wat je weer door moet maken nu!
@Tatty Teddy, misschien vind ze wel dat je getrouwd moet zijn om kinderen te krijgen. Heeft ze daar soms moeite mee? Verder is de reactie nogal overtrokken, vind ik. Mijn zus vind het ook moeilijk dat haar broertjes (en wie weet ook wel haar zusje, als ik zwanger mag worden) haar voor zijn met kinderen, dat zegt ze dan ook wel, maar verder is ze wel blij voor ze. Het klinkt een beetje als jaloezie. Heel jammer, en naar voor jullie. Ik zou het wel gewoon weer vertellen als je weer zwanger wordt, maar dan misschien idd per telefoontje, zoals zijzelf zij dat ze wilde dat je dat doet.
Het is me gelukt ! Bedankt Luna! Ook toevallig zeg dat jij ook de jongste bent! En dat we nu met zn drietjes gelijk weer op gaan! Gaat het met je vriendin alweer wat beter? @ Free willy, volgens mij heeft ze daar geen moeite mee! Het is volgens mij idd jaloezie! Maar niet alleen naar mij, ook naar haar vriendinnen die zwanger zijn of bezig zijn ermee! Maar in ons geval zal je toch denken dat ze dan blij is, want dat wordt ze weer tante! Ben in ieder geval blij, dat ik het hier ff van af kan gooien! Dat lucht toch weer een beetje op!
Hoi Meiden, Ik heb mijn uitslagen van het 1e bloedonderzoek binnen. Mijn HCG = ongeveer 300, wat overeen komt met een zwangerschap van 0 tot 4 weken. Maandag voor de zekerheid nog eens laten prikken, maar mijn HA verwacht geen gekke dingen. Ook was mijn test vanmorgen weer veel feller dan die van gister. Wat volgens mij betekend dat mijn HCG stijgt. Ik begin nu toch echt te geloven dat ik toch gewoon zwanger ben, maar in m'n achterhoofd blijft steeds die VMK van vorige maand. Het blijft toch nog een dubbel gevoel. Liefs Fleur
Nou, ik denk dat de kans daarop echt heel klein is. Ik heb m'n NOD op 23 september gezet n.a.v. een positieve ovulatietest. We hebben geklust om die tijd, je weet maar nooit. Maar mijn lijf gaf helemaal geen signalen die ik anders rond vruchtbare periode wel heb (afscheiding, bmm). Dus ik denk (en hoop dan ook maar) dat de 1ste ongi na de MA eraan zit te komen. Sinds vannacht heb ik een ong-achtig gevoel in m'n buik, niet echt krampen maar wel 'spanning' zeg maar. Net zoals vroeger nooit huilerig zijn of zo voor ongi worden heb ik dit ook nog nooit daarvoor gehad, altijd pas buikpijn als ik het net geworden was. Maar ja, wie weet is dat veranderd. Moest er om huilen vanochtend, het gevoel lijkt erg op wat ik voelde toen ik nog zwanger was. Wat afschuwelijk voor je dat je nu alweer een MK hebt..... heel veel sterkte
@ Fleur : ik kan me je dubbele gevoel voorstellen, maar toch...... gefeliciteerd! @ Tatty Teddy : ik heb na zitten denken maar ik heb geen idee waarom je zus nu zo kan reageren. @ Annna : ik heb in een ander topic ook al wat aan je geantwoord. Hier nog even een aanvulling : wij zijn het meteen weer gaan proberen. Niet dat ik denk dat het meteen lukt, maar ik zou het wel graag zo snel mogelijk weer willen. Die kinderwens bestaat naast mijn verdriet om de MA, dat voel ik beide tegelijk.
Hallo allemaal, Tatty Teddy, wat een verhaal zeg van je zus! Volgens mij is het idd gewoon jaloezie. Tuurlijk is dat ergens te begrijpen, ik voel ook gezonde jaloezie naar mijn vriendinnen die een kindje hebben of krijgen. Onze kinderwens is ook enorm groot en jezelf gun je het natuurlijk het meeste, dat is logisch. Maar ik snap het idd niet, als zij na haar bruiloft gaat stoppen, dan is er toch niks aan de hand? ZIJ MAAKT ZELF DE KEUZE OM DAN PAS TE STOPPEN! En niet jij! Vergeet dat niet he! Als je straks weer zwanger word moet je op dat moment bekijken hoe je het haar wilt vertellen. Misschien zeg je nu wel dt je het niet vertelt of per telefoon of zo. En misschien ben je op dat moment weer zo blij dat het je geen donder uitmaakt wat zij ervan denkt en dan zeg je gwoon op de man af dat jullie in verwachting zijn. Maar meid, ik weet het, het is je zus, maar ik denk altijd zo bij mezelf: familie krijg je er gratis bij en vrienden kies je zelf uit. Jij weet zelf wel waar je je het prettigst bij voelt en waar je het meest aan hebt. Maar, ondanks dit, het blijft rot! Sterkte ermee meis! Fleur, jeetje, spannend zeg! Ik snap het dubbele gevoel, maar probeer straks wel een beetje te genieten ervan meis! Het is niet niks dat je zo snel weer zwanger raakt! Inez, sterkte meis, wat naar dat je weer een mk gekregen hebt! Met mij gaat het wel beter, de buikpijn is 's ochtends het ergste, dan loop ik echt krom, maar het neemt af naarmate de dag vordert, dus we gaan de goede kant op. Zelf gaan wij ook niet beschermd vrijen, ook al ben ik dan nog 26, ik wil toch geen kans onbenut laten. Alleen ga ik nog niet op de vruchtbare dagen letten, heb ook totaal geen idee wat mijn lichaam doet na de curettage, dus het word afwachten! Vanavond ons album ophalen! Denk dat ik er morgen pas weer ben, fijne avond allemaal en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal !
@ Mariaatje, Bedankt voor je opbeurende woorden! En het is waar wat je zegt, familie krijg je en vrienden kies jezelf uit! Gelukkig heb ik me oudste zus en goeie vrienden die het me wel gunnen! Ik zag er geen uitweg meer in omdat je al bijna een jaar in die situatie zit! Daarom vind ik het fijn, dat ik hier me verhaal kwijt kan! En dat ik van jullie weer wat op kan steken! En idd zij kiest er zelf voor! Zo heb ik het nog nooit bekeken! Ik ben blij dat het alweer wat beter gaat met je! Ik geef je groot gelijk dat je niet onbeschermd gaat vrijen, ik zelf ben ook 26, snap heel goed dat je geen kans onbenut wil laten! De kinderwens word alleen maar groter he! Ook al zijn we nog maar 26 en hebben we nog tijd genoeg, de wens is er en dat is het belangrijkste! Dan maakt het niet uit hoe oud je ben toch! Is het voor jullie ook jullie eerste kindje? Voor ons wel! @ Natas, het blijft vreemd he van me zus! Hoe gaat het nou met jou? Is de ongi al door gekomen? Heel vervelend dat je nu net het gevoel heb wat je toen ook voelde toen je zwanger was! Ik hoop dat je gauw weet waar je aan toe bent! Want dit is ook niks! @ Fleur, zo te zien kan ik je feliciteren! Logisch dat je gevoel nu heel dubbel is, maar probeer er toch van te genieten!