Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mupkuh, succes vanmiddag met je controle.

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dank je wel!

Maar het was best goed in het ziekenhuis. Heb een echo gehad en op een bloediets van 6mm na was het goed. Hoef niet gecurreteerd te worden. Ook heb ik bloed geprikt voor chromosoon afwijking. Mijn vriend moet dit aankomende week ook nog doen. Moet 2 maanden wachten op de uitslag, maar dan was ik misschien al wel weer zwanger zei de gyn ;)

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O dan is het zeker verschillend per regio. Wij hebben hem 8 april laten prikken en ben nog aan het wachten. Bij ons duurt het 3 maanden voor wij de uislag hebben. Ik kan volgende week weer bellen want vandaag zei ze dat ze het nog niet hadden.

Wat fijn dat je in iedergeval niet gecureteerd hoeft te worden meis. Het klinkt rot maar je lichaam herstelt zich zelf dus.

knuf Mimi

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mimi dan is het spannend voor je. Hoop dat alles goed is!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik wil ten eerste iederee hier sterkte wensen!
    Ik heb zelf een miskraam gehad, weet ik vanaf zondag. Twee dagen waren we dolgelukkig tot ik ging bloeden. Ik schrok me helemaal wild.
    Volgende week wel voor een echo om te kijken. De VK zegt dat als je alleen bloed, en verder geen krampen e.d hebt er best kans is dat alles goed is. Heb maar 2 dagen echt wat gebloed, verder oud bloed.
    De kans is klein, en moet van het ergste uitgaan.
    Ach, weet je, ik ben ook niet onozel. Ik voelde meteen dat er iets niet klopte en toen ik begon te bloeden zakte ik door de grond. Ergens weet je het gewoon wel. Ik ga ervanuit dat het is misgegaan.
    Dan zal de echo altijd mee vallen :( .

Ik was denk ik niet eens een maand zwanger, maar wat kan je leven ineens op z'n kop staan zeg. En dan moet je toch weer door.
    Ik blijf positief, en blijf hopen. Maar in je hoofd draag je dit overal bij je.
    Ik ga er mee naar bed en sta er weer mee op.
    Bij alles wat ik doe dwalen mijn gedachten af.
    Vanmorgen een verwijsbrief opgehaald bij de VK.
    Zo confronterend met je eigen gevoelens zeg :cry: . Heb bij het naar buiten lopen een traantje weg moeten vegen. Al die zwangere mama's die naar binnen kwamen en de huilende en lachende baby's die je hoorde maakte me toch weer even emotioneel.

en toch, het leven gaat door.
    We blijven positief!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Butterfly, wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Inderdaad wordt je leven dan flink op de kop gezet, ook als het in een zeer vroeg stadium in je zwangerschap gebeurt. Helaas onderschatten veel mensen dat nogal eens. En ook al weet je dat het niet goed zit met deze zwangerschap, het kan toch nog hard aankomen als je dan toch gaat vloeien.

Heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken en een plekje te geven.

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Je weet als je niet zwanger bent dat het toch veel voorkomt.
    Maar je beseft gewoon niet altijd dat jijzelf dit ook kan overkomen.
    Mijn familie is erg vruchtbaar. Mijn zusjes zijn zo ineens zwanger geraakt. Ook door de pil heen. Dus ik ging ervanuit dat het dan bij mij ook wel makkelijker zou gaan. Na 6 maanden niets, dus trouwplannen gemaakt. Vanaf mei weer bezig. Nu dacht ik dat her raak was.
    Maar helaas. Ik merk wel aan mezelf dat ik erg verdrietig ben maar heb er ook wel, hoe rot de situatie is geweest, veel van geleerd.
    Wij willen dolgraag een kindje, en soms heersen deze gevoelens bij mij wel erg. Het heeft me doen inzien dat een baby verrijking is van je leven, het maakt je ook gelukkiger, maar je moet ook kijken naar wat je nu hebt.

We blijven positief, en houden het hoofd koel.
    Meer kunnen wij niet doen. Ja, klussen :p ;) :D .
    We hopen dat het de volgende keer goed gaat.

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @butterfly24, Ik begrijp dat als je kijkt naar je zussen dat het wel even pijn doet dat het niet allemaal zo snel gaat bij jou. Ik vind de zin van dat een kleintje een verrijking van je leven is heel mooi gezegd.
    Heel veel sterkte meis. als er wat is mag je altijd je hart luchten en het maakt hier niet uit hoevaak en hoelang je dat doet.

dikke knuffel Mimi

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Het voelt ook fijn je gevoelens te delen. Toen ik vorige week zag dat we zwanger waren waren we echt helemaal gek, we waren dolblij en hebben deze gevoelens met onze families gedeeld. Zelfs op het werk wilde ik het delen. Ik wist dat het wel heeeel vroeg was, maar ik vind ook dat als het mis gaat je je gevoelens kunt delen. Ik vind gewoon niet dat je je groot moet houden als het fout gaat. Helaas ging het bij ons al snel fout :( . Ben er nog verdrietig van en ik mis het gevoel gewoon.
    Ik merk wel dat ik mijn verdriet kan delen en dat iedereen er voor ons is.
    Ook op het werk steunen collega's me en hebben lieve kaartjes in mijn postvak gestopt. Juist dat en een positief gevoel voor de volgende keer houd mij op de been.

Ik ben voor mijn zusjes super blij hoor, en geniet er zelf ook wel van.
    Ik weet dat ik dit alles ook ga meemaken als onze tijd is gekomen.
    Ik heb voor alle zekerheid vandaag nog 1 keer getest. Maar het hormoon is verdwenen. De test was super negatief, wat ik ook wist.
    Op zich gaf me dat wel een opgelucht gevoel.
    Toch blijf ik heeeeeel erg moe en heb totaal geen eetlust.
    Een trap oplopen is al teveel :( , op het werk liep ik er als een zombie bij. Toch gaf het werk me wel wat afleiding en dat helpt het een plekje te geven. Alleen ze blijven op het werk zo positief over de echo die ik volgende week heb. Mijn leidinggevende ( die 5 maanden zwanger is ;) ) zegt dat alleen bloed niets hoeft te betekenen.
    Nee, maar ik test negatief dus een verklaring had ze ook niet. Ja, een test is maar een test :( . Ik weet dat het over is, ik voel het. Maar blijf zo moe en lusteloos. Hadden jullie dat ook?

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat moe en lusteloos verschilde van keer tot keer.

En op zich is het wel begrijpelijk van je collega's dat die zoiets hebben van wacht de echo nou maar even af, wie weet valt het allemaal wel mee. Ze proberen je gewoon op te vrolijken en moed in te praten.

Dat heb ik zelf ook gehad met m'n schoonmoeder bij m'n eerste MK. Het zit nu eenmaal in de aard van mensen om een ander op te vrolijken en niet verder in de put te praten. En het is makkelijker praten over een prille zwangerschap dan over een miskraam.
    Maar ondertussen heb je er zelf niks aan, aangezien je je gevoelens niet bij deze mensen kwijtkunt.

En dan is het zo fijn dat je hier je verhaal kwijtkunt.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Butterfly, je gevoelens van lusteloosheid vind ik heel erg passen bij een MK. Nog beter dan bij net zwanger zijn, want dat loop je toch op een roze wolk en slaat de echte vermoeidheid nog niet toe.
    Dus het is helemaal niet gek dat je niet vooruit komt en je door de dag heen sleept. Ik denk dat jouw gevoel het eerder bij het rechte eind heeft dan de positiviteit van je collega's. Helaas blijkt dat maar al te vaak zo te zijn.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel goed voor jou mag gaan.

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oude bekenden Mimi, Tatty Teddy, Luna en Hartewens; goed nieuws ik ben weer zwanger. Superblij natuurlijk, maar ook een beetje terughoudend nog.

Voor iedereen met recent verlies; hoplijk lees je hieruit ook dat na deze donkere periode die je nu meemaakt het weer goed kan gaan.

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Annnnnnnaaaaa hoop doet leven! Zie je nou wel, tóch nog samen zwanger!
    Ik ben super blij voor je.

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Annna, He meis, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik begrijp je terughoudenheid maar wat je zelf ook al geschteven heb. 3 keer is scheepsrecht. JAaaaaaaaaaaaaaa. hoeraaaaaaaaa. :) :baby:

knuffel van Mimi

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ook hier van harte meid. Je terughoudendheid is begrijpelijk en herkenbaar, maar hoe moeilijk ook, probeer toch een beetje te genieten en vertrouwen te krijgen.

Enne, als je het even moeilijk hebt, schrijf het van je af meid, of stuur een PBtje, we slepen je wel door de komende weken heen.

Want zoals je zelf ook al zegt en zoals de anderen ook al hebben aangehaald, 3x moet gewoon scheepsrecht zijn, zeker met deze uitgerekende datum!

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hoi dames,
    Ik heb helaas ook een miskraam ghad gisteren, tvoelt heel raar weet het nog geen plaatsje te geven.

Ben nu zeg maar gewoon ongi ga ik vanuit, hoelang duurt het eigenlijk voordat je weer vruvchtbaar bent?

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ annnna, gefeliciteerd :D:D:D Hoop dat bij mij ook 3x scheepsrecht is.

@ Sanne, balen zeg meid heel veel sterkte!

18. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden ik ben pas nieuw hier

heb een tijdje geleden ook een mk gehad maar heb er nog steedsn niet goed over kunnen praten
    miss gaat het hier wel
    vind het heel jammer want was nu alweer de 2de keer
    maar voel mij nog steeds droevig
    groetjes

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Annnnaaa gefeliciteerd meid.

Voor de andere nieuwe dames, schrijf maar lekker van je af hoor, dat lucht meestal wel op.

Hier gaat alles redelijk goed, heel langzaam komen de moeilijke data weer in zicht maar daar slaan we ons wel weer doorheen.

Groetjes Anita

20. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    weet er iemand wanneer je nu terug zwanger kunt worden
    want ik heb daar geen idee van
    wil het een beetje van mij afpraten, op het werk is er nu een meisje ook zwanger en uitgerekend twee weken na mij , maar het mijne is er niet meer
    verlang er wel terug naar
    x

Deel Deze Pagina