Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hai Tatty Teddy,

Nee, ongi is nog niet doorgebroken.
    Dat gespannen gevoel in m'n onderbuik is er nog en lijkt nog steeds op toen ik zwanger was, dat is confronterend. Nah ja, ik hoop maar dat ongi dit weekend dan daadwerkelijk doorbreekt.

2. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Natas, Kan het echt niet zo zijn dat je weer zwanger bent?
    Want het is wel typisch dat je deze dingen nooit heb als je
    ongi moet worden! En nu wel hebt! Is dat gespannen gevoel
    na je mk weg geweest of is het al die tijd gebleven?
    Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt, want in de
    onzekerheid zitten is ook niks!

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, bij mij ging het na vorige MK eigenlijk precies hetzelfde. Tot ei waren er geen zwangerschapsverschijnselen, erna wel. En ik bleek dus weer even zwanger. Ik weet wel, dat ik er uit angst voor herhaling gewoon niet aan wilde denken.
    Ik hoop voor jou, dat je snel duidelijkheid hebt en gewoon een vette positieve test in handen hebt over een paar dagen. Ik duim voor je.

4. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    natas je heb vermoede nod 23/09 , ik 30/09.

We hebben ze zelfde dag mk gehad, kan misschien een weekje later zijn je nod?

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hai Ladies,

De ongi is gistermiddag doorgebroken.
    Aan de ene kant fijn, weet nu dat m'n lijf de boel weer heeft opgepikt en kunnen we verder. Aan de andere kant toch weer een confrontatie met de miskraam, het verdriet en het verlies. De rondgierende hormonen werken denk ik ook niet mee, heb huilbuien.

Maar goed, óp naar de volgende ronde! ;)
    Weet niet of m'n cyclus nu weer normaal gaat worden. Heb 't maar even op m'n gemiddelde duur van 30 dagen gezet, dan zie ik met ovutesten wel of dat gaat kloppen.

Op zich was het idd vreemd ja, dat ik nu dat buikgevoel een paar dagen van tevoren had wat ik anders nooit heb. En ook dat labiele, nooit eerder last van gehad.
    Maar het kan natuurlijk dat dingen anders zijn bij een 1ste menstruatie na curettage. Laat ik het daar maar even op houden, anders weet ik het ook niet. Ik had echt geen hoop op zwangerschap hoor.

Zico, ik had m'n NOD op 23-9 gezet naar aanleiding van positieve ovutest 2 weken geleden.
    Nu dus ongi geworden 5 1/2 week na de curettage, dus dat is nog netjes. Ik hoop voor jou natuurlijk een positieve zwangerschapstest de 30ste, maar anders dat je ook snel ongi wordt en verder kunt.

Dank jullie wel voor het meedenken, de antwoorden en het duimen!

6. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Dames ik snap er niets van. 28 aug een miskraam gehad en net positief getest met een digitale.
    tussentijd aantal keren negatief gestest zelfs afgelopen donderdag nog.. Dit kan toch niet! Wat denken jullie?
    Durf me nog niet te wagen aan een ander topic. Ben gewoon zo bang. Sorry

Groetjes Karin

7. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ik mis het zwanger zijn vandaag weer enorm, ik denk dat het komt doordat m'n zus morgen haar aankondiging ga maken voor heel de familie, ben kapot van verdriet het had onze dag moeten zijn.

8. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    het lijkt mij erg vroeg. Had je voorheen ook korte cyclussen?
    Ik zou als ik jou was een bloedonderzoek via vlk of huisarts aanvragen. Dan weet je zeker of het idd een nieuwe zwangerschap is. Succes meis! Het zou wel erg gaaf zijn!

9. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Hou je taai meid! Het leven is bikkelhard!

10. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Luna73

Ja ik ben gewend om een korte cyclus te hebben. Vruchtbare dagen liggen bij mij al op de 8 ste dag en wanneer ik positief test is dat altijd op de 21 ste dag al. Heb echt tussen de miskraam en afgelopen donderdag verschillende testen versleten die echt niet anders waren dan negatief (zowel digitaal, matcare en da merk). Afgelopen donderdat teste ik nog negatief. Er was echt niets te bespeuren. Matcare gaf binnen een minuut al een streepje en ook de digitale gaf aan zwanger. Ja het lijkt onwaarschijnlijk. De verloskundige zei een aantal weken terug wel dat het deze maand zonder ongi te zijn geweest toch weer raak zou kunnen zijn. Als de test van de week nog positief is ga ik even langs de huisarts voor een bloedtest. Maar ik zie nu geen reden om aan te nemen dat het geen nieuwe zwangerschap is. Waarom zou ik nu dan ineens wel positief testen? Wat denken jullie?

Groetjes Karin

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Zico.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zwanger zijn mist, zeker wanneer notabene je eigen zus haar aankondiging gaat doen. Dat doet enorm pijn. Ik hoop voor je, dat het ook voor jou niet lang meer duurt voordat ook jouw dag komt. Sterkte

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @Karin.
    Wanneer je een korte cyclus hebt, zou het inderdaad goed mogelijk kunnen zijn dat je weer zwanger bent. Dat je bang bent, is niet zo heel gek. Probeer toch een beetje te genieten. De kans dat het goed blijft gaan is veel groter dan dat het weer misgaat.

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    ff gauw meiden, moet zo weer aan het werk!

De buikpijn is erg afgenomen, voel me lichamelijk dan ook steeds beter!

@Zico: veel sterkte vandaag met je zus!

@Karin: ik hoop voor je dat je idd zwanger bent, super, zo snel na de MK!

Meiden, van de week weer een langer verhaal!

Dikke knuf :)

14. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

@karin

Wat spannend! Ik heb 17 aug een VMK gehad (geen gewone menstruatie meer gehad), en ik testte afgelopen dinsdag onverwacht ook positief!
    Ik gelijk naar de huisarts gegaan en een bloedtest.
    Ik ben dus opnieuw zwanger, direct na de miskraam.
    Morgen moet ik voor de zekerheid nog eens bloed laten prikken.

Liefs Fleur

15. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Karin : nou, dit klinkt idd dat je weer zwanger bent!
    Wat fijn joh, en zo snel.

@ Mariaatje : fijn dat je je lichamelijk beter voelt.

@ Zico : heel veel sterkte vandaag.
    Moeilijk hè, dit soort dingen. Ik moet bijvoorbeeld nódig gaan shoppen voor kraamcadeau's voor mijn oudste stiefdochter die a.s. maandag is uitgerekend. Ik stel het maar uit......

16. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    fleur gefeliciteerd.

17. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @ Natas, het schijnt dat je hele cyclus lengte en duur van bloedingen en de bijbehorende kwaaltjes daarbij helemaal kunnen veranderen na curettage of MK. Dat maakt het allemaal extra verwarrend en moeilijk, het is zo belangrijk je weer gewoon hetzelfde te voelen, zodat je weer weet waar je aan toe bent. Al die veranderingen... voor een zwangerschap prima, maar na een MK niet!
    Wat lijkt het me verschrikkelijk moeilijk voor je dat je stiefdochter op het punt van bevallen staat. Zussen en vriendinnen dat is al moeilijk, maar zij maakt je man dus ook opa nu. Het leven kan soms zo moeilijk in elkaar zitten. Veel sterkte ermee in elk geval en hou moed!

@mariaatje en Tatty Teddy, Ik snap best dat wanneer je jong bent ook liefst zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden na een MK Ik ben zelf vooral bang voor een extra risico op nog een MK. Maar de wens om zwanger te worden is inderdaad datgene wat je het meest drijft.

@zico, sterkte met de aankondiging van je zus. Dat zal niet je topdag zijn geweest en het verdriet weer extra maken. Hopelijk was er ook begrip voor jullie en hopelijk komt "jouw dag" ook weer snel!

@ Fleur, GEFELICITEERD geniet ervan!

@ Karin, sterkte met afwachten en testen.

Mijn update: we hebben spontaan 'geklust' om te vieren dat na twee weken het bloedverlies was gestopt. Toen ik de dag daarna testte had ik nog maar een heel licht roze streepje op de ovulatietest. Ik dacht dat ik nog geen ovulatie zou hebben, maar twee dagen later was er helemaal geen streeptje te zien. Misschien heb ik mijn eisprong dus al eerder gehad, evt toen we vreeen.
    Hopelijk zal de menstruatie dus nu binnen twee weken komen.

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Zico. Ik begrijp dat dat heel moeilijk voor je is. Sterkte. En je mag er verdrietig om zijn hoor. Dikke knuffel! En hopelijk komt er voor jullie ook snel grote dag...

19. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : ja, ik was gewaarschuwd dat cyclus en menstruatie nu anders konden worden, maar er dan ook werkelijk mee geconfronteerd worden is niet fijn.
    Ik hoop maar dat de cyclussen vanaf nu weer normaal worden. En ook niet zo'n hormonenstorm, jeetje wat ben ik labiel geweest.

Als jij nu net 2 weken heb gevloeid dan denk ik niet dat je eisprong al geweest kan zijn :(
    Ik weet het niet zeker hoor, ben ook maar een leek, maar het lijkt me logisch dat zolang je vloeit er geen ovulatie kan zijn. Ik ben deze keer begonnen met ovutesten op dag 13 en had een tijdje streepjes die vaag worden, nog vager, ietsje sterker, weer wat vager, etc. (op dag 27 uiteindelijk goed positief). Je hebt vaak een heel klein beetje LH in je lijf, een vaag streepje zegt niets. Als ik jou was zou ik nog even doorgaan met de ovutesten.

Dat mijn stiefdochter zwanger is, dat is heel confronterend ja.
    Elke zwangere, kersverse moeder of baby vind ik confronterend, maar dit komt veel dichterbij. Komt ook nog bij dat ik een aantal jaar heb uitgesteld door de gezinssituatie hier, het komt allemaal een beetje in hetzelfde emmertje terecht.
    Maar het is ook dubbel, ik gun het haar van harte en vind het leuk dat er een kleintje in de familie bij komt. Gelukkig is bij haar zwangerschap wel alles goed verlopen, nu maar hopen dat de bevalling ook voorspoedig gaat.

@ Zico : hoe is het gisteren gegaan?

20. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    het is redelijk meegevallen gisteren, heb mezelf ook in bescherming gezet, als het me teveel werd ging ik effe buiten kijken.
    Sommigen hielden er geen rekening mee en ja dat was soms serieus pijnlijk.
    Maar de aarde sraait door en wij moeten ook verder.

Share This Page