@ Mimi, Ik denk dat dat je banden zijn die je voelt oprekken! Ben blij dat je je voor de rest goed voel! 3 forums, dat is idd veel ! Daarom hou ik het erbij 1 hahaha ! Tegen die tijd dat jij bent bevallen, wil ik het er wel opzetten voor je hoor haha! Hoe gaat het met je schoonzus? Ben erg benieuwd! Ik krijg morgenochtend een echo! Ben vanmorgen bij de vk geweest en kreeg een inwendig onderzoek. Ze kon het hoofdje niet voelen, ze voelde elke keer dat er wat weg schoot! Ze zei: zoiets heb ik nog nooit meegemaakt haha! Of er ligt een handje voor de uitgang of ons meisje ligt in stuit ! In het laatste geval, proberen ze haar nog te draaien en anders word het een keizersnede! Word dus erg spannend allemaal, ben erg benieuwd hoe ze ligt!
Tatty veel succes met de echo, ben wel benieuwd wat je meisje daar binnen aan het uitvoeren is Ik hoop voor je dat ze niet in stuit ligt maar als dat toch zo is, bij mij is de keizersnee super meegevallen. En het herstel ging ook van een leidend dakje Groetjes Anita
Hier ook 2x KS en daarvan ben ik ook vrij vlot weer hersteld. Deze keer was ik ook minder high na de operatie, omdat ik nu een morfinepompje bij me had waarbij ik zelf kon doseren wanneer ik dacht het nodig te hebben. Dat werkte prima. Je krijgt zo veel minder binnen dan wanneer je wat van die pillen krijgt en je bent veel helderder. Toen met Alyssa heb ik veel dingen niet bewust meegekregen die eerste dagen omdat ik behoorlijk onder invloed van de morfine was, dus dit was veel beter zo.
Weet je dat mij nooit morfine is aangeboden na de keizersnee, ik kreeg 8 tabletten paracetamol met de vraag of ik zelf in staat was die over de dag te verdelen. Moet ook eerlijk zeggen dat het toen niet bij mij is opgekomen om iets sterkers te vragen Groetjes Anita
Hoi dames, Was ik ook weer eens. Mimi wat een mooi buikje heb je al. Die van mij groeit ook gestaag door. Tatty, spannend, laatste loodjes, hopelijk ligt ze goed. Pluk, erg he dat lange wachten steeds. Houd de moed er in hoor! Hier gaat alles goed. Voel me prima, alleen moe, maar verder nergens last van. Heerlijk. O ja, veel plassen en slapeloze nachten, maar die vergeet ik wel, haha. Volgende week een gratis echo bij studenten. Ben benieuwd! Afgelopen donderdag bij verloskundige. Hartje klopte mooi, direct hoorbaar. heerlijk! De kilo's gaan best hard vind ik. Nu 6 kilo aangekomen. Ik eet eigenlijk normaal vind ik. Ach geeft niet, als kindje het maar goed doet.
@Tatty Teddy, ik hoop dat je vandaag kon zien hoe je uk lag en dat jullie meisje niet in een stuit ligt. De laatste loodjes he meis. Nog een paar weekjes en dan ben ik tante . Uhm ik bedoel dan zijn jullie papa en mama. . Zit al helemaal af te tellen hoor. @hartewens, wat fijn meis dat alles bij de vk goed was.
Ha meiden, Nou ons meisje is erg eigenwijs hoor! Ze ligt in stuit met de voetjes naar beneden, in hurk zit zeg maar! Hoe krijg ze het voor elkaar, zit zeker erg lekker haha! Vrijdagochtend proberen ze haar te draaien en als dat niet lukt, dan wordt t een keizersnede! Het duurt nou niet lang meer denk ik! Vind het wel heel erg spannend nu allemaal! Het voordeel is nu wel, dat we leuke profiel foto's van haar gezichtje hebben ! @ Hartewens, Wat fijn om weer wat van je te horen ! Ben blij dat het allemaal erg goed gaat met jou en met jullie kleine! Leuk dat je een gratis echo krijg bij studenten! Dan kan je nog een keer heerlijk naar jullie ukkie kijken ! Wens je alvast heel veel plezier! @ Inez en pluk, Hoe hebben jullie de ruggenprik ervaren? Is die erg pijnlijk of valt het mee? Dat lijkt mij het engste van een keizersnee! En hoelang moet je dan blijven in het ziekenhuis? Ik ga nu maar even van het ergste uit, dan kan het altijd nog mee vallen vrijdag! Zit gelijk vol met vragen haha!
Ik heb niets vernomen van de hele ruggeprik (maar was dan ook heel erg moe). Je moet je rug goed bol houden en dat ontspannend doen (lees je gewoon voorover laten hangen). Ik voelde wel een prikje maar dacht dat de verdoving was en dat ze daarna de 'echte' prik zouden zetten. Bleek dus de ruggeprik al te zijn geweest . Je krijgt heerlijke warme benen, door de ms heb ik vaak hele koude benen (althans mijn zenuwen geven dat signaal vaak ontterecht door) Heerlijk was dat die warme benen. Het is wel even raar (als je klaar bent) dan tillen ze je met een tillift van de tafel af en je bed in. Nu vond ik dat niet eng omdat ik op het werk wel eens proefkonijn was geweest en dus al vaker in zo'n ding gehangen had. Officieel staat er voor een ks 5 dagen ziekenhuisopname. Ik heb er 3 dagen gelegen en mocht omdat het zo goed ging toen lekker naar huis. (ben op zondag ochtend bevallen en op woensdagochtend zat ik weer lekker thuis). Dus je meisje was lekker eigenwijs en heeft zich snel nog even gedraaid Bij mijn vriendin is toen (ook een meisje) de draaipoging gelukt en ze is gewoon thuis bevallen. Groetjes Anita
Tatty, natuurlijk hoop ik voor je dat de kleine meid zich nog even lekker eigenwijs in de juiste positie draait en mocht ze dat zelf niet doen dat het draaien dan lukt, zodat je alsnog gewoon kunt bevallen. Zelf heb ik beide keren bijna niks gemerkt van de ruggeprik. Je moet inderdaad ontspannen voorover hangen en dan wordt de prik gezet. Je benen worden helemaal warm en daarna voel je niks meer. Dat vond ik zelf trouwens heel vreemd aanvoelen, dat je je benen gewoon niet kunt bewegen. Als de kleine wordt geboren zullen ze haar normaal gesproken even laten zien voor ze haar gaan verzorgen en nadat ze is nagekeken leggen ze haar nog even bij je neer. Ondertussen is bij jou de placenta verwijderd en zijn ze je aan het hechten. Daarna ga je naar de uitslaapkamer om even rustig bij te kunnen komen en dan mag je naar je eigen kamer naar je meisje toe. De opnameduur verschilt van 3 tot 5 dagen. Beide keren ben ik op dinsdagavond geholpen en had ik op zaterdagochtend al naar huis gemogen. Alleen heb ik er beide keren voor gekozen om m'n kraamtijd in het ziekenhuis door te brengen aangezien beide meisjes op de kinderafdeling werden opgenomen. Succes morgen met het draaien, ik zal aan je denken Tatty! Hoe laat moet je?
Daar heb ik dus helemaal niet gelegen (op de uitslaapkamer bedoel ik). Ze hadden in Deventer een speciale kamer voor mensen met een ks (2 persoons) dus ik ben meteen doorgegaan naar mijn kamer. Alwaar Jan met Kylian zat. De zuster heeft foto's gemaakt van de tijd dat ik er niet bij was en Jan zat te wachten (helaas niet van het eerste badje). Groetjes Anita
Ik had nu ook een eigen kamer, maar de eerste nazorg doen ze in het Gelre op de uitslaapkamer. Daar werd ook de morfinepomp aangesloten op het infuus en zodra ik m'n tenen kon bewegen mocht ik naar m'n kamer. Man en dochter wachtten me daar samen op en inderdaad zijn er daar ook foto's gemaakt. Woon je zelf ook in Deventer trouwens?
Nee wij wonen in Rijssen, maar ik ga naar de neurologe in Deventer dus had ik er ook voor gekozen om hier te bevallen. Als er dan iets aan de hand zou zijn dan was in ieder geval mijn neurologe in de buurt en op 1 of andere manier was dat een heel geruststellende gedachte (niet dat ik het mensje toen heb gezien hoor ) Groetjes anita
@Tatty, ik hoop dat ze jullie meisje kunnen draaien morgen. Al vind ik recht op zitten ook lekkerder dan op zijn kop hoor .
Ah, Rijssen, daar kwam ik jaren geleden nog wel geregeld. Een neef en nicht waar ik toen nog wel eens heenging woonden lange tijd in Rijssen.
Ha meiden, Ze hebben gisterenochtend geprobeerd om ons meisje te draaien, dit is helaas niet gelukt! Omdat ze heel raar in kikkersprong in me buik zit hebben we nu een afspraak staan voor de keizersnede! Maar die hou ik nog even geheim haha! Ik vindt het nu heel erg spannend worden, aan de ene kant als ik er aan denk word ik helemaal blij! En aan de andere kant, tril ik als een rietje van de zenuwen ! Hoe gingen jullie daarmee om, op het moment dat je naar het ziekenhuis ging voor de ks? Heb alle folders gelezen die over een keizersnede gaan haha, maar daar word je ook niet vrolijk van haha! Nog even en dan kan ik ons meisje eindelijk vast houden en knuffelen, heerlijk idee! Zou echt heel blij zijn als ik de ks achter de rug heb! @ Mimi, Nog gefeliciteerd met je mannetje ! leuke dag gehad gisteren! Ga vanavond bij je zus eten, dan kan ik ook ff met jou meisje kroelen en spelen ! Hoe gaat het met je schoonzus?
Tatty, jammer dat ze niet zelf gedraaid is en dat het draaien ook niet is gelukt. Nu dus helaas toch op naar de KS. Bij m'n eerste KS was ik de dag ervoor al opgenomen omdat ik niet lekker was. Op de dag zelf werd ik ingeleid, maar dat werd een spoedKS omdat er geen ontsluiting op gang kwam en Alyssa het benauwd kreeg in m'n buik. Deze keer wist ik het de dag van tevoren en misschien klinkt het gek, maar ik ging er gewoon met plezier heen. Ik was zo blij dat aan mijn verzoek gehoor werd gegeven om Yelina te halen. In de folders wordt altijd een soort van worst case scenario geschetst. Laat je er niet bang door maken, het komt allemaal goed meid. Heel veel succes volgende week. Ik schat zelf in, dat je maandag de kleine meid in je armen zult hebben, maar we zullen het wel horen van Mimi. Nog een advies, probeer zo snel mogelijk weer op de been te zijn, daar knap je het snelste van op. (En dan mag je misschien ook wel sneller naar huis met je kleine meid).
Heel vreemd maar ik heb veel baat gehad bij mijn krukken, daarop kon ik mezelf goed rechtop houden als ik liep. Had ik die niet gehad dan had ik denk ik veel meer gebogen gelopen Ik kan me voorstellen dat je nu zenuwachtig bent, je weet immers wat er gaat gebeuren en wanneer, dat deel had ik dus niet want het was een spoed ks. Ik heb wel nog een tip, thuis heb ik navelbandjes op de wond gelegd zodat deze lekker droog bleef (maar ik ben dan ook dik ). Hij heeft de eerste dag iets vast gezeten maar ik heb hem lekker los geweekt onder de douche. (maar goed je werkt zelf ook in de verzorging dus je zult zelf ook wel creatieve oplossingen kunnen bedenken). In ieder geval heel veel succes maandag (daar gok ik ook op). Groetjes anita
@Tatty, o meis. Ben wel nieuwsgierig hoor wanneer mijn nichtje geboren gaat worden dan. Met mijn schoonzusje gaat het nu nog helemaal goed. Ze denkt zelf pas volgende week. Terwijl er al een vriend geweest is en zei dat het 14 oktober om 14.10 uur het tijdstip is dat het is geboren. Hahahahaha. We zien wel hoor. Heb je gisteren lekker kunnen kroelen met mijn meisje. Het is wel stil in huis hoor. Vind dat helemaal niet leuk zo. Vanmiddag rond half 5 zien we haar weer. Mijn zus wil ons dan pas in huis hebben .