@ Luna, het is alleen maar goed dat je het er nu uit gooit! En dat mag ook! Eigenlijk is het alleen maar beter voor je, om het te verwerken! Je bent idd een sterke vrouw! Het is niet erg dat we nu de andere kant zien! Ben daar eigenlijk alleen maar blij om. Het is juist lekker om ff lekker te huilen, boos zijn, schreeuwen enz! Dan kan je het meer een plekje geven, het komt er hoe dan ook vroeg of laat toch wel een keer eruit! En als het later is, is het alleen maar zwaarder voor je! Ik kijk bewust niet meer bij de april mama's, doet me teveel pijn! Ik gun het hun heel erg, maar wij hadden ook zo ver kunnen zijn en dat doet idd heel veel pijn! Lekker dat je vandaag eerder naar huis toe kon en dat je morgen lekker vrij bent! Kan je een beetje tot rust komen! Ook leuk dat je morgen een personeels feest heb! Zorgt ook wel voor wat afleiding voor je! Een dikke knuffel! @ Wendy, Heel veel sterkte! Zo ben je al leuke plannen aan het maken en ben je heel blij! En dan spat die droom uit elkaar! Je gevoel is heel herkenbaar! Neem de tijd die je nodig heb om het te verwerken! Je mag huilen, je mag boos zijn! Hier kan je je verhaal kwijt en zijn we er voor je! Helaas hebben we allemaal het zelfde mee gemaakt! Een dikke kunffel! @ Natas, Vindt dat je het mooi heb gezegt! Opzien tegen een nieuwe zwangerschap en toch zo'n diep verlangen hebben! Ik kan daar niks meer aan toevoegen! Meiden voor jullie allemaal, een dikke knuffel!
zo daar ben ik weer. Wilde net al meer schrijven maar moest mijn zoon even naar school brengen en nu is de ondere even heel ontdeugend aan het doen. Hij is nu geloof ik papa aan het lastig vallen. Het ging gisteren verder goed. Op mijn werk kon ik de zinnen goed verzetten. Ik voel me vandaag alweer rustiger. Ik zie erg op tegen de vruchtbare dagen. Alsof ik bang ben om weer zwanger te worden. maar ja, het zal toch moeten als we nog een kindje willen. Meiden bedankt dat we hier zo'n steun voor elkaar kunnen zijn!
Luna, dat zou ik zelf ook geschreven kunnen hebben, zie zelf ook erg op tegen m'n vruchtbare dagen, die er dit weekeinde weer aan zitten te komen. Ben gewoon zo bang voor weer een teleurstelling. Dat zal voor jou niet anders zijn.
@ Luna, ik ben blij dat je je weer wat rustiger voelt! Ik denk dat de angst er altijd wel zal blijven voor nog een teleurstelling! Me vriendin is nu na haar mk van 3 maanden geleden weer zwanger en het eerste wat ze zei was: daar gaan we weer! Ik kan me dat goed voorstellen dat ze zo denkt! ik zit nu in me vruchtbare dagen en heb eigenlijk ook wel angst ervoor om het allemaal weer mee te maken! Met mij gaat het verder wel zn gangetje, af en toe nog wel momenten hoor dat ik verdrietig ben! Maar dat zal denk ik wel nog even zo blijven! En het hoort er allemaal bij! Dat beertje van me afbeelding heet tatty teddy en ik heb daar knuffels en fotolijstjes van! Zo ben ik eigenlijk op me nick naam gekomen ! Had eerst andere namen maar die waren al in gebruik, dus toen dacht ik dan probeer ik die !
ha wendy, ik merkte het na me mk gelijk weer aan me afscheiding, had weer veel slijm! Met de echo werd het toen bevestigd, want ze zagen me eisprong toen! Ik ben na me mk weer netjes na 28 dagen ongesteld geworden! Nu heb ik weer last van afscheiding, daar aan kan je zien dat je in je vruchtbare dagen zit! Na een paar dagen heb je geen last meer van de afscheiding en zijn je vruchtbare dagen voorbij! Het moet wel rekbaar slijm zijn, ( sorry voor details ). Veel liefs
Ik zie op tegen de onzekerheid tijdens een eventuele nieuwe zwangerschap, het weer moeten wachten tot die eerste 12 weken voorbij zijn. Maar ik zie ook al op tegen de vruchtbare dagen...... mijn man heeft een erectieprobleem, en nu de druk weer wordt opgevoerd is het nog lastiger. En ik kan dat er nu niet bij hebben, gewoon helemaal niet. Ik kom ook al lang niet meer bij het zwangerentopic hoor, bij de maart mama's. Ik heb daar gedag gezegd, iedereen hele goede zwangerschap gewenst en ben er nooit meer terug geweest.
Ik denk dat we niet ontkomen aan de angst dat het weer mis kan gaan. Zelfs na de eerste 12 weken! Maar goed als je de eerste echo maar gehad hebt, een artje gezien hebt en de 12 weken voorbij bent en DAN weet dat het op dat moment goed zit. Dan moet dat toch een heel klein beetje weggaan? Bij 12 weken kreeg ik mijn eerste echo en zag toen dat het mis was. Waarschijnlijk al veel eerder, maar ondertussen dacht ik toch mooi nog dat ik zwanger was. Reden voor een laat eerste contact was dat we net terugkwamen van een reis van een jaar. Dat was zo heerlijk, iedere dag andere belevenissen die je totaal afleiden van het feit dat je zwanger wilt worden of dat je het bent. Toen we vertrokken leek het me ideaal, het zwanger worden lukte me ook nog. Maar nu terug in NL niet zwanger en nog geen werk lukt het me maar af en toe om er niet aan te denken. Ik mis het zwanger zijn zo erg!
Anna, dat is dan wel helemaal naar terugkomen zeg, nog in een roes vanwege jullie reis, denken dat het met je zwangerschap goed zit en dan in ene gewoon niks meer. Hoop voor je dat je snel werk vindt zodat je je gedachten even van je af kunt zetten.
Natas, hou je goed meid. Jullie/jouw verdriet rondom de MK is al vervelend genoeg, maar die druk erbij vanwege het probleem van je man maakt het allemaal niet makkelijker. Kan me wel indenken, dat je die stress er niet ook nog bij kunt hebben. Maar ik ben bang, dat we met z'n allen niet aan die onzekerheid ontkomen. Niet alleen tijdens onze vruchtbare dagen, maar ook tijdens een eventuele zwangerschap. Daarvoor hebben we gewoon te veel meegemaakt. Zolang de wens voor zo'n geweldig wondertje nog zo groot is, zullen we ons er wel doorheen slaan, al zal het niet altijd even makkelijk zijn.
hi meisjes ik zit op dag 11, 2e ronde na 2eMK en heb soms klein beetje bruine afscheiding? ik word nu toch wel een beetje wanhopig hoor, wat dat somme lijf van me toch allemaal doet.... heeft iemand dit ook, of ooit gehad?
@ Inez Ja dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. We hadden het twee dagen daarvoor net aan familie en een paar goede vrienden verteld. Bovendien waren we afgelopen jaar 24/7 bij elkaar en nu is mijn vriend weer werken. Het is nog duidelijker te voelen dat we het op een andere manier beleven. En ik voel me soms wel eenzaam met mijn verdriet en angst.
@Foreverfriend. Na mijn MK's had ik de eerste week steeds vrij heftige bloedingen, daarna leek het even over om daarna nog zeker een week steeds beetje lichtbruinige afscheiding. Het navloeien kan dus inderdaad nog wel een tijdje doorduren.
@ Anna. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Mijn man maakt lange dagen voor z'n werk. Ik heb welliswaar veel afleiding vanwege ons dochtertje, maar ja, ze is pas 19 mnd oud en dus geen gesprekspartner. Verder werk ik vanuit huis voor m'n eigen bedrijfje. Desondanks ben ik veel alleen met m'n eigen gedachten die soms maar door blijven malen. Kan je hier wel goed met je vriend over praten? Dat zou al wat schelen. Wanneer je je ei bij hem kwijt kunt, kan in ieder geval opluchten. Soms loop ik ook een hele dag met m'n hart onder m'n ziel, als ik even m'n hart kan luchten wanneer hij thuis is, voel ik me meteen al weer beter.
@Inez, Gelukkig kan ik overal goed over praten met mijn vriend en inderdaad dat lucht 's avonds wel op. Soms duurt de dag echter lang en met het Nederlandse rotweer is het niet altijd aantrekkelijk om er uit te gaan om even je zinnen te verzetten. Ik ben gelukkig wel lekker bezig met werk zoeken en ons huis teruginrichten. Er is genoeg te doen!
@ Natas, Ik kan me voorstellen dat je die druk van het probleem van je man er nu niet bij kan hebben! Het is allemaal al vervelend genoeg! De mk's en ook het probleem van je man, het maakt het er niet makkelijker op! Een dikke knuf voor je! @ Anna, jeetje jullie zijn idd heel naar terug gekomen van jullie reis! Dan ga je lekker een jaar reizen en lukt alles voor je gevoel en nu jullie weer terug zijn, val je keihard naar beneden toe! Ik ben blij dat je er met je vriend goed over kan praten, dan kan je het samen een plekje geven! Ik kan er met mijn vriend ook goed over praten! Maar toch merk je dat het bij mannen anders is qua gevoel! Mannen zijn rationeel en vrouwen zijn emotioneel! Ondanks dat kan ik wel bij hem terecht! Ik hoop dat je gauw werk vindt, dan heb je afleiding! @ Forever friend, ik heb soms ook nog last van bruine afscheiding! Af en toe alleen met afvegen! Ik heb nu sinds gisteren last van melk witte afscheiding,! Ik krijg nu alle kleuren van de regenboog volgens mij! Volgens mij is ons lichaam nog een beetje ontregeld en hoort het er allemaal bij! @ Luna, waar ben je? Heb je al een paar dagen niet gezien! Gaat het goed met je?
Ik dacht het allemaal wel redelijk verwerkt te hebben. Krijg ik vrijdagavond plompverloren te horen dat een stel die ik ken, een kindje krijgen. Het was niet helemaal de bedoeling dat ze zwanger zou worden. En ze is net zover als ik zou zijn. Ik werd er heel verdrietig van, want zij wilden nog niet en wij wel, en zij kregen het en ons werd het weer afgenomen. Het was echt even een klap. Ik wist ook niet zo goed raad met mijn gevoelens, dat ik het oneerlijk vind, dat dat mijn kindje had moeten zijn en dat die jongen van dat meisje af had moeten blijven (boosheid). Vooral dat laatste is zo onredelijk als wat, maar ik kan d'r niks aan doen. Ik gun ze hun kindje natuurlijk, maar ik wil ook zo graag.
Free Willy, heel herkenbaar hoor, dat zijn inderdaad altijd moeilijke momenten. Mijn schoonzus is zwanger van haar 4e. Toen ik het hoorde heb ik het echt even uitgebruld van verdriet. Zij wel en ik niet. En natuurlijk gun ik het haar best wel, maar dat neemt niet weg dat ik het zelf ook heel graag wil. Gelukkig kan ik hier wel met haar over praten en aangezien zij ook een keer een MK heeft gehad, begrijpt ze hoe ik me voel.
Inderdaad herkenbaar........ je bent blij voor die ander maar je wilt het zelf ook zo graag. Het is confronterend en pijnlijk. Rationeel gezien zijn sommige gedachtes dan onredelijk, maar gevoel laat zich nou eenmaal niet leiden door ratio. Mijn oudste stiefdochter van 21 staat nu op het punt van bevallen, ik heb het daar behoorlijk moeilijk mee. @ Inez en Tatty Teddy : ja, het probleem van mijn man maakt het er niet makkelijker op. We kunnen daardoor zomaar een ronde missen, moet ik toch ff niet aan denken. Hij dreigt er trouwens een probleempje bij te krijgen! Is vanmorgen wel aan het werk gegaan maar hij voelde zich niet lekker en had volgens mij verhoging...... en mijn eisprong komt eraan, pfffff.