Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @InezI: fijn dat je er wel over praten kunt. Ik zie hun pas in november, maar ben ergens bang voor de confrontatie. Ik zit te twijfelen of ik hem (heb hem bijna een week zo ongeveer 15u/d meegemaakt in de zomervakantie) zal mailen. Ook al omdat hij in die week een keer vroeg of ik zwanger was en ik toen heb laten doorschemeren dat we dat wel een leuke verrassing zouden vinden.
    @Natas1, lijkt me ook heel moeilijk ja...

2. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

Sep 27, 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    meiden mag ik wat vragen?
    heb 1 sept MK gehad en nu nog geen ei ondekt,temp nl.hoe lang moet ik nog wachten,alvorens dokter om advies te vragen?
    Vorig jaar na Mk cyclus van 31 dagen.
    bedankt meiden

3. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Free willy, Het is heel herkenbaar je verhaal! En tuurlijk gun je
    het ze wel, maar het voelt nu zo oneerlijk omdat het bij hun helemaal
    niet de bedoeling was eigenlijk! En jullie kiezen er bewust voor en het is helaas fout gegaan bij jullie! Je kan hem mailen en het uitleggen,
    dan weten ze ook gelijk, als je niet leuk zou reageren en kunnen ze
    daar begrip voor hebben! Je moet in ieder geval doen, waar jij je het
    prettigst bij voelt! Maar het blijft moeilijk!

@ Natas, oooh zal je net zien he dadelijk is hij ziek precies als je je eisprong heb! Ik kan me voorstellen dat je geen ronde wilt missen!
    Ik hoop dat het mee valt en dat je man niet ziek wordt, kan je net ff niet hebben, dan word de druk alleen maar groter! Ik ga hard voor jullie duimen dat hij niet ziek word!

@ Gerda, Veel sterkte! Na een mk kan het 4 tot 6 weken duren
    voordat je weer ongesteld word! Het is nu 4 weken geleden als ik het zo uit me hoofd zeg! Ik zou nog 2 weken aankijken en als je dan nog steeds je ei niet heb gevonden of ongi bent geworden zou ik de HA bellen!
    Ik weet niet of je gecureteerd bent of dat het natuurlijk is gegaan je mk?
    Bij mij was het bij allebei natuurlijk gegaan! En bij me laatste 18 aug, zag de gynecoloog 30 aug me eisprong, keurig na 12 dagen weer! En werd ik 15 sept na 28 dagen ongi! Maar als je het niet vertrouwd zou ik altijd
    bellen voor advies, dat kan echt geen kwaad!
    Heel veel sterkte!

4. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, niet te hopen dat je man echt ziek wordt, dat zou toch echt zonde zijn. Hoop voor je, dat het toch nog meevalt.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hij moest vanavond verplicht kiwi's van mij eten, na een bord vol met heeeeel veel prei erop! :)

6. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    freewilly: wat ontzettend moeilijk weer. Echt een klap in je gezicht als je weer zoiets hoort. Je denkt redelijk uit het dal geklommen te zijn en zo lig je er weer in. Ik kan maar 1 advies geven en dat erover praten met hun! Zeg het hun. Zeg dat je het hun gunt maar dat je het heel moeilijk vind. Misschien dat zij het ook moeilijk hebben gevonden om het jou ook te vertellen. Toen ik zwanger werd van de eerste was het nog niet duidelijk of mijn vriendin medisch gezien kinderen mocht krijgen. Ik zag er als een berg tegenop om het haar te vertellen. Uiteindelijk was ze heel blij voor me, maar elke keer als je de hoorn op de telefoon legde was ik bang dat zij zat te huien. Ik kon daar niets mee. Ik vonda dat heel moeilijk. Ik heb toen ook gevraagd of ze bij mij wilde huilen. Het erdriet werd immers ook door mij oproepen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen! (Zij kreeg een twee jaar later op de verjaardag van mijn zoon haar zoontje. En nu kregen we dus tegelijk een miskraam en zitten we beide weer in de wcaht tot NOD.)

Natas: Oh wat balen. Griep is verboden in de vruchtbare dagen! Sterkte ermee.

Gerda, gewoon even afwachten. Het is heel normaal dat je cyclus nu langer is. Met hoeveel weken had je de miskraam? Na mijn 12w miskraam kwam mijn ongi na 7 weken en na mijn 5w miskraam na 32 dagen. Mijn cyclus is 27 dagen.
    Als je na 8 weken nog niet ongi bent, zou ik de arts raadplegen.
    Sterkte trouwens. Kun je het een plek geven? Je weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kan he. We brullen lekker met je mee als je verdrietig bent. Wij zitten hier met allemaal vrouwen die zeer recent een miskraam hebben gehad. Vele wachten nog op hun eerste ongi.

Inez Hoe is het nou met jou? Trek jij het allemaal nog een beetje? Hadden jullie nou zo'n chromosomen onderzoek laten doen? Wanneer moet je weer naar de gyn?

tatty teddy: ik ben er weer! Nadat ik vorige week zoveel moest werken vond ik het tijd voor een 'luna-3 daagse'. Ik ben zaterdag de hele dag met een vriendin wezen shoppen. Dat was erg gezellig. We waren pa som half 7 thuis! Zondag met diezelfde vriendin en onze beide oudste zonen naar de kerk geweest. Daar was een kerk dienst voor en door verstandelijk gehandicpaten. Mijn clienten spelen in soort jostiband en moesten optreden. Was erg leuk! Daarna even bij haar een bakkie gedaan want haar zus was er met de pasgeboren baby en die iwld eik nog zien (ging goed!) en meteen blijven plakken zodat ik haar haren kon kleuren. Daarna even snel naar huis en toen alweer met haar richting hilversum voor de tv opname van 'opzoek naar evita'. Gisteren lag ik de hele dag met een andere vriendin in de sauna.
    Vanavond ga ik met manlief naar Javies Guzman (cabaretier) en dan is het over met de pret.
    Het gaat heel goed met me. Ik vond de vruchtbare dagen heel erg spannend. Volgend mij heb ik gisteren mijn ei gehad. Tussen alle leuke dingen door hebben we die nog wel weten te benutten. Ik durf er nu niet op te hopen dat het raak is. Ik vind het ook een bizar idee, dat als het raak is, ik over 2 weken weer zwanger ben.
    (Voor de statistieken: dit is de 5e zwangerschap en ben elke keer in de eerste ronde zwanger geworden, maar dat zal me toch geen 5 keer overkomen?)

Goed, de kids zijn naar school. Ik ga nog even naar de stad om wat kleding te ruilen.

7. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Gerda
    Ik heb mijn curretage gehad op 5-9, ik kan ook niet met zekerheid zeggen of ik mijn eisprong al heb gehad, maar ik weet dat de lichamelijke kenmerken ook wel iets anders kunnen zijn dan anders. Ik heb ook niet iedere dag over een staafje geplast hoor! Vertrouw erop dat het wel komt en ga even langs de huisarts na nog een week of 2 als je het niet vertrouwd.

@Luna Goed voorbeeld voor iedereen die de vruchtbare dagen spannend vind, moeten ze natuurlijk wel in het weekend vallen. Fijn dat je nu ook weer meer energie hebt!

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Luna, hier gaat het op dit moment gelukkig wel weer. Heb afgelopen vrijdag mijn zwangere schoonzus nog weer gezien en dat was al weer minder moeilijk dan de vorige keer. Dat gaf me weer moed.

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Daarna alvast bloed af laten nemen voor chromosomenonderzoek en morgen ga ik nog even bloed laten prikken voor glucose, schildklier en nog een paar dingen. Eind volgende week nog een keertje om voor een bepaald hormoon te laten prikken, waarvan ik de naam nu al weer ben vergeten. Dat moest in de derde week van de cyclus.

Over ruim 2 weken krijg ik de eerste uitslagen en het chromosomenonderzoek komt later. Verder nog van de gynaecoloog het advies gekregen om even een menstruatie over te slaan, omdat je volgens haar meer kans hebt op een MK wanneer je direct na een MK weer zwanger raakt. En dat is me inmiddels ook al 2x overkomen, dus dan ga je toch even nadenken. Ik had voor mezelf eigenlijk ook al zoiets van ff een maandje rust. Nu gaat het wel weer aardig goed, maar of ik direct al weer een nieuwe MK aan zou kunnen? (niet dat ik ervan uitga, dat het weer fout zo gaan, maar toch). Even een maandje rust en geen stress, daar heb ik eigenlijk op dit moment ook wel even behoefte aan. Kunnen we de volgende ronde er weer vol goede moed tegenaan.

Gisteren ook nog een echo gehad en daarop zagen we, dat er een ei klaar stond om te 'springen'. Wel grappig om dat te zien. Alles zag er verder ook er goed uit. Eigenlijk wisten we dat ook wel, maar toch is het prettig om daar bevestiging van te krijgen.

Goed te horen dat jij weer lekker in je vel zit. Houden zo en ik zal voor je duimen, dat je binnenkort een mega-positieve test in handen hebt en dat het nu eens een keertje goed mag blijven gaan.

@ Gerda, veel sterkte en zoals mijn voorgangsters allemaal al schreven, kan het na een MK gebeuren, dat je cyclus van slag is en dat het allemaal net even wat later op gang komt dan normaal. Mocht je het niet vertrouwen, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met je huisarts, maar ik zou nog even een week of 2 afwachten.

@ Natas, wel heel gezond hoor, wat je je man hebt voorgeschoteld. Dat moet wel goedkomen zo.

9. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Inez,
    Klinkt verstandig je maandje pauze. Ik hoop voor je dat de testen allemaal goed uitpakken.
    Fijn ook dat je al met wat minder verdriet je zwangere schoonzus kunt zien.

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ik op een zwangere vriendin ga reageren.
    Ze vertelde me het in een mailtje; omdat we elkaar een jaar niet hadden gezien wist ze ook nog niets van mij. Zij en nog een andere oudcollega zijn over 4 maanden uitgerekend. Ik kon niet anders dan met veel jaloerse gevoelens reageren. "Waarom zij wel en ik niet? En ze hebben allebei al een kind..." Waar ik me natuurlijk ook weer erg schulig over voelde. Ik heb haar wel snel gebeld, gefeliciteerd en over mij verteld. Dat luchtte erg op. Ze heeft NB ook een miskraam gehad dit jaar, net als die collega overigens. Het positieve is dat beide met 38 jaar nu zwanger zijn. Ze kon me zelf geruststellen door de vele voorbeelden waarbij het echt daarna weer lukte.

Ik hoop dat iedereen positief blijft denken, dat scheelt al een heel stuk.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Manlief is verkouden maar er zeg geen griep of zo door tot nu toe.
    Vanmorgen heb ik er een sinaassappel en een extra vitamine c pil ingeduwd + enchinea force, vanavond krijgt ie een berg groente (boerenkool of sperciebonen, ben ik nog niet uit) en weer kiwi's...... en hij maar denken dat ik zomaar zo lief voor hem ben, hahahaha :)

Mijn stiefdochter is nog steeds niet bevallen. Ze is het wachten nu goed zat, kan ik me voorstellen.
    Ik ben nog steeds een struisvogel, voor zolang het kan.....

Luna, ik ben blij dat het goed met je gaat! Heb je prima aangepakt, jezelf lekker verwennen en leuke dingen doen.

Inez, ik zei het in een ander topic ook al even tegen je : ik kan me heel goed voorstellen dat je neigt naar een maandje rust. Er is zo ontzettend veel gebeurt voor jou.

Anna, ik probeer idd positief te denken. Als ik negatieve gedachtes voel opkomen ga ik heel rationeel over op positieve. Hou ik niet altijd vol maar het helpt wel een beetje.

11. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Luna, Dat klinkt goed zeg! Heerlijk meid ff lekker allemaal leuke dingen doen! Even lekker je gedachten ergens anders! Ik ben blij dat het goed is gegaan toen je de pasgeboren baby van haar zus zag! Want daar heb je toch wel tegenop gezien! Leuk zeg van je clienten! Lijkt me echt leuk om dat te zien en mee te maken, heerlijk!
    Ik hoop dat het je nog wel een keer overkomt dat het gelijk de eerste ronde raak is! En dat het deze keer wel goed blijft gaan!
    Wel erg fijn, dat het bij jullie ''makkelijk'' gaat!
    Maar blijft idd eng, omdat je al zoveel heb meegemaakt,
    word de angst alleen maar groter!
    Maar we blijven positief he! Me duimen draaien voor je [-o< !
    heel veel plezier vanavond, geniet er lekker van!
    Word vast en zeker lachen vanavond :D !

@ Natas, heeft het geholpen de kiwi's en de prei ;) !

@ Inez, fijn dat het iets beter ging toen je je schoonzus zag!
    Ik denk ook dat het even goed is om een maandje ''pauze'' te nemen,
    dan kan je zelf en je lichaam weer tot rust komen!
    Leuk is dat he, om je ei te zien springen! Ik zag het bij mij toen op 30 aug, toen ze gingen kijken of ik schoon was, zagen ze me eisprong!
    Heel bijzonder om dat mee te maken!
    En idd fijn om te horen dat alles goed is!

Meiden, het lijkt bij mij wel of dat ik weer een eisprong heb!
    Snap er niks meer van! Vorige week ondekte ik vruchtbaar slijm en vrijdag had ik er geen last meer van ( wel benut trouwens) en sinds vandaag heb ik weer dat vruchtbare slijm? Zou ik dan extra vruchtbaar zijn deze maand ;) ! Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
    Of zou ik een uitzondering zijn hiermee :D !

12. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    hahaha natas dat pak je goed aan je :)!
    Ik hoop dat het bij een verkoudheid blijft!
    Moeilijk he dat ze elk moment kan bevallen, ik hoop dat je de kracht kan vinden als het zover is!
    Want dit is echt heel moeilijk voor je!

13. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    haha Natas, wat zal die man van jou gezond worden zeg, met al die extra pietamientjes. Ook ik wil je even bemoedigend toespreken voor wat betreft je stiefdochter. Ik kan me goed voorstellen dat je eventjes struisvogelpolitiek hanteert. Het is ook niet niks. Natuurlijk gun je het haar, maar stiekem jezelf natuurlijk nog veel meer. Het zal best wel even slikken zijn wanneer die kleine er is (krijg ik straks in maart ook met m'n schoonzus) en ik wens je veel moed en kracht toe om dit een plekje te geven en er toch ook een beetje van te genieten.

Ik had je reactie in het andere topic inderdaad gezien. Het voelt ook wel goed om even een maandje rust te houden. Alleen het gekke is, en dat zei ik vanavond ook nog tegen mijn man, gisteren had ik even het gevoel dat de gynaecoloog me tijdens de echo wilde vertellen dat het weer raak was. En mijn man had hetzelfde gevoel. Nou ja, we zullen wel zien. Deze maand hou ik me er bewust niet teveel mee bezig, maar het was wel grappig om dat eitje klaar te zien liggen.

Tatty Teddy, heb dat zelf ook een keertje gehad, tweemaal vruchtbaar slijm. Ik bleek toen uiteindelijk zwanger. (helaas werd dat alleen MK1).
    Grappig dat jij ook een keer je eisprong hebt gezien. Ik had natuurlijk graag iets anders op die echo gezien, maar inderdaad, dit was ook wel bijzonder om te zien.

Anna, sterkte met je vriendin. Het is echt niet gek, dat je een reactie had van zij wel en ik niet. Dat had ik met m'n schoonzus ook. Zij had het me bewust per mail verteld, omdat ze hoopte dat het zo minder hard zou aankomen en ook omdat ze niet wilde dat bepaalde mensen per ongeluk hun mond voorbij zouden praten, wat nog pijnlijker zou zijn geweest.
    Wel fijn dat je er met je vriendin over hebt kunnen praten en dat ze ook zo begripvol kon reageren en je zelfs heeft kunnen geruststellen.

In een ander topic las ik ook zo'n bijzonder verhaal, een meisje wat maar liefst 18 MK's heeft gehad en nu uiteindelijk toch nog 2 gezonde kindjes heeft. Ik zou zeggen, op ons eigen wondertje dan maar!

14. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi meiden
    hier waarschijnlijk gisteren mijn ei gehad!
    jippie jippie en zeker kunnen benutten met mijn lover....

Vorige week ,had ik ook na dat een vriendin vertelde dat ze zwanger is een vreselijk DIP gehad. Dit was de 5e vriendin op rij, die vertelde dat ze zwanger was. En ze zou gelijk met me hebben opgelopen, als ik die laatste MK niet had gehad..
    Zo erg dat ik me 3 dagen heb moeten ziek melden van mn werk....
    maar ik heb nu dus even aan mezelf gedacht, het verdriet moet er toch uit..dus laat maar komen dan.
    Ik heb me ook laten doorverwijzen naar een psycholoog, zodat zij me kan helpen met het verwerken en me kan steunen en me zekerder kan laten voelen! het is niet ,dat ik er niet met mn man over kan praten. Maar ik blijf zo in een circeltje hangen...dus hopelijk weet zij raad!

ik blijf i.i.g positief denken, ook voor ons is het geluk weggelegd van een gezonde mooie baby
    xx

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Gisteravond mijn menstruatie! Ik ben er echt positief door gestemd! 27 dagen na de curettage, dat is ook lekker snel. Zeker omdat ik 2 weken bloedverlies heb gehad.
    Het voelt echt als een nieuw begin en een bevestiging dat alles wel OK zit bij me.
    Mijn nieuwe eisprong is nu ook vast snel en dus ook een nieuwe NOD/OD.

@Forevefriend.
    Een goede stap denk ik. Het kan fijn zijn dat je bij iemand terecht kunt met je gevoelens en die daar rationeel kunt bekijken! Succes ermee!

@ Natas,
    is het een idee om een kadootje via internet te bestellen voor je stiefdochter. Dan hoef je er niet zo erg mee bezig te zijn. Ik zag dat toevallig bij Inez doorgelinkt staan.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : fijn voor je dat je lekker snel door kan naar een nieuw begin!
    Voor m'n stiefdochter een kraamcadeau bestellen op internet of in de winkel kopen maakt voor mij emotioneel niet zo veel uit, is allemaal moeilijk. Nah ja, zaterdag gewoon maar tanden op elkaar en naar de Prenatal en dan zal ik ook wel moeten want later kan niet.

@ Foreverfriend : een goed benut ei, en nu maar duimen! :)
    Ben benieuwd of de psych je kan helpen, ik heb ook het gevoel in een circeltje rond te blijven draaien. Positief zijn moet ik echt veel moeite voor doen.

@ Inez : dat zou wel heel bijzonder zijn zeg, als het nu raak is en je hebt dat idd gezien in dit héle prille stadium.
    Maar ja, dat is afwachten en goed van je dat je er deze maand niet te veel bewust mee bezig bent.

@ Tatty Teddy : tot zover helpen de kiwi's, prei, sinaassappels, sperciebonen en extra pillen! :)
    Hij is nog wel verkouden maar het wordt niet erger. Vanmorgen kreeg ie een appel van me en weer extra pillen (hij keek nog steeds verbaasd, hahaha), vanavond aan de boerenkool en druiven, kiwi's en wat ik er allemaal in kan krijgen! ;)

17. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

Sep 27, 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    bedankt voor jullie steun en info!
    voel me sinds afgelopen weekend steeds beter,heb het nu wel een plaatsje gegeven!
    ga idd nog maar 2 weken afwachten!Al stijgt temp heel lichtelijk!

18. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    goed van je dat je vooe jezelf hebt gekozen!
    Succes bij de psycholoog! Hopelijk kan zij je helpen om alles een waardige plek te geven.

19. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Anna: stom he dat je dan zo blij kunt zijn met je ongi. Ik had dat laatst ook. Wel tegenstrijdig maar ik was zo blij dat mijn leef bleek te doen, wat het moest doen.

Tatty teddy: ik heb ook ooit eens 2 keer in een cyclus een eisprong gehad, maar bij mij zat er er maar 4 dagen tussen. Beide eitjes zijn ook bevrucht, een tweeling dus, maar eentje daarvan werd een miskraam en de andere is onze jongste boef.

Ik heb trouwens ontzettend leuk nieuws!
    WE HEBBEN EEN REIS GEWONNEN! We gaan met ons gezinnetje naar Legoland in Denemarken.
    Ik begreep dat we gaan vliegen maar verder weet ik nog niets. Leuk he!

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Natas, het was niet zozeer wat we zelf zagen, maar meer iets wat de gynaecoloog zei vanwege iets wat ze zag. En misschien hebben we haar opmerking wel verkeerd begrepen hoor. Maar goed, we zien wel.
    Het er niet helemaal mee bezig zijn is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat m'n ei zo duidelijk zichtbaar was begon het wel te kriebelen hoor, maar gelukkig is manlief hierin wat verstandiger dan ik.
    Is jouw man al weer een beetje aan het opknappen na al die extra vitamines? Dat moet haast wel.

@ Gerda, fijn dat je je weer beter voelt en het nu een plekje hebt weten te geven. Het verdriet zal best nog wel even blijven en je op de meest onverwachte momenten weer om de oren slaan, maar je bent in ieder geval weer op de goede weg.

@ Anna, blijf dat positieve gevoel houden! En ook inderdaad een prettig idee dat je cyclus weer gewoon op gang komt. Zit je normaal ook zo rond de 27 dagen?

@ Foreverfriend. Goed dat je deze stap hebt genomen. Wanneer jij behoefte hebt aan ondersteuning, dan moet je dat gewoon doen. Je moet aan jezelf denken, een ander doet dat niet voor je. Heel veel sterkte!

Share This Page