Spannend hoor Luna, die wachtdagen. Wel fijn dat een gedeelte van die wachtdagen in je vakantie vallen, zodat je in ieder geval nog wat afleiding hebt. Wanneer gaan jullie weg?
@ Natas. Trek je het allemaal nog een beetje? Ik wist niet goed of ik je kon feliciteren met de geboorte van de zoon van je stiefdochter, maar bij deze toch maar gefeliciteerd. Ik vind het heel knap van je dat je dit weekeinde gaat, maar inderdaad zal de drempel alleen maar hoger worden wanneer je het uitstelt.
even een snel berichtje van mij! Me computer doet raar, zit nu ff bij een vriendin van mij achter de computer! @ Natas, gefeliciteerd en ook heel veel sterkte! Ik vind het kanp van je, dat je morgen gaat! Ik zal aan je denken, veel sterkte! De rest lees ik wel terug op me gemak als me computer het weer goed doet!
Even zomaar wat geks tussendoor. Wij hebben 2 katten, waarvan 1 kat regelmatig bij me op schoot zit en de andere kat blijkbaar alleen maar als ik weer zwanger ben. Gedurende m'n laatste zeer kortstondige zwangerschap heeft hij een paar dagen steeds bij me op schoot gezeten, maar daarna moest hij niets meer van me weten. De laatste paar dagen komt hij steeds weer bij me en ik begin me af te vragen of hij me daarmee wat te vertellen heeft. Het zou me toch wel wat wezen zeg, een kat als 'zwangerschapsindicator'. De deur uit met predictor en matcare, neem mijn kat haha. Maar alle gekheid op een stokje, we zouden een 'wachtmaandje' in lasten op advies van de gyn. Alleen afgelopen maandag tijdens de controle-echo maakte ze een bepaalde opmerking waardoor zowel mijn man als ik het idee kregen, dat we al te laat waren met het inlasten van een pauzemaand. Op die echo zagen we wel heel mooi al een eitje klaarstaan en zaterdags hadden we zonder bescherming gevreeen. Maar gisteren en eergisteren merkte ik pas het vruchtbare slijm. Dus eigenlijk zou het onmogelijk moeten zijn dat het weer raak is. Alleen zoals die kat zich gedraagt, ga ik bijna twijfelen. Want zoals al gezegd, hij ligt alleen maar bij me, wanneer ik zwanger ben. Heeft iemand van jullie wel eens een soortgelijk verhaal gehoord van een huisdier die op zwangerschappen net zo reageert als mijn kat?
@ Inez, Het klinkt wel heel mooi. Ik hoor wel vaker bijzondere verhalen over huisdieren. Dit heb ik trouwens nog nooit eerder gehoord. Met wel raar zijn voor jullie, voerige maanda had ik dat ook wel een beetje. Liefst wil je natuurlijk meteen weer dat het raak is. Aan de andere kant is het prettiger te weten dat het wanneer het een maandje later gebeurd, het minder kans geeft dat het weer mis gaat. Maar dat maandje pauze duurt wel erg lang he!?
Inez nee ik heb daar geen ervaringen mee. Ik werk wel met verstandelijk gehandicapten en daar is het me al wel meerder keren gebeurd dat ze vroegen of ik zwanger was terwijl niemand het nog wist. Een vrouwtje was daar heel sterk in. Helaas is zij overleden.
Hallo allemaal, ik ben d'r weer! Wat hebben jullie een hoop afgekletst met zijn allen zeg hihi! Met mij gaat het goed, zit alweer op dag 25 na de curettage en ben weer zoveel aan het denken over een nieuwe zwangerschap, denk niet dat het nu meteen raakis, we hebben weinig tijd gehad om te klussen, maar denk ontzettend veel na over een nieuwe zwangerschap! Nu hoop ik alleen maar dat ik snel ongi word, dan weet ik dat mijn lichaam het weer oppakt allemaal. Moest vorige week naar het ziekenhuis voor controle, maar heb geen echo gehad, we hebben ff gepraat, ze zei dat ze het naar de patholoog hebben gestuurd en dat het idd om een "gewone miskraam" ging, dus geen gekke dingen gevonden, vond ik wel een opluchting. Verder zei ze dat als ik over 8 weken nog niet ongesteld ben en niet opnieuw zwanger, dat ik dan moet bellen. En, als ik straks weer zwanger ben, mag ik met 6/7 weken weer bellen voor een echo, gaan ze het wat meer in de gaten houden, ben ik heeeeel blij mee. ik kan nl lekker piekeren en onzeker zijn en zeker bij een tweede zwangerschap straks, vind ik extra controle wel fijn! Vorige week belde mijn vriendinnetje op dat ze over tijd was! Ze gebruikt de nuva-ring en was in haar stopweek niet ongi geworden. Jeetje, er ging een heel jaloers gevoel door me heen, vooral ook omdat hun nog helemaal geen kinderen willen. Nee, het zou je gebeuren: jij wilt graag een kind en krijgt een MA en je beste vriendinnetje wilt nog helemaal geen kindje en raakt zwanger! Gelukkig ( ) bleek uit een bloedtest dat ze niet zwanger was. Voor haar een opluchting, maar ik kan je niet vertellen hoe mijn opluchting was, erg he?! Maar ik las al dat ik niet de enige ben hier met die gevoelens, gelukkig maar, ik voelde me al een hele slechte vriendin.... Nou meiden, ik ga zo aan het werk, manlief zie ik morgen pas weer, hij is nu werken en komt om half 4 thuis en ik begin om 2 uur...klussen zit er dus niet in hihi , we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en hoop zo dat het voor ons dit jaar nog raak mag zijn! We duimen en blijven positief toch?! Dikke knuf allemaal!
Hai meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes en dat jullie naar me vragen. Ik antwoord even op iedereen in 1x. Nee, ik trek het voor geen meter. Ben gisteren naar de Prenatal geweest, leuke kadootjes gekocht voor stiefkleinzoon. Maar moest er tussendoor wel 2x even uit voor een jankbuitje, jeetje wat was dat moeilijk tussen al die leuke spulletjes, zwangere vrouwen, gelukkige stelletjes en babies in kinderwagens! We gaan er vanmiddag naar toe, en ik zie er ontzettend tegenop. Heb net wat foto's gezien die stiefdochter gemaild heeft. Hij is een prachtig mooi manneke, maar de aanblik van dat kersverse gelukkige gezinnetje doet letterlijk pijn. Weer janken. Dat zou het eerder al gedaan hebben door mijn jarenlange wens en het uitstellen, maar nu na de miskraam nog veel meer. Verd*md veel pijn...... En dan speelt er nog meer door de afgelopen 10 jaar. Ik maak me ook vreselijk sappel of mijn jongste stiefdochter er ook is. Die is al idolaat van haar neefje (bij het idee van een baby van mij ging ze destijds "over haar nek", ach ja), dus best kans dat ze er is. Ze wil mij al 2 1/2 jaar niet zien, de enkele keer dat we elkaar toch tegenkomen negeert ze me en kijkt vuil naar me. ik Na 8 jaar er altijd voor haar geweest te zijn toen ze hier nog woonde zou ik dat er nu echt niet bij kunnen hebben hoor, dat trek ik niet. Maar jawel, naast mijn eigen pijn en angst (en die van Chris) zijn felicitaties zeker op zijn plaats. Voor stiefdochter is het geweldig, en er is een bijzonder mooi wondertje geboren. Het positief blijven voor mezelf gaat me nu echter heel moeilijk af. Ik ben zo ontzettend bang dat het me niet meer gegunt is, door alle emoties laait die angst hoog op. Het feit dat ik geen positieve ovulatiesten heb doet er ook geen goed aan. We hebben zowaar 1x kunnen klussen dit weekend, blij dat dat alvast gelukt was, werkt dat ei weer niet mee. Misschien komt het alsnog snel, had het vandaag of morgen verwacht. Of is het al geweest...... vrijdagmiddag was de streep een stuk dikker maar nog niet positief genoeg, zaterdagochtend was ie weer dunner. @ Inez : nee, ik ken geen verhalen over tekenen mbt zwangerschap van huisdieren. Lijkt me wel heel bijzonder.......... zou je....? Zo ja, mag ik dan die kat ff lenen van je : @ Mariaatje : ik herken je opluchting hoor. Mijn stiefdochter is 21 en per ongeluk door de pil heen zwanger geraakt..... dat steekt. Sorry als ik verder niet zo op indereen inga, maar mijn hoofd zit vol.
@ Natas. Als mijn kat invloed zou hebben op de vruchtbaarheid, zou jij de eerste zijn die hem zou mogen lenen. Maar alle gekheid op een stokje, het zou inderdaad geweldig zijn als het waar zou zijn. Maar ik weet het niet, hoor, het zou bijna niet kunnen. Misschien wil ik het gewoon te graag en beeld ik me dingen in. Al beeld ik me zeker niet in, dat hij nu wel bij me zit en anders niet. Hoe is het vanmiddag gegaan bij je stiefdochter?
@ Mariaatje, ik kan me je opgeluchtheid heel goed voorstellen. Mijn schoonzus is zwanger van haar vierde en ik betrapte mezelf er op, dat ik bijna hoopte, dat het niet goed zou gaan. Erg he? Natuurlijk gun ik het ze wel, maar mezelf nog net ietsje meer. @ Luna, de middelste dochter van m'n schoonzus heeft die 'gave' ook. Toen ze 3 was stond ze een keertje bij haar moeder en vroeg of ze een kindje in haar buik had en ja hoor, nr. 3 bleek onderweg. En dit jaar toen ze 4 was idem. Nummer 4 was onderweg.
Stomtoevallig hadden we het er hier er dus over of dieren of kinderen kunnen voorspellen dat je zwanger bent. Ik schreef dat enkele clienten van mij dat kunnen (verstandelijk gehandicapten). Gisteren bracht ik er eentje naar bed en ze zegt op eens "jij baby in de buik. Een meisje." Oh ik kreeg het warm en koud tegelijk. Ik hoop toch zo dat ze gelijk heeft. Natas ik begrijp erg goed dat je je ellendig voelt, al is het denk ik tien keer erger dan dat ik me kan voorstellen. Het is zo moeilijk om het geluk van andere te zien, terwijl je het zelf zo ontzettend gunt.En dan ook nog eens de familieperikelen er nog bij van de andere stiefdochter. Ik hoop dat je het gisteren op hebt kunnen brengen om te gaan. Het zal een loodzware middag geweest zijn. We denken aan je! Hoe gaat je man er trouwens mee om? Kun je bij hem deze gevoelens kwijt? Ik denk trouwens dat je je ei die vrijdag al wel gehad hebt hoor. Dus hopen dat het eitje een goede kennismaking met het zaadje heeft gehad! Mariaatje fijn dat alles weer goed gaat met je! Geruststellend idee he dat je de volgende keer eerder voor een echo mag komen. Ik kan me trouwens je jaloerse gevoelens heel goed voorstellen. helaas hebben we daar allemaal last van.
@Luna, dat zou geweldig zijn. Ik ben overtijd nu. Maar ik durf niet te testen. Ik ben zó bang dat mijn cyklus gewoon op de kop staat en in weer een teleurstelling. Er zijn geen tekenen van een naderende ongie, maar ik heb ook geen enkele zwangerschapskwaal. Terwijl ik vorige maand, vlak voor die mk, zóveel kwaaltjes had. Of zou dat zijn geweest omdat 't niet goed was? Maar wat moet ik nou? Ik had gisterenavond zoiets van: oké, niet ongie geworden, misschien dus zwanger. Maar, ik weet helemaal niet of ik daar al wel weer aan toe ben. Ik geloof overigens wel dat ik daar zó weer in mee groei als het wel zo mocht zijn. Het is natuurlijk geweldig als het zou zijn, maar ik ben gewoon te bang dat het niet zo is en durf er niet op te hopen.
Hoi ladies Hier ook een mei mama in vreselijke onzekerheid Afgelopen woensdag naar de gyn geweest voor een echo zou toen 6 weken en 6 dagen zwanger moeten wezen De echo kwam uit op 5 weken en 2 a 3 dagen dus er was alleen een vruchtzak te zien Ze wil niks uit sluiten of ik ben gewoon korter zwanger en heeft mn innesteling er langer over gedaan ,,,Of het is gewoon weg gestopt met groeien Als het weer fout is zal dit mn 2e mk worden As woensdag weer voor een echo pff zenuwen zitten er lekker in
@ Danjo, heel veel sterkte meid. Ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen en dat je gewoon minder ver bent dan gedacht. Succes met de echo woensdag!
@ Luna. Grappig dat er juist nu iemand tegen je zegt dat je zwanger bent van een meisje. Dat zou toch helemaal geweeeeldig zijn. Ik ben hard aan het duimen draaien voor je. @ FreeWilly. Ik kan me je angst voor een teleurstelling voorstellen, heb er zelf ook een paar keer zo voorgestaan. Heb 2x niet getest en ben toen na 1 week overtijd toch weer gaan vloeien. En gezien hoe het ging, waren het toch MK's. Nu test ik bewust wel. Al is het alleen al om voor mezelf zeker te weten dat ik zwanger was en 'bewezen' zwangerschappen te hebben voor de medische wereld. Heel veel sterkte meid en test als je er aan toe bent!
Ha meiden, me pc doet het gelukkig weer pfff, baalde er echt ff van, maar ik ben er weer helemaal haha ! @ Natas, hoe is het gisteren gegaan? Ik hoop dat je de kracht heb kunnen vinden meid! Het is een zware tijd voor jullie! Weet dat wij hier allemaal achter je staan en aan je denken! @ Inez, ik heb weleens zoiets gehoord over huisdieren en idd over het algemeen hoor je meestal dat de katten/poezen het goed aanvoelen! Ik heb het zelf nooit meegemaakt! Ik hoop dat je kat gelijk heb! Zou echt leuk zijn, en dan willen we hem graag allemaal een keer lenen van je ! @ Luna, wat grappig dat je client dat zei tegen je! Ik hoop zo dat ze gelijk heeft! En uitgerekend zegt ze het nu! Ben benieuwd! De nichtjes (tweeling) van me buurvrouw, die zeiden zaterdag tegen mij: Waar is je kindje? Toen zei ik tegen hun, ik heb geen kindje, hoor je hun in koor: echt wel je hebt echt wel een kindje! Ik hoop dat hun ook gelijk hebben! En wat ik ook toevallig vond van de week, ik moest naar de tandarts om een gaatje te vullen en ik wil altijd een verdoving en toen dacht ik nog; stel dat ik zwanger ben nu mag dat dan eigenlijk wel! Op het moment dat ik er naar toe wou gaan, belde de tandarts af hihi! Nu heb ik een afspraak staan voor 18 okt en dan weet ik meer! Toevallig allemaal he, vooral de tandarts dit is de eerste keer in 26 jaar dat hij af belt! Ik hoop dat we allemaal goeie voorteken mogen krijgen! @ Freewilly, spannend zeg! Wanneer had je ongie moeten worden? Ik zou gewoon een test doen! Dan weet je gelijk van hoe of wat! Ik denk dat we dadelijk allemaal heel bang zijn als we weer zwanger zijn, maar dat is na de mk's normaal dat je dan angstiger bent! Laat je het ons weten! @ Mariaatje, wat fijn dat het goed gaat met je! Ik miste je hier al, dacht echt gaat het wel goed met dr! Het is idd een geruststellend idee dat je dan eerder voor een echo kan! Dan kan je gelijk zien of het goed zit! Ik ken je jaloerse gevoelens heel goed! 2 vriendinnen van mij zijn zwanger en van de laatste vriendin hoorde ik het afgelopen zaterdag! Zij is nu 11 weken! Als het bij mij goed was blijven gaan was ik nu 12 weken en zouden we gelijk lopen! Dat was altijd een droom van ons, dus het kwam ff hard aan toen ze het vertelde! We waren gelukkig op een verjaardag had dus gelijk wat afleiding! Maar s' avonds in bed, heb ik toch wel een traantje gelaten erom! Net als wat we allemaal zeggen, je gunt het haar wel, maar zelf willen we ook toch! @ Danjo, Vervelend meid! Dit is geen leuke situatie waar je in zit! Ik hoop dat het allemaal goed komt, dat je idd gewoon minder ver bent! Heel veel sterkte, ook voor woensdag!
Gisterenochtend had ik ongie moeten worden. Ik was na de pil standaard zondagochtend tussen 09:00 - 11:00 uur ongie. Ik ben niet zo bang voor een ev MK, mocht ik zwanger zijn, maar meer voor dat mijn cyklus overhoop ligt en ik dus gewoon niet zwanger ben. Maar ik hou jullie op de hoogte uiteraard.
@Danjo en Free Willy, Sterkte met de onzekrehied. Het wachten is misschien nog wel het moeilijkst. Danjo hopelijk weet je morgen meer en stopt in elk geval de vreselijke onzekerheid. Hoezo mocht je zo vroeg al naar de gyn? @FreeWilly, misschien moet je er maar rekening mee houden dat je cyclus nu iets anders is. Bij mij scheelde het na de curettage maar 2 dagen, maar toch! Ook nu de eerste gewone cyclus ga ik er van uit dat het deze keer toch net iets anders kan zijn. Ik ga in elk geval zeker niet meteen testen. @Luna, Ik hoop voor je dat je client een goede voorspeller is. Je hebt twee jongens, dus misschien is een meisje wel heel welkom. @Inez, net als voor de bovennatuurlijke vermogens van jouw kat natuurlijk!