Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    kan me goed voorstellen, dat je er niet steeds over wilt beginnen met mensen, mensen die het niet hebben meegemaakt begrijpen niet dat je hele zicht op de toekomst is verandert.

2. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik wens jullie heel veel KRACHT toe voor
    niet alleen de komende tijd maar voor
    ALTIJD....

Dikke troostknuffel nony

als ik jullie verhalen lees schaam ik me
    een beetje dat ik zo zit te zeuren.... :oops:

3. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    zico, als je alleen bent voel je het vredriet alleen maar meer, geen afleiding .
    ik ga zo werken, ik kom hier wel weer eens.

4. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    nony, je zeurt niet het is voor jullie net zo erg als voor ons.
    met een vroeggeboorte zit je bij een volgende zwangerschap langer in spanning of het allemaal goed blijft gaan, 24 weken,30 weken, als een kindje een goede levensverwachting heeft buiten de baarmoeder.
    jij mag je verhaal hier net zo goed doen.

5. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Oh meiden wat fijn dat er al zoveel reacties zijn! Ik voel me nu helemaal niet goed, dus kan het niet opbrengen om op iedereen te reageren.
    Ik was deze week een week met mijn werk op vakantie. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en we hadden een huisje in drenthe. Ik ben nu dus eerder thuis gekomen omdat ik morgen een echo heb. Ik heb nog steeds buik[ijn terwijl mijn km 2,5 week geleden is, dus ik vrees dat de buik niet schoon is. Als hij wel schoon blijkt, willen we het wel verder laten onderzoeken want dit voelt niet ok.
    Ik zit dus al 2,5 week met stress en spanningen. Eerst dacht ik dus dat het mis was, toen zei de vlk dat niet elke bloeding een km hoeft te zijn en omdat ik kwalen had, ging ik er weer in geloven. Maar vorige week was de test dus negatief. Dus tja, weer spanning. Voor ons is het dus wel duidelijk dat het mis is. De echo krijg ik bij de vlk en dat voelt zo raar! MOrgen zit ik dus in een wachtkamer die ik alleen met zwanger zijn associeer.
    Vandaag is het ook nog eens in mijn nek geschoten dus ik kan me amper bewegen. Mijn collega's vroegen vandaag ook herhaaldelijk of ik me wel goed voelde. Nou nee eigenlijk helemaal niet. Ik probeer me al weken sterk te houden maar ik merk nu dat ik helemaal op ben. Sinds ik bij de clienten weg reed in de bus zit ik al te huilen.
    Toen ik dus net op het werk was heb ik me ziek gemeld. De rek is er hier uit. Ik ben op en wil het liefst met mijn kop onder de dekens kruipen. En dat ga ik nu dus ook doen.

Nony hoe ver je ook was, hoe je miskraam ook is gegaan, of het nou je eerste was of je zesde, of je al kinderen hebt of niet, het maakt niet uit. Deze topic is er juist om te zeuren! Voor iedereen. Het ene is niet erger dan het ander, want het is allemaal erg! Allemaal hadden we een klein wondertje in de buik welkom wij al in ons hart gelsoten hadden, dus daar mogen we best verdrietig om zijn en boos om zijn.
    Voor jou dus ook veel sterkte! Godzijdank heb ik al mogen ervaren dat het verdriet en pijn overgaat, dat het een plek krijgt. Dat geeft mij nu vertrouwen om door te gaan.
    Een volgende zwangerschap wordt zwaar, dat heb ik inmiddels ook ervaren. Maar vraag daar begeleiding bij van de gyn of vlk! Het is logisch dat wij meer gespannen zijn dan vrouwen die dit niet hebben meegemaakt!

6. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    hum even mijn eigen verhaal ontkrachten hoor, want ik zie nu dat nony verwijst naar de vroeggeboorten van 2 dames, en laat ik dat nou idd ook hartverscheurend vinden! Wij horen geen kindergrafjes uit te zoeken en te onderhouden!

Dikke knuf!

7. sharelis

sharelis Actief lid

Sep 21, 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    Hallo meiden,

carulli en ali wat erg van het verlies van jullie kindjes. Ik wil jullie veel sterkte toewensen.

IK heb vorige week een miskraam gehad en heb maandag een test gedaan en die was negatief dus ik ga der van uit dat ik nu wel schoon ben.

Ik twijfelde of ik wel nog voor een kindje moet gaan of weer beginnen aan de pil. Maar ja de wens is zo groot voor nog een kindje dat je dat niet zomaar kan negeren.

dus ik ga maar gewoon voor. Ik weet niet of mijn cyclus al normaal is nu dat ik negatief heb getest of dat het een poosje ga duren. ik zie wel.

iedereen nog veel sterkte en succes met opnieuw zwanger worden.

liefs, sharelis

8. Niet meer actief

sharelis: veel succes meid en sterkte nog

ps ik heb net een afspraak gemaakt bij het crematorium
    en we kunnen vrijdag 14 sept komen :D :D
    nu heb ik toch nog iets om naar uit te kijken
    al zal het niet makkelijk zijn die dag :cry:

9. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik begin echt in een dip te raken :cry:
    Vorige week vrijdag beetje bloed dus dacht
    yes ongi...
    Ben net in ziekehuis geweest maar helaas
    dit is nog geen ongi, pas als hcg onder 2 is
    kan het pas doorkomen.....
    Ik vind het niet leuk meer blijf buikpijn
    houden...en dat stomme oude en nieuwe bloed.
    Ik wil gewoon ongi worden.....

Dus weer op de wachtbank :(

LIEFS nony

10. Niet meer actief

hoi nony
    balen zeg dat de duivels niet goed doorkomen
    ik hoop dat ze snel doorzetten zodat je weer verder kunt
    sterkte meid

ik heb ook al tijden weer last van mijn buik en wat oud bloed met stolseltjes maar het zet ook niet door
    misschien over een paar dagen
    tis even afwachten
    maar fijn is het idd niet :(

11. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Balen nony, dat is heel vervelend als je nog steeds op de wachtbank zit! Ik hoop voor je dat de duivels snel komen en dat je verder kan!

Caruli, dat wordt een hele moeilijke dag voor jullie!
    Ik zal aan jullie denken!

Hebben jullie al iets van luna gehoord? Ze had vandaag om half 1 haar echo!

Voor alle meiden die het vandaag nodig hebben:
    Een dikke knuffel!

12. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hallo lieve meiden,

Wat fijn dat jullie allemaal hier jullie gevoel kwijt kunnen naar elkaar.
    Dat is zo ontzettend fijn.
    "wij" hebben ook een topic op dit miskraam forum, met een aantal meiden bij elkaar.
    En het is zo ontzettend fijn om hier alles kwijt te kunnen, bij mensen die je echt begrijpen en hetzelfde voelen.
    Van de week is de eerste gezonde baby geboren van "ons" topic (Amber heeft een dochter Lize). En we zijn allemaal zo ontzettend trots en blij voor haar!
    Heel veel sterkte meiden!

Caruli, wat verschrikkelijk voor jullie van kleine Tygo. Dat doet ongelofelijk veel pijn. En het ergste is nog dat je weet dat dit niet had hoeven gebeuren! :cry:
    Het onbegrip van andere mensen doet nu extra veel pijn. Hoezo verder gaan nu, en weer alles oppakken? Ongelofelijk, dat mensen echt denken dat dat het beste is.
    Je moet doen wat voor jezelf het beste is. Het is pas een maand geleden, dan kunnen mensen toch niet van je verwachten dat je verder gaat. :confused:
    Heel veel sterkte meid! 14 September zal een hele moeilijke dag voor jullie worden. Ik denk aan je!

Aly, moeilijk is dat he, om mee te lezen met de augustus mamá's nu dat hun kindjes zijn geboren? Dat had ik ook bij de juli-mama's.
    Het graf van Iris klinkt heeeeeeeeeel erg mooi, hopelijk kun je daar wat kracht uit puffen. Dikke knuffel!

Silla, hoe is het nu met jou?
    Wat lijkt me dat een verschrikkelijk moeilijk idee, dat het bij jullie ook kan zijn dat je na 20 weken afscheid moet nemen van je kindje.
    Maar jij klinkt echt als een enorm sterke vrouw. Echt knap!
    En je kinderwens blijft natuurlijk, en wordt eigenlijk iedere dag nog erger (zo ver dat kan), zo voel ik het tenminste.

Zico, heel veel sterkte meid. Ik kan je heimwee goed begrijpen. Laat de tranen lekker stromen, het moet er toch uit!

Nony, echt balen dat je ongie niet doorzet zeg. Daar kan je zo moedeloos van worden. En het doet ook nog zoveel pijn in je buik. Ik ken het gevoel meid! :cry:
    Ik duim voor je dat het snel doorzet!

De andere meiden, ook heel veel sterkte gewenst! Voor iedereen een dikke knuffel!

X Neia

13. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Oh wat balen zeg! Ik wist dat trouwens niet dat het hcg minder dan 2 moest zijn. Ik heb vandaag gehoord dat het bij mij minder dan 1 is dus dan zou ik al wel weer een cyclus kunnen verwachten begrijp ik. Nou we wachten af.

Ik heb trouwens ook die buikpijn. Ik ben daar vandaag dus voor doorverwezen en eigenlijk kwam het er op neer dat het lichaam nog herstellende is en dat het vanzelf over gaat. Zeiden ze dat ook tegen jou?

14. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Vanmiddag had ik de echo bij de vlk om te kijken of de buik schoon was. Ik bleef maar buikpijn houden dus ik was er eerlijk gezegd niet gerust op en ging er eigenlijk vanuit dat het een curetage zou gaan worden.
    De vlk zag dat de baarmoeder leeg was maar dat hij niet helemaal mooi gesloten was. Ze kon het niet zo heel goed zien, dus twijfelde ze wat. Verder is het dus in mijn rug/nek geschoten en omdat schouderpijn een gevolg kan zijn van BBZ wilde ze geen risico nemen en moest ik door naar de gyn. Ze dacht wel dat het wel mee zou vallen, maar ze wilde geen risico nemen. In het zkh eerst bloed geprikt om de HCG waarde te bepalen. Daarna 3 uur (ja je leest het goed) gewacht voordat we aan de beurt waren. De echo was duidelijk dan bij de vlk en nu konden we wel goed zien dat de baarmoeder goed gesloten was. Er was geen bloed in de buikholte te zien wat de buikpijn kon verklaren. Ook zagen de eierstokken en eileiders en prima uit. Oftewel, geen duidelijk aanwijsbare oorzaak te vinden. HCG was minder dan 1 dus er zijn echt geen zwangerschapsresten meer aanwezig. De buikpijn kan komen door irritatie als gevolg van de miskraam. Ik nam eigenlijk geen genoegen met dat antwoord omdat de miskraam al ruim 2 weken geleden is en de pijn absoluut niet minder wordt. Dus is ze toch verder gaan onderzoeken. Er is iets van binnenuit op kweek gezet en het bloed gaat bekeken worden op allerlei dingen. Volgende week heb ik daar een telefonisch consult van, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar iets uit komt.

Pfff kan ik dan nu eindelijk beginnen met verwerken?

15. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    hi luna....bij mij was ook alles schoon, geen
    bloed, baarmoeder dicht en we konden de
    eitjes zien liggen (dat was wel een lekker
    gevoel) gyne vond eitjes er mooi :rolleyes:
    uitzien....
    Volgende week kijken of hcg gezakt is...
    En ik denk dat ik teunisbloem ga nemen
    om ongi op te wekken/reguleren...
    Wat een gedoe allemaal he, je wilt zo
    snel mogelijk verder, en dan krijg je dit
    allemaal voor je kiezen.Ik heb ovu en zw
    testen al in huis dus we kunnen zo door naar
    volgende ronde(smeppen hihi).
    Nou heeel veeeel succes.....
    Ik duim voor je dat je je snel weer goed voelt

LIEFS nony

16. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ha luna,

wat fijn om te horen dat je helemaal schoon bent!
    Ik zat vanmiddag ff in de zenuwen voor je, maar nu snap ik
    waarom je niet eerder een antwoord kon geven!
    Jeetje 3 uur gewacht pfff dan word je ook gek zeg!
    Heel goed van je, dat je bij de gyn door heb gezet en dat ze
    nu wat weefsel hebben afgenomen! Dan weet je volgende week
    echt zeker, waar de buikpijn vandaan komt of dat het onschuldig is!
    Echt vervelend dat het nu zo door trekt die pijn!
    Lekker met een warme kruik op de bank vanavond,
    ik hoop dat je daar van opknapt!

Ik weet niet of ik hier vanavond nog kom, me vriendin komt
    op visitie! Maar anders kom ik morgen weer ff kijken hoe het met iedereen gaat!

17. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Tussen alle ellende door is vandaag duidelijk geworden dat mijn man een nieuwe baan heeft!
    Hoera, niet meer een uur met de trein maar gewoon een kwartier op de fiets!
    Hoera, weer een stapje hoger op de ladder!
    Hoera hoera wij zijn blij!

Het bedrijf waar hij werkt is aan het fuseren en hij gaat dus op een andere lokatie werken en ander werk doen. Maar hij blijft dus wel bij dezelfde werkgever. Wel een andere baas enzo, dat is wel jammer want zijn oude afdeling was een leuk clubbie!

18. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Dat zijn nog eens goede berichten!

19. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal, ik kom me hier ook maar melden als jullie het goed vinden.

Ik ben 8 weken zwanger en heb gisteren te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt en dat het gestopt is met groeien.

Mijn lichaam is nog zwanger, maar ik ben het niet. Mijn lichaam herkent nog niet dat het vruchtje niet meer leeft, ik heb dus nog geen miskraam/bloedverlies gehad.

Dinsdag moet ik voor controle naar de gyn om het te bevestigen, dan laat ik waarschijnlijk een afspraak maken om te curreteren, ik wil niet wachten tot mijn lichaam het eindelijk niet meer accepteert.

Ik voel me zo raar, zo verdrietig, werd net wakker en voelde me zo vreselijk k*t, huilend mijn bed uit, mijn man is werken en die ging natuurlijk ook rot de deur uit om mij zo achter te laten. het is nog zo onwerkelijk, ik ben zwanger, maar ik ben het niet. ik heb een dikke buik, harde grote borsten, maar het kan niet, het leeft niet meer.

ook had ik al een voorgevoel bij de 1e echo vorige week, toen zag ze langzame hartactie en was ik minder ver dan ik dacht, vanaf dat moment wist ik eigenlijk al dat het mis was, maar ja, je blijft hopen he, misschien is het kindje (want dat was het voor mij) nu wel gegroeid, misschien klopt het hartje nu wel?!

en dan weten mensen niet wat ze moeten zeggen en dan zeggen ze maar het volgende:
    - jullie zijn nog jong
    - dan was er iets niet goed
    - triest en naar, maar het gebeurd zo veel joh, je wordt wel weer zwanger

en als ik dat dan hoor dan #$%&*@%$#^#@ ik van binnen, tuurlijk, het is allemaal waar wat die mensen zeggen, maar hun raakt het niet en mij en mijn man wel, het is ONS kindje wat we verliezen, ook al was het nog maar een vruchtje, het is MIJN lichaam wat van slag is en MIJN hormonen die van slag zijn, MIJN lichaam wat nog niet aangeeft dat ik een miskraam krijg. nu loop ik tot volgende week met die gedachte, ik ben zwanger, maar ik ben het niet.... :(

sorry voor het lange verhaal en het geklaag, hoop dat jullie het niet erg vinden... :oops:

20. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    jeetje zeg. kan wel janken hier alsd ik de verhalen leessterkte meiden allemaal

Share This Page