Dank voor julle reacties! Ik kom snel weer meeschrijven.. Nu ga ik lekker naast mijn mannetje kruipen, want na tijden zijn we weer gelijk een dagje vrij! Dus dat komt mooi uit!
teddy we zijn gisteravond geweest. Samen met 2 vriendinnen en het was onwijs gezellig. Echt super leuk! De ene weet van de gedachten achter dit sauna bezoek en de andere niet. Maar goed, volgende maand zien we wel. Misschien dat ik dan mijn haar ga kleuren. Ik heb er nu iets in zitten van groep 2 dus dat is er zo weer uit. Ik wil de volgende keer iets uit groep 3 zodat dat een half jaar blijft zitten. Vandaag is het ook weer even genieten. De kinderen zijn beide weg (school en kdv) dus ik ben home-alone. Noud at is echt een unicum, dus dat is wel eens lekker. Schrok net wel, want ik zag dat het kdv gebeld had. Ik dacht al meteen dat hij gevallen was met bloederige taferelen enzo. Nee ze wilden alleen weten of hij nou tussen de middag moest slapen. Pfieuw.... Net ben ik lekker de stad in geweest. De oudste had nog wat kleding nodig en daar ben ik goed voor geslaagd. Hopelijk vindt hij het leuk. Verder heb ik mezelf zitten verkneukelen bij de juwelier. Ik wil graag een pandora armband en aangezien ik bijna jarig ben, wordt het tijd om wat hints her en der los te laten. Kortom, mijn dip is uitgewerkt. Voel me lekker. Ben weer lekker aan het werk (vanavond late dienst) en ben klaar voor de vruchtbare dagen. Al duurt dat nog even (weekje). Veel plezier trouwens bij holiday on ice. Knap werk wat die mensen doen! Ennn succes bij je solli! TOI TOI TOI Oja mag ik nog iets leuks vertellen (ja nog meer leuke berichten van mij). Laatste had mijn jongste zoon een reis gewonnen. (Had ik dat al verteld?) Hoe dan ook, nou belde ze dat hij de ballonnenwedstrijd had gewonnen. Zijn ballon was maar liefst 180km ver gekomen. Gaaf he! Woesndag is de prijsuitreiking. Ik moet helaas werken en manlief moet met de oudste zwemmen. Ik heb gekeken of ik op mijn werk iets om kon zetten maar dat was niet mogelijk. Precies op dat tijdstip komen alle clienten thuis. Het zwemmen doen wij samen met een vriendje maar mijn vriendin is ook aan het werk. Vond het wel erg jammer. Zelfs de krant komt foto's maken. haha lachen he! Maar goed, uiteindelijk vond oma het leuk om me ete gaan, dus het kleine ventje kan toch nog naar de prijsuitreiking. We hebben overigens nog geen idee wat hij gewonnen heeft. Dat zien we dus volgende week wel. Genoeg geneuzel (je kan wel zien dat ik nu niets te doen heb he. Ik klep maar door. Oke danik ga even een wasje ophangen).
@ Lola : heb je op een ander topic al 'gesproken', knuffel! @ Luna : fijn dat je je zo goed voelt, geniet ervan! @ Mimi : ik ben ook bang dat dit soort opmerkingen zullen blijven komen en dat die ons (voorlopig) pijn zullen doen. Vervelend hè. @ Tatty : veel succes morgen op je gesprek, en heel veel plezier morgenavond! Ik trek het niet zo goed, heb moeite overeind te krabbelen. De teleurstelling over dat het deze maand niet gelukt is gaat dan nog wel, maar ik krijg de angst niet uit m'n systeem dat het me misschien nooit meer lukken gaat. Die angst is deels rationeel maar voor een groot deel irrationeel, het verlamd me, heb het gevoel dat er elk moment iets heel vreselijks kan gebeuren. De miskraam komt ook weer helemaal terug, en net zoals toen 's nachts in paniek wakker schrikken. Maar ja, ik moet door dus ik ben veel positief op mezelf aan het inpraten.
@Tatty Teddy, Heel veel succes vandaag met je sollicitatie. @Lola, He wat rot nou, ik begrijp je heel goed hoor dat je denkt dat je het niet gegund is hoor. Ik kan alleen maar hopen dat het de volgende keer allemaal goed gaat. @Luna, wow zeg wat een gelukskinderen heb je toch hhihi. Spannend hoor ben heel benieuwd wat hij gewonnen heeft. @Natas1, Het verdikkeme balen zeg dat het toch gekomen is. Heel veel sterkte meis.
Kreeg net van een kenisje te horen dat ze bijna 12 weken zwanger is. Achteraf scheelden we 2 weken. Waarom nou toch. Ik heb me heel groot gehouden en haar netjes gefeliciteerd. Thuis ben ik een potje gaan janken. Ik ben echt wel blij voor haar hoor. Tuurlijk dat ben ik bij iedereen alleen bij mij nu voelde het pijnlijk. Misschien omdat ik haar ook ken en alles. Ik weet hoe en wat. Het klinkt misschien gemeen maar ik ben eigenlijk best blij dat ze niet in de buurt woont. Nu voel ik me ook gemeen he sh*t. Sorrie heb even een dipje en dan denk ik gemene dingen en dat wil ik niet omdat ik niet zo ben. Waarom nou toch, eerst die normale vraag gisteren en nu dit. Wat komt er morgen. Sorrie meiden moest even van me afschrijven even vloeken. Soms denk ik weleens als ik nu gewoon had gewacht tot de afspraak met de gyn. en niet zo eigenwijs naar de vk. Dan had ik het hartje ook niet zien kloppen op de echo en dan was het niet zo moeilijk geweest. Ook dat ik gewoon zonder te kijken had moeten doortrekken. Dan had ik mijn kleintje ook niet gezien. Dat beeld gaat ook niet meer weg. Ik heb er dromen van en dat is niet leuk meer. Ik heb heel sterk het gevoel gehad wat het zou worden toen ik zwanger was. Jullie ook? Zo dankjewel dat ben ik ook weer even kwijt
Oh Lola1982, dikke knuffel meid. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen... Dit is zo balen. Kan me voorstellen dat je er niks van snapt, doen wij ook niet... Maandagavond was ik op de koorrepetitie van het koor waar ik op zit. We hadden het even over babyboom. Een van de koorleden (zij wist ook dat wij een mk hebben gehad) vroeg wat over hoe wij er mee bezig zijn. Dus ik vertelde zo het één en ander, ook dat wij destijds al eerste ideeen hadden voor het babykamertje. Twee anderen vingen dat op. Toen vertelde ik hun ook dat ik een mk had gehad. Eén van hen, was al een wat oudere vrouw, begreep zó goed dat het heel pijnlijk was geweest, ook al was het nog maar zo klein. Dat deed me echt goed. Fijn ook dat hier zoveel reacties komen op mijn vorige post, dat huilen normaal is. Zo langzamerhand kon ik me zelf echt wel heel stom vinden soms, dan dacht ik: ,,Doe toch even normaal!'' Maar gelukkig hoeft dat nog niet. Het zou alleen wel fijn zijn als bepaalde mensen om je heen dat ook begrijpen.
Ha meiden, Bedankt voor al jullie succes wensen, kan ik goed gebruiken ! Ik moet zo weer weg vandaar even een klein berichtje van mij vanavond! Morgen reageer ik weer op jullie verhalen! @ Mariaatje, veel plezier vanavond! Ben benieuwd hoor! Echt grappig idd dat jij vanavond ga en ik morgenavond! Vorig jaar heb ik er ook zitten genieten, vind het echt zo mooi!
Ah Mimi, moeilijk zijn dit soort dingen hè Je hoeft je niet gemeen te voelen hoor, echt niet. Het doet gewoon pijn, en dat gevoel mag ook bestaan. Sterkte!
@ FreeWilly : ik praat er in mijn omgeving heel open over, dus heleboel mensen weten het. Wat ik merk is dat sommige mensen een groot inlevingsvermogen hebben of op een andere manier warm reageren. Maar het grootste deel van de mensen die begripvol reageren en ook begrijpen dat het ons leven kan beheersen zijn mensen die het zelf hebben meegemaakt. En dat is denk ik ook wel logisch.
Mimi, je hoeft je hier echt niet te verontschuldigen meid. Helaas hebben we allemaal in onze omgeving wel bekenden/familie die (nog) wel zwanger zijn. Dat zijn echt van die k*t berichtjes waardoor je toch nog weer in een dipje raakt. Natuurlijk ben je blij voor haar, maar ja, je gunt het jezelf toch nog net ietsje meer he? Ik kan me ook voorstellen dat je niet bij haar in de buurt woont. Misschien kun je er gewoon eens een keertje met haar over praten, gewoon uitleggen hoe je je voelt. Enne, het zijn echt geen gemene gedachten van je hoor! Heb ik ook bij m'n schoonzus gedaan toen ik hoorde dat ze zwanger was van nr 4. Wist dat ze me wel zou begrijpen, aangezien dit haar 5e zwangerschap is. Ik kan er heel goed met haar over praten.
Natas, wel fijn dat je er zo goed over kunt praten in je omgeving. Ik heb zelf maar een handjevol mensen met wie ik er over kan praten en die ook begripvol reageren. De rest weet het niet of reageert met de bekende dooddoeners.
Weet je wat ik ook probeer te doen als een zwangerschap van een ander mij zwaar valt: je weet soms niet wat een ander er voor heeft mee moeten maken. Er lang over gedaan, bloedverlies, miskramen. Ik probeer dus altijd maar te denken dat zij ook nu zwanger zijn na zo'n vervelende periode. Dat maakt het voor mij wel iets makkelijker om mee om te gaan. Natuurlijk gaat dat verhaal niet op als een vriendin giechelend naar me toe komt en zegt dwars door de pil zwanger geworden te zijn en er pas achter kwam toen ze 12 weken was.
Luna, Fijn dat jij je de laatste dagen weer lekker voelt! En er gebeuren ook leuke dingen nu, goed dat je daar van kunt genieten. Je hebt gelijk ook, dat er soms mensen lijken te zijn die zomaar zonder dat er iets tegenzit zwanger zijn geworden en ook een gezond kindje krijgen. Maar je weet ook niet wat hen nog te wachten staat. Ten eerste vertellen mensen vaak niet alles. En soms krijgen mensen ook later iets anders op hun dak. Ik denk dat iedereen een portie ellende te verwerken krijgt in het leven. Soms is het alleen Fckng oneerlijk en lijkt alle sht bij jou terecht te komen.! Soms probeer ik dan niet dat moment te bekijken maar ook heel ver terug, of vooruit (onzeker maar toch, er ligt waarschijnlijk nog veel in het verschied) Vaak kom je vanzelf op die dingen die je wel hebt om blij en dankbaar voor te zijn: Sommigen hebben al kindjes! Iedereen hier heeft een partner waarmee ze kinderen wil! (zelf ken ik deze vriend pas 2jr, ik voelde me heel lang erg ongelukkig en onzeker of ik ooit nog wel iemand tegen zou komen met wie ik kinderen zou kunnen krijgen) Geloof me er lopen heel veel vrouwen rond die even graag kinderen willen maar geen man kunnen vinden waarmee. Verder is iedereen gezond genoeg om na te denken over kinderen krijgen. Nou dit moet niet een "count your blessings" verplichting worden. Mij helpt het vaak wel om aan de positieve dingen te denken. Maar geloof me, ook echt niet altijd. Ik hoop dat al wij onzekere vrouwen met het verdriet van een miskraam, over jaren terug kunnen kijken op een tijd die zwaar en moeilijk was, maar die het zeker waard was, omdat we dan een (of meer) mooie kindjes hebben.
Dat is een mooie gedachte Anna, die wil ik vandaag graag bij me houden! Hoe is het met jou, je hebt toch vandaag of morgen je NOD?
Annna zo werkt het idd. In de tijd van mijn eerste miskraam heb ik me zo kut gevoeld! TMaar nu, 5 jaar later zijn we al bezig voor de een derde kindje. Dat had ik toen niet durven hopen. Zelfs toen we de oudste eenmaal hadden, dacht ik dat hij een toevaltreffer was en een tweede er niet meer in zat. Maar weet je, er zijn momenten dat je dat heel goed kan beredeneren maar soms slaat de angst toe en ben je bang dat het er echt niet meer in zit. En dan voel ik me al gezegend met 2 kindjes, maar ik kan me voorstellen dat als je die nog niet hebt, dat dat zo ontzettend moeilijk is. Maar ook bijv de leeftijd die mee gaat spelen. Als je 39 of 40 bent dan heb je domweg niet meer de tijd om 2 jaar te proberen en te hopen. dat maakt het dan nog weer moeilijker. Laten we afspreken dat we over 5 jaar hier weer terug komen om allemaal even te vertellen hoe geweldig onze peuters en kleuters zijn!
Goed idee Luna! Doen we, anders houden we de BBB er gewoon in en doen we die jaren achter elkaar! Natas, Heb je net geantwoord op het 35+ topic
Ha meiden, Even een snel berichtje van mij! Heb het weer druk, morgen ga ik echt alles terug lezen van jullie! Dat krijg je als je ventje thuis is ! Ik heb me solicitatiegesprek gehad en het is heel positief allemaal! Ze vroeg of ik evt de VIG opleiding wou gaan doen, ik heb nu me VAG diploma! Zou dus maar ongeveer een half jaartje school zijn! Ik heb met haar over de afdeling gelopen en daarna met haar verder gesproken! Ze vond het een heel positief gesprek! Ze gaat morgen met haar collega's bespreken en ze wil dat ik voor een 2e gesprek kom! Ze begon zelfs over mijn opzegtermijn! Hoe ze overkwam op mij, was het net of ik al aangenomen ben! Dit is echt een opluchting, ik moet natuurlijk nog wel ff afwachten op het vervolg gesprek, maar me gevoel zit wel goed! Bedankt allemaal voor het duimen! Me moeder komt nu en dan gaan we eten en vanavond ga ik het vieren bij holiday on ice ! Veel liefs
@ Luna : sjonge meid, wat zou ik dat graag willen! @ Tatty : klinkt heel positief, goed zo! Genietze vanavond!
@Luna, Dat lijkt me ook een mooi idee ja. Dat doen we @Anna, Ik vind het een mooie gedachten hoor. Het is moeilijk maar toch proberen he. @Tatty Teddy, Klinkt zeker positief he, Ben heel benieuwd hoor. Doe de groetjes aan je moesje van me en veel plezier vanavond.
Jeetje Tatty Teddy, dat klinkt wel goed zeg. Hoop voor je dat het ook zo goed gaat uitpakken als het nu aanvoelt. Luna en Anna, zo probeer ik het ook te zien en momenteel gaat me dat weer goed af. Ik ben weer zo blij met wat ik heb en niet meer verdrietig over wat ik nog niet heb, maar wel graag wil. Het is inderdaad geen garantie dat dat goed blijft gaan. Want met m'n zwangere schoonzus blijf ik nog wat moeite houden. Dat was ook zo'n gevalletje van er niet mee bezig zijn en in ene pats boem, daar is nummer 4 onderweg. Maar voor de rest ben ik weer heel goed op weg. Ik kan weer lekker met onze dochter bezig zijn, kan me weer richten op m'n werk bezig, vind het weer leuk om met de honden op pad te gaan, etc.. En ik heb er ook weer energie voor. Al dat verdriet vreet gewoon energie, waardoor je je nog beroerder voelt.