Goh wat raar dat de huisarts er niets aan doet om de cyclus weer op de rit te krijgen. Wat vind jij van de term mensen met mogelijkheden? dat is toch iedereen? Elk mens heeft mogelijkheden dus ik vind dat een kreet die de lading niet dekt. Bovendien, het is toch echt een beperking die ze hebben. Dus ik voel me prima bij de term verstandelijke beperking op verstandelijk gehandicapt. Ik word altijd zo moe van al die jargons wijzigingen. Het gaat om de zorg om de individuele client en die worden er echt niet anders van of ze nu mensen met mogelijkheden genoemd worden of gehandicapten. Het is wat hun begeleiders en zij zelf eruit weten te halen. (als het beestje maar een naam heeft)
Ik heb een zware middag gehad. Ik wil hier nog wel wat over kwijt. Kom dat vanavond wel doen. Maar de emoties schieten weer alle kanten op. Van woede tot verdriet tot teleurstelling.
Allemaal bedankt voor het warme welkom! Luna ik zie ze als mensen met handicap. Ze moeten al te vaak "normaal" zijn. Ze hebben toch wel hun beperkingen, al lijkt de nieuwste mode in de zorg dat ze alles maar moeten kunnen en alles normaal. Ik ben voorstander van zelfstandigheid bevorderen, maar wel binnen hun eigen mogelijkheden. Vanmorgen even getest. Negatief, dus alles is nu uit mijn lijf! Ben nog nooit blij geweest met een negatieve test, haha. Mijn bloed had wel afwijkingen, heb het vrijdag laten prikken. Kalm aan doen en veel ijzerhoudende produkten nemen. Voelde me nl zo moe, dizzy, huilerig, knap niet echt op zeg maar.
Hartewens, Wat voor afwijkingen had je bloed? Vitaminen en ijzer tekort? Of ook nog andere dingen? 't is altijd goed om extra voor jezelf te zorgen nu!
Iets met de rode bloedlichaampjes. Dit betekende dat ik in de toekomst bloedarmoed zou ontwikkelen. Beetje wazig, maar het verklaarde wel mijn vermoeidheid en duizeligheid zei ze. Over een maand weer prikken.
@Luna, hoe gaat het met je? voel je je al wat beter? Dikke knuffel ook namens mij. @hartewens, rustig aan doen dan maar he. Is ook makkelijker gezegt dan gedaan he. En da je blij bent met de negatieve test begrijp ik ook wel hoor. Dan is tenminste alle hormonen uit je lichaam. Ik heb me niet eens getest eigenlijk. Ik geloof zo ook wel dat mijn hormonen na 2,5 week wel weg is. @fluiter, jammer genoeg is ons lichaam een raar machine (noem ik het even) na mijn mk was ik opeens rond de 28 dagen terwijl ik daarvoor schommelde tussen 24 en 27 dagen. Nu weet ik ook niet eens wanneer ik het moet worden. Als ik het uberhoud word dan.
Eindelijk mag ik mijn mond open doen. de afgelopen 2 dagen ben ik met een paar meiden alleen maar bezig geweest om het gebeuren rond lieselotje duidelijk te krijgen. Wij vertrouwden het niet omdat we niets meer hoordeover een begrafenis enzo. Dus alle kranten zijn uitgespit, ziekenhuizen gebeld, oh ik was een ware detective en de woede steeg steeds meer naar mate er meer onwaarheden aan het licht kwamen. Gisteren dachten wij nog dat Lies weldegelijk lies is maar dat het overlijden door een ex in het leven geholpen was. (Ex heeft al vaker zitten dwarsbomen). Maar goed, uiteindelijk kwam gisteren lies zelf op de msn. We schrokken dus best wel. Ze is flink uitgehoord en er zijn grote twijfels of lies wel de lies is die wij dachten dat ze was. Er is in elk geval niemand dood, maar of lies nu wel echt bestaat? Ik weet het niet. Hoe dan ook, mijn vertrouwen is zo ontzettend beschaamd. Je deelt hier zoveel met elkaar en dan blijkt iemand, iemand met wie je echt een klik had, de hoofrol in een slechte film te hebben. Oh wat waren wij boos gisteren zeg! Gelukkig werkte beheer goed mee en is er heel wat over en weer geschreven. Ik kijk er nu al weer wat meer nuchter tegenaan. Maar ik ben 2 dagen volledig hier mee bezig geweest. (Waar je maar zin in hebt he).
Jeetje Luna wat erg! Zulke zieke gasten kom je op elk forum wel eens tegen. Zo was er op een paardenforum een doodziek meisje zogenaamd. Goed gespeeld, maar bleek allemaal nep. Je voelt je genaaid en het is verschrikkelijk om te lezen als iemand zoiets wel in het echt heeft meegemaakt. Maar de Lies op de msn, had die geen verklaring?
ja ze had wel een verklaring voor haar afwezigheid maar die rammelde een beetje. Verder waren er meer dingen die ze zei die rammelde. Ben benieuwd of we haar nog terug zien op msn. Zo nee, dan weet ik zeker dat Lies niet bestaat maar dat het een zieke vrouw was met een schreeuw om aandacht.
Luna: wat een walgelijke verhaal! Zij/hij heeft echt psychische hulp nodig.. Ik heb er geen woorden voor... Het is gewoon walgelijk!
@ Luna, Jeetje dat meen je niet! Wat een k*t streek zeg van dr! Wat goed dat je er met een paar andere meiden daar mee bezig bent geweest om die dingen te achterhalen! Kan me heel goed voorstellen, dat je boos bent! Je vertrouwen in de mensen wordt op deze manier behoorlijk beschadigd! Weet je wat ik al raar vond in het verhaal, dat ze met 13 weken zo heftig het hellp syndroom had! Ik had daar ook me vraagtekens bij, omdat het naar mijn idee altijd pas later in een zwangerschap voor kan komen! Maar ik ging twijfelen omdat ik dat weer niet zeker weet! Vind het echt heel jammer dat er zulke stomme mensen op het forum zitten, ze verpesten het voor iedereen! Een dikke knuf meis! @ Hartewens, wat een heftig verhaal zeg! Jullie hebben het echt heel moeilijk gehad en nog steeds! Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt! Ik moet zeggen dat het mij goed doet dit forum! Iedereen begrijpt elkaar en ze vinden het niet gek als je er elke dag over begint! daar is het forum voor! Zo kunnen we elkaar helpen om het verdriet wat dragelijker te maken voor elkaar! Veel sterkte! @ Fluiter, Wat erg zeg dat je zo aan het schommelen bent met je cycles! heeft de huisarts niet verder gekekeken dan? Om je cycles weer op orde te krijgen! Ik geloof graag dat je hier ook gek van wordt! Meiden die ik vergeet een een dikke knuffel! Ik ben een paar dagen hier niet geweest ! Ik moet alles weer een beetje bijlezen! Me vriend zit nu in new york ! Heb het vorige week druk gehad om alles te wassen enz voor hem! Vind het nu wel lief van me vriendinnen, ze komen allemaal elke dag even kijken bij me en bij iedereen wordt ik uitgenodigd voor het eten! Zo gaat deze week voor mij ook erg snel! Maar dan heb ik helaas weinig tijd om hier te komen kletsen! Me vriend is gelukkig maandagavond goed aangekomen daar, ik was opgelucht toen hij me belde, want ik vind het dan toch een beetje eng! Nu ik weet dat hij daar veilig is, voel ik me een stuk beter!
@ Luna, jeetje meid, wat een verhaal zeg. Wat ontzettend erg, ik kan me goed voorstellen, dat je vertrouwen zo ontzettend beschaamd is. Wanneer deze dame psychische hulp nodig heeft, is het te hopen, dat zij deze krijgt, zodat ze niet nog eens op deze manier met anderen om zal gaan. Sterkte hiermee meid. @ Tatty Teddy, fijn dat je vriend goed is aangekomen in New York. Dat geeft toch wel weer een gerust gevoel he, dat je weet dat hij daar is. En wat lief van je vriendinnen dat ze zo aan je denken. Fijn hoor! Hier gaat alles wel aardig. Ben alleen zooo ontzettend moe. Het is dat ik vorige week ongesteld ben geweest, want anders zou ik er bijna wat van gaan denken. Ik slaap slecht, heb de meest vreemde dromen en de kat is nog steeds niet bij me weg te slaan. Wat voor hem echt ongewoon is. Maar ja, misschien kunnen we daarvan zeggen, hoe ouder hoe gekker. En ondertussen blijf ik natuurlijk gewoon van hem genieten, want ik wacht er al 5 1/2 jaar op tot hij gezellig bij me komt zitten. Ik heb trouwens nog wel een leuk verhaal over deze kat. Het is een rode jeweetwelkater. Nadat onze vorige rode Jeweetwelkater was overleden, wilde ik heel graag weer een rode kat terug. Ben hiervoor bij alle asiels in heel Nederland naar op zoek geweest en uiteindelijk vond ik er 1 in Drachten. Hij was al besproken, maar wanneer het niet klikte tussen die mensen en de kat, zou ik worden gebeld. Dus voor mijn gevoel was mijn kans al voorbij. Tot mijn blijde verrassing werd ik later op de dag gebeld, dat we 's avonds langs mochten komen, want er was geen klik tussen de kat en die mensen. Wij er natuurlijk 's avonds heen en onderweg had ik besloten, dat de kat Joris zou gaan heten. Ik had al foto's van hem gezien en ik vond hem gewoon een echte Joris. De klik was er en we mochten hem mee naar huis nemen. Ze wilden alleen nog wel even kwijt, dat ze hem zelf Simba hadden genoemd omdat ze zijn eigen naam niet mooi vonden. En .... hij heette Joris. Toeval bestaat niet, of toch? Het leek mij in ieder geval, dat hij gewoon bij ons hoorde.
@Luna, Van lieselotje vind ik echt ziek echt waar. Heb notebene huilend achter mijn pc gezeten omdat ik het zo erg vond. Je gaat zelf twijfelen over jezelf of je het nog wel aandurft en alles. Nou ja als ze er maar gelukkig mee is toch? Zo raak je toch een beetje het vertrouwen kwijt in mensen hier he. Ik hoop dat we dat niet nog eens hier hoeven mee te maken. Meer omdat er genoeg zijn die zulke dingen van dichtbij meegemaakt hebben. Blijft het echt ziek vinden en kan me er daar echt om maken @Inez I, Zal het aan het weer liggen? Ik ben ook zo moe de laatste tijd niet normaal alleen onze kat(poes) wil niets van me hebben hahaha. Leuk trouwens over Joris. Of het toeval is ik weet het niet ik denk meer dat het bestemd was jullie kat te worden. @Tatty Teddy, Is wel wennen he zo zonder mannetje. Je bent hier ook welkom he. als je je verveel je weet me te vinden he meis. Dan kom je lekker een nachtje of alleen de avond over.
@ Luna : ik las even terug dat het niet waar was van Lieselot en ik zit nu nog met m'n b*k open....... afschuwelijk dat iemand zoiets doet. Ik kan me voorstellen dat jouw wereld even op z'n kop heeft gestaan. Veel sterkte, en hele dikke knuf! @ Tatty : hou je taai hoor, nu zo even alleen! Ga inderdaad maar lekker veel naar vriendinnen, is gezellig. En hier veel komen kleppen ook @ Inez : wat vervelend dat je zo moe bent. Komt dit van je chronische vermoeidheid, heb je wel meer ergere periodes? Dat verhaal van kat Joris is geweldig! Kan geen toeval zijn.
Ja geweldig van Joris he? Ik geloof ook niet in toeval, wel dat hij voorbestemd was om bij ons te komen. Ik heb inderdaad wel meer van die periodes van extreme moeheid en helaas hoort dat bij de chronische moeheid. Hoop dat het snel weer over is. Heb zoveel plannen die ik graag wil uitvoeren en daar past een gebrek aan energie niet echt bij.
Luna: wat een verhaal. Bha! Sterkte ermee en een dikke knuffel van mij hoor. Tatty teddy: De huisarts heeft wel aan mijn baarmoeder gevoeld en vertelde dat deze nog wat groot aanvoelde. Verder zei hij dat ik het nog 3 weken moest aanzien. Maar ik zit er eerlijk gezegd over te denken, wanneer dit aanhoud om naar de gyn. te gaan volgende week.
Fluiter, Zoals ik al eerder zei, lijkt me dat een goed idee. Het is al zooo lang geleden voor jou. De meeste meiden hier hebben later de Mk gehad en zijn fysiek al veel eerder weer in orde. Alle zorgen die je maakt zijn ook niet goed. Beter controleren en zeker weten dat het OK is. Luna, het verhaal van die Liesje is inderdaad om misselijk van te worden. Begin deze week bedacht ik me juist dat er hier tussen al deze vrouwen wel eens een paar rare vogels zouden moeten zitten, die de helft verzinnen. Ik las wel vaker een stukje wat ik op de een of andere manier niet helemaal vond kloppen. Niet van deze schrijfster trouwens. Soms vind ik sowieso shocking om te lezen hoe sommige mensen met dingen om gaan. Of als juf, hoe slecht mensen schrijven Maar dat is dan nog OK, je moet niet onverstandig met je lijf en je zwangerschap om gaan. Zijn er nog testers deze week trouwens?
Ja hier een tester! Ovulatietesten wel te verstaan. hahaha Gisteren voor het eerst getest (dag 1 van vruchtbaar slijm) maar de test was heeeeeeel vaag. Vandaag sla ik over. Morgen waag ik er weer eentje aan. Ik denk dat zondag mijn ei is. Het verhaal Lieselotje: weet je wat nou zo dubbel is. De reacties van haar hie rop het forum waren zo ECHT! Ik mis gewoon de Lieselotje die er was. Het dringt geloof ik niet door dat die Lieselotje hoogst waarschijnlijk een heel ziek persoon was, w.s. niet eens zwanger! Op de msn hebben we haar sinds de ontmaskering ook niet meer gezien. Dat is voor mij helemaal het bewijs dat het echt allemaal niet klopt. Tja wat moeten we er van zeggen. Er staan meer fake berichten op het forum, maar die laat ik links liggen. Maar deze was wel groots opgezet zeg. Mén oh mén. Met mij gaat het aardig. Ik schreef van de week al dat ik met emoties zo'n moeite heb. Nou volg ik momenteel een cursus (training is een beter woord) om verstandelijk gehandicpaten met dementie beter te begeleiden. We moesten een opdracht doen; doe maar mee: Concentreer je en denk aan iets wat je heel graag doet. iets waar je echt voor gaat in het leven. iets wat je blij maakt als je dat doet. (bijv kantklossen, breien, wandelen weet ik veel wat) ... Leef je eens in dat je datgene waar je net aan dacht, dat je je dat nu aan het doen bent. Wat voel je nu? ... Leef je nu eens in dat je datgene nooit meer in je leven mag doen. Pfff nou ik kon haast wel janken op dat moment! Fijn dacht ik toen, moet dat nu? (oja de gedachte achter de oefening: dementerende verliezen vaak zoveel in het leven, vaardigheden, controle, grip. Dat gevoel wat je net opgeroepen hebt, kan een dementerende ook hebben wanneer die achteruit gaat en steeds meer los moet laten.) Nou ja en zo gebeurde er nog meer dat ik dacht "geef mij nu maar geen beurt, maar ik barst in snikken uit" Dat is toch niet grappig meer? En dat moet nog zwanger worden! Nou veeg mij maar op dan!