Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Tatty Teddy, Daar kijk ik dan naar uit hoor hihi. He meis fijn dat je ventje weer thuis is hoor.

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoi meiden

Ik heb niet echt goed bijgelezen. Ik heb op bed gelegen met buikgriep en vandaag gaan we naar familie (doop van neefje en verjaardag nichtje) dus ik ben nu alleen even snel hier om te spieken hoe het ervoor staat.

Gisteren een + ovu test gehad, dus die moeten we nog maar even zien te benutten. Voor de lol al wel dingen gedaan, maar deze kans laten we natuurlijk niet liggen he.

tattdy teddy wat fijn dat je vriend er weer is. Is het je nu achteraf meegevallen die dagen alleen?

Hartewens ik lees bij jou iets over adoptie. Mijn vriendin is de afgelopen 2 jaar bezig geweest met adoptie. ze heeft net van de week het grote nieuws bekend gemaak omdat ze nu officieel op de lijst staan voor een kindje. Eindelijk kan zij ook zeggen dat ze in verwachting is! Maar wat een prosces zeg. Toen ik haar in 2001 leerde kennen begonnen wij net met ons eerste kindje en zij was al een paar jaar met IVF bezig. Inmiddels zijn we dus 6 jaar verder, ik 2 kids rijker en zij nog steeds met lege handen. Het duurt allemaal zolang he! En dan die cursus enzo en alles wat je moet maken, pfff petje af voor iedereen die zo'n traject instapt!

Verder heb ik geloof ik niets gelezen dus ik laat het hier even bij.

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hartewens nog 1 tip om je ijzer op te krikken. Je schreef iets over een drankje. Ik denk dat ze floradix bedoelen. Dat is echt een goor spulletje maar het is er ook in tabletvorm. Ik gebruik dat ook en bij mij werkt het goed.
    Het is op plantaardige basis met vitamine dus het kan sowieso geen kwaad. Maar ik voelde echt de energie terug stromen in lijn lijf.

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Luna, Gaat het weer wat beter met je buikgriep. Het blijkt hier namenlijk ook te heersen. Tot nu toen zijn wij de dans ontsprongen. Even afkloppen. Beterschap he meis.

veel plezier bij de doop en verjaardag

5. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Tatty Teddy, heerlijk dat je mannetje weer thuis is!
    Luna, ai buikgriep. Hopelijk lukt het je om naar de doop te gaan.
    Ja het hele proces is een langdurig proces. Heb het ook bij mijn vriendin gezien. Die waren al veel langer met kinderen krijgen bezig en zijn dus ook "adoptiezwanger". Hopen volgend jaar op een kindje.
    Vaak gaat er nog een heel traject van medische molen aan vooraf en dan de adoptieprocedure. Die adoptieprocedure duurt gemiddeld 5 jaar als het niet langer is, want de wachtlijsten lopen alleen maar op.
    Wij zijn nu 5,5 jaar geleden gestopt met de pil. Sinds 1,5 lopen we in het ziekenhuis en nu dan dit jaar 2 keer zwanger, spontaan. We hadden ons 1,5 jaar geleden op de lijst laten zetten voor adoptie. Nu dan in februari de cursus. Dat is nog maar het begin. Maar wie weet wat er allemaal nog gaat komen. Ik hoop eigenlijk dat ik ook nog een keer spontaan zwanger raak en blijf.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    @ Hartewens, Erg spannend allemaal hoor. Wie weet kun je van beiden nog eens een beetje 'meesnoepen'. En een adoptiekindje en een eigen kindje. Hoor je wel vaker dat dat toevallig zo samenvalt.

@ Anna, morgen je eerste werkdag, heel veel succes meid.

@ Luna, heb je het vandaag nog een beetje vol kunnen houden? Met buikgriep naar doop en verjaardag? Wat zul jij blij zijn wanneer je naar je mandje kunt!

7. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Luna, Gaat het weer een beetje? Ik hoop dat je nog naar de doop en de verjaardag toe kon gaan! Erg vervelend als je de buikgriep heb! Het is echt weer de tijd van het jaar! Het is me achteraf best meegevallen toen me vriend in new york zat! Ik miste hem wel enorm, maar gelukkig werd ik druk bezig gehouden door me vriendinnen! De tijd vloog op die manier voorbij!

@ Inez en natas het feestje was erg leuk zaterdag ;) hihi!
    Was echt heel blij toen ik hem weer zag!

@ Anna, hoe is je eerste werkdag geweest? Je zal nu wel moe zijn van alle nieuwe indrukken die je heb meegekregen! Of valt het mee?

Meiden, ik heb nu heerlijk 3 weken vakantie 8) ! Toen ik vrijdagavond aan me weekenddienst begon dacht ik: het word nooit zondagavond!
    Stom he als je bijna vakantie heb, ben je erg moe en heb je nergens meer zin in haha! Vanmorgen toen ik op me werk mobiel keek zag ik dat een collega uit een ander team had gebeld en toen dacht ik: haha ik heb lekker vakantie :) !

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nou Tatty Teddy, 1 ding is zeker, mocht je nu zwanger raken, zul je nooit van je leven vergeten wanneer het beebje is verwekt. hihi.
    Enne, een heeeel fijne vakantie. Geniet ervan!

@ Anna, hoe was je eerste werkdag?

En naar de rest: zwaai zwaai, alles goed met jullie? Ik zou nu zo ongeveer op de wachtbank moeten zitten. Heb de afgelopen dagen steeds van die steken rechts onderin m'n buik gehad en vannacht even heel heftig, maar nu is dat weer weg. Ik ben eigenlijk alleen het slijm nog niet tegengekomen. Wel lekker aan het klussen geweest, dus, wie weet .... En natuurlijk blijven we nog even voor de zekerheid doorklussen. :oops:

Wat komt er eigenlijk altijd eerder, die steken of het slijm. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar nu pas bij stil sta. Ik heb die steken en het slijm altijd wel waar kunnen nemen, maar er eigenlijk nooit opgelet wat eerder kwam. Ook valt me de laatste maanden op, dat ik voor m'n ei ook wat lichtroze vloei. Hebben jullie dat ook wel eens?

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Daar ben ik weer. Inez ik heb altijd eerst slijm, dan steken en pas NA de steken de eisprong!
    jaja je steekt wat op van die ovulatietesten. Ik had zaterdag mijn piek met de testen dus dat betekent dat zondag of maandag mijn ei gesprongen is. Gister voelde ik wel ietsje aan de linkerkant, de dagen ervoor aan beide kanten. vandaag voel ik niets.

Hier is de buikgriep over. Ik borrel nog wel een beetje maar functioneer wel weer. Gisteren ook naar de doop geweest. Mijn neefje is alweer een half jaar maar het was pas de 2e keer dat ik hem zag. Lang verhaal. Hij is te vroeg geboren. Zijn nog wel naar het ziekenhuis gegaan. Kregen we hem opeens niet te zien. Later ook niet. Is mijn man op kraamvisite gegaan zaten er allemaal andere mensen dus mocht hij even snel kijken en weer weg wezen. Daarna nog 3 keer geprobeerd een afspraak te maken maar elke keer kozen ze voor iets anders als wij konden. Op feestjes zijn ze er vaak niet bij, dus ik had het ogm opgegeven. In sept zag ik hem voor het eerst maar toen had ik net een miskraam gehad dus kon het niet opbrengen om leuk baby'tje te kijken. niemand scheen ook door te hebben dat ik hem nog nooit gezien had. "hij is veranderd hè" Jaaaaa hoor zei dan. Maar goed, gisteren dus zijn doop. Uiteindelijk kreeg ik hem even op schoot. Dat as wel leuk. Uiteindelijk bleek het net flesjes tijd te zijn en waarempel vroeg oma of ik dat wilde doen. (Mijn mond viel open want normaal wil zij dat doen). Dus heb ik de kleine man een fles gegeven (wel gek hoor, een fles gegeven als echte borstvoedingsmama). Mijn oudste kwam ook nog even helpen en zei op een uiterst oog toontje hele schattige dingetjes. Mijn man en ik keken elkaar toen even aan, ja deze jongen wil nog een keer grote broer worden!

Oh trouwens, ik kreeg me toch een rode biet daar! We zaten met een stel broers en zussen aan tafel. Ze hadden het over lego. Dus ik dacht ik vertel dat wij een reis naar legoland hebben gewonnen. Dus ik zeg opeens "zal ik eens wat leuks vertellen" waarop iedereen gaat joelen "ben je zwanger!" Uh nee.....
    Nou ja, mijn kop heeft me denk ik wel verraden. Ik wilde alleen maar vertellen dat wij met onze jongste zovaak een prijs winnen.
    hum ik hoop dat ze me niet door gehad hebben.
    Later zei er eentje "ze schrok wel toen wij het zeiden"

heel even heb ik overwogen om te vertellen van de miskraam, maar nee toch maar niet gedaan.

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Luna, Leuk hoor dat je de fles mocht geven. En dat ze dan roepen "zwanger" is altijd even zwaar dan he. Vooral als je dat juist niet bent terwijl je er wel mee bezig bent.

@Tatty Teddy, fijne vakantie meid wat ga je allemaal doen? gewoon thuis of ga je nog weg?

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wat een typefouten! (ik zag opeens dat ik weg moest dus had geen tijd om het na te lezen. Veelplezier met puzzelen dus!)

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Luna,
    Het was ook een lang verhaal van je! Weten je broers/zussen niet van je miskraam? Of zijn het die van je man/vriend?
    Ik kan me voorstellen dat het wel even een naar moment was. Gelukkig schrijf je niet dat je er verdrietig om was. Hoop dat dat dan ook niet zo was.
    Leuk dat je ook in de klas hebt gewerkt met verstandelijk gehandicaoten. In deze groep zitten de oudste kinderen vanaf 15 jr. Het ontwikkelingsniveau vd kinderen is wel heel laag.

T Teddy,
    Weet je al waar jullie naar toe gaan?

Mijn eerste dag was best OK. Ik ben niet te vermoeid, zal morgen wel anders zijn. Dan hebben we een personeelsuitje. Dat wordt dus een dag van 8 tot 9 ofzo!
    In de klas verliep alles lekker, maar ik heb natuurlijk nu meegelopen en stond niet alleen voor de klas.

13. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, hihi inderdaad dan zeg ik later tegen hem of haar: Je bent verwekt toen mama, papa erg gemist had hihi :D !
    Als het zo zou zijn, dan zou ik het niet meer vergeten!
    Op hoop van zegen zullen we maar zegen!
    Ik heb ook 1 keer roze slijm gehad tijdens me eisprong, toen was het achteraf ook raak! Helaas is dat geeindigt in een mk! Ik had toen tijdens die eisprong ook erge buikpijn, had ik normaal ook nooit!
    Ik hoop voor je, dat je hem goed benut hebt :) ! Dan weet jij achteraf ook wanneer het was hihi!

@ Luna, gelukkig dat je er toch naar toe kon gaan! Wel jammer dat het zo gelopen is vanaf zijn geboorte! Ik vond het wel meevallen met je schrijf fouten of ik lees erover heen haha dat kan ook nog!
    Jeetje kan me voorstellen dat het een naar moment was toen ze zo reageerde op je! Wanneer gaan jullie naar legoland toe? Weet niet meer wanneer jullie gaan!

@ Anna, gelukkig dat het meegevallen is vandaag! Het scheelt idd dat je nu nog mee loopt! Je valt wel met je neus in de boter hihi! Gelijk een personeelsuitje, waar gaan jullie naartoe? Wel erg leuk hoor!
    Veel succes en plezier morgen!

@ Mimi en alle meiden, we gaan als we het nog kunnen boeken een midweek naar center parks toe! Dan nemen we een vip huisje hihi! Daar zit een sauna in en komen ze elke ochtend ontbijt aan de deur brengen :D ! We laten ons dus lekker verwennen dan haha!
    Als het door gaat, dan gaan we volgende week maandag daarheen!
    Wel leuk want dan is me mannetje jarig! Maar ik zal wel afkick verschijnselen van dit forum krijgen dan ;) ! Omdat je altijd elke dag hier komt kletsen!

14. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ik heb vandaag een erg bericht van een vriendin van mij gehoord!
    Haar vader is vandaag overleden! Mimi jij kent haar! Me vriendin met haar dochtertje! Haar vader was al lange tijd aan het tobben met zijn gezondheid! Hij had een bacterie in zijn lichaam en door zijn suikerziekte ging de bacterie niet weg! Hij had ook problemen met zn nieren en alvleesklier! Ik vind het echt heel erg voor dr! Woensdag ga ik naar haar toe! Ik heb haar net gesproken! Haar vader was nog maar in de 50, echt veel te jong! Ik wou dit met jullie delen meiden! Want ik zit er een beetje mee! Ik heb haar vader ook gekent!

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Inez : steken rond eisprong heb ik nooit, lichtroze vloeien ook niet.
    Vruchtbare afscheiding normaliter wel, maar sinds de MA niet meer gehad. Ook dit keer nog niet, zit me eigenlijk niet zo lekker. Maar ik heb wel es gelezen dat dit per maand kan verschillen.

Veel plezier met voor de lol naklussen en sterkte weer op de wachtbank!

@ Tatty : ik hoop voor je dat Center Parks gaat lukken, is wel heel lekker om er even uit te zijn!

@ Anna : morgen meteen met je neusje in de personeelsuitjesboter? ;)
    Fijn dat je eerste dag OK was, veel succes morgen!

@ Luna : nu ook op de wachtbank, sterkte.
    Jammer dat het zo gelopen is met je neefje. En ik kan me voorstellen dat het moment van 'zwanger!' roepen even heel raar was. Gelukkig kon je er wel mee om gaan.

Mijn update : nog geen positieve ovulatietest tegen gekomen. Ik verwachtte 'm morgen, was wel leuk geweest als ie vandaag positief was geworden want zondagochtend hebben we geklust en had die ook nog een beetje meegeteld. Ik had het zo leuk bedacht, hahaha!
    Denk dat we morgenavond + woensdag lekker aan de klus moeten want ik zag vanmiddag dat de streep op de ovutest wel al aan het opbouwen is. En dan is 't ei netjes op tijd, ook heel fijn.

Ik ben er wel weer gespannen over, of het klussen en zo gaat lukken. En zo ga je van verdriet miskraam naar telkens spanningen rond NOD's en eisprongen, teleurstelling bij ongi, regelmatig weer terug naar miskraam...... pfff.
    Verder vandaag naar mijn tante geweest om haar te helpen, ze is heel ernstig ziek (kanker en longemfyseem). Ik vind dat altijd zware dagen, nu met de spanning nog wat erger. Ben bekaf, ga zo op tijd naar m'n mandje!

Liefs aan allemaal,
    Natas.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tatty, ik lees nu je laatste berichtje........ wat ontzettend triest :cry:

In de 50, dat is nog veel te jong! Soms is het leven zo oneerlijk.
    Chris is 52, moet er toch niet aan denken dat ik hem nu al zou moeten missen! Mijn vader is overleden op z'n 54ste, dus ik weet hoe zwaar het is. Heel veel sterkte voor jou, je vriendin en alle betrokkenen!

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Natas,
    Denk lekker aan jezelf komende dagen en aan het klussen natuurlijk. Zit er voor ons ook al weer bijna aan te komen!
    Ik wil je wel nog even complimenteren voor al je zorgen voor je tante. Dat is niet zeker niks en dat doet lang niet iedereen.
    Dusse... TOP MEID!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou dank je wel!...... maar eigenlijk vind ik dat vanzelfsprekend. Toch?
    Ze kan bijna niets meer. Dit gaat ook niet heel lang meer duren denken we, ze gaat hard achteruit.

Jij ook veel succes, en plezier natuurlijk ;), bij het klussen!
    Gaat bij jullie in het weekend vallen zie ik.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    @ Tatty Teddy, vervelend berichtje voor je meid, sterkte. In de 50 is nog veel te jong. Bah.

@ Natas, petje af voor je hoor, dat je zo goed voor je tante zorgt. Niet iedereen zou je dat nadoen.

@ Anna en Natas, succes de komende dagen.

En dan worden het weer spannende weken ...

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Eigenlijk weten heel weinig mensen het. Een paar collega's, 4 vriendinnen en heel internet. Zelfs mijn ouders heb ik het niet verteld. Zij waren toen net op vakantie en later voelde ik de behoefte om het te vertellen niet meer.
    Ik heb zelf 2 broers. Mijn man heeft 2 broers en een zus (daar waren we van het weekend).
    Je baan lijkt me echt gaaf zeg! Heb jij wel de onderwijsbevoegdheid of werk je als klasseassistent?

Deel Deze Pagina