@ Luna : hahaha, ja had dat wel begrepen hoor Ik weet dat het in theorie kan, maar ja 1x klussen en 2 dagen voor eisprong was nou niet bepaald wat ik voor ogen had. Maar goed, óf het is niet anders óf dat malle ei komt nog. We testen maar door....... @ Mimi : jij ook bedankt voor je opbeurende woorden! @ Zico : ik duim voor je dat je nu es heel wat meer geluk mag hebben. @ Marijn : ah meis, wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte, dikke knuf.
Je wilt er alles uit halen he, en voor je gevoel heb je dat nu niet kunnen doen. 1 zaadje is genoeg, maar ja dan wel het liefst de keus uit heeeeeeeeeel veel zaadjes Ergens zou het wel fijn zijn als je ei al geweest is, want anders is je cyclus weer zo raar aan het doen. Maar morgen een positieve ovu test zou ook weer niet gek zijn. Hum 2 sernario's die het beide nét niet zijn.
@ Daisy, ik had ook voordat ik zwanger was al krampen! Ik dacht dat het er bij hoorde! Want meer meiden zeiden dat ze daar last van hadden! Ik was na me mk, weer netjes na 28 dagen ongesteld geworden! Maar het kan geloof ik tot 6 weken duren! Ik hoop dat het bij jou netjes op tijd komt! Dan kan je weer een beetje verder en weet je dat je lichaam het weer goed oppakt! Sterkte meid! @ Marijn, jeetje zeg wat erg dat je dat allemaal mee moet maken! Heel veel sterkte meid! @ Zico, dat is ook schrikken zeg! Ik ben blij dat ze er op tijd bij zijn geweest! Maar het valt niet mee! Veel sterkte meid! Naar de meiden die ik vergeet, zwaai zwaai! Ik heb nog niet alles terug gelezen! Gisteren had ik de crematie van me vriendin haar vader! Het was heel mooi, me vriendin heeft een gedicht voor gelezen naar haar vader toe! Wat ben ik trots op haar! Vind het echt zo knap van haar! En haar kleine meid, zei: iedereen staat in de rij omdat ze allemaal van me opa houden! Hartverscheurend was dat zeg! Een meisje van 5 die dat zegt!
@Tatty Teddy, Dat is zeker hartverscheurend he. Vind het ook heel knap van haar hoor dat ze het toch durfde. Hallo meiden even een vraagje. Ik had gisteren roze afscheiding dus ik denk jippie mijn ongi is er. Alleen het is bij die afscheiding gebleven omdat ik nu gewoon weer normale afscheiding heb. Kan het nog doorbreken. Heb omdat ik het raar vond voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar dat ben ik ook niet. Is dit normaal na een mk omdat ik bij de eerste mk weer 26 dagen later het was. Heb wel al een week krampen.
@ Mimi, ik heb dat ook weleens gehad en even later brak het door! Is dit je eerste ongi na je mk? Als ik het goed zeg wel! Het kan ook veranderen he, ik ben normaal tussen de 25 a 28 dagen. En na me 2e mk zat ik op 31 dagen! Heel frustrerend allemaal! Ik zou het even afwachtend, hoe vervelend het ook is! Dikke knuf meis!
ja dit is mijn eerste ongi na mijn mk. Ik wacht gewoon even af dan. heb wel heel last van mijn buik en rug dat kan een teken zijn dat het wel broeit dus ik blijf gewoon met een lap lopen hahaha.
Hi meiden, @Ischa,eigenlijk,misschien komt het raar over maar ik voel me goed,ben vrolijk en lichamelijk voel ik me ook goed Doe jij het maar lekker rustig aan meissie,en als er iets is je mag me altijd pb sturen hoor.... Sterkte! Tatty Teddy,ja idd die krampen schijnen vaker voor te komen dus wil eigenlijk niks zeggen over mk,ik las bij de juli mama's ook dat de meiden menstruatie krampen hadden... Ik hoop iig ook dat mn cyclus weer snel op gang komt want dat wachten is vaak het ergste heh. @Mimi,ik hoop dat je ongie er snel aankomt als het dan toch moet heh? Spannend! Succes! Liefs Dais.. -x-
Mimi, Het klinkt heel goed mogelijk. Waarschijnlijk zul je nu wel snel ongesteld worden.Nog even geduld en dan tel je weer dag.
@ Mimi : rottig hè, die onzekere periode tussen mk en 1ste ongi in. Je wilt graag weer verder, en je wilt een bevestiging dat je lijf de boel weer goed heeft opgepakt. Het zou kunnen dat je ongi 1 dezer dagen gaat doorzetten, zou ook kunnen dat je nog wat langer moet wachten. Zelf zou ik erop gokken dat het nu dan wel snel komt, maar ja ik weet het ook niet zeker. Sterkte! @ Tatty : ik ben blij voor jou en je vriendin dat het afscheid van haar vader mooi was. Sterkte voor iedereen. Ja, pcies! Ik zat vanmorgen op de wc te wachten tot de ovutest klaar was, was me aan het bedenken wat ik nou liever had : of geen/héle lichte streep dus overduidelijk steeds minder LH en ei al geweest, of nu op CD20 een vet positieve test en voor morgen m'n ei getraceerd..... ik wist het niet meer! Allebei de scenario's zijn inderdaad niet ideaal. Maar goed, het was vanmorgen wederom lekker onduidelijk : de streep zat tussen licht en middelmatig in. Dus we testen maar 'vrolijk' verder, hmmpprrfff.
Hoi meiden, ik kom hier niet vaak om te kletsen maar omdat ik zelf nog erg veel moeite heb met het verlies van onze zwangerschap, wil ik graag lezen hoe jullie met jullie enorme verlies omgaan. Ik lees hier al een heleboel verhalen. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen, hoe verschillend iedereen het verlies ervaart. Ik schrik enorm van de heftige verhalen en voel mij even schuldig omdat ik zelf nog zo verdrietig ben om onze miskraam. Even later denk ik dat ieder verlies van een vruchtje of een kindje je in je ziel raakt. Ikzelf ben 1 week na de miskraam weer gaan werken. Twee weken later kom ik er achter dat ik nog zo verdrietig ben dat het mij in mijn werk in de weg zit. Ik heb mij eerst heel erg schuldig gevoeld omdat ik niet eerder had gehoord dat mensen zo heftig reageren op ene miskraam. Dit heb ik maar naast mij neer moeten leggen en ik kan mijn energie beter gebruiken om het een plekje te gaan geven. Maar hoe doe je dat? Ik praat er met mijn vriend, ouders, schoonouders regelmatig over maar dit lijkt niet voldoende. Hoe proberen jullie het verdriet een plekje te geven?
Anoul wat verdrietig dat ook jij een miskraam hebt moeten meemaken. Hoe ik omga met het verdriet? Ik weet het eigenlijk niet. Het allerbelangrijkste is voormijzelf denk ik het de ruimte geven van alles wat ik voel. Verder is het forum zoals deze een geweldige uitlaadklep. Je verhaal eindeloos mogen en kunnen delen met anderen is fijn! Je merkt dat je niet de enige bent, dat je emoties niet vreemd zijn, dat het niet erg is dat je verdrietig bent. Maar als ik eerlijk ben, was voor mij de beste verwerking domweg een nieuwe zwangerschap. Pas toen ik weer zwanger was kon ik de miskraam echt een plek geven en weer opnieuw beginnen. veel sterkte!
@Daisy Het is toch alleen maar fijn dat je jezelf goed voelt. Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Ik voel me vandaag ook wel iets beter.
@anoul26, Het een plekje geven zal op zijn tijd vanzelf komen. Vergeten doe je zulke dingen nooit. Bij mijn eerste mk (dat gebeurde op een vrijdagmiddag) ben ik die maandag weer gaan werken. Ik kwam bij mijn tweede zwangerschap er eigenlijk al achter dat ik dat nog niet verwerkt had. Toen die zwangerschap ook eindigde als een mk vorige maand kwam dat heel hard aan bij mij. Alleen kan ik het nu wel beter een plekje geven omdat ik hetzelf zat ben om verdrietig en alles te zijn. Het doet wel pijn heel veel zelfs. Ik kan ook oprecht blij zijn voor de ander waar het wel lukt en ik hoop juist dat ze zoiets als een mk niet hoeven mee te maken. Schuldig voelen moet je vooral niet doen. Ik was ook heel onwetend eigenlijk over alles. Ik had het gevoel dat een ander moest zeggen hoe ik me moest voelen en alles. Ook dat ikzelf het gevoel had dat het na een paar weken niet meer bespreekbaar kon zijn. Iedereen om je heen lijkt het zo snel te vergeten terwijl je dat zelf niet doet. Daarom is dit forum er om je hart uit te storten ook al zou het jaren later nog zijn. Hier weten meiden wat je voelt en het maakt niet uit hoevaak je je hart lucht hier zijn eigenlijk lotgenoten. Hoe jammer het ook is dat die er zijn omdat je het een ander nooit zou gunnen het mee te maken.
Hallo meiden. Ik ben vanmiddag volledig gaan vloeien dus mijn eerste ongi na mijn mk is er. Ik ben dus weer regelmatig de 28 dagen dus maar. Ik vind het wel raar want deze ongi wat ik nu heb heeft stolsels. Het rare vind ik ervan omdat ik vorige maand helemaal schoon was. Hoezo stolsels zou dat een uiting nog kunnen zijn van mijn mk vorige maand? Heeft iemand dat ook gehad terwijl ze helemaal schoon was? Ik heb ook ontzettend last van mijn buik en rug niet normaal meer. Vind dit geen fijn idee, Het is in vlagen zeg maar niet de hele tijd maar als ik kramp krijg zak ik helemaal in. Niet fijn. Het is erger dan ik gewend ben
@ Mimi : het kan gebeuren dat een 1ste ongi (of nog wat meer) heel anders zijn dan je gewend bent. Het kan dus normaal zijn dat het nu heftiger is, maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk ook even langs de arts gaan. @ Anoul : hoe ik het een plekje geef?....... ik worstel en kom boven, denk dat dat de omschrijving is. En dan is dat 'boven komen' nog relatief want regelmatig verzuip ik weer. Ik weet niet goed wát ik dan precies doe. Flink uithuilen, praten met m'n man en moeder + zus, m'n angsten uiten en niet opkroppen, en proberen daarna weer positiever te denken, dat is het denk ik wel. Ik heb zelf geen behoefte aan een psycholoog of iets dergelijks, maar kan me voorstellen dat dat voor anderen wel iets kan zijn. Zelf heb ik geen zin en kracht om allerlei oud zeer op te rakelen, wat dan denk ik wel ter tafel komt want sommige dingen hebben met mijn kinderwens te maken. Ik ga wel een speciale massagetechniek uitproberen wat Pulsen heet. Wie weet dat ik daarmee een handvat heb om mijn verdriet en angsten meer los te kunnen laten zodat het leefbaarder wordt. Mijn update : vanmorgen weer geen duidelijkheid met de ovutest, weer een middelmatige streep.........
Stolsels bij een menstruatie is niet vreemd hoor! Aangezien je een keurige cyclus hebt zou ik me er niet druk om maken. Balen dat je er nu zo'n buikpijn bij hebt. Dat had je de afgelopen weken toch niet? Ik bedoel dat is toch echt van de ongi?
@luna73, Ik had alleen van de week lichte krampjes maar dat weet ik aan op menstruatiepijn. Vandaag is het al minder hoor de pijn alleen moest ik net wel naar de wc rennen. Ik voelde het gewoon lopen. Was even geen fijn gevoel omdat ik vorige maand precies dat zelfde gevoel had, alleen was het toen de mk. En ja alles zat vol net. Ach ik hoop dat mijn volgende ongi niet zo erg is als nu.
@Mimi, Die eerste ongi na de MK schijnt vaak het heftigst te zijn. Hopelijk komt het de volgende keer niet zo terug. Wel fijn dat je weer een nieuwe ronde hebt he! Succes!