Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Matiaatje,
    Het blijft een raar gebeuren jouw HCG, goed dat je het ziekenhuis houdt aan de afspraak. Het is goed te weten hoe je er voor staat.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Misschien wil ik onbewust idd wel geen afscheid nemen. Maar ik ben niet bang daarmee de miskraam te kort te doen, dan zou het zijn omdat ik het op een bepaalde manier bij me willen houden.
    Het benauwd me dat ik dat gevoelsmatig misschien niet kan en dat valt nou eenmaal niet af te dwingen, maar het zou dus wel beter zijn.

De rode draad is inderdaad angst...... ik ben als de dood dat een kindje krijgen me nooit meer gaat lukken.
    Komt waarschijnlijk ook voor een deel omdat ik het zelf heb uitgesteld en nu heel veel spijt heb van deze beslisising en van de redenen waarom ik dat gedaan heb.

Onwetendheid en onzekerheid spelen zeker een rol in die angst.
    Maar wat me ook erg bang maakt is dat dit de eerste stappen kunnen zijn in een weg met een doodlopend einde. De eerste stappen naar b.v. ivf en wat nou als dat na 3x niet gelukt is.

Ik denk ook wel dat je erin mee groeit hoor.
    En ik ben mezelf nu ernstig aan het toespreken "alles stap voor stap Natasja, stap voor stap". Eerst maar 's NOD van zondag afwachten (heb weinig hoop, maar you never know), dan maandag naar de HA. En van daaruit verder zien, stap voor stap, beslissingen nemen op het moment dat we de info hebben.

Jazeker, dank je wel!

Ik ben blij voor jou dat je je nare gevoelens achter je hebt kunnen laten.
    Geniet ervan, en alvast een heel fijne verjaardag!

Liefs,
    Natas.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Maria,

Ik geef je ook groot gelijk, prima dat je erop gestaan hebt dat er volgende week weer getest wordt.
    Wat een ellende met hcg voor je meid :(

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas ik reageer weer even maar als je liever hebt dat het via PB gaat dan moet je het aangeven.

je schrijft over je angst. JE bent als de dood dat dde weg wellicht doodlopend is, maar meid toch, dan ben je 3 behandelingen verder! Zo ver moet je niet vooruit kijken want daarmee kwel je jezelf.
    Je bent op dit moment nog niet eens toe aan poging 1 laat staan aan poging 3! Elke keer wordt alles geevalueerd en aan de hand van jullie situatie bekeken hoe de ivf eruit moet gaan zien. Dat is ook niet bij iedereen hetzelfde. En wie zegt dat jullie idd op IVF aangewezen zijn? Ga terug naar het hier en nu. Kijk idd eerst naar zondag en dan naar de afspraak die je met de ha hebt gemaakt. Dat is al ver genoeg. het eindstation in nog zover weg! Als je nu al naar het eindstation kijkt dan is de weg nog lang. Hoe kort hij voor je gevoel ook is, zover ben je nog niet.
    Bovendien, je hebt nog steeds elke maand een kans.
    verder denk ik, dat het starten in de MMM je ook rust kan geven, omdat je weet dat er iets gedaan wordt. Allemaal stappen die jullie dichterbij een kindje kan brengen.

verder schrijf je dat je als de dood bent dat een kindje krijgen nooit meer gaat lukken. het lijkt me vreselijk als je dat mee moet gaan maken, maar he, is dat nu al aan de orde? je bent nog bezig en je hebt nog kansen. Als het ooit idd zover komt, dan pas zou je je hier mee bezig moeten houden. Probeer voor jezelf een tijdspad uit te zetten en probeer daarin niet te ver vooruit te kijken.

Oja nog 1 puntje over je miskraam (wordt wel een warrig verhaal zo van mij.) Je schrijft:
    Maar lieverd, je miskraam blijft ook altijd bij je! Dat is een onderdeel van jullie levensverhaal geworden. Dat heeft een geheel eigenlijk plek gekregen. het zit in je hart en zal daar nooit meer weg gaan.

Zet hem op zondag!

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    een week geleden al, maar ik test lekker door totdat ze op zijn, dus vandaar dat ik vandaag weer even behoefte had aan een nieuwe vette + test

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    zucht kunnen ze niet iets geven zodat het wat sneller gaat?

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    een 81 ling! Arme jij hahaha

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Luna,

Is prima hoor, dat je gewoon hier antwoord.

En dank voor je woorden..... ik weet rationeel wel dat mijn hoofd en mijn gevoel een loopje met me nemen en dat ik vreselijk op de zaken vooruit loop.
    Maar dat gevoel IS er, het komt uit m'n tenen, het zit in m'n vezels.

Dan is het lastig daartegen te blijven vechten, het is lastig om elk moment voor ogen te houden dat mijn angsten helemaal geen waarheid hoeven te worden. Dat de MMM in gaan niet meteen betekent dat pogingen van het een of ander gaan mislukken. Dat het helemaal niet gezegd is dat ik nooit moeder zal worden.
    Op sommige dagen sijpelt die angst er dan te veel door, gisteren en vandaag zijn daar een goed voorbeeld van. En dan zijn woorden zoals deze van jou heel prettig voor mij om te lezen, het helpt me om beter weer terug te komen bij de realiteit. Een beetje bang blijf ik, maar dan kan het weer wat normaler worden en niet zo verzenuwd.

Over de miskraam : gek is dat hè, ik heb het gevoel alsof verwerken gelijk staat aan het niet meer bij me kunnen houden.
    Verhelderend wat je schrijft, want natuurlijk kan ik het wel bij me houden maar ik moet dat alleen op een andere manier doen dan ik nu doe.

Maar, eerst op naar zondag en dan (evt.) maandag!

Merci, en knuf,
    Tas.

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Luna,
    Ik ben morgen vrienden helpen verhuizen, dus ik wil je nu graag even feliciteren nu je zwanger je verjaardag in gaat.

Hoewel ik op dit moment (bedoel ik gisteren en vandaag, kan morgen weer anders zijn) niet veel bezig ben met zwanger worden, vind ik je antwoorden richting Natas ook wel duidelijk en iets waar meer mensen wat aan kunnen hebben.

Ik ben me er ook van bewust dat de stap richting MMM er een is die dingen kan veranderen. En als ik het voor het kiezen heb, dan heb ik ook veel liever een kindje via de natuurlijke weg. Maar ik heb aan de andere kant veel liever een kindje via de MMM, dan dat ik wacht tot het helemaal niet meer kan.

Ik denk dat wij ook de afspraak van 18 december door laten gaan, of hooguit een maandje verzetten.
    De eerste tijd van de onderzoeken dan kan je gewoon doorgaan met proberen. En het is helemaal nog niet gezegd dat van de eerste stap richting de MMM er ook een behandeling zal volgen.
    Wanneer alles OK is en de kans groot is dat het vanzelf komt, dan kunnen we er ook nog voor kiezen om gewoon het samen verder te proberen.

En Natas, voor IVF is er voor jullie denk ik ook nog veel anders mogelijk.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas en Annna DIKKE KNUFFELS !
    Reageren op internet is soms lastig omdat je nooit weet hoe de ontvanger het ontvangt. Soms denk ik wel eens": dit gesprek had ik in een hoekje van een donkere kroeg willen voeren, gewoon real to real. Maar aan de andere kant, nu kun je over je antwoorden nadenken en het nog weer eens terug lezen.
    Dikke knuffel!

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Twee violen en een trommel en een fluit
    en ikke die is jarig dus de vlag die gaat nu uit!

Ik ben blij! Ik ben flink verwend door de mannen maar heb een prachtig cadeau in mijn buik zitten!

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    :({|= :whistle:
    Er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is LUNA
    we vinden het allen zo prettig jaja
    en daarom zingen wij blij zo blij

ze leven hoog hoera hoera

lang zal ze leven
    lang zal ze leven
    lang zal ze leven in de gloria
    in de gloria in de gloria

hieperdepiep Hoeraaaaaaaaaaa
    hieperdepiep Hoeraaaaaaaaaaaa

\:D/ :)

Een hele fijne dag toegewenst namens mij. hihi geniet er lekker van want eigenlijk is het dubbel feest he.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gefeliciteerd Luna! :whistle:

Anna, ik ben benieuwd hoe het dit weekend met je zal gaan.
    Ik hoop op roze goed nieuws! ;)

Ik ben vandaag + vanavond weg, druk druk, komt wel goed uit om er niet al te veel aan te denken. Al heb ik niet zo veel hoop deze keer, morgen testen hijgt toch aardig in m'n nek.

14. @Luna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan voor twee, letterlijk en figuurlijk!
    Ik vind het heel erg goed wat je schrijft naar Natas. Er zijn genoeg mensen op dit forum die heel veel hebben aan zulke steun!

En Natas. Hoe lastig het ook voor je is. Blijven hopen. Wie weet dat je morgen een positieve test hebt. Verder wens ik je heel veel sterkte!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Er is er 1 jarig hoera, hoera,
    Dat kun je wel zien dat is ZIJ.

Luna, ook hier van harte meid. Laat je lekker verwennen door je mannetjes en geniet van het mooie cadeautje in je buik.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve Natas en Anna, meiden, ik denk aan jullie en duim vreselijk hard voor jullie. Het zou fijn zijn wanneer jullie konden aanschuiven op de roze bank. We hebben hier heerlijk zachte kussentjes Natas!

17. Hi Mariaatje, ik mag volgende week weer bloedprikken. Maandag was hcg 345 en woensdag 228. Volgende week woensdag weer. Weet jij of HCG helemaal 0 moet zijn voordat je weer een eisprong hebt?

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hoi hoi

Luna, van harte gefeliciteerd meid, het allermooiste cadeautje heb je al gekregen! Fantastisch!

@Caro, pas als het hcg onder de 5 is spreken ze van "niet zwanger", daarna krijg je als het goed is een eisprong en word je ongesteld. Zolang het hcg nog hoger is dan 5, dan krijg je dus geen eisprong en word je ook niet ongesteld! Jij ook veel sterkte meid, ik hoop dat het hcg sneller verdwenen is dan bij mij, want dit is echt niks op deze manier!

19. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Luna van harte!
    Natas en Anna, ik begrijp dat jullie leeftijd meespeelt? Want aan de cyclussen te zien zijn jullie nog niet zo heel lang bezig? En allebij al een keer zwanger geweest. Weet niet of de MMM direct wat dan voor jullie kan betekenen. Aan de andere kant zullen ze gezien de leeftijd denk ik ook wel sneller zijn met behandelingen.
    Wij zijn 5,5 jaar bezig. Vorig jaar zomer in de MMM terecht gekomen. Dit jaar 2 keer spontaan zwanger en nu worden we weer gezien als een normaal koppel wat normaal zwanger kan raken. Dus moeten we weer een jaar proberen voor we weer hulp kunnen inroepen van de MMM. Logisch, want het is dit jaar 2 keer gelukt. Maar ook wel jammer, omdat we nu voorlopig geen alternatief hebben. Want ja zwanger worden wil ik het liefst zo gauw mogelijk weer.
    Ik hoop voor jullie dat het spontaan nog gaat lukken. Wat betreft de MMM, je verlegt je grenzen keer op keer. Ik zag zo tegen onderzoeken op, vreselijk. Achteraf is het me reuze meegevallen. Telkens op de valreep voor behandelingen toch spontaan zwanger, dus wie weet was dat wel een duwtje in de rug die we nodig hadden om toch zwanger te raken.
    Niet wanhopen, blijf vertrouwen hebben in de toekomst, met of zonder MMM. Net als wat Luna zegt, niet al van te voren met de 3e behandeling bezig zijn als je nog niet eens onderzoeken hebt gehad. Misschien kan het met iets minder ingrijpend ook slagen. Mijn duimen draaien alvast!
    Caro, hopen dat de hcg gauw daalt. Dan zul je je zeker ook beter gaan voelen. Bij mijn eerste MK bleef ie ook zo lang hangen, bah, niks aan, want je wilt verder.
    KOmende dagen verwacht ik een eisprong te krijgen. Ik voel hem nooit, dus het is altijd een gokje. Mijn temp was nog laag vanmorgen, dus zal vandaag niet zijn denk ik.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    He bah Hartewens, natuurlijk is het fijn dat je spontaan zwanger bent geraakt, maar hebt het helaas niet mogen blijven. Eigenlijk is het niet eerlijk dat jullie nu weer een jaar moeten wachten voor jullie weer de MMM in mogen gaan.

Deel Deze Pagina