Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    @Luna, Hoe was je verjaardag gisteren? Ben heel benieuwd

@Hartewens, Heel fijn natuurlijk dat jullie zelf een spontane zwangerschap hebben gehad, Alleen jammer dat het niet zo had mogen zijn dan en dat je nu weer een jaar moet wachten op de mmm. Positief blijven denken zegt iedereen altijd he.

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hoi hoi

Heb straks een babyshower...pfff, ik probeer oprecht het leuk te vinden, maar ben bang dat ik straks tussen al die babykadootjes best wel verdrietig word, zo confronterend allemaal... :cry: :oops:

Luna, leuke verjaardag gehad?

3. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    HCG moet minder dan 5 zijn

4. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Ik heb een heerlijke verjaardag gehad! Nu slaat de verkoudheid toe en ben ik mijn stem helemaal kwijt. Handig ;-(
    Ik fluister zoveel mogelijk tegen de kids. Morgen moet ik wel weer werken. Hopelijk gaat het dan beter.

5. Hi, 10 uur geslapen en nog steeds doodop! Ga vandaag maar helemaal niks plannen. Even een (klein) rondje lopen, want het is droog en zonnig zowaar.

@Luna, hopenlijk gaat het snel beter met je keel.
    @Mariaatje, ik hoop dat het woensdag al <5 is. Kan niet wachten om de draad weer op te pakken. Enne, sterkte op de babyshower. Kan me voorstellen dat het verdrietig en confronterend is.

6. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    NATAS TOI TOI TOI

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, sterkte met je keel.

Mariaatje, zo'n babyshower kan leuk zijn maar is inderdaad wel confronteren. Sterkte meid.

8. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    NATASSSSSSSSSSSSSS ZAg ik dat nou net goed in een ander topic.....

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Lieve lieve meiden, ik heb ZWANGER getest!

Heb vanmorgen zelfs 2x getest :)

We zijn wel heel erg gereserveerd.
    Blij dat deze stap nu weer gezet is, en zo snel. Maar mijn angst over "als dat ooit nog maar een keer gaat lukken" is nu iets van richting verschoven naar "als het maar niet weer mis gaat", en nog net zo hevig. Maar over onzekerheden en verdriet hoef ik jullie natuurlijk niets te vertellen.

Ik ga wel verder met het beter proberen te verwerken van de miskraam, daar komt natuurlijk een groot deel van het verdriet en de angst vandaan.
    Ook ga ik morgen evengoed naar de HA, kijken of ik via haar makkelijker een echo-afspraak kan krijgen bij het ZH voor rond de 7 weken (vorige keer moeten bedelen voor een vroege echo). We denken en dromen nog niet verder vooruit, en meer dan afwachten en duimen kunnen we niet doen.

Mijn uitgerekende datum zou, gezien de dag van posi ovutest, op 4 augustus zijn.
    Zo even een mooie banner zoeken ;)

@ Anna : ik ben zo benieuwd hoe het met jou gaat!

@ Maria : een babyshower is zeker confronterend, ik vond dat ook heel zwaar :(
    Veel sterkte!

@ Inez : ik las dat je zw.test weer een mooie vette streep gaf : super!
    Heb je al last van kwaaltjes?

@ Luna : fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad, en neem vandaag maar even een kom-bij-dagje!

@ Hartewens : ja, bij Anna en mij spelen onze leeftijden mee. Ik ben 40, de kans op zwangerschap is statistisch gezien fors kleiner en het risico op miskraam groter (1 op de 4 maar liefst).
    Maar inderdaad, we zijn beide wel al een keer in korte tijd zwanger geweest. En ik nu zelfs voor de 2de keer, en weer snel. Wat dat betreft heb ik absoluut geen klagen, nu alleen hopen dat het dit keer wel goed blijft gaan.

Mijn angst over niet meer zwanger worden blijkt dus ongegrond te zijn. Maar ja, angst is een gevoel wat zich niet zo laat sturen soms. Maar ik ben nu zeker blij dat de MMM voorlopig van de baan is, hopelijk blijft dat zo.
    Ik vind het erg triest voor je te lezen dat jullie het nu weer een jaar moeten proberen. Jullie zijn al zo lang bezig! Of ze oudere vrouwen direct helpen dat weet ik ook niet, wat ik wel weet is dat de termijn dan meestal op een half jaar staat.

Ik wens je heel veel succes!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ja joh, niet zo snel, op deze leeftijd word je wat langzamer :)

11. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    DRIE DIKKE ZOENEN NATAS!
    (Zie PB)

Ik ben BLIJ !

12. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hier ook een dikke knuf terug! :)

13. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Whoehaaaaaaaa, Natas, helemaal geweldig meid, ik ben zo ontzettend blij voor je!

Van harte gefeliciteerd.

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik heb het je ook al in een PBtje gezegd, jullie gereserveerdheid naar deze zwangerschap toe is zo ontzettend herkenbaar. Dat zijn wij ook nog steeds. Ben nog zo ontzettend gefocusd op het feit dat het vast wel weer mis zal gaan, dat het genieten nog erg moeilijk is.
    Begin heel langzaam wel wat meer kwaaltjes te krijgen en ook gisteren had ik weer een vette + test, maar het ongeloof is nog steeds daar. Het is al zo vaak al zo snel misgegaan, dat ik zoiets heb van, dat zal nu ook wel weer gebeuren, al zijn daar geen tekenen naar.
    Tegelijkertijd begint wel het besef te komen dat ik dan nu toch echt zwanger ben en dat ik al bijna weer een mijlpaaltje bereikt heb. Morgen 5 weken en nog geen tekenen van bloed. Daarmee heb ik dan de laatste 4 qua tijd ingehaald.

Het blijft spannend en ik denk dat deze onzekere muts nog lekker blijft testen tot ze meer zekerheid heeft.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ja, onzekerheid hoort er voor ons helaas meer bij dan als je nog nooit een miskraam hebt gehad. :(

Ik ben heel blij voor je dat je morgen 5 weken bent en er geen onheilspellende tekenen zijn plus je vette posi testen hebt.
    Dit keer MOET het goed gaan voor je, je hebt al zo veel ellende gehad.

Ik blijf ook nog wel even testen, maar mij zegt dat minder dan jou.
    Ik testte vorige keer steeds vet posi en had geen enkel teken dat het mis zou zijn toen bleek dat het een MA was.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    He Natas,

Je mag je banner veranderen!

17. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hihi, ik ben nog aan ut zoekuh! :D

18. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    ben jij ongi geworden (zie banner)?

19. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Natas van harte meid! Zo zie je maar, niet wanhopen! Je angst kan ik me wel voorstellen. Toen wij de 2e keer zwanger raakten had ik dat ook heel erg. Vond het zo gek dat we zo "snel"(na 6 maand) weer zwanger raakten. Gaf ook hoop voor de toekomst. En nog denk ik, het is nu 2 keer gelukt, een derde keer moet nu toch ook mogelijk zijn!
    Mijn duimen draaien hoor!

20. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    dubbelpost :oops:

Share This Page