Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussion in 'Vlinder clubs' started by tiruja, Sep 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hoera, weer een mijlpaal bereikt ... we hebben een kloppend hartje gezien.
    En op 20 december hebben we de volgende echo alweer. Lekker snel!

2. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    JOEPPIE :whistle: , geweldig meis!
    Ik ben erg blij voor jullie! Nu kan je echt gaan genieten van je zwangerschap! 20 dec is idd al heel snel, maar wel erg fijn!
    Ik ga proosten op het mooi kloppend hartje van jullie beeb \:D/ !

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    O meis helemaal geweldig hoor. Ik had ook niet anders verwacht. 20 december is ook snel erachteraan fijn hoor meis.

Bij mij vandaag mijn NOD goed doorgebroken. Hoop alleen niet dat het elke maand zo gaat. Want dat houd in dat ik niet zeker weet hoe mijn cyclus is. ik was na mijn mk gelijk met 28 dagen. Dag 27 was wel net als gisteren 1 keer beetje bruinverlies maar 28 goed doorbreken. Nu was het al op dag 26 beetje bruinverlies en ben op dag 27 ongi. Hmmz moet ik maar even rekening mee houden dat ik volgende maand het misschien wel op dag 25 heb en dag 26 mijn NOD. Begrijpen jullie het nog. :(

Heb wel enorme last van mijn buik verschrikkelijk dat had ik vorige maand ook al en ik hoopte dat het kwam omdat mijn lichaam weer moest wennen na mijn mk. Hoop dat het deze week niet net zo lang als vorige maand duurt en na vandaag geen buikpijn meer heb. Hoop ik. Ik ga vanmiddag op school helpen voor de kerstmarkt en ik weet niet hoe ik dag doorkomt zo. :cry:

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Hihihi moest zo lachen. Ik las dit stukje een beetje te snel. Hahaha De kerstman en je ei, wat zal daar voor grappigs uit komen? Hopelijk kun je hem traceren met tempen en ovutesten.
    Inez wat super zeg! Wat goed meid! Mijn duimen blijven volop draaien, want het helpt zo te lezen!
    Nog 3 dagen en dan kan ik testen. Spannend!

5. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Mimi, balen zeg meis! Ik hoop dat het de volgende ronde raak is bij je! Ik zou lekker een paracetemol innemen als ik jou was! Misschien helpt dat een beetje! Je cycles deze maand is 26 dagen omdat je op de 27e dag ongi bent geworden en dat tel je weer als dag 1 van je nieuwe cycles! Snap je hem nog? Veel plezier op de kerstmarkt, ik hoop dat het een beetje gaat met je!

@ Hartewens, me duimen worden hier suf geduimd hoor voor je :)! Spannend!

Even een update van mij:

Sinds vandaag heb ik melkachtige afscheiding! Dit heb ik zover ik me kan herrinneren nooit een week voor me nod! Me borsten gaan nu ook meer zeer doen! Ik hoop echt niet dat me lichaam me in de maling neemt en dat ik ongi ga worden! Ik ga nu nog een week op de wachtbank zitten zucht! Normaal vind ik die week voor nod niet erg, maar nu wel!

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    O Tatty Teddy, Ik duim voor je hoor meis. Zou wel leuk leuk een vervroegd kerstcadeau'tje he.

E en nee ik snap hem niet. Normaal is een cycles 28 dagen. Als je een dag eerder ongi word is het toch een cycles van 27 dagen.? Misschien dat het volgende maand 26 dagen is als ik weer een dag eerder ongi word. Weet je eerst fatte ik het zelf nog maar nu vat ik hem helemaal niet meer :cry:

7. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    haha mimi ik maak je helemaal in de war! Ik probeer hem ff goed uit te leggen voor je! Op de dag dat je ongi wordt, die tel je als dag 1 van je nieuwe cycles! Dus vandaag is dag 1 bij je! Je zei dat je op de 27e dag ongi werd ( vandaag ), daar tel je die ene dag dan weer vanaf! Dus kom je uit op een cycles van 26 dagen! Want op de dag dat je ongi wordt, begint je nieuwe cycles gelijk weer! Ik werd vorige maand op de 31e dag ongi, dus mijn cycles is 30 dagen! Want 14 november begon me nieuwe cycles weer! Ik hoop dat je het nu wat beter snapt ;) ! Anders kan je ook een cycles banner maken, net als mij! Dan weet je precies op de hoeveelste dag je zit! En wanneer je eisprong is en wanneer je evt kan testen haha!

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    haha ik begrijp het wel uhm half hoor. Haha ik was eerst altijd op zaterdag ongi. Nu opeens de vrijdag vandaar Maar ach ik wil best een cyclesbanner doen maar ik vind mijn banner van mijn meissie eigenlijk veel leuker. Ik ben eigenlijk ook bang dat ik er anders te veel op focust. en het stomme is dat ik nu dus niet weet hoe en wat. Mijn mk kwam op een zaterdag en precies 4 weken later ook op de zaterdag kwam mijn NOD. Nu komt hij 1 dag eerder dus echt weet niet precies hoe mijn cyclus loopt.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik ben zo blij, zo blij blij blij met Inez haar mooie echo! :D

Verder ben ik kort van stof dames, ben snipverkouden, gammel en erg moe.
    De gloeiende borsten zie ik ook dan maar als een goed teken (voor zover dat iets wil zeggen natuurlijk), dat heb ik er graag voor over!

Tatty, ik rij alleen naar die prikkert. Chris heeft daar door de weeks geen tijd voor (ik doe het op m'n vrije dag) en zou ik ook niet nodig vinden.
    Ik las dat jij wat symptoompjes hebt. Spannend meis, ik duim!

Mimi ongi geworden? Jammer.......

10. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hartewens, ik hoop dat je het weekend goed door komt! Sterkte met de zenuwen.

Inez, ook maar even hier; gefeliciteerd met het kloppende hartje. Wat een lekker weekend word het zo he!?

Natas.
    Heb meteen ook maar weer eens een afspraak met mijn prikster gemaakt. Ik ben zo druk dat ik wel wat extra doorstroom van energie kan gebruiken. Ze prinkt niet speciaal voor de cyclus of dergelijks. Sterkter nog, ze raadde me aan om tenminste 6 maanden te wachten voordat ik weer zwanger zou proberen te raken.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties.

Ja, het was echt geweldig vanochtend. Ik had me er zo ontzettend op ingesteld dat het niet goed zou zitten, dat er echt even een flinke ontlading kwam op het moment dat we het hartje zagen.
    We weten dat het in dit stadium nog niet wil zeggen dat het nu wel goed zal blijven gaan, maar het begin is er. Zover zijn we de laatste 5x nog niet gekomen. En nu maar uitkijken naar de volgende echo op 20 december. Wel een erg fijn gevoel dat ze ons de komende tijd nauwlettend in de gaten zullen houden. Ik blijf ook onder controle in het ZH vanwege medicatie voor hoge bloeddruk, maar dat vind ik niet erg. Ik ken ze bijna allemaal nog van m'n eerste zwangerschap en er zit een fijn team aan verloskundigen en gynaecologen bij ons.

Tatty Teddy, ik ga zo ontzettend voor je duimen meid, het klinkt erg goed tot zover. Wat zou dat een geweldige afsluiting van het jaar voor je zijn zeg! Nieuwe baan en wie weet ... nieuwe zwangerschap. Beter zou het niet kunnen.

Mimi, balen meid, dat je ongi nu flink is doorgebroken. Jammer dat je cyclus iets lijkt te verschuiven. Hopen dat het nu weer als vanouds blijft komen of nog beter .... hierna gewoon een klein jaartje niet meer.

He Anna, ook naar de prikkert? En waarom zou zij vinden dat je maar even een half jaartje moet wachten? Kan zij geen klokkijken? Net alsof wij daar de tijd voor hebben om even een half jaartje pauze te nemen.

Hartewens, sterkte meid, zo die laatste paar daagjes op de wachtbank. Hopelijk kun je daarna overspringen op die heerlijke roze sofa samen met Tatty! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

12. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

Aug 11, 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Natas, Vervelend dat je zo verkouden bent! Het is ook weer om ziek te worden zeg! Nu mag je voor jezelf de prei en de vitamine gaan pakken ;) ! Ik lig nog steeds in een deuk als ik terug denk dat chris toen niet lekker was en jij in de weer ging met gezonde voeding haha!
    Maar het had wel geholpen toen! Je hebt gelijk dat chris niet mee gaat, je ligt er maar net een half uur! Maar het zou op de heen en terug weg wel gezellig zijn! Gelukkig zit er een radio in de auto :D en is het niet zo stil voor je! Ben blij dat je nu wat meer sympthomen krijgt, geeft je toch een geruststellend gevoel!

@ Anna, wat stom dat die vrouw dat tegen je zei! Wie denkt ze wel dat ze is, een half jaar wachten is veel te lang daarvoor! Maar wel fijn dat je nu extra energie krijgt!

@ Inez, ik kan me voorstellen dat je er een beetje tegen op zag tegen de echo! Lijkt mij aan de ene kant ook wel eng! Dat zou ik ook hebben! Ik ben echt zo blij voor jullie dat het er goed uit ziet! Wel leuk jij en natas hebben de 20e allebei een echo! Dat wordt een hele mooie dag! En net zo voor de kerstdagen! Ook fijn dat je het team van het ZH nog kent van je eerste zwangerschap, dat scheelt weer! En het is voor jezelf ook een geruststelling dat je in de gaten wordt gehouden! Staat de echo in je album? Ben erg benieuwd :D !

Meiden ik kan jullie nu heel leuk nieuws vertellen:

Me oudste zus is zwanger van haar tweede! Ze heeft gisteren haar echo gehad en dat wachte ik eerst af voordat ik het ging vertellen! Alleen mimi weet het al! Me zus zelf had het al tegen iedereen vertelt, maar zij heeft gelukkig geen achter grond! Ze is nu 9 weken en 4 dagen! En ze is uitgerekend op mijn verjaardag: 8 juli :) ! Bijzonder he! Dan krijg ik hopelijk die dag een heel mooi kado! Ik had er in het begin toen ik het net wist wel moeilijk mee hoor! Toen ik thuis kwam heb ik alleen maar lopen huilen, net of me verdriet van de mk er toen helemaal uit kwam! Maar nu ben ik echt super blij hoor! Me moeder had tot 2 keer gedroomd dat ze weer een dochter krijgt die claire zou heten, dus nu noemen we de beeb claire haha :) !

13. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Tatty Teddy, ach wat leuk, een tantezeggertje erbij. En wat leuk, uitgerekend op jouw verjaardag. Gefeliciteerd. Ik kan me wel voorstellen dat je het er even moeilijk mee had. Had ik ook toen ik hoorde dat m'n schoonzus zwanger was van haar vierde en vooral toen het daarna hier nog 2x misging. En hoewel je het de ander natuurlijk ook wel gunt, zou je stiekempjes toch liever hebben gezien dat het om jouw kindje ging.

Ik heb wel een foto van de echo meegekregen, maar er is nog niet zoveel op te zien. Daarom heb ik hem niet in m'n album gezet. De volgende echo (die ik inderdaad op dezelfde dag heb als Natas) gaat wel in m'n album komen, want daarop is dan veel meer te zien dan nu.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : wat een rare uitspraak van jouw prikster :(
    Vind ze dat in het algemeen zo, of iets specifieks voor jou? En denkt ze dat jij zo maar even een half jaar in de prullenbak kan gooien? Hmmpprffff!

@ Inez : deze eerste, en heel belangrijke + grote stap, heb je nu binnen! Echt helemaal super.
    En saampjes dus de 20ste voor een echo..... ik ben er ontzettend bang voor, maar we gaan het meemaken.

@ Tatty : gefeliciteerd tante! :D
    Kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt gehad. Het is aan de ene kant ontzettend leuk maar aan de andere kant ook heel confronteren.

Heb je al meer of nieuwe symptomen?

Hahaha, ja Chris heeft toen heel wat gezonde dingen moeten eten van me! :)
    Helaas kan ik weinig meer doen dan ik al doe. Sinds de afgelopen maanden leef ik gezonder dan ik ooit gedaan heb. Gestopt met roken, geen wijntjes meer, 3 stuks fruit per dag, 6 avonden in de week een berg verse groenten, alles volkoren, melkprodukten, geen nachtbraken meer en redelijk op tijd naar bed, slik een multivitamine, etc. etc.

Ik heb super K geslapen vannacht. M'n neus zo potdicht dat ik als een vis op het droge naar adem lag te happen, man wat vermoeiend en ik was al helemaal afgepeigerd. Midden in de nacht toch maar neusdruppels ingenomen, daarna viel ik bijna meteen in slaap.
    Heeft (lieve) Chris me laten liggen vanmorgen en werd ik pas om 12.00 wakker! Nu een beetje duf, maar ik heb wel wat bijgeslapen. Nou zit ik hier weer naar adem te happen.

Ach het is gewoon lastig en gooit m'n schema in de war, maar gaat wel weer over voordat ik een jongetje word :D
    (zou wel een unicum zijn..... een zwanger jongetje! :))

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    De prikster vertelde dat voor mijn eigen bestwil. Ze is van mening dat een zwangerschap, ook al is die korter dan 9 maanden wel een hele aanslag is op je lichaam. Op zich klopt dat ook best wel. Kijk maar naar de vele verhalen hier. Hormonaal is de boel overhoop gegooid.Maar het herstel kan natuurlijk sneller gaan bij de een dan bij de ander. Anders zouden er al niet weer zoveel vrouwen zwanger zijn, kort na de MK.
    Maar zoals gezegd; ik heb de leeftijd niet om 6 maanden te wachten. Doe ik dus ook niet. Voor mijn gevoel ben ik geestelijk en ook lichamelijk over het verlies heen. Hoewel het altijd een pijnlijk iets zal blijven. Ik kan er nu aan terug denken zonder emotioneel te worden.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Inderdaad Anna, onze lichamen laten zelf wel zien of het alweer zwanger kan worden of niet. En gebleken is dat dat veel sneller kan dan pas na een half jaar.

17. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ze bedoelde ook niet dat het niet eerder kan hoor. Maar meer dat het beter zou zijn voor een lichaam en ook geest natuurlijk. Maar het is naar mijn idee een heel voorzichtige beredenering.

18. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Taty Teddy gefeliciteerd met je zus! Spannend voor jou zo vlak voor je Nod. Zit in hetzelfde schuitje.
    Annna, een half jaar wachten. Poeh dat is wel erg lang. Ik denk maar zo, als je lijf er weer klaar voor is kan het weer gebeuren.
    Inez, kan me voorstellen dat je een traantje moest laten toen je het hartje zag kloppen. Super!
    Natas, slapeloze nachten. Gelukkig kon je bijslapen.

Kon het vanmorgen niet laten en heb alvast een testje gedaan. Kan eigenlijk pas maandag. In mijn fantasie lijk ik een heel vaag lijntje te zien. Maar kan net zo goed een schaduw zijn. Hahaha. Pfff ben ook zo'n muts he. Voel natuurlijk van alles en ben er van overtuigd zwanger te zijn. Slaat nergens op, want zo makkelij gaat dat bij ons niet. Nou ja we zullen wel zien. Ga maandag wel even weer testen. Ben niet overtuigd dat ie helemaal negatief is, maar ook niet overtuigd dat ie positief is, hahaha. Kortom. Ik weet nog net zo veel als gister, pfffff
    Moet er wel een beetje om lachen om mijn gevoelens en gedachtes. Ben benieuwd. Het wordt wel spannend!
    Heb vandaag een kerstboom gekocht en versierd. Ben erg vroeg dit jaar. Normaal doe ik dat pas rond de 17e of zo. Had er opeens behoefte aan om het gezellig te maken. We hebben dit jaar veel ellende meegemaakt met de miskramen, maar ook met mijn moeder die opeens weer kanker blijkt te hebben. Mijn vader is 2 jaar geleden plotseling overleden, dus na al die ellende kunnen we wel wat positief nieuws gebruiken. En omdat de kerst wat beladen is had ik nu opeens de behoefte om het extra gezellig te maken. Hopelijk komt daar nog een positieve test bij, of anders in het nieuwe jaar!

19. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    @hartewens, Hahaha dat je getest heb is toch gewoon dat je het zo graag al wilt weten. Ik had het ook gedaan hoor. Jij ook al de kerstboom. Ik uhm oeps heb hem al staan sinds donderdag. Mijn meissie en haar vriendinnetje hebben de ballen erin gehangen toen. Helemaal gezellig. hihi.

@Tatty Teddy, Heel fijn dat het goed gaat met de beeb van je zus. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor meis. Het is toch weer even de harde realiteit zo. Je bent zo blij voor haar maar voor jezelf is het gewoon even moeilijk he. Maar als je gevoel klopt dan komt er geen NOD toch?

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, wel grappig dat we nu op dezelfde dag een echo hebben. Ik weet precies hoe je je voelt meid, zo heb ik me ook steeds gevoeld tot ik de echo had. Vandaar ook even die ontlading toen we het hartje zagen.
    Hoe laat heb jij hem? Ik 's middags om 15:00 uur.

Hartewens, zo herkenbaar hoor, dat testen voor NOD. Heb het deze keer ook de dag voor NOD gedaan en ik bleek dus zwanger. Ga je nu morgen weer opnieuw testen? Maak er dan een fotootje van, kunnen we met je meegenieten. Spannend hoor!

Wij moeten de kerstboom nog kopen. Ik denk dat we daar volgend weekeinde voor op pad zullen gaan. Ben benieuwd hoe ons meisje de boom zal vinden. Ik denk dat er veel ballen op de grond zullen terechtkomen omdat ze ze eruit zal gaan trekken. Gelukkig hebben we veel onbreekbare ballen en die zal ik dan ook vooraan hangen zodat het geen kwaad kan.

Share This Page