Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : ah oké, op die fiets...... en ik al boos worden op die prik-dame :)

@ Hartewens : moeilijk hè, dat wachten met testen. Ik heb het tot nu toe altijd weten uit te houden tot NOD, maar het heeft een paar keer niet veel gescheeld of ik had eerder naar de test gegrepen.
    Ik ga duimen voor je, dat je morgen een mooi streepje ziet!

@ Inez : ja jij, en de anderen hier, begrijpen die angst voor de 1ste echo natuurlijk maar al te goed.
    Ik heb de mijne ietsje later, om 16.20 uur.

2. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Dank je wel! Dit wordt onze 3e nichtje/ neefje :D !
    Daar heb je wel gelijk in, nu zie je nog niet zo heel veel op de echo!
    Dadelijk ben je veel verder en is het gelijk mooier!
    Ben erg benieuwd hoor! Gaat het allemaal met de kwaaltjes?
    Tot nu toe, kom je er goed doorheen!

@ Natas, haha dat wil ik weleens zien een zwanger jongetje ;) !
    Maar wel lekker dat je daarna zo lang door heb geslapen! Dat heb je dan echt wel nodig! Heb je vannacht beter geslapen? Echt heel vervelend, je bent nu door de zwangerschap al heel moe en kan je niet slapen door je verkoudheid! Ik vindt t knap van je dat je gestopt bent met roken :thumup: en dat je verder zo gezond leeft nu! Ik rook nu nog wel, maar ik wil gelijk stoppen zodra dat ik weet dat ik zwanger ben!
    Me sympthomen zijn hetzelfde gebleven, alleen gisteren kon ik heel moeilijk naar de wc, heb een halfuur moeten persen voor een paar drolletjes :oops: , terwijl ik normaal makkelijk ga! Maar ja dat is misschien wel toevallig hoor en ga ik morgen weer goed! Ergens heb ik nu goede hoop, maar ik ben echt heel bang dat me lichaam me in de maling neemt en dat het dan een grote teleurstelling is!

@ Hartewens, jeetje meid dat is ook heel moeilijk voor je nu met de kerstdagen voor de boeg! Dan mis je je vader helemaal erg en ook omdat je moeder ziek is! Lijkt me erg zwaar allemaal! Ik kan me voorstellen dat je al getest heb, ik kan mezelf soms ook niet inhouden hoor haha! Ik hoop echt dat je morgen een vette posi test heb :) !
    Ik ga voor je duimen meis!

@ Mimi, ik heb vandaag de echo gezien van me zus echt zo lief allemaal!
    Je ziet het nu echt nog een witte wazige vlek, maar je kan de beentjes er al wel uit onderscheiden! Echt heel grappig om te zien!
    Ik hoop dat me gevoel klopt, maar ik ben zo bang als ik me er teveel aan vast pin, dat het dan een grote teleurstelling word! Dus ik wacht het maar rustig af allemaal! Hoe was de kerstmarkt? Ging het een beetje met de pijn?

Ik ben vanaf vrijdagavond tot gisterenmiddag bezig geweest met de kerstversiering! Alles lag thuis onder de witte sneeuw haha! Vindt het altijd een hele klus om het neer te zetten, maar ben blij als het dan uiteindelijk weer allemaal staat! Nu kunnen we lekker genieten van de kerstboom en alle lichtjes enz! Gisteren ook nog ff naar het tuincentrum geweest, jeetje wat een gekke huis was het daar zeg! Echt super druk was het, maar toch heeft dat wel weer wat! Vind het toch altijd wel gezellie daar! Meiden een fijne avond allemaal!

3. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Vanmorgen weer getest, vandaag mijn Nod. Helaas toch echt wel negatief. Op naar de volgende ronde. Nog niet ongie, maar dat zal dan morgen of zo wel komen. Moet nu rennen, anders kom ik te laat op het werk. Reageer later op de rest!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ach Hartewens, wat sneu nou meid. Had zo gehoopt op een positieve test voor je.

Tatty Teddy, altijd weer gezellig he? Zo'n huis in kerstsfeer. Heel herkenbaar trouwens hoor, dat je bang bent dat je lichaam je in de maling neemt. We kennen de kwaaltjes allemaal zo goed en zijn ze er omdat er echt sprake is van een beginnende zwangerschap of omdat we het gewoon zo ontzettend graag willen. Heb hier ook maanden last van gehad. Lieve Tatty Teddy, m'n duimen draaien overuren voor je en ik hoop zo ontzettend dat je over een paar daagjes een mooie positieve test in handen hebt.

Mijn kwaaltjes komen en gaan. Ben zaterdag en zondag de hele dag door steeds een beetje misselijk geweest. Niet heel erg ofzo, maar ik kan me wel voorstellen hoe vervelend het moet zijn om zo ontzettend misselijk te zijn zoals Luna nu steeds is. Nu vandaag heb ik tot nog toe verder weinig last.
    De enige kwaal die constant aanwezig is, is een pijnlijke rechterhand. Typen gaat nog wel, maar werken met de muis is een ramp. Probeer nu steeds met m'n andere hand te 'muizen' alleen is dat niet echt makkelijk.

Natas, ik ga zeker aan je denken die 20e. Ik hoop voor je dat je daarna wat meer rust zult vinden en vertrouwen zult krijgen in je zwangerschap. Tot nog toe heeft deze eerste echo mij toch al een stukje op weg geholpen. Heel langzaam begint het vertrouwen nu te komen. Natuurlijk loert de twijfel nog steeds om de hoek, maar dat is iets wat tijd nodig heeft. Je blijft toch met de MK's in je hoofd zitten. En aangezien die MK('s) een grote impact heeft/hebben gehad, is dat niet zo heel gek.

5. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Hartewens, Balen zeg ik had het je zo gegund! Ik hoop dat het de volgende ronde raak is!

@ Inez, dank je wel, lief van je! Ik vindt het altijd weer heerlijk zo kerstsfeer thuis en kan er dan erg van genieten!
    Me vriend en ik hebben 2e kerstdag alweer 9 jaar, de kerst heeft altijd een extra tintje bij ons :) !
    Je zegt het goed, ik ben idd bang, dat de sympthomen tussen me oren zit omdat ik het graag wil voelen! Alleen de witte afscheiding is echt, want dat kan je niet tussen je oren hebben lijkt mij hihi!
    Ben blij dat je nog niet zo heel misselijk bent, want dat lijkt me ook niet prettig! Heb erg met luna te doen! Ook vervelend van je hand, vooral als je wat ik begrijp rechts bent, dan werkt dat niet lekker! Met alles eigenlijk, dan kan het nog beter je linkerhand zijn, maar liever helemaal niet natuurlijk! En voor je werk zit je toch best veel achter de pc, erg lastig! Je heb weer een mooie mijlpaal vandaag, alweer 7 weken :D , wat gaat dat hard he! Nog 5 weken en dan ben je over de ''gevaren zone'' heen!

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Inez en de anderen,

Inez: Wij hebben eerder wel eens wat contact gehad op deze pagina en ik ben echt heel erg blij te horen dat je weer zwanger bent en een hartje hebt horen kloppen. Dit geeft mij ook weer wat hoop...

Ik ben op dit moment ook weer zwanger. Ben al voor een echo geweest bij de gynecoloog, maar daar was nog helemaal niets op te zien. Ik mag nu 18 december en dan zou er een hartje te zien moeten zijn. Echt heel spannend. Ben ondertussen wel behoorlijk misselijk.

Nou ik duim voor ons allemaal!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Tatty Teddy, ik ben heel blij met deze mijlpaal. Dat is er een die ik al lang niet meer heb bereikt en dan nog met een kloppend hartje ook. We willen het met Kerst aan de familie vertellen als het volgende week met de echo ook nog steeds goed blijkt te gaan.
    Ik had laatst bij V&D een chocoladescrabblespel gezien en het leek me leuk om daar iets mee te doen om het te vertellen.

Leuk dat Kerst altijd zo'n extra tintje heeft bij jullie. Gezellig hoor. En wanneer je nu zwanger zou blijken zou kerst nog een extra gezellig tintje erbij krijgen. Dat vergeet je je hele leven niet meer.
    Nou, ik blijf hopen en duimen voor je meid, want zoals je al zegt, met veel dingen kan je lijf je behoorlijk in de bonen nemen, maar die witte afscheiding is toch wel heel erg echt. Nog een paar daagjes geduld en dan weet je het.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hartewens, wat ontzettend jammer voor je :(

Ja Inez, een goede echo op de 20ste zou mij ook zeker bevestiging geven. Inderdaad niet alle twijfels en angsten wegnemen, maar ik denk wel een aardig deel.

Tatty, wat onzettend spannend voor jou!
    Ik herken je angst om het je in te beelden, maar hopelijk heb jij over 3 dagen gewoon een prachtige posi test tussen je flonkerende kerstlichtjes! Ik duim daar in ieder geval voor.

Chris heeft gisteren aan zijn meiden het nieuws van deze nieuwe zwangerschap verteld.
    Oudste reageerde heel leuk, feliciteren, oh wat spannend, ze duimt en ze bidt, jeetje dan toch nog misschien een zusje/broertje, etc.
    Jongste reageerde rampzalig. Grote stilte, Chris zei weer wat, weer stilte, toen een chagerijnig "maar pap, je weet toch dat ik daar moeite mee heb", weer stilte, ze perste er een gefeliciteerd uit en dat was einde gesprek.

Mensen, ik heb zooooooo'n spijt dat ik het o.a. voor haar zo lang heb uitgesteld en ik ben zooooooo blij dat we nu wel onze eigen weg gaan!
    Zaterdag hebben we een happening van oudste waar jongste tuurlijk ook is. Heb gister met Chris besproken dat ik waarschijnlijk niet ga. Ik heb er altijd al zo'n ontzettende moeite mee hoe ze mij behandelt met negeren en vuil kijken, maar dit nu erbij trek ik helemaal niet.

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Natas, He wat fijn dat de oudste het leuk vind en balen dat de jongste het nog steeds niet wilt geloven dat jullie toch ook een kleine samen krijgen. Ik vind het heel verstandig als je lekker thuis blijft hoor. Je moet lekker aan jezelf denken en niet omwille van hun het anders doen. stertke meis.

@Treintje, Ik hoop ook dat het goed gaat en dat je 18 december een hele mooie echo heb. Daar duimen we voor he.

@Tatty Teddy, O leuk he zo'n echo dat is je nichtje of neefje ;) .
    De verstopping kan een kwaal zijn hoor meis. Ik weet dat je niet te veel wilt hopen maar ik had het ook bij al mijn zwangerschappen. Ik duim me rot hier :D .

@hartewens, He balen meis. Ik had het je zo graag gegund.

Vijdag ging ging naar verhouding heel goed. Heb eigenlijk niet al te veel last van mijn buik gehad. Ik voel het wel maar heel erg valt nu wel mee. Ik heb alleen heel erg last van mijn rug. Waardeloos vind ik dat. Het zit rechtsonder en trekt door naar mijn rechterbeen. Ik ga ervan uit dat dat van de week over is als mijn NOD ook over is.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hallo Treintje, leuk om ook hier wat van je te horen en nog zwanger ook. Meid, van harte gefeliciteerd. Hoe ver ben je nu? En wat spannend joh, de 18e weer een echo. Hoop voor je dat je dan een mooi kloppend hartje zult gaan zien. Misschien vind je het leuk om ook in het onderstaande topic mee te kletsen?

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=70333

Daar zitten we met meer in dezelfde situatie. Allen zwanger na een miskraam.

Natas, wat een leuke reactie van je oudste stiefdochter. Het blijft alleen erg jammer van de jongste. Helaas is daar weinig aan te veranderen vrees ik. Groot gelijk dat je nu gewoon even voor jezelf kiest en zaterdag waarschijnlijk niet naar de happening van de oudste gaat. Kan ik me heel goed voorstellen.
    Nu moet je je gewoon lekker even op jezelf, de kleine en op Chris concentreren en niet op alles er rondomheen. Dat komt vanzelf wel weer. En lekker uitkijken naar je echo van volgende week en gewoon lekker van dag tot dag bekijken hoe het gaat, gezond blijven leven, meer kun je echt niet doen.

11. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Inez, Wat een leuk idee om het op die manier te vertellen :) !
    Echt heel orgineel bedacht en super leuk, eigenlijk zou je dan stiekum hun gezichten moeten filmen als je het woord neerlegd haha!
    Als het mij nu ''raak'' zou zijn, dan ga ik leuke mokken ofzo kopen met opa/ oma erop voor onder de kerstboom! Stom he, dat ik daar nu al over na denk, misschien is het wel helemaal niet zo! Maar een beetje fantaseren is altijd leuk toch haha!
    Het is echt een hele mooie mijlpaal, ik tel met jou, luna en natas mee tot de 12 weken! Kan me echt voorstellen dat je nu meer bent opgelucht, dat zou ik ook zijn hoor!

@ Natas, dank je wel lief van je! Als het zo is, dan hang ik me test tussen de flonkerende kerstlichtjes hihi!
    Wat rot dat de jongste zo reageert op jullie leuke nieuws! En vooral omdat jullie het voor haar hebben uitgesteld! Zo reactie doet erg veel pijn en verdriet! Ze lijkt wel een beetje op me middelste zus, zij reageerde tot 2 keer toe ook zo en zei zegt ook dat ze het er moeilijk mee heeft!
    Het is echt zo herkenbaar meis! Dit zal echt heel veel pijn doen bij je!
    Ik zou zaterdag ook niet gaan als de jongste er ook is! Je kan haar nu beter een beetje mijden! Dat is voor jou het beste! Je kan het er nu even niet bij hebben van haar! Veel sterkte ermee meis!
    Vindt het trouwens wel fijn van de oudste, dat ze wel leuk reageerde op het hele leuke nieuws!

@ Mimi, ik zag op de echo een soort of schilpad tussen de beentjes, dus ik riep heel hard: Jaaaaa ik krijg een neefje hahaha :) ! Nou hoe me zus me aan keek, echt zo van dat kan je nu toch nog niet zien hihi!
    Geweldig was dat! Die schilpad zal wel wat anders zijn, maar wie weet heb ik gelijk en kon ik het met 9 weken al zien op haar echo :D haha!
    Je maakt het nu nog spannerder voor mij haha! Ik had juist bij mijn zwangerschappen dat ik aan de rees was! Maar wie weet, we zullen het vrijdag zien! Meis hou je je rug wel in de gaten! Ik wil je niet bang maken, maar als het door trekt naar je been, dan kan het ook een beginnende hernia zijn! Als het na je ongi nog niet over is, gelijk je HA even bellen! Misschien is het niks, maar een beginnende hernia heeft die sympthomen namelijk ook!

@ Treintje, ik duim mee voor je! Ik hoop dat de echo de 18e heel mooi is! Spannend hoor!

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O is dat zo. Ik heb er wel vaker last van gehad. Ook als ik niet ongi was maar meestal als ik ongi ben dan voel ik het meer. Heel stom. Ik zal er op letten hoor. Wat voor klachten heb je meer ook dat het doorstuimelt naar boven richting schouders? Sorrie hoor ik ga zo er wel over googlenen even kijken. Hmmz zal wel niks zijn maar neem het zekere voor het onzekere. kussie

13. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    He meis, Het trekt niet door na je schouders! Bij een hernia of isias ( lijkt op hernia) Trekt de pijn van je rug door naar je been/ benen! Maar als je het meer heb tijdens/ vlak voor je ongi kan het ook een ongi kwaal bij jou zijn! Maar ik schrok er ff van, vandaar dat ik het zei tegen je :) !
    Maar idd het zekere voor het onzekere is altijd goed!

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat van die mokken is ook een leuk idee Tatty. En het is zeker niet gek om dat nu al lekker over te fantaseren. Zou ik zelf ook hebben gedaan hoor. En wat is er mis met luchtkastelen bouwen? Niks toch?
    En haha, jouw reactie op de echo van je zus. Geweldig. Wat zou het grappig zijn wanneer het inderdaad een jongetje blijkt te zijn.

Mimi, ik sluit me voor wat betreft je rug helemaal aan bij Tatty. Hou j rug in de gaten meid. Ik heb (gelukkig) zelf geen ervaring met een hernia, maar ken wel mensen die er wel een hebben gehad. En daar kun je maar beter snel bij zijn.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja Mimi, uitkijken hoor en goed voor jezelf zorgen.

Hahaha Tatty, geweldige reactie op die echo! :)
    Fantaseren is harstikke leuk ;)

Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Oudste belde vanavond, ze was in de war en dacht dat ik vandaag al de echo had gehad en daar belde ze voor. Kijk, da's nou lief!

Ik zit erover te denken om zaterdag juist wel te gaan. Ik baal ervan dat ik me altijd voor haar moet verstoppen en haar daarmee alleen maar in de kaart speel.
    Moet er nog even over denken.

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Natas. Ik vind het ook heel lief dat de oudste belde. Ook al ben je nog niet naar de echo geweest. Leuk om te merken dat ze zo meeleeft nu alleen de jongste nog. Ik begrijp ook dat je in tweestrijd zit nu. Omdat zaterdag een dag voor de oudste is en wat je ook al zegt je zou moeten verstoppen voor de jongste. Denk er lekker rustig over na en desnoods met je man over praten. Je hebt nog 5 dagen de tijd om er over na te denken. Maak je alleen niet te druk he meis.

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gisteren maakte ik me even druk, maar nu niet meer zo hoor ;)
    Dank je!

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ach Natas, wat een geweldige reactie van de oudste. Echt lief dat ze aan je heeft gedacht en heeft gebeld om te vragen hoe het was met de echo.

19. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ha meiden,

Ik heb leuk nieuws van Luna:
    Ze is vanmorgen voor de echo geweest en alles was goed!
    Het hartje klopt \:D/ !
    Ze is nu 7 weken en 4 dagen zwanger!
    Ze is uitgerekend op 25 juli!

Omdat ze heel misselijk is hebben we telefonisch contact en ze had
    gevraagd aan mij of ik het jullie wil vertellen!
    Ze duikt nu weer lekker haar bed in!

Veel liefs van Luna en Tatty Teddy

20. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Goedemorgen!
    Natas, jammer dat de jongste zo doet. Wel lief dat de oudste zo leuk reageerde. Hopelijk trekt de jongste nog bij.
    Hier nog geen ongie. Als test dan negatief is wil ik zo gauw mogelijk ongie worden, haha.

Deel Deze Pagina