Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Semmi : na een mk kan het allemaal idd langer duren.

@ Anita : ja jij mag meehelpen hoor! :)

@ Tatty : nou, ik ben ontzettend benieuwd. You never know.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.497
    113
    Jipppieeee ik mag helpen komt die

:evil: :evil: :evil: :-# kgghuahfje huf hd jha djhkldsj dakd hjshf jd :evil: :-#

Zo en nu maar hopen dat het geholpen heeft. :) 8)

Groetjes Anita

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Prima, heel veel sterkte. Een MK is sowieso altijd ellendig, maar na de 12 weken helemaal. Je denkt dan er bijna te zijn.

Voor jou en Senni allebei heel veel sterkte!

Tatty ik help het je hopen dat het een zwangerschap mag zijn.

Mimi, verstandig van jullie om niet te testen en je ei op te speuren. De enige reden dat ik het wel doe is om een beetje meer idee van mijn veranderde cyclus te krijgen na de MK. (om ivm mijn leeftijd niet te veel kostbare tijd te verliezen) Als ik dat eenmaal door heb hou ik ook alleen de tekens van mijn lichaam in de gaten en gaan we verder met plezier klussen.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahahaha Anita, je hebt je helemaal uitgeleefd met dat helpen zie ik :confused: :)

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    En Anita, heeft het opgelucht?

Prima en Senni, welkom hier en allebei heel veel sterkte. Neem de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nog 3 pagina's..... en dan hebben we er 100 volgekletst. Ik ben blij dat we op die 100 pagina's elkaar hebben kunnen vinden. het meemaken van een miskraam of ma is niet iets wat in de koude kleren gaat zitten. Dat kun je domweg niet alleen verwerken dus ben ik heel blij dat wij er voor elkaar konden zijn.
    Helaas komen er nogsteeds nieuwe dames bij, ik hoop dat zij hier ook een warme deken zullen vinden. En als je het even moeilijk hebt en het vertrouwen in de toekomst weg is, begin dan bij het begin van deze topic. Het begin is van eind augustus. Dat is nog niet zo heellang geleden en toch zijn er alweer enkele dames zwanger. Hoop dat jullie allemaal snel mogen volgen.

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Prima, Heel veel sterkte mesi met dit enorme verlies. Ik begrijp dat je heel boos en kwaad zal zijn vooral omdat je toch al een beetje denkt er te zijn na de 12 weken. Ik hoop dat je hier er een beetje van je af kan praten dat wil nog weleens eenbeetje helpen.

@Tatty Teddy, Ik zou het zeker even doen een testje erop gooien je weet het nooit he.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.497
    113
    Inez het heeft lekker opgelucht, ik hou er wel van om stemmetjes de nek om te draaien.
    Ben er alleen nog niet achter waarom me dat niet lukt met dat eigen stemmetje van mij :) :)

Prima mijn mk was met 12+3, bij de echo die we met 11 weken hadden kregen we te zien dat de kleine al met 5 weken gestopt was met groeien.

Groetjes anita

9. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ha meiden,

ik kreeg zo'n lieve kerstkaart van me opa!
    Met een hele mooie tekst erop, die wil ik graag met
    jullie delen, mij deed die tekst er goed namelijk!

'' Een kerstster in een donkere tijd, is iets dat
    warmte brengt en verblijd''

Kort maar krachtig, maar deze tekst zegt maar mij genoeg!
    Ik hoop dat jullie ook wat uit de tekst kunnen halen, daarom wil
    ik het delen met jullie!
    Me opa is echt een schat :) !

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.497
    113
    Ach wat een scheetje die opa van jou :) :)

Toen ik mijn ouders belde om te vertellen dat de echo niet goed was (ze wisten ook nog niet dat ik zwanger was) was mijn vader zo blij en toen moest ik hem proberen duidelijk te maken dat zijn kleinkind niet meer leefde :cry: :cry:

Die arme zielen waren ook nog op vakantie met de boot maar de volgende dag stonden ze al bij mij op de stoep, ze waren meteen met de boot naar Sneek gevaren omdat ze wisten dat daar wel een treinstation was en op de trein gestapt. De scheten.

Groetjes anita

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve ouders en grootouders zijn goud waard!

Ik heb niet veel te vertellen vandaag. Behalve dat ik ontzettend moe ben, echt niet normaal meer. Heb vannacht ook rot geslapen, zal daar wel mee te maken hebben.
    Helaas moet ik vandaag hier wel aan de bak!

12. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    hoi hoi,

Bedankt voor de lieve reacties meiden! Ik vind het een fijn gevoel dat ik weer een plekje op het forum hebt waar ik lekker mee kan lezen en kletsen. Ik kijk nog steeds "stiekem" bij de juni mama's en merk dat dit niet goed voor me is. Ik hoor er immers niet meer bij en het is zo confronterend dat zij al die veranderingen in hun lichaam mee maken terwijl ik dat niet meer heb.

Vandaag weer voor het eerst naar mijn werk geweest. Was goed maar ook emotioneel en vermoeiend. Ik lig nu met knallende koppijn op de bank met de laptop op schoot.

Hebben jullie trouwens na de mk ook gehad dat het zeer doet als je gaat zitten? Ik heb dat een paar dagen ná de miskraam gekregen maar vind het wel vervelend. Ik heb ook nog bloedingen maar dat kon volgens de arts wel 2 weken duren..... :confused: Pfff duurde dat bij jullie ook zo lang?

Gr prima

13. fluiter

fluiter Actief lid

21 mei 2007
    120
    0
    0
    @tatty: wat een lieve kerstkaart van je opa.

@prima: ik had ook last met zitten en fietsen vlak na curretage.
    Ik heb bijna 6 weken bloedingen gehad, niet echt heftig, maar toch.
    Sinds half november was het bij mij weer een beetje normaal.

Hier grote twijfels.
    Al een paar weken voel ik mijn borsten, ik dacht dat ik 2 dec. eindelijk mijn menstruatie had maar ik weet het niet. Gister had ik ook weer wat bruine afscheiding. En ik zie een duidelijke donkere kring rond mijn tepel.
    Ik durf niet echt te testen, bang voor negatieve test.
    Toch gister een test gekocht en ik ga misschien morgenochtend testen.
    Oooh als het toch zo zou zijn..

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Tatty Teddy, Wat lief zeg dat kaartje van je opa.

@fluiter, Ik begrijp de angst om te testen hoor. Ik had het zelf ook toen ik 2 dagen over tijd was. Achteraf was mijn cyclus gewoon raar toen.

@Prima, Ik vloeide ongeveer een week geloof ik. Ik weet het niet eens meer maar dat komt ook omdat ik bij allebij al een week voor mijn mk al begon te vloeien.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ooh Tatty Teddy, wat een schatje je opa zeg. Prachtig geschreven van hem hoor.

Prima, de klachten van last met zitten komen mij niet bekend voor. Het lijkt me wel lastig. Bloedingen verschillen inderdaad van persoon tot persoon. De een heeft er maar een paar daagjes last van, de ander een paar weken.
    Fijn dat het werken goed voelde voor je. Het is niet gek dat het emotioneel en vermoeiend was. Maar doe je het wel rustig aan? Een miskraam kan een enorme impact geven en je moet echt de tijd nemen om het te verwerken en een plekje te geven.

Anita, van zo'n stemmetje heb ik zelf ook met regelmaat last van. We weten allemaal dat we er niet altijd naar moeten luisteren, maar het is inderdaad lastig om je eigen stemmetje de nek om te draaien.

Fluiter, ik kan me je twijfels wel voorstellen. Je angst voor een negatieve test is herkenbaar, maar wanneer je niet test, weet je het ook niet. Sterkte meid!

16. fluiter

fluiter Actief lid

21 mei 2007
    120
    0
    0
    @natas1: ik hoop dat je vannacht beter geslapen hebt.

Nou, negatieve test vanmorgen. Misschien te vroeg, of gewoon niet zwanger.

17. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    En? Heb je deze nacht wel lekker kunnen slapen? Ik zag dat je 7 weken zwanger bent dus het kan ook daarvan komen dat je zo moe bent. Dat had ik ook en dan kan je juist niet lekker slapen.. Erg vervelend want je zou zo graag even lekker uitgerust willen zijn. Hoop toch dat je nu lekker hebt geslapen.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Fluiter, jammer hoor! Maar geen bloed geeft moed!

Natas, hoe is het nu, al een beetje beter geslapen? Ik vannacht dus helemaal niet. Heb de halve nacht liggen piekeren. Zometeen maar weer even lekker rustig op de bank gaan liggen en wie weet lukt het nog wel om nog even een tukkie te doen.

19. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    @ Inez I Waarom lag je zo te piekeren? Hoop dat je net nog lekker hebt kunnen rusten op de bank. Goed voor jezelf zorgen.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Helaas, ik heb niet beter geslapen en wederom helaas ik kan overdag ook geen tukkie doen.

Ik was de spanning naar morgen toe natuurlijk al vreselijk aan het opbouwen...... heb ik sinds gisteravond bruinverlies erbij gekregen. Heel weinig, maar toch.
    Nou weet ik rationeel wel dat dit niets hoeft te betekenen. Maar ik loop al weken op m'n tenen, zo niet maanden, en probeer de hele tijd al zo min mogelijk op van alles te letten omdat het niets hoeft te zeggen. Maar dit kan ik er nu even moeilijk bij hebben.

Deel Deze Pagina