Goedemorgen! Jootje, ik denk vanaf de curretage. Ik werd 32 dagen na curretage weer ongie. Beetje flauwe humor, haha, moet kunnen toch? Als ik zeg dat ik hoofdpijn heb zegt manlief ook altijd, ik stop hem toch niet in je hoofd, haha. Met nekpijn sexen is inderdaad niet zo'n pretje, je moet er wat voor over hebben, haha. Ga straks ritje op mijn paard maken, hopen dat het een beetje losschiet. Fijne zondag allemaal!
Hartewens hopelijk gaat het snel beter met je nek, hey misschien schiet het wel los na een goeie beurt Natas ik denk dat de jongste nog niet helemaal door heeft dat het niet uit maakt hoe ze zich gedraagt ze gewoon een broertje of zusje krijgt. Ik weet niet hoe oud ze is maar ik denk oud genoeg om te begrijpen dat dit een onomkeerbare situatie is. Missy, wat een vervelende situatie zeg, gelukkig is het woensdag al 2 januari. Jootje ik was precies 28 dagen na het eerste bloedverlies van mijn miskraam weer ongesteld, maar ik heb gehoord dat het na een curritage het iets langer kan duren omdat er zeg maar meer wordt weggezogen. - De dierentuin was heel erg leuk, Kylian keek zich de ogen uit, vooral bij de olifanten. Helaas voor hem waren er geen leeuwen (zeg leeuw en onze zoon begint te grommen ). Wel een ezel die ook meteen maar even probeerde of de wandelwagen eetbaar was. In de vlindertuin gelopen en even aan al onze vlindertjes gedacht. De vlinders waren (natuurlijk) aan het vladderen en toen schoot mij in de gedachten dat onze kindjes dit nu ook aan het doen zijn. Kylian viel als een blok in slaap in de vlindertuin Groetjes Anita
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben een goede vriendin van Luna en wij hebben samen op exact dezelfde dag een miskraam gehad. Heel bizar! Luna, dank je wel dat je mij attendeerde op dit forum, ik kan hier veel informatie vandaan krijgen. Toen ik mijn miskraam kreeg was ik 8 weken, dacht ik tenminste, toen we van de gynaecoloog hoorden dat het niet goed was. Hij zag een vruchtje van amper 6 weken oud. Pas 1 dag voor die bewuste echo kreeg ik het gevoel dat het wel eens niet goed kon zijn omdat ik bloedverlies had, wat aanhield en zelfs beetje bij beetje erger werd. Uiteindelijk verloor ik het vruchtje zo'n 14 uur later, midden in de nacht. Gelukkig geen curettage nodig gehad. Mijn man en ik samen vreselijk verdrietig natuurlijk! Dit was ons tweede kindje. Luna en ik hebben veel aan elkaar gehad die periode. Veel gepraat en uiteindelijk er ook weer voor gegaan om weer zwanger te geraken. Nu loopt Luna precies een maand voor op mij. Aanstaande vrijdag krijg ik mijn eerste echo. Heel spannend!
jerl74, gefeliciteerd met je zwangerschap, en welkom hier! zal nu allemaal wel extra spannend zijn, tenminste dat zou ik wel hebben. Ik hoop dat het bij ons ook weer snel raak mag zijn. Geniet er lekker van meis! Jootje
Zooo ik heb maar weer een banner aangemaakt! Gerekend vanaf de dag van curretage. Heb ik toch een beetje houvast. Jootje
@ Hartewens, ik vindt je droge humor juist heerlijk! Het is fijn om even hard te kunnen lachen ! Mijn vriend heeft ook van die droge humor, dat heeft hij van zn vader, ben inmiddels wel wat gewend haha! Veel plezier met paard rijden! @ Pluk, wat leuk dat jullie zoon dan begint te grommen haha! Jammer dat hij ze niet in het echt kon zien! Lief van je dat je bij al onze vlinders heb stil gestaan, ze vladderen nu met zn allen rond in hun eigen mooie vlindertuin! @ Jerl, welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had het idd van luna gehoord dat jullie op dezelfde dag een mk hadden gehad, echt heel bizar is dat! Juist omdat jullie goede vriendinnen zijn en dat echt tegelijker tijd mee maken! Wat spannend zeg dat je as vrijdag je echo krijgt! Kan me voorstellen dat je nu toch wel wat angstig bent! Als je dadelijk een mooi kloppend hartje zie, hoop ik dat je meer gerustgesteld bent en kan gaan genieten van je zwangerschap! Ik duim voor je meid! @ Jootje, Nu kan je idd een beetje kijken van hoe of wat waar je zit in je cycles! Hou er rekening mee, dat je na een curretage 4 tot 6 weken kan duren voordat je weer ongi wordt! Maar ik hoop voor jou dat je weer netjes op tijd ongi wordt! Ik had bij me eerste ongi na de mk, aan de ene kant een geruststellend gevoel dat me lichaam het weer netjes doet, maar aan de andere kant is het ook erg confronteerend!
he lieverd fijn dat je de weg gevonden hebt! Zo als je weet geeft dit forum me best veel steun. Hopelijk jou ook! Onzekerheden horen erbij in een zwangerschap, die kunnen we op het forum ook niet voor jou weg nemen, maar het is wel fijn te lezen dat je niet de enige hierin bent! Nog een klein weekje meis en dan heb je je echo. Hopleijk MET kloppend hartje!
Hey luna, Hoe gaat het met je meid? Hopelijk voel je je weer wat beter! Wat gaat de tijd hard zeg, je bent nu alweer 10 weken !
Bedankt voor het warme welkom zeg! Ik ben niet meer gewend om binnen tien minuten een aantal reacties te krijgen. Op twee andere fora waar ik wel eens schrijf duurt het soms maanden voordat ik een reactie krijg... Ja het is allemaal heel spannend, zeker ook omdat ik vorige week de hele week bruin bloedverlies had. Ik was er van overtuigd dat het weer foute boel was. Maar ineens sinds 1e kerstdag heb ik geen bloedverlies meer gehad, dus ik begin nu heel voorzichtig aan te denken dat ons kindje heel misschien wel blijft zitten... nou ik hoop het natuurlijk en ik vind het een fijn idee om te weten dat meerder mensen voor ons duimen. Ik heb een zoontje van 3 en de tweede zwangerschap ging ik ook in zo van: niks aan de hand, alles gaat goed en ik maak me geen zorgen. Ik kreeg in de 6e week 2 dagen lang bruin bloedverlies en dat stopte ook weer net zo snel. Dus ik maakte mij geen zorgen, ik had immers bij mijn zoon ook bloedverlies gehad en dat ging ook goed. Pas 1 dag voor de echo, ik was dan 8 + 3 werd het bloedverlies roder en steeds erger. Ik had inmiddels de hele wereld verteld dat ik zwanger was. Ik hoop zo dat dit bruine bloedverlies vorige week niets te betekenen heeft! Deze zwangerschap ben ik veel voorzichtiger geworden. Ik heb het aan een handjevol mensen verteld en ik wacht liever op de echo, dan durf ik wat meer vertrouwen te hebben. Op dit moment sta ik helemaal ingesteld op het krijgen van een miskraam. Eigenlijk wel jammer, want echt genieten kan ik nog helemaal niet. Dat merk ik dus heel goed, dat zorgeloze wat ik eerst had is compleet weg en ik vertrouw ook niet meer op mijn gevoel. Die zei de vorige keer dat er niets aan de hand was. Nou, wat een intuitie! Dus ik ben nog supervoorzichtig en wacht met spanning de eerste echo af....
Pluk wat ontroerend zeg om zo door de vlindertuin te lopen! Hopelijk heeft het jullie goed gedaan. Jerl jaja soms gaan de berichten hier zo hard dat het ook weer niet bij te benen is. haha. Je weet dat die andere topic er ook is, zwanger na een miskraam. Die zit in de rubriek zwangerschap. Al snap ik wel dat je liever je echo van vrijdag af wilt wachten. hartewens dikke knuf! Hopelijk is de storm gaan liggen en konden jullie toch genieten van een onderonsje! Jootje, tellen na een curetage is wat lastig omdat na een zwangerschap en ook na een curetage een cyclus kan doen wat hij wil. Na mijn eerste miskraam duurde het bijv 7 weken voordat ik weer ingi werd. Ik zou dus het tellen proberen achterwege te laten. Sterkte trouwens!
Hier gaat het wel aardig momenteel. De dagen rondom kerst waren weer ronduit slecht. Kwam mijn bed amper uit en moest weer volop spugen. Inmiddels toch weer de tabletten bij de huisarts op gehaald. Ik geloof niet zo in die dingen want bij de jongste deden ze ook niet veel. maar ik gebruik ze nu 3 dagen en het gaat wel aardig. Ben nog wel af en toe misselijk maar dat is nog wel weg te eten. Verder hebben we de verjaardag van de oudste gevierd. Dat was wel wat te druk, maar ik heb het overleefd. Gistereavond was ik echt helemaal knock out. Maar dat geeft niet. Ik heb verder toch geen verplichtingen hahah. Inmiddels nu 10 weken dus het gaat aardig opschieten. De weken waarin je je weer wat beter zou moeten gaan voelen komen nu dichtbij dus daar kijk ik naar uit!
Dat is heel fijn Luna, als het goed is zul je je nu snel wat beter moeten gaan voelen! Anita, jongste is 18 dus dat is denk ik zeker wel oud genoeg om een beetje logisch na te kunnen denken Welkom hier Jootje! Ja, je kunt vanaf je curettage beginnen met tellen. Maar, en dit is al eerder gezegd, reken wel op een langere cyclus dan normaal deze 1ste keer. Hallo Jerl, ook welkom! Inderdaad een bizar toeval zeg, jij en Luna op dezelfde dag een miskraam. Bij ons werd in augustus ook op de echo van 8 weken ontdekt dat het vruchtje er bij 6 weken al mee was opgehouden, verschil is dat ik geen enkele waarschuwing van tevoren had gehad. En nu ben ik ook weer kort zwanger! Ik snap je onzekerheid over deze zwangerschap natuurlijk helemaal. Zelf durfde ik me pas echt zwanger te voelen na de 1ste goede echo. Nog komt de onzekerheid regelmatig naar boven hoor, maar het kloppende hartje te hebben gezien geeft een flink stuk rust! Overigens heb ik deze keer 2x bruinverlies gehad, niet veel maar toch. Mijn VK zei dat een beetje bruinverlies meestal niets negatiefs hoefde te betekenen. Ik snap je onrust hierover, had ik ook, maar probeer daar maar vanuit te gaan!
@jerl74, Welkom hier meis en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap hoor. Ik begrijp je onzekerheid erover en dat gevoel van wachten op een miskraam ook. Ik denk dat als je je echo vrijdag gehad heb dat het gelijk een stuk minder is. @Jootje, Ik heb zelf geen curretage gehad maar ik rekende ook van de dag van de mk zelf en dan 28 dagen later. Ik werd het dan 25 dagen later en bij mijn 2e mk 27 dagen later.
@ Luna, ik ben blij dat het weer iets beter gaat met je! Nog 2 weken en dan hoop ik als je eenmaal 12 weken bent, dat het helemaal afzakt! Want dit is ook niet prettig als je je zo voelt! @ Natas, ik vergat je helemaal te bedanken voor het mooie rose kussentje ! Rose is me lievelings kleur, dus het brengt zeker weten geluk ! Ik zit hier heerlijk te genieten op het bankje onder me lichtjes! Alleen soms wordt ik hier bekogeld met rottjes , maar dat neem ik maar voor lief haha! Hoe gaat het met je, ben je al wat meer aan het genieten meis? @ Jerl, Jeetje meid, dan is het helemaal spannend! Ik hoop echt dat het bruineverlies niks heeft betekend! Dat het nog van de innestelling is! Me zus had het bij me nichtje ook en ze huppelt nu vrolijk rond! Mijn duimen draaien voor je! Ik hoop dat het snel vrijdag is, dan heb je meer zekerheid!
Hallo Jerl, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Je onzekerheid en angst zijn heel herkenbaar. Na diverse MK's zijn deze 2 hier ook ruimschoots aanwezig geweest. Pas na m'n laatste echo durf ik er een beetje in te geloven. Al blijft de twijfel nog steeds om de hoek loeren. Hopelijk krijg je vrijdag op je echo een prachtig kloppend hartje te zien en kun je er dan echt een beetje in gaan geloven. Pluk, leuk he? Die reactie van de kleine op de dierentuin. Wij zijn afgelopen maandag in Burgers geweest. Onze kleine meid vond het weer helemaal geweldig. Luna, fijn om weer van je te horen en zeker goed om te horen dat je toch weer een paar goede dagen hebt gehad. Heeeel langzaam gaat dat toch de goede kant op. En ook al weer een mijlpaal meid, 10 weken. Kun je er al een beetje in geloven of is bij jou de twijfel ook nog steeds aanwezig. Heb de afgelopen dagen niet alles kunnen volgen. Eerst een zieke dochter, nu manlief en ik allebei ziek. Gezellig einde van de vakantie en het jaar. Allemaal misselijk, spugen en duizelig. Maar hopen dat het snel weer beter gaat. Naar de rest maar even zwaai zwaai. Ga maar weer even op de bank liggen.
Hoi meiden! Vraagje.. toen jullie bloed verloren, hebben jullie toen nog een test gedaan om te kijken of alles nog goed was (voordat je naar de vk ging)? Ik heb namelijk gisterochtend een test gedaan van de Hema die ik nog had liggen en daar was echt een super onduidelijk 2e streepje op te zien. Maar op de eerste tests die ik deed was ook nooit een duidelijk streepje te zien. Alleen die van Clearblue gaf duidelijk ZWANGER aan.. Betekent dit dat me hormoon toch aan t afnemen is en ik dus echt een miskraam heb gehad? Of moet ik nog een x een Clearblue halen en daarmee proberen?
He meis. Als je altijd al een onduidenlijke streep met die testen had weet ik het ook niet. Hoever zou je nu ongeveer moeten zijn? Het blijkt namenlijk dat je hcg per dag met zoveel verdubbelt namenlijk
Volgens mij kun je aan de onduidelijkheid van de streepjes niet echt een conclusie trekken omdat je urine nooit precies hetzelfde van samenstelling is. Luna en Jerl in juli 2005 hebben zowel ik (als eerste) en mijn vriendin (een week later) een miskraam gehad. Ik was toen 12 weken en zij 8. In december 2005 vertelde ze me dat ze ondertussen weer 9 weken zwanger was en dat dit keer alles goed leek te gaan (ze had de kleine met hartslag gezien). Alom verbazing toen ik zei dat ik ondertussen ook weer zwanger was ( 6 weken). Uiteindelijk zijn beide zwangerschappen goed gegaan, zij kreeg een dochtertje op 6 juli 06 en wij een zoon op 20 augustus 06. Ja en voor de tellers onder ons inderdaad het verschil is groter dan 3 weken en dat is voornamelijk de schuld van Kylian want die besloot 3 weken langer te blijven zitten Taddy Teddy, verplaats je bankje dan tijdelijk naar het Centrum hier in Rijssen want daar is een vuurwerkverbod en mag er dus niet met rotjes gegooit worden. En anders moet je ze heel snel terug gooien maar dan wel oppassen voor je vingers Groetjes Anita