Yerl, Wat een geweldige opluchting zeg! Gefeliciteerd met de goede echo en ik denk dat ik je snel zie op het andere draadje. Maar we mogen hier nog wel aanmoedigen hoor!
@Jerl wat fijn meis met je goede echo. Heel veel succes met je verdere zwangerschap. Groot gelijk dat je een andere topic op zoekt. @Pluk, Waardeloos he die liften. ALs ze er dan 1 hebben moet hij het wel doen dan. Gelukkig was Jan er nog. Nog leuke boeken kunnen vinden? @Tatty Teddy, Hahaha dat chronische verkouden is wel grappig ja. Mijn neus begint weer aardig dicht te zitten. Dus waarschijnlijk over 2 weken ook dus heb ik weer een verkoudheid erbij als ik weer naar de KNO arts moet hahaha. Het roken is nog steeds wel moeilijk hoor. Ach we overleven het wel. Mijn buikpijn is op zich wel over alleen vanavond bij mijn moeder ging het een beetje fout. O ik liep de gang in om mijn jas op te hangen (was gezellig met mijn zusje mee naar buiten gegaan omdat ze wilde roken , ) Kreeg ik opeens een steek in mijn buik. Mijn vader keek net en ik vroeg gelijk of hij even de deur wilde dicht doen. Ik ben de toilet op gevlucht en heb gewoon een potje zitten janken van de pijn. Was niet leuk meer. Dat zijn de vervelende dingen. Ga er nog steeds van uit dat ik volgende maand niet ongi word hoor.
Ik heb leuke boeken kunnen vinden hoor - een boeketreeksje - een kasteelroman - een gewoon roman hoezooooooooooo in een romantische bui 8) Jerl gefeliciteerd met het kloppende hartje Mimi, wel vervelend dat je nu weer verkouden wordt, moet eerlijk zeggen dat ik toen ik net stopte ook allemaal verschillende vage klachten kreeg (verkouden, keelpijn, droge mond smorgens) en toen even dacht - waarom stop ik eigenlijk want ik voel me alleen maar beroerder- Taddy, die datums die blijven k*t. Vorig jaar nog dacht ik ach volgend jaar zal het wel minder zijn, maar helaas pindakaas ik zit nu ook alweer tegen 1 feb aan te hikken (uitgerekende datum eerste zwangerschap). En dan is het weer op naar 11 en 21 Juli Groetjes Anita
Jerl, fijn te horen dat ook bij jou alles goed was. Houden zo meid en nu lekker genieten hoor! Ik denk dat ik je bij het andere draadje ook wel tegen zal komen. Tatty Teddy, tja, die data he? Die blijven voorlopig wel moeilijk ben ik bang. En dan denk je alles verwerkt te hebben en dan krijg je zo'n uitbarsting. Geeft niks meid, en soms is het ook wel eens lekker om het eens even lekker uit te brullen. Verdriet wordt er niet altijd minder van, maar het lucht wel weer even op. Mimi, goed zo, vol blijven houden meid. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Pluk en nu maar lekker lezen meid! Gisteren hebben we het m'n vader en z'n vrouw verteld. Het is niet gelukt om het onze dochter te laten vertellen, dus hebben we haar een fotomapje aan opa en oma laten zien waar de echo van gisterenochtend inzat. M'n vader zat te zoeken naar de rest van de foto's en maakte de opmerking dat Alyssa daar nog wel erg klein was. Z'n vrouw had het meteen in de gaten dat het niet om Alyssa ging maar om een brusje. We hebben geen oordopjes nodig gehad deze keer. Ze waren erg blij en wat geëmotioneerd en ze waren vooral erg blij voor ons omdat het tot nog toe allemaal goed gaat. Voor de liefhebbers, manlief is zo lief geweest om de echo in te scannen en ik heb de foto zojuist in m'n album geplaatst.
Goedemorgen! Jerl van harte! Fijn gevoel zeg dat alles goed is! Inez, mooie echo! Heb al even gespiekt. Tatty Teddy, moeilijk he die data. Een jaar gaat dan snel voorbij he. Pluk, lekker romantische boekjes, haha. Lees ze! Mimi, komen die buikpijnen van je menstruatie? Had je die voor de mk ook al? Nog steeds gestopt, goed zo! Ga je naar KNO voor de aanhoudende verkoudheid? Heb het ook een jaar gehad, toen KNO en toen geopereerd aan de bijholtes. Werd meer ruimte gemaakt. Heb er een jaar profijt van gehad, dus echt goed geholpen heeft het niet. Luna al op 11 weken, super! Gelukkig alleen maar goede berichten van de zwangeren! Geeft toch ook weer hoop voor ons merk ik! Ik zit weer op wachtbankje borsten te prikken. Voel niks eigenlijk. Vorige maand voelde ik van alles, nu helamaal niks. nog een week geduld. Zou mooi zijn als het raak is, dat zou dezelfde periode zijn als mijn eerste zwangerschap. Toen kwam ik 30 januari er achter dat ik zwanger was. 14 feb, donderde ik van die mooie roze wolk af omdat ons vruchtje zoek was. Dezelfde dag de BBZ operatie, maar nog bleef vruchtje zoek. Het blijft knagen dat het nooit zichtbaar is geweest op de echo's en tijdens de kijkoperatie. Het is er wel via normale weg in z'n geheel uitgekomen. Het blijft gewoon een raadsel. De 2e zwangerschap was duidelijk. Zat op de goede plek, maar leefde niet. Zal een 3e keer dan echt goed gaan?
Oh Hartewens! Wat een teleurstellingen toch! Ik hoop voor je dat het snel raak is en dat het helemaal goed komt nu. (voor iedereen trouwens) Ik ben een vreselijk piekerende zwangere op dit moment. Voel mijn borsten nu totaal niet meer en dat was vorige met de MA ook zo. Ik maak me enorme zorgen erover en ben helemaal uit mijn hum. Inez, zo'n mooi plaatje wil ik ook! Zo'n mooi meisje trouwens ook wel! Heb vannacht gedroomd dat ik een jongetje kreeg. Die was heel klein en vroeg geboren, maar zonder pijn, bloed of hulp. heel vreemd, dat vond ik zelfs in mijn droom. Het ging gelukkig na een tijdje wel huilen en alles leek goed. Hoe bedoel je , vreselijk gespannen door de zwangerschap! Helaas is er niets anders te doen dan afwachten en hopen.
@anna, probeer er niet aan te denken hoor meis en gewoon je droom als houvast te houden. @Inez I, He meis mooi echo zeg je ziet al echt een minimensje, @hartewens, de derde word echt een goede hoor. Daar ga ik hier ook vanuit. Als je de mooie verhalen al hoor van de nieuwe zwangerschappen op dit topic, brengt het toch wel geluk denkik. @pluk, lekker op de romantische toer. haha wil ik ook wel. Mijn verkoudheid heb ik al voor dat ik mijn meissie kreeg eigenlijk. Ik was alleen te beroerd om naar de HA te gaan. Bij mijn laatste bezoek aan de KNO was er al bekent dat mijn tussenschotje scheef stond, vandaar dat mijn linkerneusgat zoiezo al dichter zit. Ik kan er aan geopereerd worden maar dat hoef van mij niet. Zoveel last heb ik er niet van alleen de verkoudheid. Ik heb een recepje voor een neusspray gekregen die waar ik pas aan begin als we ons kindje hebben. Volgens de KNO kon het geen kwaad om het te gebruiken maar omdat ik 2 mk's gehad heb, zei hij dat ik het risico maar niet moest nemen. @Hartewens je vroeg over mijn NOD. Vroeger na dat ik mijn dochter kreeg, is de eerste keer dat ik last kreeg van menstruatiepijn. Nadat ik de pil weer slikte was het eigenlijk weg. Ik had een cyclus vroeger van 21 dagen. Ik had eigenlijk een week ervoor een week erna last van mijn menstruatiepijn. dus een paar dagen niet. Nu ben ik dus een jaar gestopt met de pil en na mijn tweede mk kreeg ik last van erge menstruatie en hele erge pijn in mijn buik. Zo erg heb ik het nog niet gehad. Ik had woensdag ook echt het gevoel of ik mijn tweede mk weer voelde. Het word met de maand erger merk ik. Vorige maand had ik ook wel last van mijn buik en onderrug maar zo erg als deze week niet. Nu deed het zelf zoveel pijn dat ik gewoon inkromp. Ik ga ervan uit dat het niks is maar als het volgende maand nog zo is of erger dan ga ik even naar mijn HA. Misschien is het wel een kyste weet ik veel. of wat anders. Maar ik hoop eigenlijk dat ik volgende maand niet mijn NOD krijg he. gewoon een mooi streepje en dan 9 maanden geen NOD.
Mimi, Je ebt gelijk dat je het beter maar even kunt laten controleren als het nog erger wordt. Vaak is er gelukkig niets aan de hand. En wat zou het mooi zijn he! Als je 2008 geen last meer hebt van maandverband, tampons en ongikrampen... wel weeen, inknippen en kraamverband. Maar wie heeft dat er nou niet voor over? Ik duim voor je!
Dat is een mooie wens Mimi! Hartewens, succes op deze laatste week wachtbank. Anna, sterkte met je onzekerheid meid, dat is geen fijn gevoel. Inez, mooie foto! En ben blij voor je dat je trommelvliezen nog heel zijn
@ Inez, Wouw wat een mooie echo ! Je ziet de beeb al goed zeg, echt een mini mensje ! Wat grappig dat je vader het eerst niet door had toen hij de echo zeg haha! Echt leuk is dat! Ben blij dat zijn vrouw niet zo hard gilde, dat scheelde weer oorpijn haha! Nu kan je het tegen iedereen gaan vertellen en lekker van gaan genieten! Ik ben echt blij voor jullie! @ Pluk, Heerlijk zeg die romantische boekjes, daar kan je lekker bij weg zwijmelen ! Nu de romantische kerstboom weg is moeten we wat anders romantisch zoeken haha! Die datums blijven idd moeilijk! Ik denk dat dat nog heel lang blijft bij ons allemaal! Ik heb gelukkig de 31 e genoeg afleiding, want dan gaat me vriendin trouwen! Die dag krijgt dan gelijk een wat mooier wending! Nou maar hopen dat me vriend aangestokken word door het mooie huwelijk hihi! Veel plezier met lezen! @ Mimi, jeetje meid wat vervelend dat je gisteren weer zo'n pijn had! Kan je dan niet beter nu al naar de HA gaan? Al is het maar voor de zekerheid, omdat je menstruatie's steeds pijnlijker worden! Nog gefeliciteerd met je mams he! Had er gisteren geen erg in ! Die verkoudheid kan ook komen doordat je gestopt bent met roken! Ze zeggen dat de eerste week het moeilijkste is en dat je dan veel afkickverschijnselen krijgt! Maar ik ben ape trots op je, dat je het nog steeds vol houdt! Ik hoop ook, dat je volgende maand, 9 maanden lang geen ongi krijgt ! @ Anna, ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen! De angst zit er goed in! Je kan pas gaan genieten als je een mooie echo heb gehad! Probeer positief te blijven denken hoe moeilijk het ook is! Wel leuk dat je over een jongetje heb gedroomd! Me schoonzus had toen ook gedroomd dat ze een meisje zou krijgen en dat is uitgekomen! Ik ben benieuwd of het bij jou ook uitkomt ! Dikke knuf meis! @ Hartewens, Blijft moeilijk he al die datums! En ongemerkt ga je toch weer malen als die datums dichterbij komen! Ik weet zeker dat 3 keer scheepsrecht is! En van al die goede berichten van de zwangeren onder ons, krijg je weer hoop en moed! Als ik zie hoe goed het met ze gaat, dan voel ik me ook gelijk weer goed en weet ik zeker dat onze tijd ook komt! En zoals je al zei: Het liefst en mooiste kind heeft tijd nodig! Ik hoop dat je dit weekend lekker kan paardrijden, heb je een beetje afleiding! Ik voel trouwens nu ook niks, vorige maand had ik ook veel sympthomen die er op wezen! Nu heb ik alleen af en toe een soort van ongiepijn in me onderbuik! Maar voor de rest voel ik ook niks! Ik kom je gezelschap houden op het bankje ! @ Molly, hoe gaat het met je meid? Kan je het een beetje een plekje geven? Hier kan je lekker van je afpraten! Dikke knuf meid!
@Tatty Teddy, Leuk zeg een trouwerij eind deze maand. Haha ik zit ook al te wachten tot mijn ventje de kriebels krijgt maar dan kan ik lang wachten denk ik hahaha. Over nu al naar de HA gaan, ben ik eigenlijk een heel eigenwijs meisje hoor. Ik heb een hekel aan de HA, niet zozeer aan die man want hij is heel aardig maar gewoon in het algemeen. Ik ga er alleen heen als ik het echt niet meer uithou dus klachten heb. Omdat ik niet van medicijnen hou en alles, wacht ik tot het uiterste dus dit keer wacht ik tot volgende maand. Maar dan ga ik ook echt hoor. Als ik namenlijk niet ga dan Sleurt mijn vriendin van hier me erheen. Zal voor mij wel de eerste keer zijn dat ik snel langs gaat dan, omdat ik met mijn verkoudheid ook al jaren aan het ploeteren ben.
mimi er is ook een neusspray die wel mag bij een zwangerschap hoor! Ik weet de exacte naam zo niet, maar het is iets met ocean. Het is ook na opening een half jaar houdbaar. Dit in tegenstelling tot andere oplossingen die maar een maand houdbaar zijn.
Ik heb een neusspray recept gekregen die ik mag gebruiken hoor. Mijn KNO arts zegt dat het geen kwaad kan maar omdat ik 2 mk's gehad heb raad hij me het toch af omdat je het dan nooit zeker weet. Ik ben mijn hele leven eigenlijk al verkouden dus vind ik het ook niet erg om te wachten nadat er een minimensje is . Alks het echt te erg word pak ik zelfgemaakte zoutoplossing.
@ Mimi, leer me jou kennen , je bent al sinds ik je ken een eigenwijs meisje en dat is al heel lang! Als R je dan niet mee sleurt, dan kom ik je wel halen! Doen we daarna gelijk lekker een bakkie koffie/ thee hahaha! Ik hoop dat je buikpijn gauw weer over is!
Mimi en Otrivin baby? Neusspray voor kids, is eigenlijk alleen een zoutoplossing geloof ik. Zelf zoutoplossing maken is natuurlijk ook een optie en dan snuiven maar, brrrr, vond ik zo vies he, jakkes. Wat een heftige menstruaties zeg. Zou er inderdaad maar eens mee naar dokter of gyn gaan. Annna, klachten komen en gaan he. Misschien doen ze morgen juist weer veel zeerder. Onbezorgd zwanger zijn lukt niet meer he, zo zonde is dat. Mijn duimen draaien! Molly hoe gaat ie? Vanmiddag even gewinkeld. Kwam nog een lief klein babytje tegen. Dan moet ik wel even slikken hoor. Heb nog een leuk truitje gekocht in de opruiming, altijd leuk. Vanavond naar mijn schoonzus en zwager op nieuwjaarsvisite. Wel gezellig! Ze hebben 3 schatten van kinderen. Ook schoonzus had een aantal mk's gehad, en wel 3 gezonde kids! Dus ook dat geeft weer hoop.
Hartewens, probeer uit te gaan van 3x scheepsrecht meid! Al is het niet altijd even makkelijk om positief te blijven weet ik uit eigen ervaring. Mimi, ik kan me je afkeer voor de HA best voorstellen, maar ik sluit me wel aan bij de rest van de dames. Ik zou toch maar zo snel mogelijk gaan als ik jou was.
Mimi, ik heb van mijn KNO arts Budesonide gekregen en dat mag je ook gewoon gebruiken tijdens zwangerschap. Ik ben ook chronisch verkouden en ik ben om de haverklap mijn stem kwijt. Ik had een cyste op mijn stembanden en de operatie daarvoor was al gepland en toen bleek ik 6 weken zwanger te zijn van mijn zoontje toendertijd, ik mocht dus niet meer geopereerd worden. Nu blijf ik toch last houden maar een operatie is helemaal van de baan omdat in de zwangerschap de cyste gekrompen is gelukkig. Een scheef neustussenschot heb ik ook volgens de KNO arts en omdat ik bekend stond als Otrivinverslaafde (ik gebruikte dat spul rustig 3 maanden achtereen) kreeg ik dus Budesonide. Ik gebruik dat 1x daags, nu ook tijdens mijn zwangerschap. Budesonide is een corticosteroid (bevat een stof soortgelijk aan prednison) maar mag veilig gebruikt worden in de zwangerschap.
@hartewens, Dat is wel even moeilijk dan he als je zo'n kleintje ziet. Gewoon eraan vasthouden hoor. mijn moeder heeft ook in totaal 4 mk's gehad tussen haar 4 kinderen door. dus het kan allemaal hoor. @jerl, Ik heb even gekeken hoe wat er op mijn recept staat en dat is nasorex of nasonex haha kan het haast niet lezen. Ik ben geen Otrivinverslaafde zo noemen ze het ook hahaha. Ik gebruik wel neusspray maar het meest zelfgemaakte of babyspray. Deze spray die ik zou moeten gebruiken kan ook tijdens zwangerschap maar mijn KNO zegt dat ik beter kan wachten tot na mijn zwangerschap omdat ik het risico niet moet nemen vanwege mijn 2 mk's. Nu heb ik 18 januari een vervolgafspraak zodat ik ook te horen krijg of ik allergie heb of niet. Omdat ik al jaren verkouden ben vind ik het niet erg om eventueel nog te moeten wachten hoor. Ik laat het lekker zo en sluit me aan bij het oordeel van mijn KNO om geen risico's te nemen. En Damens ik vind het heeeeeeel lief dat jullie allemaal zo bezorgt zijn maar als het volgende maand nog zo erg is of erger (mijn buikpijn) dan ga ik naar de HA en vraag een doorverwijzing voor de gyn. Ik doe het dan voor mezelf en niet dat ik bang ben dat Tatty Teddy met R achter me aan komt (een klein beetje dan)