Kijk maar uit Mimi, straks krijg je niet alleen Tatty en R achter je aan maar ook een hele club strenge forumdames!
Ik ben zo blij dat ik vorig jaar geopereerd ben want ik was ook altijd verkouden maar kreeg er ook geregeld keelontsteking bij. Na de zwangerschap van ruben in 1 jaar maar liefst 4 keer en dat is erg veel. Vorig jaar dus geholpen en nu heb ik nergens meer last van. Natuurlijk ben ik nog wel eens verkouden maar gewoon net als andere mensen en wat een verademing dat dat zonder keelpijn kan zeg! Ik wist niet dat dat bestond! jerl kom ja nog naar zwanger na een miskraam? je vindt ons in de rubriek zwangerschap.
@ mimi, He meis ik zat een beetje te surfen hier op het forum! En ik kwam onderstaand stukje tegen: Bij endometriosis op een of andere manier tijdens de ongi bekledende weefsel van de baarmoederwand buiten de baarmoeder terecht en dit weefsel groeit verder in bv de buikholte en gedraagt zich ook net als de baarmoederwand in de cyclus. Ze weten er helaas nog niet veel van af ondanks dat volgens het internet miljoenen vrouwen het hebben. Naast dat het erg zeer kan doen (tijdens ongi) -- bij mij is er 2 jaar terug weefsel operatief weggehaald om het tijdelijk minder pijnlijk te maken-- Ik heb het even gekopieerd en geplakt! Maar ik maak me gelijk zorgen om je, omdat jij ook zoveel pijn tijdens je ongi hebt! Ik wil je absoluut niet bang maken hoor! Heeft R dit ook niet gehad? Of had dat weer een hele andere naam? Al die moeilijke namen! Ik was het aan het lezen en dacht gelijk aan jou! Vindt het typisch namelijk dat je ongi's steeds zeerder gaan doen! Misschien is het wel helemaal niks, maar je weet het nooit he! Dikke knuf meis! @ Natas, goed gezegd meid , dan sluren we mimi allemaal mee naar de HA!
@Natas uhm oke hahaha wil niet het hele forum achter me aan hoor. @Tatty Teddy, O meis niet zorgen maken hoor. Over endometriosis heb ik zelf ook aan gedacht toen. Heb bij R mijn klachten voorgelegd om te polsen of het leek. Zelf denkt ze dat het een kyste zou kunnen zijn., Ik denk persoonlijk dat het of een kyste of Endo is. Meer omdat Endo meestal voorkomt als er in je familie ook Endo is. Mijn tant Nel had het ook. Ik ga echt wel als het volgende maand net zo erg of erger is even langs de HA hoor. 1 voordeel als het Endo is en ik ben zwanger dan is het de hele zwangerschap stil. Ik ga niet op de feiten vooruit hoor maar ik heb er zelf ook al aan gedacht. Ik zat ook al aan hypermenorroe te denken juist omdat dit ook voor kan komen na een zwangerschap of miskraam. maar zo kan ik er nog wel een paar.
Goedemorgen! Mimi, wat lees je dan veel mensen die klachten met verkoudheid hebben he. En als je weer zo'n buikpijn krijgt slepen we je gewoon naar de dokter! Moeten we eerst even uitvogelen waar we je kunnen vinden Luna, bij jou heeft die operatie goed geholpen? Toch hoor je ook vaak dat mensen er klachten van houden. Bij mij heeft het een jaar geholpen. Nu wel weer veel verkouden en een beetje verstopte neus steeds. Maar ben wel een hele poos van de hoofdpijn afgeweest na de operatie. Ingreep viel me ook reuze mee trouwens, geen pijn of zo. Mijn temp was vanmorgen 37. Hij komt meestal tot 36.8 Echter ben ik ook wat grieperig, dus kan er niks mee verder, hahaha. Verder voel ik nog niks, dus zal wel niet raak zijn deze maand. Nu gauw naar mijn werk, anders kom ik te laat. Fijne dag allemaal!
Schreeuw dat maar niet te hard hartewens want juist in de maand waarop wij allebei grieperig waren en dus weinig bedactiviteiten hadden genoten, ik helemaal niets voelde bleek ik toch zwanger te zijn Het enige wat in die tijd vreemd was is dat ik ziek werd/was van de verdoving bij de tandarts, achteraf bleek ik dus dat ik zwanger was Groetjes anita
Hartewens, ik ga keihard voor je duimen. Ik voelde deze keer in eerste instantie ook niks van tevoren en toch bleek ik zwanger. Het hoeft dus niks te betekenen wanneer je van tevoren niets voelt.
@ Mimi, oke ik zal me geen zorgen meer maken! Dan was het toch hetzelfde wat R heeft gehad, ik zat daar namelijk aan te twijfelen toen ik het las! Stomme vraag maar wat is hypermenorroe? Daar heb ik nog nooit van gehoord! En je heb gelijk het kunnen zoveel dingen zijn! Als je volgende maand dan maar echt naar de HA gaat meid! Nou hoop ik natuurlijk dat het niet meer nodig is , dat je 9 maanden lang geen ongi zie! Ik ga hard duimen voor je meid! @ Hartewens, spannend hoor! Wie weet is het wel raak, juist omdat je niks voelt ! Ik duim heel hard voor je meid! Heb je nog kunnen paard rijden van het weekend? Gisteren was het wel aardig weer! Teminste hier was het wel lekker , ik hoop dat het bij jou ook zo was!
De duimen draaien hier Hartewens. En ik voelde voor NOD ook helemaal niets, er kwamen pas wat symptomen na NOD
Hypermenorroe is hevige (meer dan 100 milliliter per week) en langdurende (langer dan een week) menstruatie. Men mag van een groot bloedverlies spreken als men om de twee uur maandverband of tampon moet verwisselen, of zich dubbel moet beschermen (tampons en maandverband tegelijk). Ook als men stolsels verliest die groter zijn dan twee centimeter, is de menstruatie hevig te noemen. Hypermenorroe is normaal bij gebruik van een spiraaltje of bij het hebben van een miskraam. Ik denk zelf dat het niet is omdat ik niet langer dan 5 dagen max ongi ben. Gisteren was ik nog hevig ongi alleen vandaag eigenlijk bijna niets meer. enne mijn stolsels zijn niet zo groot. Ik verlies wel kleine stolsels daarom vind ik het lijken op een mk deze keer heel vaag maar ach ga er van uit dat het 1malig is. @Hartewens, je kan gewoon Tatty vragen hoor hahaha. Die sleurt me wel
Meiden, even snel een update: ik ben gisteren eindelijk, eindelijk ongesteld geworden! 115 dagen na de curettage en eindelijk werkt alles weer zoals het hoort! Tenminste, dat hoop ik! Ik ben in ieder geval weer blij en zie het weer positief in. Heb mijn banner maar ff op 28 dagen gezet, maar weet nog niet of dat gaat lukken. Duimen maar. Mannetje mag in ieder geval straks weer aan de bak hihi
jemig zeg je hebt het niet makkelijk gehad de afgelopen maanden. Het heeft lang geduurd. Hopelijk is deze ongi ook meteen weer de laatste!
ja ik heb na de operatie helemaal geen last meer gehad. ben zo blij dat ik het gedaan heb. Ik vond de ingreep een eitje! Het herstel vond ik lang duren maar was ook prima te doen. Ik ben echt zo ziek geweest met de keelontstekingen dus daar kon ik het prima mee vergelijken alleen knap je met ab sneller op dan wanneer je na een operatie moet herstellen. Enne... ik werd zwanger in de maand dat ik het ook niet verwacht had. Ik voelde (dacht ik) zelfs mijn ongi en baalde daar zo van dat ik een negatieve test ter bevestiging wilde zien zodat ik niet meer op de ongi ging zitten wachten met alle hoop enzo. Ik was dus stom verbaasd dat de test + werd vooral omdat het ook nog 2 dagen voor NOD was. Dus zeg nooit nooit zolang het tegendeel nog niet bewezen is.
Mariaatje wat heb je lang moeten wachten op je menstruatie zeg! Is het wel vanzelf weer op gang gekomen? Lief dat jullie allemaal zo meeleven. Geeft me toch een beetje hoop, haha. Ja heb gister nog lekker paard gereden. Het was wel droog, maar de zon scheen niet, dus beetje koud. Maar lekker kunnen ontspannen op de rug van mijn kanjer. Manlief heeft nachtdienst deze week. Dit keer komt het gunstig uit. Als hij nachtdienst heeft in vruchtbare periode dan moeten we echt plannen en dan is het spontane er een beetje af.
Lieve Mariaatje, wat ontzettend fijn om weer van je te horen en wat geweldig voor je dat je na zo'n lange periode nu eindelijk weer ongesteld bent geworden. Wat zullen jullie met extra veel plezier klussen je eerste ei!
Mariaatje, wat een engelengeduld heb jij moeten hebben zeg! Ik ben blij voor je dat je nieuwe ronde nu eindelijk aangebroken is. Ik wens je een snel ei, maar hou 'm goed in de gaten. Succes! Hartewens, mijn kwaaltjes waren ook niet zo duidelijk als de vorige keer hoor! Ik had er ook weinig geloof in en deze ronde was hete toch raak. We blijven duimen voor je hartewens!
Mariaatje, wat een ontzettende frustrerende tijd heb jij gehad zeg, maar gelukkig kun je je nu ergens op richten (nou ja je man dan ) Groetjes Anita
het was idd zo frustrerend, maar ik kon niks anders doen dan afwachten. Gelukkig is het nu vanzelf gekomen, zonder "hulp"van het ziekenhuis. Mijn lichaam heeft het zelf weer hersteld. Werd tijd ook hihi Maar, ik moet zeggen, omdat mijn menstruatie zo lang op zich liet wachten had ik vaak dipjes. Liep vaak huilend door het bos met mijn hond enzo, dan kwamen die tranen weer. Nu er weer een nieuw hoofdstuk geopend is kijk ik niet meer terug merk ik. Ik kijk weer vooruit, we gaan er straks weer voor. Nu kunnen we het pas écht afsluiten!
@mariaatje, fijn meis dat je menstruatie weer op gang is gekomen. Jeetje wat hebben jullie een geduld moeten hebben zeg. ik wens voor jullie dat het nu uitblijft voor ongeveer 9 maandjes
@ Mariaatje, Wat ben ik blij om je weer te zien nou ja horen dan haha! Jeetje meid, wat heeft dat lang geduurt zeg voordat je ongi kwam! Wat heb je veel moeten door staan meid! Ik ben zo blij voor je dat eindelijk ongi bent geworden ! Nu kunnen jullie eindelijk weer verder gaan meis! Ik wens jullie heel veel klusplezier! 2008 is gelukkig goed begonnen met een mooie ongi voor je ! @ Hartewens, ik ben blij dat je paard heb kunnen rijden! Dan heb je lekker afleiding gehad! Ik hoop echt voor je dat het nu raak is! Want het plannen voor het klussen lijkt mij ook niet zo leuk! @ Mimi, ik kan me voorstellen dat je deze ongi met een mk vergelijkt! Alles van toen ( de pijn, veel bloed) Komt dan eigenlijk naar weer naar boven toe! Maar ga er maar van uit dat je gewoon ongi bent geworden! Anders doe je jezelf zoveel verdriet! Bedankt voor je uitleg over hypermenorroe! Ik had daar echt nog nooit van gehoord! Ik had me vandaag toch een dag zeg pfff! Alles zat tegen vandaag! Eerst versliep ik me een uur te laat ! Snel als een gek door het huis vliegen! Daarna ging me auto raar doen, hij trekt niet lekker meer op :x ! Vervolgens kwam ik thuis en liep ik keihard met me knie tegen de punt van me dressoir aan! Waardoor ik nu een stijve knie heb! Ik werd er gewoon shago om! Ik ga nu lekker douchen en hopen dat het morgen een betere dag wordt !