@Dyaan, Meis ik wil je heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies. Het is inderdaad fijn (hoe rot het ook is) om lotgenoten te hebben omdat die toch weten hoe het voelt. Allebij mijn mk's begonnen ervoor al met vloeien voordat het een mk werd. Sorrie meis ik weet hier verder niets van. Mijn werkgever wist het van de eerste mk niet maar wel van de tweede omdat ik totale rust moest gaan houden alleen eindigde dat in een mk. Probeer zelf goed rust te houden meis. Lichamelijk kan je er namenlijk al snel aan toe zijn te werken maar geestelijk kan het nog langer duren. Praat zoveel mogenlijk van je af dat kan wel eens een beetje helpen. mimi
Goedenavond! Dyaan, welkom, heel veel sterkte. neem de tijd om dit een plekje te geven. Selina, ook jij heel veel sterkte. Tatty, klinkt hoopvol weer! Mimi, dubbel is dat dan he. Je gunt het een ander wel, maar het is zo confronterend. Het begint een beetje te kriebelen nu. Vanmorgen kokhalsen bij tandenpoetsen (eigenlijk al 3 dagen, maar viel me vanmorgen opeens op) Ben vandaag enorm vergeetachtig, maar goed, ook hele nacht niet geslapen. En ben erg emo vandaag. Vertelde een collega ook nog trots tegen me dat ze weer oma wordt. Pfff. Even later zegt ze tegen zwangere collega die net zo ver is als ik zou zijn dat ze zo gegroeid is en dat andere collega ook zo gegroeid is blabla. Kreeg alweer tranen in mijn ogen. Heb wel toen ik weer op werk kwam gezegd dat ze er gewoon over moesten praten en niet zwijgen als ik binnen kwam, maar om het nu er zo dik op te leggen vond ik wel even moeilijk. Zwangere collega is steeds heel lief voor me hoor, echt vol begrip en voelde direct al dat ik niet echt lekker in mijn vel zat. Ze vroeg zich af of ik ongie geworden was, was dus niet zo. Nou toch kreeg ik een dikke knuffel van haar. Wel erg lief hoor, ze leeft erg mee steeds en durfde in het begin amper blij te zijn omdat het bij mij was mis gegaan.
Dyaan, heel veel sterkte met alles wat komen gaat. Bij mij is de MK een week nadat we de bevestiging kregen dat het niet goed zat op gang gekomen en nog een week later is het vruchtje uiteindelijk afgestoten door m'n lichaam. Neem de tijd om het te verwerken en het een plaatsje te geven.
Hoi Mimi, Hartstikke bedankt voor je reactie en Inez en Hartewens natuurlijk ook! Ik zie dat sommigen van jullie al met veel meer tegenslagen hebben moeten omgaan, dus hier moet ik toch wel snel weer bovenop zijn? Ik wacht maar rustig af en luister naar mijn lichaam, is denk ik het enige wat ik kan doen. Ik ga nu lekker mijn bedje op zoeken, maar ben gauw weer online. Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties! Dyaan
Dyaan, Als eerste wil ik je sterkte wensen! Bij mij ging het dus niet helemaal vlekkeloos. Ook mij werd vertelt dat het lichaam het vruchtje meestal binnen een week afstoot. Het bloedden zette bij mij niet door waardoor ik tabletten moest inbrengen om het afstoten zeg maar op gang te brengen. Dat lukte wel aardig, begon enorm te vloeien, verloor ook wel een hoop slijmvlies en had enorme krampen. De dag daarna moest ik terug komen voor nacontrole (nog dik in de weeen en met veel bloedverlies) Bleek dat het vruchtje en meer dan de helft van het vlies er nog zat. Ik heb toen alsnog een curretage gehad en daarna nog een dikke week thuis geweest om te herstellen. Ook ik wilde het liever niet vertellen aan mijn leidinggevende maar kon er dus niet om heen. Achteraf ben ik blij het wel te hebben verteld omdat ik het geestelijk ook niet meer aan kon om te werken. Ik ben toch een dikke 3 weken uit de running geweest en heb veel begrip gehad van mij leiding gevende gelukkig. Ik hoop voor jou dat het allemaal spontaan gaat, maar denk vooral goed om jezelf. Jootje
Ook al zie je bij andere die meer mk's hebben meegemaakt dan is de jouwe er niet minder op hoor. Ik had het zelfde gevoel eerst toen ik mijn mk had en ik zag om me heen en hier op de site dat er meiden waren die er zelfs al 2 of 3 hadden gehad. Ik voelde me dan zo stom dat ik me druk maakte om de mijne. Elke mk is voor ons weer een verlies van een kindje. Of je er nu 1 of 3 heb gehad hier is iedereen gelijk. De pijn is even groot. Dus meis, gewoon jezelf de rust geven en hier kan je er altijd over praten juist omdat het soms door de buitenwereld zo snel vergeten word. Al zou je over een jaar er nog mee zitten, hier zal niemand je veroordelen. We 1 grote familie hier.
@ Natas, Ben blij dat alles goed gaat met je! Alleen vervelend dat je zo moe bent! Ze zeggen idd de eerste 3 maanden en op het laatst ben je erg moe! Ik hoop dat over 2 weken, dat je je dan weer wat fitter gaat voelen! En idd alles is voor het goede doel , alleen zijn sommige kwaaltjes minder fijn! @ Mimi, moeilijk he meis! Tuurlijk gun je het haar, maar jezelf gun je het dan het meest! Zulk nieuws is altijd rot om te horen! En de opmerking van je buuf is goed bedoeld, maar dat kan dan ook weer hard aan komen! Je wordt dan met je neus op de feiten gedrukt op die manier! Dikke knuf meis! @ Hartewens, Jeetje meid voor jou klinkt het ook erg hoopvol zeg! Spannend nu he deze dagen! We moeten helaas nog even geduld hebben en dan weten we meer! Maar mijn duimen maken overuren hier haha! @ Pluk, jeetje zeg dat lijkt me idd heel pijnlijk voor je vriendin! Wat leuk en toevallig dat haar dochter en nu haar zoon, zo leuke geboortedatum hebben ! Leuk idee ook van je om die krentewegge te geven! Ik kon dat echt niet, maar vind het erg leuk! @ Dyaan, Heel veel sterkte meid! Ik had bij allebei me mk's dat eerst het bloeden begon! Ik durf niet te zeggen hoelang het bij jou kan duren! Maar neem echt je tijd die je nodig heb om dit te verwerken! Want het valt echt niet mee! Het is een behoorlijke klap die je er van krijgt! Ik had bij allebei me mk's gewoon door gewerkt, maar wat was ik stom geweest! Ik heb daar een behoorlijk opdonder van gekregen! Nu gaat het inmiddels weer goed! Maar ik adviezer je om goed naar je lichaam te luisteren! Anders neem je een weekje vrij van je werk als dat kan? Dan hoef je ook niks te vertellen als je dat niet wil! Dikke knuf meid!
@Tatty Teddy, Het was ook goed bedoelt van mijn buuf hoor. Dat wist ik ook. Ik vond het eigenlijk wel fijn dat ze het zei. Juist omdat ze door mij heen prikte en wel doorhad dat ik wel blij was maar van binnen even knakte.
@ Mimi, Dat is dan wel fijn he, dat ze door je heen prikte! Ik denk soms als mensen dat tegen me zeggen: ja makkelijk praten! Ook al vind ik dat dan wel lief bedoeld van ze! Eigenlijk beetje dubbel allemaal he! Ik las net hier op het forum van een meid die 4 dagen eerder ongi was geworden, en ze dacht aan een mk! Toen werd ik inwendig echt een beetje boos! Mensen denken er echt soms zo makkelijk over vind ik! Ik vindt dat je daar niet mee moet spotten!
Dyaan, jou miskraam is echt niet minder erg als dat van een ander hoor! Na mijn eerste mk was ik echt helemaal overdonderd en vond het heel erg. Na de 2e net zo, maar dat maakt een 1e miskraam echt niet minder makkelijk hoor. Luister naar je lijf en je emoties. Ik ben beide keren ongeveer 6 weken thuis gebleven. (1e keer kijkoperatie gehad, 2e keer curretage) Ik werk met verstandelijk gehandicapten en kon in die tijd echt geen stabiele faktor voor hun zijn. Had die tijd ook echt nodig. Tatty, heb het topic gelezen. Het woord miskraam is inmiddels aangepast zag ik. Kanme er ook wel wat aan storen, lees dan meestal niet verder. Mijn geduld is een beetje op, haha. Echt erg. Vannacht weer niet kunnen slapen (was bij beide zwangerschappen het 1e signaal) Heb vandaag ook buikpijn, echt baarmoederpijn. Maar ja dat heb ik ook als ik ongie moet worden, maar ook als ik zwanger ben. Vannacht stiekem een testje gewaagd, maar natuurlijk hartstikke negatief, ben ook zo'n muts. Op z'n vroegst heb ik vrijdag pas mijn nod. Dan is het 2 weken geleden dat ik een vermoedelijke ovulatiebloedinkje heb gehad. Mijn temp ging pas 5 dagen later omhoog, dus weet niet zo goed wanneer mijn nod echt is. Gelukkig is er matcare en heb je voor minder dan een tientje 6 teststripjes. Wilde er 3 bestellen, maar klikte per ongeluk 2 keer aan. Toen bedacht ik, misschien heb ik er ook wel zoveel nodig de komende maanden, hahaha. En heb dus maar het zo gelaten. Ben ook erg sjachie zeg, maar ook dat heb ik wel eens vaker als ik ongie moet worden (niet altijd hoor, vorige maand was ik hartstikke vrolijk) Hoefde vanmorgen niet te kokhalzen bij het tanden poetsen. Vanmorgen vergeten te tempen, in ieder geval kan ik het me niet herinneren. Zo een heel vehaal en een hoop geklaag, haha. Volgende maand begint de voorlichtingscursus voor adoptie. Mag dan niet zwanger zijn, dan wordt het uitgesteld. Ben maar wel vast gaan lezen in het boek want ga er van uit dat ik niet zo heel snel weer zwanger word.
Ach joh als het zo mag zijn dat je wel zwanger bent dan is het nog zo vroeg dat ze het toch nog niet zien, tenzij je natuurlijk ter plekke op een dingetje moet piesen. Want ik neem aan dat je niet binnen 9 maanden na het info gesprek al je kindje in je armen kunt sluiten (bedoel ik het adoptiekindje mee ) Ben net terug van een bezoekje aan mijn vriendin, ik kon het gewoon niet laten en de krentewegge moest er natuurlijk naar toe want nu (met alle visite) heeft ze er nog wat aan. Groetjes Anita
Nee dat is zo, maar een zwangerschap heeft zowiezo gevolgen voor de verdere procedure. Als het bijv. wel goed zou gaan dan kun je een jaar na de geboorte weer verder met de procedure. Tijdens de voorlichting zou het misschien niet opvallen, maar daarna volgen gesprekken met kinderbescherming, en die moeten dan zeker uitgesteld worden. De voorlichting start in februari en eindigt in mei, dus dan zou je toch wel echt wat zien als ik nu zwanger zou zijn, of volgende maand. En mocht ik zwanger zijn en het gaat bijv mis in die periode, dan ben je ook niet volledig er bij zeg maar en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Nou ja waar maak ik me druk om, eerst maar eens zwanger worden, hahaha
Oke op die fiets hartewens, maar ja als het puntje bij het paaltje komt maakt het ook niet uit want ik beide gevallen is de uitkomst een kind , alleen zal het ene wat langer duren als het andere vrees ik. Groetjes Anita
Sorry jongens, ik heb niet veel tijd om te reageren. Vandaag gewerkt en moet hier nog van alles doen. Morgen ben ik er niet, dan heb ik die giga lange kantoordag van 07.00 tot ong. 01.00....... als ik vrijdag ben bijgekomen kom ik hier wel weer langs Dyaan, heel veel sterkte! Hartewens, ik duim me suf voor je! Liefs aan iedereen, Natas.
@Natas, Heel veel sterkte met je lange werkdag meis. @Tatty Teddy, Ik heb de topic niet gelezen maar dat vind ik ook wel rot opmerkingen. He meis ik heb dit plaatje gemaakt. Het is geprobeert na te tekenen van een foto van mijn ventje en ik. @hartewens als het zo zou mogen zijn dan is het zo dat je 2 streepjes gaat krijgen. Hihi ik kon me vorige keer ook niet in houden. Ik had geen symptomen maar omdat iemand zei dat ze dacht dat ik zwanger was moest ik het zeker weten. Alleen het was vet negatief natuurlijk en werd zelfs eerder ongesteld. Had ik weer Ik heb ook van matcare 6 testen gehaald hoor. Ik zit een beetje te dubben over wanneer ik mijn ei zou kunnen hebben. Omdat ik deze maand een dag eerder mijn NOD had dan vorige maand weet ik het niet meer precies. Ook omdat ik een dag voor mijn NOD de laatste tijd elke keer alleen 1 x bij het afvegen roze afscheiding heb en de dag erna dan mijn NOD, vraag ik me af of dat wel normaal is. Ik weet dus niet echt of ik dan 14 dagen terug moet rekenen of gewoon van mijn NOD. Sorrie ik ratel een beetje door Ik kan gewoon beter vanaf nu elke dag (of om de dag) klussen en kijken of het helpt.
hmmm dat topic heb ik ook gemist maar ben nu wel nieuwsgierig dus waar staat het? mimi je bent inderdaad aan het ratelen want ik snap er geen jota van dus hier mijn antwoord uuh 14 dagen voor je nod heb je je eisprong en dus niet 14 dagen na je nod (die tijd kan verschillen) uuh, was dat het antwoord naar waar je op zoek was Groetjes Anita
hahahaha. Ik zit het net weer even terug te lezen wat ik eigenlijk had geschreven hahaha. Jeetje wat een warboel zeg. Ik zal het proberen nu eens goed uit te leggen hihi. Woensdag 2 januarie kreeg ik mijn Nod (1 dag te vroeg) Op 1 januari had ik bij het afvegen (1x) roze afscheiding. Dat heb ik tegenwoordig altijd een dag voor mijn NOD sinds mijn laatste mk. Nu vraag ik me af moet ik mijn ei 14 dagen voor 1 januari of 2 januari rekenen. Omdat mijn cyclus dit keer 1 dag eerder was ga ik ervan uit dat ik dat volgende maand misschien ook wel weer heb. Dat ik dan in plaats van 26 dagen nu weer een 25 dagen cyclus heb. dus dan zou ik waarscheinlijk 26 januari roze afscheiding (1x) hebben en 27 januari mijn volledige Nod. Wanneer heb ik mijn ei dan? de 12 of de 13e. Als ik gewoon de 26 dagen cyclus heb heb ik dan de 14 of de 13e mijn ei. Of zal ik maar gewoon de hele week gaan klussen Dit is de volledige uitleg.
Ik heb vaak het volgende aangehouden. bv vermoedelijk de 12de een ei dan 8ste-10de-12de-14de en 16de sex (gewoon voor de zekerheid) Sperma blijft ongeveer 72 uur goed in het lichaam van een vrouw (als ik het goed heb) Dus dat zou betekenen dat je die week van je ei gewoon vol met sperma zit (whahahahahahaahaha maar goed dat mijn man dit niet meeleest want die schiet spontaan in de stress) Groetjes Anita
Hahaha GO Girl hihi. Ik had van de week weer ergens gelezen dat gezond zaad. (wat is gezond zaad) Zelfs 5 dagen goed kan blijven. Aangezien mijn ventje nog weleens van een biertje hou ga ik er van uit dat bij hem het niet langer dan 2 dagen is. Ik blij dat ik gisteren mijn manneke verleid heb dan morgen weer. Uhm zaterdag ochtend dan maar he hahaha s'avonds is hij niet thuis geloof ik. He dit word een klus week ik bedoel een lolweek. hihi Laat mijn ventje het maar ook niet lezen want dan krijg ik gelijk niks meer. Uhm.... we zouden het op zijn beloops laten maar dat is toch best wel moeilijk als je toch wel beseft dat je ei rond deze tijd er is.