Ik heb juist dat ik nu twijfel of ik nog wel een keer zwanger zou willen zijn... durf ik het nog wel een keer aan. Maar goed, de 'wond' is denk ook nog te vers om daar over te kunnen beslissen. Het vloeien is hier trouwens nu bijna gestopt. Af en toe nog een drupje.
is heel herkenbaar hoor. Dat gevoel gaat wel slijten want uiteindelijk gaat het oer-gevoel dat je een kind wilt weer sterker worden. Maar zorgeloos-zwanger zijn is er helaas niet meer bij. Het zal straks heel spannend worden en je zult pas echt kunnen genieten als je die eerste maanden door bent.
Ik heb het ook moeilijk met zwangeren in mijn omgeving..... elke keer denk ik weer aan hoe ver ik anders geweest zou zijn. Ik gun het iedereen hoor, maar mezelf ook zo! Ik heb geen idee of mijn cyclus hierna weer een beetje normaal wordt Lola. De eerste in ieder geval niet, maar dat is tuurlijk niet zo raar. Balen dat het bij jou nog steeds zo van de rel is.
heb vandaag ook weer een moeilijke dag, dacht ei gevonden te hebben eindelijk na curretage, maar neen hoor vandaag weer een megadaling, ben het zo beu vandaag moet ik gaan eten bij m'n ouders, daar zal m'n zus ook zijn die 5 weken nu zwanger is, ik heb echt nog geen goesting voor een confrontatie. Kan zo weer huilen zeg.
@ Jendo, ik snap je gevoel volkomen! Ik voel me ook verraden door me eigen lijf! Het is net of je lichaam je in de steek laat he! Het is allemaal zo oneerlijk! Het gevoel slijt wel, je moet het een plekje proberen te geven! @ Free willy, ik snap je onderschrift ook niet goed! Maar dat geeft niet, misschien tel je wel anders dan wij! Hoe dan ook het blijft moeilijk! @ Luna, zal je net zien he, dat je nu al die berichten hoort dat iedereen zwanger is! Misschien valt het juist nu erg op! Ik kan er ook niet tegen hoor, als ik hoor dat andere zwanger zijn! Net als wat natas zegt, je gunt het jezelf het meest toch! Ik hoop dat je gauw ongi wordt zodat je weer verder kunt! @ Mariaatje, hoe gaat het met je? @ Carulli, Hoe gaat het met je? Jullie hebben een moeilijke dag achter de rug! Ik denk aan je! Ik ben gelukkig gisteren weer ongesteld geworden! Ik was 2 dagen later dan normaal, maar des ondanks heb ik gelukkig weer een mooie cycles van 27 dagen! Ik ben er wel blij om! Nou weet ik dat me lichaam weer in orde is en kan ik weer verder! Ik krijg nu ook de bloedonderzoeken! Morgen bel ik me vk op! Ben benieuwd hoe het dan verder gaat! Meiden een fijne dag vandaag! Probeer van het mooie weer te genieten!
Zico, dat zal idd heel moeilijk worden voor je! Ik begrijp heel goed dat je er geen zin in hebt! Wil je ff een dikke knuf geven!
Ha meiden, De curettage is goed gegaan, werd om half 5 pas geholpen en was om 8 uur weer thuis. Geen last van de narcose gehad en weinig bloedverlies gelukkig. De eerste dag een zwaar menstruatiepijn gevoel, maar dat is nu ook over. Emotioneel gaat het met up's en down's. Ik moet zeggen dat ik probeer positief te zijn: we kunnen nu weer gaan proberen om opnieuw zwanger te worden. Hoop zo dat het niet lang gaat duren, maar ja, dat hebben we niet voor het zeggen helaas. Dat hopen we allemaal. Kreeg gisteren een kaartje van de Baby-dump in huis, met aanbiedingen. Dan denk je wel weer van sh*t, waarom, waarom mocht hett voor ons niet zo zijn? In het ziekenhuis lag een meisje die precies hetzelfde had als mij, we werden gelijk na elkaar geholpen. Voor haar was het ook de 1e zwangerschap en d'r 1e kindje. Lotgenoten noemden ze ons in het ziekenhuis. De mensen die daar werkten waren overigens ontzettend lief en aardig en begripvol, dat was wel fijn. Toen ik uit de narcose kwam heb ik ontzettend gehuild en was erg emotioneel, maar ja, dat is normaal denk ik. Heb het weekend wel gewoon gewerkt en dat viel reuze mee gelukkig. morgen ben ik lekker vrij, kijken wat er dan gebeurd als ik geen afleiding heb zeg maar... nou meiden, jullie zijn ook weer op de hoogte, zico, hoop dat het vanavond is meegevallen meis! Tot morgen allemaal!
he mariaatje, Ja , meegevallen is een groot woord, was toch content dat m'n redder in nood tegen een 18.00u er ook aan kwam. Ze heeft zich gewoon gehouden, het viel hen wel op denk dat ik zo stil was . Volgende week zondag zal nog moeilijker worden , bij m'n grootouders is het kermis en wordt met heel de familie gevierd. Daar zou ons moment komen dat we het zouden vertellen , helaas gaan wij niet maar zij het doen. Daar heb ik het heeeeeeeeeeeel moeilijk mee. Als het me niet afgaat dan gaan we gewoon naar huis. Het is precies of ik nu weet dat ze zwanger is dat ik het nog moeilijker heb, kan ganse dag weer huilen, jeetje. Ook speelt het part mee dat ik nog steeds geen ongi heb gehad of ei. Ik wil vooruit, zo blijf ik op het zelfde moment hangen. Loop al dagen met veel buikpijn rond, hoe meer ik rondloop op m'n werk hoe meer pijn ik heb. Baal er enorm van. Met collega's heb ik het nu ook moeilijk om over te praten, echt een krop in m'n keel dat had ik niet toen ik het nog niet wist van m'n zus. Vertel hen er ook bij dat ik het nu meoilijk he te weten dat m'n zus zwanger is en een slag in m'n gezicht is geweest toen ik het te horen kreeg. Ik heb heel veel collega's rond de 500 a 600 en ken iedereen omdat ik in de vereniging zit die vanalles voor hen organiseren. Ja , maar ik laat me niet hangen zo ben ik niet, maar soms een dipmoment en dan ben ik toch blij ventje in de buurt te hebben.
Hoi hoi, ALlemaal herkenbare verhalen en gevoelens..ik heb in februari een curretage gehad en sinds april zijn we weer bezig..tot nu toe zonder resultaat en voel me er echt ellendig bij ..kan het niet van me afzetten en ben er dagelijks mee bezig het beinvloed mijn gedrag en mijn buien..heb het gevoel dat ik om alles wel kan huilen..de huisarts zeg dat we zwanger kunen worden en het was ook binnen 5 maanden raak maar nu gaan we ronde 6 in en elke dag duurt te lang...heb ook een lange cyclus van precies 35 dagen dus het duurt ook nog is zo lang..soms weet ik echt niet hoe ik ermee om moet gaan voel me echt so verdrietig..pfff
trust ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. zelf had ik de laatste cyclussen er ook lange tussen en heel onregelmatig dus wist nooit waar ik aan toe was. als ik dan weer ongesteld werd was een opluchting omdat ik wist waar ik aan toe was, maar meteen daarna gefrustreerd omdat je nog zoveel weken moet wachten tot je ei er is, en dan weer wachten... eindeloos.... hier gister ook weer moeilijk gehad. we gingen op bezoek bij vrienden, 5mnd zwanger. toen ze vertelde over dat ze niet misselijk was enz. en wel heel blij was met echo zodat ze zeker wisten dat ze zwanger waren etc. kreeg ik echt een brok in mijn keel. moest ik denken aan mijn misselijke periode en de periode daarna dat ik niks meer voelde... gisteren toch weer een heel klein stolseltje verloren. weet niet zo goed wat ik hier mee moet. is dat normaal? of zal ik me even na moeten laten kijken? we gaan donderdagnacht met vakantie naar het buitenland namelijk, dus wil eigenlijk wel met een vertrouwd gevoel weg. zico, voor jou een hele dikke knuffel meid. wat een moeilijk moment zal dat voor je zijn tijdens de kermis.
He, ja tis gewoon erg moeilijk maar heb jij wel eens gehoord dat er iemand na aeen curretage niet mee zwanger is geworden? daar ben ik zo bang voor..als de arts tegen me zegt over een jaar ben je zwanger vind ik het ok maar die onzekerheid maakt je soms zo onzeker en verdrietig..
Laten we er met zijn allen vanuit gaan dat we gewoon weer zwanger zullen worden. Een schrale troost is idd dat we het nl WEL kunnen, dat hebben we bewezen... Zico, veel sterkte meid, het is moeilijk allemaal en zondag zal idd ook wel weer rot zijn. maar huil maar lekker uit, dat lucht toch op en je moet het nou eenmaal verwerken allemaal en dat kost tijd. Weet je zus wel dat je zwanger bent geweest eigenlijk of niet? Begrijpt ze waarom je je ellendig en verdrietig voelt? Als ze het niet weet kan ze ook geen rekening met je houden, snap je? En als ze het wel weet zal ze dat vast en zeker doen, voor zover dat kan natuurlijk, maar ze zal je dan niet vrolijk opbellen en vertellen over de symptonen of zo, of over reacties van andere mensen straks. Dat is te confronterend. Praat gewoon eerlijk met haar en zeg hoe je je voelt en waarom, wedden dat ze je begrijpt? Sterkte meid!
Ik heb 14/8 een curretage gehad en heb veel bloed verloren de eerste 2 dagen daarna minderde het. Ik ben ondertussen volgens de gynocoloog niet meer ongi geweest enkle 2 dagen heeeeeeeeeeeeeeeeeel lichtjes geveegd. vandaag zijn de matcare ovu testen aangekomen en kijk na 5 Weken heb ik een positieve ovutest. Eindelijk, dus vanaf het vegen is het 14 dagen geweest mag het vegen dus eigenlijk wel als ongi aanzien dus voor telling van cyclus
m'n zus was de eerste die wist dat ik zwanger was en ook dat het kleintje hartje gestopt was met kloppen, ze staat er nu wel bij stil dat alles nog verkeerd kan lopen. Begrijp haar wel , maar voor ons enorm pijnlijk. Ben wel blij dat ik nu met de positest van ovulatie eindelijk verder kan beginnen. Het heeft naar m'n zin ellendig lang geduurd voor het zover was.
Allemaal heel herkenbaar hoor! Verdriet hebben omdat jij niet meer zwanger bent maar je (schoon)zus en vele anderen nog wel. Verdriet hebben omdat het steeds niet lukt om zwanger te raken. Verdriet hebben omdat het wel lukt om zwanger te raken maar het gaat mis. Verdriet hebben omdat anderen goedbedoelde troostende maar lullige opmerkingen maken. En wij maar ons best doen om door te gaan, wat gewoon niet altijd even makkelijk is. Daarom is het zo fijn om hier zo af en toe eens even je verhaal kwijt te kunnen. En ondertussen blijven we voor iedereen hier duimen, dat het deze keer wel gaat lukken om zwanger te raken en te blijven!
@ Mariaatje, ik ben blij dat het goed gegaan is! Knap van je dat je gewoon bent gaan werken! Hoe gaat het vandaag met je? Wel fijn dat ze in het zh lief voor je waren! En huil maar lekker hoor, als je daar behoefte aan heb! Dan verwerk je het ook een beetje! @ Zico, je maakt nu een hele moeilijke periode mee! Nu wordt je nog eens extra met je neus op de feiten gedrukt! Vooral met aankomende zondag, lijkt me heel moeilijk voor jullie! Je hebt een mooi ovu test zeg! Gelukkig dat alles weer op gang is gekomen! Ik ben nu ook maar 1.5 dag ongi geweest, nu ik van jou lees dat jij ook maar 2 dagen ongi bent geweest, lucht me dat een beetje op! Maakte me eigenlijk een beetje zorgen erom! @ Trust, moeilijk allemaal he! Hier kan je je verhaal kwijt! Dat lucht toch een beetje op!
Dank je! Hopelijk zal voor iedereen dat verdriet snel in blijdschap om kunnen worden gezet. Maar vergeten zullen we onze sterretjes niet.