Miskraam... en dan? (klets-topic)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door tiruja, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Anna, Hoe gaat het met je meis? Weet dat ik aan je denk! Ik vindt het zo kut voor je! Ik hoop dat je gauw wat meer duidelijkheid krijgt! Ik blijf hopen op een mooi wonder!

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mijn bloedverlies is bijna over. De buikpijn is ook weg. Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op. Dat voelt eerder onzeker dan hoopgevend.
    Gelukkig heb ik er vandaag in de klas niet veel aan hoeven denken. Maar dat is ook makkelijker wanneer het niet druppelt daar beneden.
    Maandag gaan we naar de VK. Dan zullen we bespreken hoe of wat verder.

3. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Anna, Ik kan me voorstellen dat het nu helemaal onduidelijk is voor je! Juist omdat het bloedverlies bijna over is, hoelang heb je bloedverlies gehad? Wel knap van je, dat je bent gaan werken vandaag! Maar misschien ook wel beter, want nu had je wat afleiding! Gaat de vk maandag eerst nog een echo maken om te kijken hoe het er nu voor staat? Of heb je alleen een gesprek met haar? Ik denk dat je beter eerst nog een echo kan vragen!? Ik vind het echt zo rot voor je, dat je nu in een hele moeilijke en onzekere tijd zit! Ik moet zo helaas gaan werken! Ik kom vanavond nog wel even kijken hier! Dikke knuf meis!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ben ik weer even lieve meiden, sorry maar ik heb geen tijd om alles van de afgelopen dagen bij te lezen. Komende dagen ben ik ook nog druk, ik pik het daarna wel weer op.

Anna, hele hele hele dikke knuf.

En Inez, zag hier ook even jouw verhaal over je tante. Gecondoleerd meis.
    Maar wat lijken deze situaties op elkaar zeg! Allebei een tante verloren deze week, beide tantes zeer slechte longen, allebei sterke karakters en bewonderingswaardig hoe ze met hun ziekte omgingen..... heel toevallig.

Mijn tante is inmiddels gestorven :cry:
    Gelukkig heeft ze door de sedatie niet bij bewustzijn de verstikkingsdood door het longemfyseem hoeven meemaken. Hoe ze de laatste dagen vocht voor elk klein stukje adem staat in onze zielen gegrift.

Inmiddels hebben we bijna alles voor de crematie a.s. dinsdag geregeld. Mijn tante is weer thuis, wij waken over haar en morgen + zondag kunnen anderen afscheid komen nemen. Ik ga zo ook weer terug.

Maar eerst een update van de andere kant van het leven, de dood aan de ene kant en een nieuw begin aan de andere kant........
    Midden in alle verdrietige hektiek had ik vandaag m'n 3de echo en de nekplooimeting : ontwikkeling en groei kindje weer helemaal goed + keurig op schema en het hartje klopte mooi en stevig. Was al flink aan het bewegen en hupsen in mijn buik, ook een goed teken.
    Het wurm is nu 5 cm groot :D

De neplooimeting was ook goed, volgens de echoscopiste "een keurig dun plooitje van 0.7 mm". (boven de 3 mm is niet goed)
    De volledige uitslag van de kansberekening op Down (de som van de nekplooimeting + mijn leeftijd + zwangerschapsduur + uitslag van bloedtest vandaag) volgt over 10 dagen, op 28ste. Werd wel nog gewaarschuwd dat het kan gebeuren dat de meting goed is maar de uitslag toch slecht door de bloedtest, maar dit hebben we nu binnen!

Elza krijgt dinsdag van mij een echo-fotootje van vandaag mee :(

5. tinkelbel85

tinkelbel85 Niet meer actief

hallo mijn normale cycles is 28 dagen ik heb nadat mijn hcg waarden 600 waren nog een keer moeten prikken en die waren een paar dagen later rond de 100 dat is nu ongeveer 2 2.5 week geleden dit was ik vergeten er bij te zetten.. ik wacht wel af ik moet 25 jan naar de gyn

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Ik heb de miskraam gekregen met 12+3 weken, toen wist ik al wel ruim een week dat ik een miskraam zou krijgen omdat uit de echo bleek dat het kindje al met 5 weken gestopt was met groeien.

Vanmiddag nog even naar een schoenenwinkel geweest omdat ze daar uitverkoop hadden.
    Toch maar even Kylian's voeten op laten meten, blijkt toch dat hij nu al maat 22 heeft, terwijl hij maat 21 schoenen aan had.
    Geen wonder dat ik hem daar steeds moeilijker in kreeg :rolleyes: . Weet je wat pas echt erg is, hij is dus in precies 1 maand tijd een schoenmaat gegroeid :oops:
    Dus moesten er wel nieuwe schoenen komen. Gelukkig een leuk paar in de uitverkoop gevonden van €69,95 voor € 10,-
    Kijk dat noem ik nog eens afprijzen :)

Groetjes Anita

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dyaan, daar ben je weer. Wat fijn dat alles nu op gang is gekomen en dat het je tot nog toe allemaal is meegevallen. Nu kun je beginnen met afsluiten en verwerken en eventueel weer opnieuw beginnen.

Mariaatje, gewoon nog even lekker door blijven klussen. Kan nooit kwaad. Ik geloof ook dat de eisprong na het vruchtbare slijm komt, dus extra oefening kan geen kwaad lijkt me.

Natas, wat fijn dat het met de nekplooimeting allemaal zo goed is uitgepakt. Nu de de rest van de uitslag van de kansberekening nog. Maar met zo'n nekplooitje lijkt het bijna onwaarschijnlijk dat het niet goed zit. Duim duim duim.

Wel dubbel he? De dood aan de ene kant, nieuw leven aan de andere kant. Mijn tante heeft het helaas niet meer geweten dat ik weer zwanger ben. Dat zou ze heel leuk hebben gevonden. We hadden het haar deze week willen vertellen.

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mariaatje, je moet je geen zorgen maken over het klussen hoor, de score is goed en het nog eens dunnetjes over doen is ook geen slecht idee.

Jammer Inez, dat je het je tante niet meer verteld hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat nu gemist hebt.

Tatty, het is heel raar en naar tegelijkertijd. Het versterkt toch nog en beetje het sprankje hoop. En ik wil niet nu toch nog gaan hopen terwijl ik al begonnen ben met het rouwproces.
    De VK heeft geen echoapparaat, dus het zal alleen een gesprek worden.

9. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Anna, Daar heb je gelijk in meid! Anders zou je dadelijk voor niks hopen en dan komt de klap alleen maar harder aan!
    Kan je er met je vriend/ man goed over praten? Het is gewoon zo moeilijk dat je het nu weer mee moet maken allemaal!
    Ik wens je heel veel sterkte voor maandag en ook voor dit weekend!
    Ik hoop dat je er een beetje door heen komt meis! Dikke knuf!

@ Natas, Aller eerst gecodoleerd met je tante :( ! Ik ben blij dat ze het niet bewust heeft mee gemaakt! Want het lijkt mij een afschuwelijke dood op die manier! Ik kan me voorstellen dat haar ademhaling in jullie geheugen gegrift staat! Voor haar is het beter, maar voor jullie heel moeilijk! Veel sterkte meis en doe maar rustig aan!

Wat fijn dat je echo weer zo goed was :) en ook de nekplooimeting!
    Echt super meid, nu kan je er echt lekker van gaan genieten! Al zal het nu wel heel dubbel zijn allemaal! Ik denk dat de uitslag de 28e van de rest ook wel goed is! Mijn duimen draaien voor je!

@ Tinkerbel, Je hcg waarde zijn wel mooi gedaald zeg! Wat je ook anders kan doen, is over een paar dagen weer een test doen en als deze donkerder is dan die je al gedaan heb, dan kan je er denk ik wel vanuit gaan hoor! Echt heel spannend voor je, ik duim voor je! Laat je het weten, als je meer weet! Succes meid!

Meiden,

Ik ben er denk ik heel het weekend niet! Morgen heb ik het vrijgezellefeest van me vriendin :) ! Heb er nou al zin in, om 12.00 uur gaan we haar ophalen en dan lekker feesten :whistle: !
    Misschien ben ik er zondag weer, ligt eraan of ik erg gefeest heb of niet ;) haha! Allemaal een heel fijn weekend!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Anna, je mag ook gerust in het gesprek aangeven dat je graag nog een echo wilt hebben omdat je voor jezelf zekerheid wilt hebben dat het echt niet meer groeit.

Taddy, wat vreselijk lullig van je collega's zeg. En heel veel plezier dit weekend.

Natas gecondoleerd.

Fijn dat de echo goede berichten heeft gebracht.

Tinkerbel, wat een verwarrende situatie zeg, ik zou ook niet weten of het nu hcg is van je vorige zwangerschap of van een nieuwe.
    Je zou je huisarts kunnen vragen of ze de hcg waarde in je bloed willen na kijken en dan na een paar dagen weer. Aan de hand daarvan zou je dan kunnen zien of ze stijgen of dalen.

Groetjes anita

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Het is voor mij geen probleem om een echo te krijgen. Die kan ik elf regelen in het ZH, dat is gelukkig het probleem niet.
    We wachten nu gewoon af wat de komende dagen ons brengt.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Tinkelbel. Niks is onmogelijk. Er zijn veel meiden die direct na een miskraam weer zwanger raken. Ik vind het moeilijk om te zeggen dat je nu nog een positieve test krijgt vanwege je vorige zwangerschap of vanwege een eventuele nieuwe zwangerschap. Bij de een duurt het langer dan bij de ander voordat het HCG uit het lichaam is verdwenen.
    Ik denk dat Anna een goede tip meegaf. Test over een paar daagjes nog eens en als de test dan duidelijker is, zou je bijna zeggen dat er sprake is van een nieuwe zwangerschap. En uiteraard zou je ook nog bloed kunnen laten prikken via je huisarts om het HCGgehalte te laten meten.
    Spannend hoor!

Anna, ik kan me wel voorstellen dat je nu even een paar daagjes wilt afwachten. Hoe is het nu verder met je?

13. tinkelbel85

hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie antwoorden en tips, ik lees ook hier dat ik niet de enige ben die me kloten voel. dit was mijn eerste zwangerschap en deze kwam onverwachts. Ik hoop dat ik nu weer zwanger ben maar ik durf daar niet echt van uit te gaan.

Ik heb vandaag nog weer een test gedaan en deze was weer positief kon alleen niet goed zien of hij donkerde was dan mijn eerste van afgelopen donderdag. vrijdag moet ik naar de gyn en dan zal ik zeker vragen om bloed te prikken.. maar ik denk dat ik ook maadag maar ff de verloskundige bel hoe zij hier over denken.. vrijdag is nog zo ver weg...

ik hou jullie op de hoogte

iedereen die het op dit moment moelijk heeft wens ik heel veel sterkte!

groetjes tinkelbel

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Tinkelbel, jij ook veel sterkte. Het is naar he, die onzekerheid. Ik denk dat ik de tekenen van mijn eisprong straks goed ik de gaten ga houden om te weten wanneer mijn cyclus op gang is.

Hier is mijn MK nu in volle gang sinds gisteren. Het voelt af en toe echt verschrikkelijk, maar ik weet dat ik nog neit klaar ben.
    Ik bedacht me al, als dit zo naar voelt, dan moet een bevalling al helemaal verschrikkelijk zijn die pijn. Maar dan heb je het er wel voor over natuurlijk, dan wacht je een mooi kindje.

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Anna, Heel veel sterkte meis. Ik had eigenlijk heel veel hoop nog.
    Een bevalling is pijnlijk ja maar wat je al zegt dat heb je er voor over. Alleen dit niet.

16. tinkelbel85

anna

heel veel sterkte !

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ik had zo voor jullie gehoopt dat het deze keer allemaal anders zou mogen lopen. Heel veel sterkte meid!

18. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Annna heel veel sterkte meid!
    Tinkerbell, spannend zeg. Kan beide kanten op geloof ik.
    Wij krijgen woensdag telefonisch uitslagen van de onderzoeken naar de miskramen. Verwacht er niks van, maar ben wel wat zenuwachtig geworden. Brief kwam gister, zag hem vandaag pas, was gister hele dag weg. Had uitslagen pas in februari verwacht, dus weet dan niet of dit een goed teken is of niet.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hartewens, spannend meid, dat jullie woensdag de uitslagen krijgen. Bij ons waren de uitslagen ook al veel eerder dan verwacht bekend. Het hoeft niet persé te betekenen het een slecht teken is. Bij ons bleek alles in orde te zijn. Ik zal voor jullie duimen meid!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Hartewens, ik zou ook de spreekwoordelijke 7 kleuren je-weet-wellen. Maar het feit dat je eerder de uitslagen krijgt hoeft natuurlijk niets te betekenen.
    Misschien hebben ze het wel minder druk dan verwacht, ze sturen natuurlijk liever een brief dat het naar voren gezet wordt dan eentje waarin staat dat het nog een weekje langer duurt. ;)

Anna ik vond mijn miskraam wel 100 x pijnlijker dan de bevalling.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina