@ Pluk, Ik ga op een pg afdeling werken! Helemaal geweldig vind ik dat met dementerende werken ! Ik begrijp precies wat je bedoelt, je lichaam laat je zo gezegd in de steek! Wat erg zeg dat je collega's dat niet gezegd hebben tegen je, dat diegene overleden is! En het is helemaal erg dat ze het je dan ook nog eens kwalijk nemen! Zulke mensen kan je maar beter kwijt zijn, hun geven alleen maar negatieve energie en daar heb je niks aan! @ Inez, Belachelijk zeg dat de WAO er zo over denkt! Lekker makkelijk gezegd van hun! Maar als ze zelf die ziekte krijgen, piepen ze wel anders! Weet je wat het vaak is als je chronisch ziek bent, mensen zien niks aan je! En denken dan al heel snel dat je je aanstelt! Als je dan bijv. een goede dag heb en je gaat dan wat leuks doen op die dag, dan zeggen ze: zie je nou wel dat ze niks heeft anders deed ze dit niet! Ik vind het echt jammer dat mensen er zo over denken! Je moet tegenwoordig in het gips lopen, dan pas zeggen ze: kijk die heeft wat! Snap je wat ik er mee bedoel! Ik zelf ben niet chronisch ziek, maar ik heb clienten die dat wel zijn! En vind het echt heel erg als je dat net als jij heb! Zelf heb je er niet voor gekozen, en moet je je maar zien te redden in de maatschappij! En de maatschappij is helaas keihard geworden! Wel fijn dat het dieet een groot stuk helpt voor je! Maar dat lijkt me ook heel moeilijk om aan zo strak dieet te blijven!
Klopt hoor zodra er aan de buitenkant niets te zien is wordt je vaak afgedaan als aansteller. Hoe vaak ik wel niet gehoort heb dat ik me maar over mijn vermoeidheid heen moest zetten (helaas 1 van de tekenen van MS) Sinds ik (sinds 2 jaar) met een kruk loop is het wel iets beter geworden want het is dan immers zichtbaar. Gelukkig had ik met de herkeuring een hele aardige arts die mij ook zonder blikken of blozen helemaal afkeurde, misschien kwam het ook wel omdat mijn neurologe op het papier had gezet dat het nog verbazingwekkend was dat ik werkte . Toen bij de allereerste keuring werd er gezegd dat er nog 3 beroepen uit de computer kwamen die ik wel uit kon oefenen, heb hun er toen op gewezen dat ze er 1tje vergeten waren n.l die van prostituee (dan hoefde ik immers alleen maar te liggen ) De brieven die ik kreeg van het uwv wat ik nu ik mijn oude beroep niet meer uit kon voeren (was bejaardenverzorgster en was net met de IG opleiding begonnen) ontelbaar. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik Koningin heb ingevuld. Heel raar want daarna heb ik niet meer van die brieven ontvangen. Of het blijkt dat ze je dossier niet compleet hebben, gelukkig had ik zelf overal copieën van gemaakt dus die konden ze dan weer van mij copieeren .Toen kwamen ze er ook pas achter dat ik toestemming gegeven had om contact op te nemen met mijn neurologe. Alleen hiervan wordt je al moe. (gaap gaap gaap) Groetjes Anita
Tatty PG is zooooooooo leuk , heb vaak op de dagbesteding (van het bejaardencentrum zelf) gewerkt. Deze mensen stonden dan al op de wachtlijst voor het verpleeghuis maar daar was dan nog geen plek, op die manier werd die periode toch overbrugt. Hoe vaak je daar wel niet moest proberen iemand op een vriendelijke manier terug in het heden te krijgen, soms lukte dat niet en dan liep er wel eens iemand weg (tja een bejaardenhuis is nu eenmaal geen gesloten afdeling). Groetjes Anita
@Tatty Teddy, Jammer meis dat de avond zo tegengevallen is . Toch je eigen feestje thuis nog gemaakt he. Over die vlinders heb ik er nu al stuk of 40 gemaakt ik moet er nog ongeveer 15. Heb geen handen meer over van het knippen en plakken en kleuren. Mijn meisje heeft 10 terug het af laten weten ze is het zat. Ik ben nu alleen voor de scouting nog bezig hoor haar klas hebben we af. @Pluk jammer genoeg is het uwv niet echt snugger ik heb namenlijk ook vaak terug gehad dat het niet klopte en alles. @Anna, Het is best confronterend he. Ik denk wat Pluk al zegt dat je vriendin het best begrepen had hoor als je een traantje had gelaten. Ik heb gesolliciteerd bij de thuiszorg hier in het dorp omdat ik een advertentie had gezien voor het bejaardenhuis hier. Schoonmaken en ik hoop wel dat ik het krijg hoor. Het zit ook gelijk naast de school van mijn meisje. ben benieuwd hoor.
Lieve allemaal, Even een kort berichtje van mij. Het is nu de 1ste 'normale' dag na de crematie van mijn tante en ik kan na 3 dagen weer even online. Heb hier bijgelezen maar het is even te veel om op iedereen te reageren. Alles gaat goed met mij hoor, ben alleen zo intens moe. Is een combinatie van de zwangerschap en alle emoties van de afgelopen week. Vandaag en dit weekend even lekker bijtanken! En dan pik ik het hier ook wel weer op. x Natas.
Het is inderdaad waardeloos hoe er wordt gereageerd op bepaalde ziektes. Ik ondervind zelf ook regelmatig dat je bij wijze van spreken beter van top tot teen in het gips kunt zitten, want dan zien ze tenminste wat aan je. Het is jammer dat de maatschappij zo is verhard en dat de WAO is verziekt door mensen die gewoon geen zin meer hadden om te werken waardoor mensen die echt ziek zijn gewoon niet meer de WAO inkomen. Echt te gek voor woorden. Nou ja, het zij zo. Wanneer ik me braaf aan m'n suikervrij hou wat voor een zoetekauw niet altijd makkelijk en haalbaar is (omdat ik 'dat reformspul' (met alle respect) gewoon niet te eten vind), gaat het redelijk goed tot goed. En daar ben ik al erg blij mee. Heb op hooguit 20% gezeten van wat ik ooit kon, zit op goede dagen nu op 80%. Flinke verbetering dus.
@ Natas, Fijn om wat van je te horen! Doe maar lekker rustig aan, neem je tijd om uit te rusten! Het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen heb gehad! Wij zien en horen je wel weer hier ! @ Pluk, Ik vindt dat wel goede antwoorden van je die je tegen het uvw heb gegeven haha! Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment helemaal gek van wordt! En dan intereseert je niks meer eigenlijk! Leuk he met dementerende, meestal lig je helemaal in een deuk met ze! Maar soms kunnen ze ook erg agressief zijn, maar gelukkig zijn ze dat vaak na 5 min alweer vergeten! Ik moest laats lachen om een pg client, was hem aan het wassen en toen zei hij tegen me: Zullen we gaan dansen, dat vind ik veel leuker haha geweldig he die opmerkingen van ze! Leuk dat je op een dagbesteding heb gewerkt! Mijn moeder werkt ook op een dagbehandeling met pg'ers en ik kom af en toe koffie drinken daar bij de mensen! Vind het echt leuk dat zo dagbehandeling er is voor de mensen, anders zitten ze ook maar heel de dag thuis te zitten! @ Mimi, Wat leuk zeg dat je bij de thuiszorg heb gesolliciteerd ! Ik hoop echt dat ze je aan nemen! Maar ga je dan in het verzorgingshuis werken of echt bij de mensen thuis? Of heeft dit verzorgingshuis een eigen thuiszorg? Want dan zit je overal en nergens, het is idd wel ideaal dat het naast de school van je meisje zit! Lekker dichtbij! Jeetje dan heb je ook heel veel vlinders geknipt, kan me voorstellen dat je geen handen meer over hebt! Maar het is voor het goede doel haha! @ Inez, Dat vind ik idd het ergste dat mensen die niet meer willen werken het verziekt hebben voor mensen die echt ziek zijn en niet meer kunnen werken! Zolang je er zelf maar boven kan staan als je van die rot opmerkingen krijgt van mensen, al zal dat wel heel moeilijk zijn af en toe! Moet je kijken hoeveel dat scheelt als je je aan het suikervrij dieet houdt! Scheelt toch 60 % op goede dagen van je! Dat is echt veel zeg! Wat eten dan wel niet kan doen met je! Maar het lijkt mij ook heel moeilijk hoor zonder suiker! Ben zelf ook een zoetekauw! Met alles eigenlijk ook met luchtjes ! Meiden, Allemaal een hele fijne avond!
@Tatty Teddy, Wat ik begrepen heb is het of in het bejaardenhuis Of bij mensen thuis. Het bejaardenhuis heeft ook eigen thuiszorg.
Zorg je er dan wel voor dat het gips bij je buik meerekt Tatty, inderdaad soms kunnen ze heel agressief worden, vaak blijft het bij spugen of proberen te slaan. 1 keer was ik te laat met reageren en heeft een bewoner mijn vinger uit de kom weten te trekken Gelukkig schoot het ook meteen weer terug maar AAAAAUUUUUWWWW . Oja en iemand zei tegen me dat als mijn ouders hadden geweten dat ik rood was ze me nooit gemaakt zouden hebben Groetjes Anita
Pluk, ik heb om gips gevraagd met een elastisch buikje, hahaha. Maar zonder gekheid. Het is al beroerd genoeg dat mensen in je omgeving vaak uit onwetendheid van inkoppertjes geven als dat je je maar even 'gewoon' over je vermoeidheid heen moet zetten. Of: Ach iedereen is wel eens moe, ga een keertje op tijd naar bed dan gaat het wel beter. Grrrr. Ook in jouw geval slaat dat werkelijk nergens op. Weet je wat in mijn geval het meest lullige was bij de WAO-keuring, ik kende mensen uit een andere regio waarbij de klachten minder ernstig waren dan bij mij en die mensen waren bewoon volledig afgekeurd. Ik woonde dus gewoon in de verkeerde regio. Echt te gek voor woorden. Maar goed, tegenwoordig gaat het gelukkig weer een heel stuk beter en ik hoop dat de 'energiehuishouding' zich na deze bevalling net zo goed zal herstellen als met Alyssa. Dan ben ik al weer dik tevreden. Ik vind het trouwens wel geweldig hoe je op het UWV hebt gereageerd.
Misschien moeten we blij zijn voor die mensen dat ze zo onwetend zijn, betekend immers dat ze zich ook nog nooit in hebben te hoeven leven en dat betekend dus waarschijnlijk weer dat iedereen in hun omgeving in een goede gezondheid verkeert. Toch vreemd dat het er aan ligt in welke regio je woont, ik bedoel ms is ms en me is me. Net alsof wanneer ik verhuis het in 1 keer beter met mij gaat (misschien ligt het dan toch aan de lucht) Groetjes Anita
@ Mimi, dat lijkt me erg leuk zeg ! Zo ben ik toen ook begonnen, dus wie weet ga jij later misschien ook de verzorging in hihi! Ben je al helemaal klaar met de traktatie? Echt een hoop werk om te doen, maar wel erg leuk! Heb je al wat van je vriendin gehoord, hoe het met haar kleine gaat? Ik hoop dat het allemaal goed gaat! @ Pluk, Auwww dat lijkt me idd heel pijnlijk een vinger uit de kom! Ik heb dat gelukkig nog niet mee gemaakt, ben 1 keer geslagen door iemand maar dat stelde eigenlijk weinig voor! Maar je weet dat ze dat helaas kunnen doen! Ook lachen zeg die opmerking dat als je moeder wist dat je rood was dat ze je dan niet wou haha! Hoe komen ze er op he! @ Inez, hoe gaat het met je? Volop aan het genieten meis! Ondanks dat je nu extra moe bent! Heb je het al horen bewegen met dat aparaatje? Weet even niet meer hoe het heet ! @ Anna, hoe gaat het met je? Kan je het een beetje een plekje geven meis? Ik hoop dat je je draai weer een beetje kan vinden, en huilen en schreeuwen mag altijd! Dat lucht misschien wel op! Meiden, Ik moet nog 1 avond werken en ben dan helemaal klaar in de thuiszorg ! Ik heb van een paar clienten al gisteren en vanmorgen afscheid genomen! Ze vinden het allemaal jammer dat ik weg ga! 1 vrouw die ik vanavond zie, zei ik denk dat ik ga huilen hoor! Echt super lief! Fijne dag allemaal!
Tatty Teddy, ondanks het gebrek aan energie is het hier best wel genieten hoor. En ja, we kunnen de kleine uk al horen met de first sounds. Ik heb hem zelfs ook al voelen friemelen en schopjes geven. Erg leuk. Succes met je laatste avond in de thuiszorg meid en dan ... lekker genieten van een welverdiende vakantie!
Tatty, succes met je laatste avondje Thuiszorg! Inez, wat gaaf dat je je uk al voelt friemelen zeg. Een beetje bijkomen en genieten wordt ons niet makkelijk gemaakt, zijn we nog (lang) niet los van het éen, komen we in een sneltreinvaart in iets anders terecht....... het netvlies in Chris z'n linkeroog heeft losgelaten! Hij kreeg vrijdagmiddag last, gistermorgen was het erger. Gistermiddag naar de huisartsenpost gesjeesd, direct doorverwezen naar weekend-oogarts in ziekenhuis in Lelystad. Ogen onderzocht, contact opgenomen met AMC, maandag daar weer naar de poli oogheelkunde en dan maandag of dinsdag operatie. Kans op slagen is hoog, 90%, maar vrijwel altijd zichtverlies van weinig tot veel.
Tatty, Fijn dat je in jouw werk meer betrokken bent bij de clienten dan bij je colleaga's/ Die laten in elk geval goed merken hoe blij ze met je waren. Natas, Heftig zeg! Hopelijk valt alles mee. Ik ben dit hele weekend thuis geweest met een buikrgiepje wat niet helemaal doorzet. Veel gelezen, ik had gelukkig een goed boek, maar echt ervan opgeknapt ben ik nog niet. Morgen maar eens kijken hoe het gaat. Nu werk ik door de weeks om in het weekend bij te komen. Vorig weekend de MK, alle dagen daarna supermoe en nu dit... Ik word er niet echt gelukkig van. Ik merk dat ik wat meer energie nodig heb om het nieuwe verlies te verwerken.
@Natas, Jeetje meis wat een pech weer zeg. Ik hoop dat het allemaal goed komt hoor met Chris. @Inez, O meis helemaal geweldig hoor dat je de kleine al voelt en kan horen Heerlijk hoor. @Tatty Teddy, Wat ik begrepen heb van mijn vriendin is het allemaal na die echo voor haar meegevallen. Alles ziet er goed uit alleen iets met een hartkamertje niet maar niet verontrustend. Ze kan eindelijk weer slapen. De traktatie is klaar en heb eergisteren de spullen voor haar feestje besteld inclusief die tassen met vlinders erop. Ik heb er 1 extra genomen voor mij . Ik denk dat het dan helemaal voor mij afgesloten is om een vlindertje in te kleuren.
Jee Natas wat een toestand. Beterschap met je man. Inez, wat leuk dat je je beeb wat voelt al. Lijkt me zo'n bijzonder gevoel! Tatty, laatste dag bij thuiszorg. Je klantjes zullen je wel missen. Anna, neem wel de tijd he om dit weer een plekje te geven. Heb een lekker vrij weekend gehad. Ben nu met ovutesten bezig. Maar nog geen positieve gehad. Ben ook wat vroeg begonnen, dus kan wel even een dagje overslaan denk ik. Mannetje heeft deze week nachtdienst, dat wordt weer "plannen" als ik een positieve ovutest heb, haha. Vandaag een lekker ritje te paard gemaakt. Heerlijk.