Ik voel ongi klachten en dat is niet fijn. Ben misselijk en heb last van krampen. Gelukkig niet zo erg als vorige maand maar ik weet niet of het erger gaat worden. Ik hoop het niet want dan zou ik langs de HA gaan. Had ik mezelf verplicht . Had vanacht een droom dat ik zwanger was. Was wel een leuke droom. Ik droomde dat ik hele hevige krampen kreeg en dat de bevalling was begonnen. toen werd ik wakker en moest ik dus gewoon nodig plassen. Het leek zo echt allemaal. zou best wel nu in mijn droom willen blijven. Ben nog niet ongi maar het duurt niet lang meer denk ik. Kon het vanacht dan ookniet houden en had maar eerst een test gedaan. Ik had namenlijk deze dagen nergens last van en zelfs steekjes in mijn boobs (nog steeds namenlijk) hmmz. Vet negatief natuurlijk. Vanaf dat moment kreeg ik natuurlijk gelijk mijn ongieklachten. Ach ja weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen. We zien wel waar het schip strand. @hartewens, jeetje dat word zeker goed plannen deze maand dan. Veel succes meis
Natas, wat een kl*** zooi zeg, hoe kan nu in 1 keer zijn netvlies loslaten , ik hoop dat Chris er zonder al te veel schade doorheen komt. Inez wat lekker dat je de kleine al hebt gevoelt. Tatty en dikke tranen gisteren? Maar goed op naar je nieuwe (en hopelijk leuke) baan. Trouwens ik vond die vinger lang niet zo erg als de dikke klodders fluim die sommigen konden spugen, moest dan altijd een hele sterke kots neiging onderdrukken. Mimi wel gaan he als de pijn erger wordt en niet weer uitstellen Hmmm er is ook zo'n liedje van iemand (ben echt slecht in van wie welk liedje is) maar hij (dat weet ik dan nog wel ) zingt Dreams dremt with a broken hart, waking up is the hardest part (let maar niet op de schrijf fouten ) Hartewens ik hoop dat je snel een positive ovutest hebt en dan lekker even op een ander paardje rijden Groetjes Anita
Oh Natas, het lijkt inderdaad wel even of rustig genieten jullie niet gegund is. Heel veel sterkte met Chris. Hij zal het waarschijnlijk wel een tijdje rustig aan moeten doen. Een oom van mij heeft dit ook gehad en die heeft zich naderhand een tijdje rustig moeten houden. Hartewens, da's wel even plannen dan wanneer mannetje juist gedurende je vruchtbare dagen nachtdienst heeft. Gisteren nog lekker gereden? Daar was het wel heerlijk weer voor he? Yeah, Tatty heeft haar laatste werkdag gehad. Nu maar even lekker een weekje genieten en dan ... beginnen met je NIEUWE BAAN! Mimi, let je goed op jezelf? Wel gaan hoor, als je weer van die heftige klachten krijgt! Anna, denk jij ook een beetje aan jezelf? Ook al is deze MK in een veel vroeger stadium gekomen dan de vorige, iedere MK is er 1 en vreet energie meid. En dan nog een buikgriepje erover heen... Rustig aan doen hoor! En anders alsnog maar even een paar daagjes niet werken. Het was inderdaad genieten dat ik die kleine gevoeld heb. Dat geeft toch ook weer een stukje rust en vertrouwen. Begin er meer en meer in te geloven dat we in juli dan toch echt weer papa en mama gaan worden. En oh meiden, ik gun het jullie ook allemaal zo ... Ik blijf maar duimen voor jullie dat het ook voor jullie maar heel snel raak mag zijn.
YOEHOE me laatste werkdag is achter de rug ! Ik kan het alleen nog niet bevatten, maar dat komt dadelijk wel denk ik! Het was wel een zware dienst, vooral om die lieve mensen gedag te zeggen, sommige kregen tranen in hun ogen! Vind ik echt een lieve blijk van waardering van ze! Ben ook goed verwend door de meeste mensen, lekkere chocola gehad en jullie raden het al, allemaal MERCI chocolade haha! Maar wel erg lekker! Mijn andere collega zegt vandaag haar baan op hier in de thuiszorg, ben benieuwd! @ Inez, Wat heerlijk zeg dat je de kleine nu al af en toe voelt! Lijkt me ook erg leuk, om met de first sound te horen! Volgens mij zit je elke dag te luisteren of valt het mee haha! Zou ik wel doen denk ik! Het gaat echt hard zeg, je bent nu alweer 14 weken! Heb je al wat gehoord over nekploometing? Als je dat achter de rug hebt, kan je helemaal gaan genieten van je kleine uk! Maar ik denk dat alles goed is hoor, daar ga ik helemaal vanuit! Wat lief van je, dat je voor ons allemaal blijft duimen! @ Natas, Jeetje meis dat valt ook niet mee, van het een rol je gelijk naar het andere ! Wel eng zeg dat zijn netvlies los is geraakt! Heel veel sterkte en ik hoop dat de operatie goed gaat! @ Mimi, Lekker idee dat de traktatie helemaal klaar is nu! Je hebt gelijk dat je een tas voor jezelf besteld heb! Je zal echt zien, als je het gemaakt hebt, dat je je dan beter voelt! Dat had ik ook met het schilderij! Balen meis, dat je ongi eraan zit te komen! Hou je je buikpijn goed in de gaten, want ik kom je dit keer echt halen om anders naar de HA te gaan! Echt gaan als het weer erger is dadelijk, maar ik hoop voor je dat het minder is nu! @ Hartewens, Vervelend he dat je mannetje nu uitgerekend de nacht heeft! Dan moet je idd heel goed plannen en ook weer rekening houden met jou diensten, lijkt me niet leuk idd om zo te plannen! Ik hoop dat je gauw een posi ovutest krijgt! Wel goed dat je daar mee begonnen bent! Zo kan je goed zien wanneer die is! Was het nog lekker gisteren het rijden, lekker even uitwaaien op je paard heerlijk meid! @ Anna, Doe je rustig aan meis! Het valt allemaal niet mee en dan nu ook nog een buikgriep erbij! Anders meld je je toch ziek, dan kan je bijkomen van alles! @ Pluk, ja vies is dat he! Weet je wat ik ook vies vind, als ze gepoept hebben en dan lekker met hun hand in hun achterwerk zitten en dan vervolgens willen ze je een hand geven :-& ! Dan haal ik altijd gauw een washandje om hun handen schoon te maken! Lekker praatje van me haha ! Soms sta je idd bijna over te geven, maar we weten dat het erbij hoort! Ik hoop echt niet dat ik zo later word als ik oud mag worden!
Hihi, Ben ook thuis hoor! Ben er al even uitgeweest om wat te eten. En kwam even rondneuzen hier! Fijn Teddy dat je zo'n 'mooi' afscheid had! Je doet het voor die mensen toch! Wanneer ga je nou beginnen? Vreemd ook dat jouw weekend werkend doorgebracht is terwijl de meeste mensen vandaag weer gaan beginnen. Ik moet vandaag uitgestelde belastingaangifte doen. Daar heb ik toch zo'n ongelofelijke hekel aan! Maar ja, het moet he! En ik zal trouwens ook nog wel geld terugkrijgen. Maar toch! BAH!
Nee hoor wij worden gewoon VEEL ERGER tip 1 steeds bellen en als er dan iemand komt zeggen dat je de bel aan het afstoffen was tip 2 steeds bellen en dan vragen of het zonnescherm omhoog of omlaag kan en dan natuurlijk met elk straaltje bellen voor omlaag en als die weer weg is bellen voor omhoog tip 3 de allerliefste zijn zodat het bovenstaande je snel vergeven wordt. Groetjes Anita
@ Anna, Goed zo meis! Dan kan je bijkomen want het is niet niks wat je heb meegemaakt! Neem echt je tijd die je nodig hebt! Me vriend zat van het weekend me te pesten, hij zei elke keer je zou maar uit kunnen slapen! En gisterenavond zei ik het tegen hem ! Vond hij wat minder grappig haha! Vervelend he die belastingen wat je in moet vullen! Mijn oom is acountent en hij doet dat gelukkig elk jaar voor ons! Onder het genot van een lekker glaasje wijn ! Succes met invullen! @ Pluk, hahaha dat vind ik een hele goeie van je! Ik zie het gelijk al voor me haha ! Dan gaan wij natuurlijk wel op dezelfde afdeling liggen! Dan maken we ze helemaal gek hihi !
Gaan we ieder in het uiterste appartementje van dezelfde gang wonen en dan om de beurten bellen. uiteraard hebben we daar gewoon de comp en houden we contact met elkaar zodat we weten wanneer we weer bellen moeten. Hoeven de zusters ook niet steeds weer naar hun kantoor te lopen maar kunnen ze de gang op en neer Groetjes anita
Pluk en Tatty, beetje recalcitrant dames? Haha, ik zie het wel helemaal voor me. Tatty, ik heb geen nekplooimeting gehad omdat ik voor de vruchtwaterpunctie heb gekozen. Ze vonden het dan onzin om dan ook nog eens veel tijd in een 12-wekenecho te steken. Ergens wel jammer, maar ik kan het me ook wel weer goed voorstellen.
@ Pluk, hahaha dan gaan we een wedstrijdje doen wie er het hardst kan bellen haha! En dan maken we een forum aan met de naam: instructies voor het gedrag van het drukken op de bel hahaha! Dan zijn wij de vaste ploeg van het forum hihi! @ Inez, haha lachen he heerlijk om je fantasie te gebruiken haha! Dat is waar ja, dat had je toen gezegd idd! Weet je al wanneer je je vruchtwaterpuctie heb! Geloof dat je hem in feb kreeg toch? Gaat al opschieten nu! Meiden, ik heb net me nieuwe teamleider gesproken , ik begin 4 feb van half 8 tot 4 uur, deze week wordt ik ingewerkt! Me rooster ziet er echt heerlijk uit, een al luxe voor mij! Vergeleken met de thuiszorg dan he ! Morgen krijg ik me rooster t/m april, mimi dan kan ik zien of ik 16 feb kan komen bij je, maar ik denk het wel!
Tatty, wat leuk dat je al met je nieuwe teamleider hebt gesproken. Klinkt goed allemaal hoor. Werken volgens rooster, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En ja, het is inderdaad heerlijk om je fantasie te gebruiken. Ik bouw nog steeds gigantische luchtkastelen. Heerlijk gewoon. De vruchtwaterpunctie heb over 2 weken, dus dat begint nu aardig op te schieten allemaal. Natas, hoe is het nu bij jullie? Hebben jullie in alle hectiek nog de uitslag kunnen krijgen van de combinatietest? Anna, nog een beetje opgeknapt van een dagje thuisblijven?
hmmm ik heb mijn belastingaangifte gedaan! Pfff 5 uur binnen de deadline. Dat geeft me opluchting, maar over de buik ben ik minder tevreden. Net weer een kippensoepje op, maar het rommelt in mijn buik alsof er een hele veldslag wordt gevoerd. Tatty, jij klinkt ontzettend opgelucht! Fijn dat je lekker nog wat tijd voor jezelf hebt nu. Geniet ervan!
@Tatty en Pluk hmmz. Wil ik jullie tegenkomen later? Ben benieuwd naar je rooster hoor meis. Als het nu al heerlijk klinkt de uren dan denk ik dat je rooster gewoon goed is voor je.
Hai lieve allemaal, even een snelle update : Vandaag met Chris op de poli Oogheelkunde van het AMC gezeten. Alles is weer een keer doorgemeten, conclusie is dat het een hele grote scheur in het netvlies is. Zeg maar de ergste vorm die er is in netvliesproblemen. Ze gaan direct een techniek met olie doen, de andere technieken konden al niet meer. Het oogvocht wordt eruit gehaald en dan wordt er olie ingebracht + de scheur 'gehecht'. De olie zal er over 3 maanden operatief weer uitgehaald moeten worden. En we zijn gewaarschuwd voor mininaal nog een 3de operatie want Chris zal geheid op een bepaald moment staar krijgen. Maar goed, dat is van later een zorg. Morgen is de operatie, op dagopname dus daarna lekker weer naar huis. Overmorgen een controle afspraak, ik ben uiteraard aangesteld als privé chauffeuse. Chris moet zich 5 dagen rustig houden en zeer waarschijnlijk een voorkeurshouding aannemen, b.v. met je hoofd naar links en alleen op je linkerzij slapen. Daarna zal hij tot de olie er weer uit is troebel blijven zien maar verder dan wel gewoon kunnen functioneren. Over hoeveel % zichtverlies er zal blijven kunnen ze nu nog niets zeggen. En nu goed nieuws : de uitslag van de Combinatietest is helemaal goed! \/ Ik juich nu eigenlijk voor het eerst, nog geen tijd voor gehad sinds we het vanmorgen gehoord hebben. Ik heb vanmorgen zelf gebeld want ik kon niet thuis zijn voor de belsafspraak met de gyn, en een lief meisje gaf ons de uitslag. De kansberekening op Down is 1:720, dus prima (vanaf 1:250 zien ze als verhoogd risico).
@Natas, wat fijn dat de combinatie test goed is meis. Ik hoop dat Chris goed zal genezen. Jeetje wel een hoop wat ze gedaan hebben hoor. Ik heb het eigenlijk nog nooit gehoord dat zoiets kon geburen trouwens. Zit hier nog steeds perplext eigenlijk. Heel veel beterschap voor je mannetje en dat hij maar snel weer beter mag worden.
hey meiden, Ik heb vandaag een extra echo gehad, en hierop was te zien dat er geen hartje meer klopte. Ik was negen weken zwanger, maar het vruchtje lag al achter, dus had me er een beetje op voorbereid. Toch valt het koud op ons dak. Hoop dat de miskraam snel doorzet, dan kunnen we snel opnieuw aan de slag. Voel me heel verdrietig en nu moet ik ook nog een week wachten, hoe hebben jullie dat ervaren.
Hallo Mieke, allereerst heel veel sterkte meid. Ik kan me goed voorstellen dat het je alsnog koud op je dak valt. Heb hetzelfde gehad. Wij hebben ervoor gekozen om de miskraam af te wachten. Het was wel pittig om hem af te wachten, maar ik ben wel erg blij dat m'n eigen lichaam het heeft afgestoten. Vaak komt je cyclus na een 'gewone' miskraam toch weer wat vlotter op gang dan na een curretage, daarom wilde ik hem liever eerst afwachten.
Natas, ook hier gefeliciteerd met de goede uitslag van de combitest. Alleen erg jammer dat de uitslaten van Chris tegenvielen. Heel veel sterkte voor morgen voor z'n operatie en alles wat daarbij komt kijken. Mimi, ik zag dat je nog steeds rookvrij bent. Heel goed meid, houden zo!
Mieke, allereerst sterkte met je verleis, Wij waren bij de eerste echo niet voorbereid dat de zwangerschap niet goed zat. We waren net bij de 12e week en alles ging zonder problemen. Deze schok moesten we echt nog verwerken. Ik wilde voor mijn gevoel echt eerst de tijd om het te verwerken. En ook wilde ik mijn lichaam de kans geven om zelf de zwangerschap af te ronden. Dit laatste was niet in zijn geheel gelukt, hoewel het wel al op gang kwam. Na 1,5 week ben ik alsnog gecuretteerd. Mijn tweede miskraam kwam wel vanzelf. Dat voelde voor mij echt veel beter. Niet naar het ziekenhuis hoeven, maar de wetenschap dat mijn lichaam zelf kon regelen wat er gebeuren moest, dat helpt mij nu enorm. Lichamelijk voel ik me na beide keren hetzelfde. Hoewel ik na de curettage 2 weken bloedverlies heb gehad en nu slechts 1 week. De operatie viel me wel erg mee.
Nee joh wij worden de moderators Natas gefeliciteerd met de goede uitslag van de combi test. Ik heb wel eens gehoord dat je netvlies makkelijker kon loslaten als je zo'n ooglaser operatie had ondergaan zodat je geen bril/lenzen meer hoefde. Maar gewoon zo spontaan een scheur, bah eng hoor. En dan ook nog eens balen dat het langere tijd duurt voordat er enige verbetering in zal zitten. Mieke heel veel sterkte hoor meid. Ook bij mij werd er met 11 weken dmv een echo vast gesteld dat mijn kleintje er niet meer was. Ik 'moest' toen 2 weken wachten , dit omdat ze er zeker van wilden zijn dat het echt niet meer groeide (het vruchtje was 5 weken oud). Ik vond de 'wachttijd' wel fijn omdat ik op die manier rustig afscheid kon nemen. 1,5 week later had ik de miskraam en mijn lichaam heeft het prima zelf opgelost. Tatty lekker dat ze de tijd nemen om je goed in te werken. Bij mij hebben ze dat toen in 3 dagen gedaan. 1 dag dienst, 1 gebroken dienst en een late dienst. Maar goed ik ging toen van een bejaardenhuis in enschede naar een klein bejaardenhuis hier dus ik had het gevoel dat ik het op mijn sloffen aan kon. (in enschede wat 1 afdeling groter dan het hele huis hier in Rijssen) Groetjes anita