Miskraam en deze echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door shirley1987, 2 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb ook in een ander topic geplaatst, maar zet hem hier ook even in.

ik had eergisteren een teruglopende test van MvM. Dit liet me schrikken en deed dus ook nog een digitale die 3+ had moeten aangeven. Deze gaf helaas 2-3 aan. Ik heb de VK gebeld en ik kon die middag komen voor een echo. Ik was die dag 6 weken. Ze waarschuwde me dat het kon zijn dat er nog geen hartje zou kloppen, maar dat dit ook nog te vroeg kon zijn.

op de echo was iets heel anders te zien. Een heleboel zwarte ronde vlekjes en de VK bleef stil. Ze zei ineens: ik roep er even iemand bij, dit heb ik namelijk nog nooit gezien.

ook de andere VK had dit nooit gezien. Ik zou een doorverwijzing krijgen.

thuis ben ik gaan zoeken op Google en kwam uit op mola zwangerschap. Ik heb toen gebeld naar die VK met mijn vermoeden en ze zei dat ze net opging met de gynaecoloog. Die dacht hetzelfde.

Gisteren kreeg ik krampen en licht bloedverlies en heb meteen gebeld naar de gynaecoloog en mocht gisteren middag meteen komen. De foto in de bijlage is de echo die zij gisteren maakte. Het lijken al iets minder ronde vlekken (druiventros) als eergisteren. Ook is mij. HCG geprikt en die was met voor de echo nog maar 145. Bij een mola is de HCG waarde normaal juist heel erg hoog. Dit is de enige reden dat ze niet denken dat het een mola is.

herkent iemand een echo als deze. Gaat dit vanzelf goed komen? De krampen en bloedverlies zijn veel erger geworden en verlies inmiddels ook stolsels.

Bijgevoegde bestanden:

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113

Ik herken het niet, maar wou ook niet zonder te reageren verder gaan. Wat heftig, ik wens je heel veel sterkte, dat stukje van moeders voor moeders test herkende ik ook, dacht ook mooie streep te krijgen van zo een test, en die was net aan positief, was toen ook rond de 6 weken, en ging dus ook mis, weet nog hoe dat voelde… nogmaals veel sterkte!

3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Dank je wel

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat heb je afgesproken met de gyn?

Ik weet dat bij een (verdenking) mola zwangerschappen gecuretteerd wordt en dat uit het weefsel moet blijken of het idd een mola is. Hierna wordt je opgevolgd tot je hcg 0 is en blijft.
    Laat je goed informeren hierover en laat je niet wegsturen.

5. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb zaterdag een nieuwe echo gehad en toen was ik schoon op wat slijmvlies na. Veel gebloed 4 dagen. En nu zijn mijn testen zo goed als negatief.

Deel Deze Pagina