Hallo meiden, Graag wil ik mijn verhaal even met iemand delen. Maandagavond ontdekte ik dat er wat donkers zat in mijn afscheiding. Toen ik het later op de avond nog een keer zag, besefte ik dat het wat oud bloed was. Niet al teveel zorgen over gemaakt omdat we de dag ervoor ook sex hebben gehad. Vanochtend zag ik ineens weer bloed maar nu roder. Mijn vriend zegt telkens dat we ons niet al teveel zorgen moeten maken, vrijdag hebben we de termijnecho. Voor mijn gevoel licht het anders. 1 oktober dacht ik echt dat ik me anders voelde. Ik bracht het direct in verband met de zwangerschap. Ik dacht te voelen dat ik niet meer zwanger was. Sinds die tijd heb ik ook nauwelijks nog last van symptomen gehad. Wel weer van mij af kunnen zetten maar het bloed lijkt nu een bevestiging van mijn gevoel toen. Op dit moment vloei ik niet maar als ik met een tampon naar binnen ga, komt die er rood uit. Wie herkent dit?
Hoi Anoul, Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt. Maar zoals je misschien gelezen hebt zijn tijdens de zwangerschap de bloedvaten vrij dun. Zo zou het dus kunnen zijn dat je met een tampon heel gemakkelijk een bloedvaatje laat knappen, waardoor je bloed op je tampon hebt zitten. Ik heb dezelfde onzekerheid meegemaakt en mijn vk zei dat het pas vervelend werd als er meer rood bloedverlies was met event. klonters en buikkramp. Vervelende is gewoon dat in 50% van de zwangerschappen bloedverlies niets hoeft te betekenen. Dus hou je daar aan vast t/m vrijdag en probeer je er niet te druk over te maken. Knuffel, Wendy en Sam8
Kan je de vK niet bellen, misschien kan zij je geruststellen of misschien mag je langs komen.... Ik heb helaas niet zo'n goede ervaringen met bloedverlies tijdens de zwangerschap. Succes! Angelina
Neej ik ook niet.. Maar bij bloedverlies zonder stolsels en krampen is er altijd nog 50% kans dat het gewoon goed is! Net wat Wendy ook al zei. Ik zou ook de vk even bellen.. Kan je misschien vandaag nog langskomen en hoef je niet meer in onzekerheid te wachten.. Liefs SAM
Ik heb al gebeld, meer omdat mijn vriend wilde dat ik het meldde. Ik heb geen krampen en ook geen stolsels. Ik durf alleen niet te hopen dat er nog een kans is dat het goed gaat. Ik reken op slecht nieuws vrijdag. Wel heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal laten weten wat er vrijdag uit de echo komt. Bedankt!
hey meis was lees ik nu ik ga mega hard voor je duimen en niet van het slechte uit gaan he dikke knuf voor jou
Inderdaad, niet bij de pakken naar gaan zitten meid.. Ik duim natuurlijk ook voor je.. Sterkte.. Danjo, heb jij je echo al gehad? X SAM
Spannend meid! Heel veel sterkte! Neej ik weet het. Met deze ex-meimama ook niet echt vandaag! Maar goed, er zullen wel weer betere dagen komen dan deze hoop ik dan maar weer! Hoop dat ik over 1,5 week weer positief test. Maar goed we zien het wel! Laat je weten hoe het is gegaan? Dikke kus van Sam
hey meissie ik ben zelf nog niet zo ver maar heb ook beetje bloedverlies gehad en bruine afscheinding maar moet wachten tot maandag voor echo maar 1 op 3 vrouwen verliest bloed terwijl het goed zit en na sex of goed hard staan .... op de wc kan je bloed verleizen terwijl het nog goed zit . t is kut ik weet het hoop¨voor jullie dat het goed zit,je moet maar eens kijken hier bij bloedverlies en zo staat van alles wat je vragen misshcien beantwoord. heb je krampen gehad succes groeten joel
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ben ik wel weer wat realistischer. Het is vervelend als het fout gaat, totdat het nog niet echt doorzet is er een kleine hoop. Gaat het fout dan komt er wel een volgende zwangerschap en mocht het deze keer niet zo zijn. We zijn zo blij met deze zwangerschap, maar ook realistisch. Een zwangerschap is een kans op een kindje. Toch blijft een miskraam idd erg kl*te en hoop je dat iedereen een gezond kindje krijgt. bedankt voor al jullie lieve woordjes. Danjo: ik lees dat het voor jullie ook een hele spannende dag is. Ik wens jullie echt van harte goed nieuws toe! Idd de mei-mama's hebben het even zwaar!
Goedzo! Er zijn genoeg meiden met bloedverlies die een gezond kind op de wereld hebben gezet hoor! X SAM
Joel: ik heb niet echt last van krampen maar af en toe een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Ik kan het geen pijn noemen en het wordt ook niet heviger. Het bloed dat ik verlies is verdund, donkerrood en is helder, geen stolsels.
hey ja dat ha dik ook als ik op mijn onderbuik drukte en dan het gevoel van blauwe plekken maar ik heb ook geen krampen alleen bij mij was het ook helder alleen de eerste keer wat slijm en meer bruin maar we hopen gewoon het beste laat me wat weten als je echo hebt gehad succes
anoul, ik duim met je mee voor een goede echo vrijdag, en bloedverlies kan tijdens de zwangerschap, bloedvaatje die knapt of zo, liefs flyke
Meissie toch, wat een ellende! Toen ik een (foute) echo had gehad, voelde ik me gelijk ook niet meer zwanger, terwijl het kindje hartstikke levendig was! Dat komt omdat je ineens met iets heel anders in je hoofd zit. Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het over is! Ik duim voor je dat alles in orde is. Liefs, Marrie
vanochtend nogmaals contact gehad met VK nadat ik gisteren ook lichte krampen heb gehd, soort ongesteldheidsgevoel. Ik had verwacht dat de miskraam nu echt door zou zetten. Maar tot op heden weinig bloed. Verloskundige vertelde ook dat ze het vind klinken als een beginnende miskraam maar dat kan ze nooi met zekerheid zeggen. Zelf hebben we er ons al bij neergelegd dat de echo niet meer dan duidelijkheid zal geven, maar zelfs dit durfde de VK niet te zeggen. Het hartje kan nog kloppen terwijl de miskraam al is gestart, dan heb je evengoed na een eental dagen een echo nodig voor duidelijkheid. We balen er erg van dat de miskraam niet doorzet. Ik heb de hele ochtend geen bloed verloren alleen gisteravond een beetje, maar heb nog wel dat ongesteldheidsgevoel. Ik houd jullie op de hoogte!
He Anoul, ik had hetzelfde als jij. Bloedverlies, maar niet veel. Ook geen buikpijn of stolsels. Bij mij was het helaas toch mis. Ik hoop voor jou dat je goed nieuws krijgt! Ik zal voor je duimen!