hallo, ik heb een vraagje.ik heb afgelopen vrijdag positief getest.en gister op dinsdag heb ik een cb test gedaan die gaf aan 2 a 3 weken zwanger dat kan zeker wel kloppen. vandaag er druk geweest veel gefiets en gelopen en ramen staan zemmen. op terug weg naar huis op fiets kreeg ik opeens pijn in linker boven been/lies. lage rug pijn ook nu boven in m,n rug pijn. toen ik thuis kwam en naar wc ging zag ik helder bloed. ga ik nu miskraam krijgen? ik kan morgen pas weer terecht bij m,n verloskundige.hopelijk kunt u mij vast een antwoord geven? mocht ik het vruchtje dan toch verliesen hoe herken ik het dan? want het is nu nog zo klein?! vast bedankt voor u rektie! gr,jolanda
Hoi Jolanda, waarschijnlijk komt het helderrode bloedverlies doordat je flinke inspanningen hebt gedaan; dan kan er een klein vaatje in de baarmeodermond knappen dat dit bloedverleis geeft. Daar merkt een kindje niets van. HEt kan toch ook zijn dat het al geen goede zwangerschap was en dat dit een voorteken van een miskraam is. Dat kan altijd en daar kun je niets aan doen. Een vruchtje zie je nu nog niet bij een miskraam; dan is het gewoon een heeel heftige menstruatie met kleine stolseltjes erin. Maar dat is nu nog helemaal niet zeker; de kans is dus groot dat er gewoon een klein vaatje is geknapt. Je kunt via de vk een vroege echo bij 7 weken krijgen; eerder heb je vaak nog geen zekerheid en is het tot die tijd helaas gewoon afwachten. Groeten Brigitte