merk je het verlies vh vruchtje altijd?

Discussie in 'Miskraam' gestart door indy22, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    #1 indy22, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
    Hoi meiden..

Ik ben/was nu 6 weken zwanger.

zondag avond begon er licht bloedverlies. Maandag ochtend was er echt bloedverlies zoals middelmatige menstruatie en heb ik de verloskundige gebeld om te vragen of dit inderdaad een miskraam was. Ze zeiden dat ik daar wel vanuit moest gaan.

's avonds werd het nog wat erger.. Vergelijkbaar met de eerste dagen vd menstruatie. En sinds vanochtend is het weer minder heftig..

Ik heb geen hevige buikkrampen gehad, gewoon lichte menstruatie krampen en ik ben naar mijn weet ook geen vruchtje verloren. Redelijk wat helderrood bloedverlies maar geen stolsels zegmaar, hooguit ter grootte van een speldenknop. Heb meer stolsels bij een normale menstruatie.

Sorry voor de vieze verhalen maar ik wil heel graag weten waar ik aan toe ben. Is dit normaal?
    Kan je een miskraam hebben zonder mega buikkrampen? En merk je het altijd als je het vruchtje verliest?

Ik begin nu namelijk bang te worden dat ik wel een miskraam heb gehad maar dat het vruchtje in mn buik blijft zitten.. De vk wil verder niet echt iets doen. Als ik over drie weken nog positief test mag ik gewoon langs komen voor mn termijn echo die dan gepland stond en als ik tegen die tijd negatief test mag ik er van uit gaan dat dit een miskraam was.

Maar ik dacht altijd dat je het wel zou merken als je het vruchtje verloor..

Voor mn gevoel stel ik nu een domme/vieze vraag maar ik vraag het me echt af en ik hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben en me antwoord kunnen geven..

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het is geen domme of vieze vraag :)
    Mijn ervaring is dat je bij een miskraam van 6 weken geen hevige krampen krijgt, meer een soort menstruatiepijn. Stolsels heb ik ook niet bij alle miskramen gehad, alleen als ik medicatie gebruikte om de miskraam op te wekken.
    Op 1x na heb ik wel altijd gezien dat ik iets heb verloren. Met 6,5 week de laatste keer zag ik geen vruchtje, maar wel 2 andere dingen. Een vruchtzak en ik denk de placenta. Beide waren een paar cm.

Wat vervelend dat je geen echo kan krijgen en nog zo lang in onzekerheid moet zitten. De 1e keer dat ik zwanger was mocht ik meteen langskomen toen ik bloedverlies had, maar toen was het wel al 8 weken. Maar met 6 weken moet je ook al iets kunnen zien. Bij de gyn krijg ik ook altijd al vanaf 6 weken een echo.

Sterkte!

3. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    dankjewel!!

Een paar centimeter zou je wel opmerken denk ik.. Lijkt me niet iets wat je over het hoofd ziet.. Bah.. wordt er zo onzeker van:(

Maar misschien maar wat langer wachten en dat het dan vanzelf komt. Vind het ook jammer dat ik geen echo kan krijgen.. Ben bijna in staat om een pretecho bureau te bellen en gewoon te betalen voor een vroege echo om maar zeker te weten of ik nu echt niks meer in mn buik heb zitten..

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb een mk gehad met 8wk en 5.3wk.
    Bij de 8wk was het vruchtje ook al roeg gestopt en kreeg ik na de slechte echo bloedverlies...nooit iets verloren en ben daarna gecuretteerd omdat er op de echo wel een vruchtzakje zichtbaar was.

Bij de 5.3wk kreeg ik veel slijmerig bloedverlies en ben ik wederom weer niks verloren.
    Mijn echo was erna goed en ik was meteen dus schoon.

Ja best zijn dat het bij jou ook al vroeg is mis gegaan en je dus niks gaat verliezen.
    Gebruik sowieso geen tampons!

Sterkte meid!

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh dat van die tampons wist ik niet. Is dat omdat je een infectie kan krijgen ofzo? Ik heb nog geen tampons gebruikt hoor, maar wilde het morgen wel doen omdat ik dan de deur uit moet.
    Zal t niet doen dan..

6. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hoi Indy
    Ik kan begrijpen dat dat je ongerust bent ik had het zelfde ook geen buikkrampen en alleen bloed verlies.ik vind het echt heel erg dat je verloskundige je zo in zenuwen laat zitten.toen ik belde naar die van mij gaf ze meteen aan dat als ik zo ongerust was ik kon bellen naar de echo afdeling en dat ze een binnenwaartse echo gingen maken.ik was ook 6 weken zwanger en helaas op woensdag dat verloren.maar ik kon wel op vrijdag voor de echo.
    Ik wens je heel veel succes .
    Wat je ook kan doen is zelf het ziekenhuis bellen en uitleggen dat dit je zo veel stres geeft dat je liever zekerheid wil.
    Groetjes
    Pascalle

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Klopt,dit ivm infectie gevaar en je mag ook niet in bad en sex hebben tot na het bloedverlies;)
    Je zult het helaas moeten doen met maandverband,en zo kun je ook een beetje in de gaten houden wat je dan al wel of niet verliest;)

8. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik heb bij beide miskramen veel bloedverlies en krampen en ook mega stolsels, dus echt giga groot.... Tot wel formaat. Mandarijn....vind het ook echt geen normale menstruatie

Heb vorig jaar een MA gehad bij 10.2 en nu een vmk met 4.4 weken

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Miskraam met 9 weken geen een kramp of pijn gehad... kindje leefde met 8.6 nog... miskraam met precies 8 weken was een leeg vruchtzakje geen pijn gehad wel weken bloedverlies (zakje nooit gezien)

Is denk ik bij iedereen anders sterkte!

Deel Deze Pagina