Hallo, eerst een kort mijn verhaal.. Met 6 weken kloppend hartje en hcg van 3000.. +/- 2 dagen daarna is het vruchtje gestopt.. week daarna HCG gestegen naar 13000... weer een week later (nu dus) HCG van 21553..!!! Heb nu cytotec gekregen om de miskraam op te wekken.. Na een half uur na het innemen verliest ik m,n slijmprop.. daarna licht bloedverlies.. Nu helemaal niks meer en is m,n bmm weer dicht en afgesloten met wit slijm.. Ik snap hier helemaal niks van.. Hoe kan m,n HCg alsnog zo ver doorstijgen in een lege vruchtzak en hoe kan m,n bmm ineens weer potdicht en afgesloten zijn..?? Heeft iemand hier misschien een antwoord op..?? alvast bedankt,
je hcg stijgt omdat dat wordt aangemaakt door het follikel waaruit het eitje is gesprongen. Zolang deze er nog in zit blijft er hcg aangemaakt worden. Heb je maar 1 keer cytotec meegekregen? Moest je het niet elke 3 uur herhalen? Dat moest bij mij... vruchtje kwam pas na de 2e dosis...
@debby: Nee heb maar 1 dosis meegekregen.. En moest bellen als het niet door zou zetten ook al was het weekend.. Nu heb ik gisteren gebeld voor een extra dosis maar mocht absoluut niet moest maar volgende week afspraak maken voor curretage
ik denk idd nog een dosis......of misschien komt t alsnog op gang?? bij mij begon t pas goed na een uur of 12! ik dacht dat t niet meer ging gebeuren, maar de hel brak alsnog los! sterkte!
oh..lees net je berichtje. ik zou voor de curettage gaan als ik jou was. maar ik heb dan ook geen goede ervaring met die pillen. vind t onverantwoord.
@tresje: dankje.. ik heb de dosis (2x200mcg) vrijdag al ingenomen en gelijk daarna kramen maar na m,n slijmprop en 1 inlegkruisje bloed is het gelijk weer gestopt en zijn alle krampen en bloedverlies als sneeuw voor de zon weer verdwenen
@tresje: ik ben erg bang voor een curretage omdat ik al verminderd vruchtbaar ben doordat mijn baarmoederslijmvlies al heel erg dus is
Dat je hcg stijgt is omdat je het kindje nog niet verloren bent, je hebt nog weefsel in je baarmoeder en daardoor blijft je hcg keurig stijgen. Meestal moet je idd de behandeling herhalen, tenzij je net als ik had, dit alleen gebruikt om de baarmoedermond te openen alvast voor de curretage. Ik moest dat de nacht/avond voor de curretage doen, zodat ze zo min mogelijk schade konden veroorzaken met curreteren. Sterkte hiermee meis, tis niet niks!
Oh en ik zette die dingen rond 2000 savonds (dacht dan heb ik het ergste gehad voordat ik ga slapen), en er ging pas rond 1 uur snachts aan het rommelen. Ik heb wel enorm veel buikpijn gehad overigens. Op een gegeven moment tegen 4 uur smorgens dacht ik dat ik moest poepen, en toen verloor ik het kindje in de wc. Dus ik dacht ik zeg even dat ik niet meer gecurreteerd hoef te worden, maar er bleek nog heel veel restweefsel te zitten en ben toch gecurreteerd. Heb 5 keer een curretage gehad en 2 keer met die cytotec, een keer via een infuus weeenopwekkers (ms ook cytotec oid), en twee keer zonder voorbereiding een curretage. Maar das ook langer geleden al.
Maybe3, als jouw bms al zo dun is, dan zou ik alles doen om een curettage te vermijden, zoals je zelf ook graag wil. Dat doe je door om Mifegyne én om Cytotec te vragen. Mifegyne laat het lichaam weten dat de zwangerschap voorbij is, en Cytotec doet de baarmoeder krampen. Die medicijnen samen geven 90 procent kans op een geslaagde afdrijving, zoals dat zo plastisch heet. Mocht het ziekenhuis je niet willen helpen, ga dan naar een ander ziekenhuis. Het is idioot dat ze je willen curetteren terwijl ze weten dat je al een dun bms hebt. Heel veel sterkte. O, en de gebruikelijke dosis is inderdaad 4 tabletten tegelijk, en indien nodig tot 3 keer toe herhalen. Het kan evengoed nog een paar dagen duren voordat je de vrucht verliest, dus grijp niet te snel in.
ik vind het maar raar dat je niet nog een keer die pillen mag. Ik moest 4 keer om de 3 uur die pillen nemen (laatste 3 keer wel oraal). Het vruchtje was er wel uit maar ik bleef bloeden dus toen moest ik nog een keer die pillen nemen. Uiteindelijk moest ik alsnog gecurreteerd worden maar ze waren dus niet zuinig met het voorschrijven van die pillen.
Hier vandaag in het erasmus geweest.. echo gemaakt en overlegd in de bespreking en ze verdenken een mola zwangerschap... ben hier best even van geschrokken morgen bloedprikken en kijken of m,n hcg sinds vorige week dus weer omhoog geschoten is..
@runner: dankje ben best wel geschrokken zeker nadat ik gelezen had dat het naar je longen kan schieten en ik al een astma heb en daar best zware medicatie voor heb