Ingewikkelde materie, dat zwanger worden.... Dinsdag inderdaad even de gyn. aan de tand voelen, en dan maar hopen dat hij een beetje de tijd voor me neemt. Mijn eerste bezoek ging vrij snel, binnen 15 min, stond ik weer buiten. Aan de andere kant; als hij aan mijn * mag voelen mag ik hem toch zeker wel aan de tand voelen! (sorry hoor, wordt een beetje flauw geloof ik :-D)
Ah joh hoe flauw ook je maakt me aan het lachen en dat vind ik wel relaxed. Heb inderdaad ook al vaak genoeg erbij gelegen dat ik dacht van klim je erin of wat? Hoop dat me man me nog wel anders kan zien als een crash test dummie. ps ga weer even verder met werken... tot later
Bij mij sinds gisteren is het bloeden zo goed als gestopt heel af en toe nog een klein beetje bij afvegen Maar ook ik kan niet wachten om weer zwanger te worden, in het begin toen we het net hoorde had ik zoiet van nou van mijn hoeft het allemaal niet meer, maar ik merk dat ik daar alweer snel vanaf ben. Wij wachten 1 ongesteldheid af en gaan er dan met volle moed weer tegenaan Ik had ook elke keer wel in mijn achterhoofd laten we eerst de 3 maanden maar eens voorbij zijn, ik had in het begin wel last van kwaaltjes misselijk enz maar later helemaal niet meer. Ik tel maar vanaf gisteren en dan 28 dagen voor mijn cyclus, de vorige keer was het de 1e ronde al raak, laten we duimen dat we allemaal weer snel zwanger mogen zijn. Oh ja ik ga de volgende keer pas met 9 weken ongeveer denk ik voor een echo, ik was er nu al vroeg bij de 1e echo vruchtzakje zonder hartslag, 1,5 week later weer echo toen hartslag gezien later weer een echo gehad en toen zelfs gehoord, maar helaas dat mocht niet baten. Tegen de tijd dat ik weer zwanger ben mag ik aan de zenuwtabletten denk ik.. Beetje lang verhaal geworden sorry, groetjes
zo, dan heb je al wel een boel echo's gehad zeg! Maar inderdaad, feitelijk heb je er weinig aan; als het niet goed zit gaat het toch wel mis... wat een ellende he, je verheugd je zo op je kleintje en dan is ie ineens niet meer. Hopelijk gaat het de volgende keer dan wel goed, en kunnen we gewoon onbezorgd genieten van onze zwangerschappen! Ik ga ervoor!
Hallo, allereerst wil ik iedereen die hier net een MK heeft doorgemaakt, heel veel sterkte wensen. Ikzelf heb vorig jaar oktober ook een MA gehad, die op 8 weken pas zichtbaar werd. Uiteindelijk heb ik eerst een week zo afgewacht op de eigenlijke MK, daarna kreeg ik twee weken druppeltjes, die alleen maar onwijs pijn deden in mijn benen maar voor de rest niks. Toen was ik psychisch klaar op instorten, en heb ik de keuze gekregen: ofwel dadelijk curettage, ofwel eerst nog proberen met Cytotec. Ik heb dan toch gekozen voor die vaginale pilletjes, omdat een curettage toch risico's met zich mee kan brengen (verklevingen). Om 9u30 zijn de pilletjes ingebracht en mocht ik naar huis, vrijwel onmiddellijk voelde ik een branderig warm gevoel, en al na een half uur kreeg ik serieuze krampen/weeën, ik wist niet waar ik moet kruipen. Heb toen een zware pijnstiller genomen en ben in bed gaan liggen. Dat is dan nog tot half 4 zo doorgegaan, toen ging ik naar het toilet, en daar kwam het vruchtzakje. Ik heb het kunnen opvangen. Nadien wel zwaarder gebloed dan normaal, en nog krampen. 's Anderendaags kreeg ik terug heftige krampen, en toen floepte de placenta er ook uit in de namidddag. Daarna waren de krampen ook dedelijk weg. Ikzelf vond dit toch de beste keuze, ook voor het verwerkingsproces: je kan het nog opvangen, ernaar kijken en begraven (hebben wij toch gedaan) en zo een plekje geven. Gelukkig was alles dadelijk schoon en konden we opnieuw beginnen. En zie mijn banner nu: de 2e ronde na de MK was het terug raak! Liefs, Sunnyke
Ha, dat geeft moed voor ons bakerpraatjes-fans, wij hebben helemaal vertrouwen in de gelijk-weer-zwanger-theorie! Maar als ik die verhalen zo lees ben ik echt blij dat ik het oraal heb mogen nemen. nou ja, als ik morgen leeg blijk te zijn natuurlijk... Bij mij was het vergelijkbaar met een flinke menstruatie. Waarschijnlijk zat er niet zoveel meer ofzo, dat de gyn. dacht dat dit voldoende zou zijn.
@ Ladiedaa: Ik wacht in spanning af vandaag en hoop, hoop, hoop op goed nieuws! Heb gisteren de verloskundige even gesproken (zelf maar even gebeld) en er was inderdaad wat mis gegaan want ze vond het erg vervelend te horen dat wij niets meer hadden gehoord en (ook dat) kwam dus door die receptioniste die het door had moeten geven. Maar goed we hebben nog een tijdje gepraat en ook zij zei dat het bakerpraatje van snel zwanger na de miskraam waar is. Het percentage is bij hun in de praktijk veel hoger als in de overige maanden! Yesss! Alleen omdat ik nu (nog steeds) menstrueer (10 dg) is de kans kleiner dat mijn baarmoeder slijm alweer dik genoeg is om een nieuw eitje in nestelen wat een dezer dagen gaat springen en hartstikke bevrucht gaat worden! Dus.... nou ja ik wacht nog maar even af en misschien wel goed om dit nu al te weten, kan het alleen nog maar meevallen... groetjes
En goed nieuws is het! (wat lief dat je het onthouden hebt! ) Ik ben helemaal netjes leeg en schoon, dus we mogen er weer voor gaan van onze grote vriend de gyn! Hieperdepiep hoera en in de gloria! We hebben er helemaal vertrouwen in dat het deze maand weer gaat lukken. (al vind manlief het dan zielig voor de kleine omdat ie in December geboren gaat worden... mannen.... :-D ). Ik ben ook zo goed als gestopt met bloeden, dus als ik weer in mijn normale cyclus zit wordt het vroeg naar bed komend weekend :-D Maar is de kans veel kleiner voor jullie deze maand of valt dat wel mee? Wel hopen dat je in ieder geval stopt met bloeden, zodat je er wel voor kan gaan! Met een beetje geluk kunnen we straks door blijven kletsen over onzo o zo groeiende buiken, en onze hieperdepiepers over misselijk boven de pot hangen!
Aaaah Yes! Wat fijn, goed nieuws! Tja ik weet het niet, had vanmorgen weer een roze veeg dus helemaal gestopt is het nog steeds niet. De vk was eigenlijk heel positief en had zoiets van ga ervoor het percentage ligt hoger je hebt best kans... Maar gistermiddag had ik nog even de verpleegkundige van het ziekenhuis aan de lijn en die was wel een stuk behoudender zo vanne: je cyclus kan met hetzelfde gemak ineens een paar weken langer duren zodat je eisprong ook veel later is en je hebt dus geen idee hoe wat of wanneer enz enz.... Maar goed ik heb zoiets van nee hebben we ja gaan we krijgen! Dus gordijnen dicht en telefoons uit haha. Uitgaande van een 'gewone' cyclus zou ik dit weekend ook een eisprong hebben... spannend
Spannend he... ik heb wel gelijk ovulatietestjes besteld, dus dan weet ik in ieder geval zeker wanneer mijn eisprong is, en dus ook wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Ik ken mezelf; als ik dat niet weet heb ik neiging om iedere dag te gaan testen, terwijl het inderdaad makkelijk een iets andere cyclus zou kunnen zijn. Ah, gek wordt ik ervan, het houdt je zo bezig!
Johanna, Smokey en anderen die een miskraam hebben gehad. Het is en blijft gewoon zo enorm en wil jullie veel sterkte toewensen. Ik wilde even een reactie geven op iets dat ik las in een eerdere reactie van Smokey. Toen ik dit zag staan werd ik zo kwaad op de medici die zulke slechte informatie geven. Er zou eerlijke informatie verstrekt moeten worden namelijk: - een mk kan verlopen als een zware menstruatie, maar ook - een mk kan verlopen als een minibevalling met heftige pijn en weeen die op een 'normale' bevalling lijken Ik heb destijds geen medicijnen gekregen om de miskraam op te wekken wat jullie wel gehad hebben. Na de echo met 10 wk en 6 dagen (vruchtje was maar 6,5 wk) heb ik gewacht totdat de miskraam vanzelf op gang zou komen want ik wilde niet weer gecuretteerd worden. Gelukkig had ik in een boek gelezen dat een miskraam kan voelen als een minibevalling met zeer pijnlijke 'weeen' (mijn vk had me dit nl niet verteld). Want zo voelde het bij mij ook aan. Ik vond het lijken op de weeen die ik tijdens de bevalling van mijn dochter had maar dan wel veel sneller en in een mildere vorm. Al met al vond ik het behoorlijk heftig. Een mk kan dus lichamelijk ook heel pijnlijk zijn zoals jullie als geen ander weten. Medici zouden dat moeten onderkennen en hun clienten er zowiezo op voor moeten bereiden (helemaal wanneer medicijnen voorgeschreven worden) want het is heel erg beangstigend als je als vrouw een 'zware menstruatie' verwacht maar in een 'kleine bevalling' terecht komt. Mijn grote vraag is: waarom wordt er zulke slechte info gegeven?
ik vind dat idd ook heel slecht , bij mij hebben de pilletjes dan niks gedaan , maardoor verhalen herverwachtte ik heel wat heftigs en vindt dat ze dat in het ziekenhuis ook moeten vertellen ........ Er zijn trouwens ziekenhuizen waar je cytotec niet mee naar huis krijgt , maar dat je voor een dag wordt opgenomen ,omdat in sommige gevallen het toch kan eindigen in een spoedcurretage ......... Mijn gyneacoloog zei de laatste keer , nadat ik cytotec heb gehad , dat de pilletjes bijna bij de helft van de mensen niet veel doet , bij de andere helft waar het wel wat bij doet komt het ook nog regelmatig voor dat je nog niet alles bent verloren .. Omdat bij mij de piletjes dus niks deden heb ik gisteren een curretage gehad , en die is me 100% meegevallen ... Ik weet wel dat als ik ooit nog de keuze moet maken , (hoop niet want ik vind het wel genoeg geweest zo) dan zou ik niet meer voor cytotec kiezen ...
Hoi, Ik moest dus gister opgenomen worden en kreeg dan ook die pilletjes om de 4 uur ingebracht. Nadat er savonds nog niks aan de hand was geen erge bloedingen of weefsel, vroeg ik of ik gewoon lekker naar huis mocht (vertrouwde omgeving) en na overleg mocht ik naar huis, en kreeg ik nog 4 vaginale tabletten mee om thuis in te brengen. Nadat ik thuis was kwam alles vrijwel meteen los, heel veel weefsel en bloedpropjes. daarna nog 2 x 2 tabletjes in gedaan. Ik heb voor de rest geen pijn of krampjes gehad. Ik bloed nu ook iets meer als een normale ongesteldheid. Donderdag moet ik weer voor een echo om te kijken of al het weefsel er uit is. Al met al is het me reuze meegevallen
Ik hoop voor je dat je alles kwijt bent en dat je donderdag een schone echo hebt ... sterkte met alles !
Hallo meiden, Terug van een heerlijke week wintersport wat hebben wij genoten! Gelukkig voor dat we weggingen was het bloed bij mij zo goed als gestopt. Nu vraag ik mij alleen af hoe kan ik nou berekenen wanneer ik weer ongi moet worden, moet ik dan vanaf de dag tellen dat ik de pilletjes heb ingenomen, heb echt geen idee We willen er heel graag weer voor gaan, dit was een zware tegenvaller maar hebben het inmiddels wel een plekje kunnen geven. Wij wachten geen ongi af, we zien het deze maand wel. Heb gehoord dat je niet om medische redenen een ongi hoeft te wachten. Hoe gaat het met jullie hier verder, zijn er al meer meiden die er weer posotief tegen aan kijken en er voor willen gaan? Liefs
Mij werdt verteld dat je +/- na 6 weken weer ongesteld bent, maar kan ook wat langer duren of zelfs wat korter, ik denk dat het berekenen nu wel wat moelijk wordt. Ik heb vanaf het moment dat ik de vruchtjes ben verloren (gister) 6 weken bij opgeteld, maar ja moet eerst nog maar even zien hoelang het duurd
Berekenen is moeilijk , eerst moet natuurlijk alle hcg uit je lichaam zijn en dan komt er pas weer een eitje ... Ik heb het geluk dat ik mijn ei sinds de bbz voel aankomen , ga er tenmiste vanuit dat dat nu ook zal zijn .......
ok bedankt, ze hadden tegen mij ook gezegd kan 2 weken korter of langer duren inderdaad, maar ik tel er ook maar 2 weken bij dan. Misschien dat ik eens een zw test kan doen om te kijken of het hcg uit mijn lijf is?of slaat dat nergens op. Ik weet er niet veel van en vind fijn om te lezen dat andere meiden er gelukkig wel wat vanaf weten, heb er ook niet echt info over meegekregen. Yv86 fijn dat het bij jou zo meegavallen is, alvast heel veel succes voor donderdag.
Dat zou je kunnen doen , is hij negatief dan is je cyclus waarschijnlijk weer op gang aan het komen ....... Kan soms lang duren voordat hcg uit je lichham is hoor ........ Ik ga er gewoon vanuit dat ik mijn ei gewoon weer ga voelen net als de afgelopen tijd , zo niet hoop ik dat we geluk hebben en een voltreffeer hebben en dan zie ik het de volgende cyclus wel weer ............ Succes !