Miskraam en Misoprostol (Cytotec) 'miskraam opwek medicijn'

Discussie in 'Miskraam' gestart door Johannal, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Mij hebben ze er deze keer helemaal niks over gezegd , alleen dat ze het weefsel wat ze met de curretage hebben weggehaald dat ze dat gaan opsturen en dat ik daar 2 weken na de curretage de uitslag van krijg , maar ik weet nog van de operatie met de bbz dat het wat langer duurt voordat cyclus op gang komt .
    Mijn hcg was toen ong na en kleine 3 weken mijn lichaam uit .......
    Tsja en nu heb ik een curretage met 10,5 weken gehad en daarvan 6 weken met een lege vruchtzak gelopen en steeds knallende positieve testen dus ga ervan uit dat het ook wel weer die tijd zal duren ...

we gaan gewoon weer op het wachtbankje zitten....

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Volgens mijn normale cyclus zou ik vandaag mijn eisprong hebben maar de Clearblue ovulatie test heeft nog niet eens een LH piek gemeten dussss ik wacht nog maar even vind het wel fijn nu dat ik dus nu al weet dat ik nu geen eisprong heb ga ik tenminste niet over twee weken zitten hopen omdat ik dan ook nog niet ongesteld ben geworden... Dus wat dat betreft vind ik het nu al fijn dat we toch even die testjes doen deze maand.... ben benieuwd wanneer ik wel die piek en een eisprong ga krijgen (denk dat ik nog wel een extra doos testen moet bestellen dan)
    Groetjes Johanna

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ja alshet ei zolang op zich laat wachten dan heb je wel wat extra testjes nodig !

4. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Nou, mijn cyclus is gewoon hoe ie altijd was hoor. Ik heb gerekend vanaf de dag van de echte miskraam, niet de 2 dagen ervoor dat ik minimaal bloedverlies had.

Ik zie dat jullie clearblue testjes gebruiken, maar die zijn best wel duur. Ik bestel ze via internet; www.matcare.nl. Ik neem dan altijd de zwangerworden-kit. Omdat mijn cyclus vrij regelmatig is hoef ik maar +- 3 testjes per maand te doen ongeveer, en heb ik altijd een zw.test in huis (just in case!). Ook ideaal; als je vandaag besteld heb je het morgen in huis, in een gewone witte envelop. Wel zo discreet!

5. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Ik heb vorige week, na 2 weken gewacht te hebben of de miskraam spontaan op gang kwam, ook cytotec gebruikt.
    De krampen waren hevig, echt een mini-bevalling. Deze miskraam (het is mijn tweede) begon met het breken van de vliezen en een stroom vruchtwater (ik was 12 weken zwanger maar het vruchtje was inmiddels al wekenlang afgestorven).
    Ik heb de cytotec half 6 's ochtends ingebracht, rond 10 uur begonnen de krampen, na 2 uur braken de vliezen, een uurtje later kwam het vruchtje.

Bij de echo volgende ochtend bleek dat mijn baarmoeder niet compleet schoon was en ik moest dus ook nog een curretage.

Ik heb geen spijt van de cytotec. Ik hoop dat deze tweede miskraam de laatste is, maar stel dat er weer een miskraam zou komen, dan zou ik weer eerst cytotec gebruiken.

Ik heb ook al een gezonde zoon van wie ik thuis bevallen ben, dus bij beide miskramen herkende ik de krampe/weeen etc echt als een mini-bevalling. Dat ik deze pijnen had bij het verlaten van het vruchtje uit mijn lichaam, was voor mij emotioneel heel belangrijk. Ik ben blij dat de gyneacoloog tijdens de curretage alleen placenta heeft weggezogen, en niet het vruchtje zelf. Die heb ik op eigen kracht, met heel veel pijn, zelf 'geboren laten worden'... ook al is het nog maar een vruchtje, het was toch het begin van een kindje, ik heb op echo1 zijn/haar hartje zien kloppen... ik heb het op dezelfde manier mijn lichaam uit laten komen als mijn gezonde zoontje. Dat was voor mij heel belangrijk.

Maar ik snap heel goed dat anderen zeggen: cytotec, nooit meer! Het is en blijft een hele nare ervaring...

6. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Nou dames vandaag de na controle in het ziekenhuis,
    een echo gehad (ik was niet schoon :( )
    Er zat nog allemaal weefsel in.
    Nu hebben ze dus een dun buisje in mijn baarmoeder ingebracht, en daarop een spuit met water gedaan,
    Ze hebben mijn baarmoeder zo goed als leeggespoten (wat een vervelend gevoel gaf) daarna ook last gekregen van krampen in mijn buik. Maar nu was er haast niks meer te zien op de echo, ze hebben alles er uit kunnen spoelen omdat het al los zat.
    Nu moet ik over 9 weken terug komen voor weer een controle.

Liefs Yv

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    9 weken! jemig dat is nog al wat.... Vooral als je weer graag zo snel mogelijk zwanger wil worden....

Hier nog steeds geen teken van een ovulatie dus van die twee weken verlenging zou in mijn geval wel eens kunnen kloppen. De volgende doos ga ik ook maar eens via internet bestellen. Iemand nog een goed merk want die van Clearblue zijn inderdaad behoorlijk duur....

En jeetje dat je echt herkent dat ook je vruchtwater breekt dat heb ik gelukkig niet als zodanig herkend... Ik weet echt niet of ik nog eens voor de Cytotec zou gaan... ik wil gewoon nooit meer een miskraam, dus ik denk daar ook maar gewoon niet meer over na!

Groetjes Janneke

8. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames, daar ben ik weer eens. Ik ben wel weer gelijk in mijn normale cyclus gerold, aldus de ovulatietest. Dat houdt dus in dat ik komend weekend ongesteld zou moeten worden. Denk eigenlijk dat het wel gaat gebeuren, want vandaag voel ik mijn buik alweer een beetje. Verder heb ik nog wel wat slijmverlies (uhm, kan het niet anders noemen, sorry). Dit heb ik normaal nooit zo erg, dus ik denk dat mijn lichaam toch nog wel schoon schip aan het maken is na de mk. Moet wel een heel dapper matroosje zijn als ik nu zwanger zou zijn!

Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie de mk een beetje verwerken of blijft het toch wel een gevoelig punt? Ik merk dat ik toch nog wel vrij gevoelig ben. Of meer, het doet me toch wel pijn als mensen zeggen dat ik heus wel weer zwanger wordt. Dat weet ik ook wel, dat is mijn zorg niet. (nou ja....soms :( ). Het is meer dat ik nog bezig ben met afscheid nemen van het kleintje wat niet mocht zijn, maar voor mij toch al wel heel erg was. Herkennen jullie dit?

9. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames, daar ben ik weer eens. Ik ben wel weer gelijk in mijn normale cyclus gerold, aldus de ovulatietest. Dat houdt dus in dat ik komend weekend ongesteld zou moeten worden. Denk eigenlijk dat het wel gaat gebeuren, want vandaag voel ik mijn buik alweer een beetje. Verder heb ik nog wel wat slijmverlies (uhm, kan het niet anders noemen, sorry). Dit heb ik normaal nooit zo erg, dus ik denk dat mijn lichaam toch nog wel schoon schip aan het maken is na de mk. Moet wel een heel dapper matroosje zijn als ik nu zwanger zou zijn!

Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie de mk een beetje verwerken of blijft het toch wel een gevoelig punt? Ik merk dat ik toch nog wel vrij gevoelig ben. Of meer, het doet me toch wel pijn als mensen zeggen dat ik heus wel weer zwanger wordt. Dat weet ik ook wel, dat is mijn zorg niet. (nou ja....soms :( ). Het is meer dat ik nog bezig ben met afscheid nemen van het kleintje wat niet mocht zijn, maar voor mij toch al wel heel erg was. Herkennen jullie dit?

10. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, per ongeluk twee keer. Computers.... :-D

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Haai,
    Hier alles ok, ongeduldig maar ok! Wij zijn afgelopen week, na twee, weken gestopt met de ovulatie testen... We vonden het te duur en er gebeurde maar niets terwijl een ass. gynaecoloog afgelopen maandag bij een controle heeft gezegd dat ze in een van mijn eierstokken een ei zag zitten! en dat het wellicht al wel gesprongen was.... Maar goed de ovulatietesten gaven dus helemaal niets aan! Ik heb nu dus echt geen idee of en wanneer ik dan mijn eisprong heb gehad. Heb vanmiddag de vk gesproken en die zei: dat mijn gynaecoloog misschien alleen een volle follikel heeft gezien waar geen ei maar vocht inzat!?!? of dat ik wel een eisprong heb gehad maar dat de (digitale Clearblue) ovutesten geen LH piek hebben gemeten (waarvan ik dan weer baal want dat zou ik dan toch weer geen goed teken vinden). grrrrrrr wordt er echt gek van van die onzekerheid nu we eenmaal willen zijn we erg ongeduldig.... als ik over twee weken nog niet ongesteld ben ga ik testen......

Wij willen heel graag weer zwanger worden maar soms heb ik nog wel een weemoedig gevoel verdrietig ben ik al een week of 2 niet meer echt geweest. Ik heb 1 vriendin die 6 maanden is en daar heb ik even geen trek in maar ik heb ook een vriendin die ongeveer tegelijk liep en wij waren echt eventjes samen zwanger en met haar wil ik het er nog heel graag over hebben. Heb me vorige week wel ingeschreven bij een heel populair kinderdagverblijf wat maar heel af en toe nieuwe inschrijvingen toelaat (toevallig hoorden wij daarbij) en toen heb ik dus gedaan alsof ik nog zwanger was... en dat ging mee heel erg goed af vond het zoooooo fijn om weer even 'zwanger' te zijn. Zo erg!

Groetjes

12. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, goeie stunt! Maar hoe ga je dat straks oplossen dan? Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook nog op een wachtlijst staan. Tzt ga ik gewoon bellen om de boel uit te leggen en hopen dat ik nog een beetje hoog blijf staan op die lijst!

Bij mij is het ook zo'n vaag geval: ik heb op 14 maart mijn eisprong getest, en normaal ben ik dan 2 weken later ongesteld, dat is nog nooit langer geweest. Maar nu dus wel! Ik had afgelopen zondag ongesteld moeten worden, maar er is nog steeds niks! Gisteren een test gedaan en die was negatief. Heel irritant dit! Zouden al die vage verschijnselen door de MK komen? Pffft.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Het kan wel ff duren voordat je cyclus na een miskraam weer normaal is , bij sommige kan dit een half jaar tot een jaar duren ....

14. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    ondanks er wel een eisprong is geweest? Ik dacht dat je dan altijd ongeveer 2 weken daarna ongesteld wordt? Of zijn daar ook uitzonderingen op?

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nee idd , dat is iss een beetje raar , de eisprong zou dan later moeten zijn , maar als jij die gevonden hebt , zou je ong 2 weken later je menstruatie moeten hebben lijkt mij ...

Misschien morgen nog eens testen en als e nog negatef is , misschien een bloedtest laten doen .............

ik had na de bbz heel vaak van die vage verschijnseltjes , dat ik dacht dat ik zwanger was , maar ik denk ook dat dat komt omdat je nu op elk dingetje wat je voelt gaat letten en denkt , zou het ..?

Ik heb nu 3 weken geleden een curretage gehad en begin sinds gisteren mijn(.)(.) te veolen en dan denk ik (weet dat het waarschijnlijk niet kan ) Als ik nu na de curretage gelijk een cyclus heb van 28 dagen dan zou het zomaar kunnenn .....j kunt jezelf zo enorm gek maken , ik kan wel zeggen dat moet je proberen niet te doen , maar dat is mezelf ook nog nooit gelukt !

Ik hoop op een wondertje voor je !

16. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Erg he, je gaat je echt van alles in je hoofd halen. Ik heb eigenlijk nog steeds een zwanger gevoel, maar of dat nou komt omdat dat hormoon nog een tijdje in mijn lijf heeft gezeten, of omdat ik voel wat ik wil voelen of dat ik zwanger ben. Snap er niks van! :(

Mijn eisprong was overigens wel gelijk volgens mijn normale cyclus, dus wat dat betreft is het heel goed mogelijk om gelijk in je oude cyclus terug te vallen (al had ik gelukkig geen curretage nodig, kan me voorstellen dat het dan anders ligt? )

Met m;n man afgesproken om van het weekend maar weer eens te testen als ik dan nog niet ongi ben. Wel zenuwslopend dit.... :evil:

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Bij een curretage zeggen ze dat je na gemiddeld zes weken weer een menstruatie kan verwachten , maar soms ook enkele weken eerder en soms ook enkele weken later, dua echt duidelijk os het ook niet , ik heb ook het idee dat ik alweer vanalles aan het voelen ben , terwijl het eigenlijk niet kan ......
    Heb al gepleit voor een lichtje in je navel dat oplicht als je zwanger bent , dat zou toch eens mooi zijn !

dikke kkknnuuufffff

18. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Oh, dat is een goeie! Ik vraag altijd om een groen uitroepteken, maar een lichtje is een stuk gezelliger!

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Als we toch zoiets zouden kunnen uitvinden waren we zo schatrijk !

Deel Deze Pagina