Hoe herken je het vruchtje/vruchtzakje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dootje24, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hallo meiden,

Ik heb tijdens de kerst een miskraam gehad bij 7 weken en 3 dagen. Ik heb toen drie dagen lang veel bloed verloren en krampen gehad. Op de vierde dag heb ik een inwendige echo gehad en daar zagen ze het 'litteken' van de zwangerschap,maar op wat bloed na was de baarmoeder schoon. Toen ik thuis kwam van de verloskundige lag het vruchtje in mijn maandverband. Ik kan het het beste omschrijven als een soort boon van 2,5 cm. Het was keihard en donkerrood van het bloed. Daarna heb ik nog een paar dagen licht bloedverlies gehad. Verder merkte ik dat mijn borsten gelijk weer slapper werden en mijn buik voelde heel leeg.

Nu heb ik afgelopen week weer een miskraam gehad. Ik begon woensdagmiddag wat te vloeien,maar had nog geen krampen. 's Avonds werd het bloedverlies wat erger en kreeg ik lichte krampjes. Ik heb die nacht goed geslapen en 's ochtends had ik nergens last van. In de loop van de middag nam het bloedverlies toe. Ik verloor veel slijm en stolseltjes. Op een gegeven moment werden de krampen best pijnlijk en toen ik op het toilet zat liep het er echt uit.Ik zat de hele tijd te kijken of ik het vruchtje zag, maar dit heb ik nooit gezien. Wel lag er een soort vliesje in de w.c. Ik heb dit er even uitgehaald om te kijken of het geen slijm was. Maar het was toch wat steviger en ik kon het niet uit elkaar trekken. Het was ongeveer 1,5cm. bij 1,5 cm. Zelf denk ik dat dit een kapot vruchtzakje is, maar zeker weten doe ik het niet.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit kon zijn? En waar blijft het vruchtje dan? Nu vloei ik bijna niet meer en heb ook nergens last van.Ik merk wel dat er nog steeds hormonen aanwezig zijn, mijn borsten zijn nog gevoelig en was vanmiddag ook weer ff flink misselijk. Ik weet dat ik eigenlijk gewoon naar de verloskundige moet om te kijken of het schoon is, maar misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Dus zijn er meiden die ook alleen een vruchtzakje zijn verloren en ook geen vruchtje hebben gezien? Ben ook benieuwd hoe jullie een vruchtje omschrijven. Ik hoop dat iemand reageert!

Dikke kus dootje

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb vorige week maandag naar mijn idee eerst het vruchtje verloren. Ook de vk dacht dat dat het vruchtje was. Inderdaad een soort boon.

Donderdag verloor ik het vruchtzakje. De Vk beschreef het voor de tijd als een soort druifje. De grootte ligt natuurlijk aan de lengte van de zwangerschap, maar bij mij was het 1,5 cm ongeveer. Als je er op drukt, merk je dat er vocht oid in zit...

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb afgelopen weekend mijn miskraam gehad. Deze is opgewekt in het ziekenhuis met tabletten en ik moest daar blijven tot het vruchtje uit mijn lichaam was. Ikzelf ben op vrijdag het vruchtzakje verloren en pas op zondag het vruchtje zelf. Het kan dus zijn dat het vruchtje nog moet komen. Ik zou je aanraden om even langs de gyn of verloskundige te gaan, dan heb je wat meer zekerheid.

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina